Ik weet niks technisch, maar alles Politiek. My goal is om dit website van 'geel' to 'rood' to maken. Is dat mogelijk?
Je weet ook niets over politiek want uit je antwoord op mijn vragen blijkt dat je alles aan je vrouw moet vragen, die hoge roodhemdencommissaris!

En ik denk niet dat dit forum als "geel" wil worden gezien, maar veeleer als realistisch en onafhankelijk. Ik ben ook geen aanhanger van "geel" omdat ik de PAD een vertegenwoordiger vind van "jouw" Amataya, de rijke kapitalistische oude elite met licht fascistoïde trekjes.
Ruud-Thai
Kom maar eens voor een koffie Ruud. Dan kan ik mijn Frisian practice. Ik praat nooit Fries, en ik ben afraid dat ik het vergeet. En jullie weten well dat Frisian de belangrijkste taal in de wereld is!
Ik ben mijn Fries ook allang kwijt hoor, meteen bij mijn geboorte, want dat was in Haarlem en de voertaal daar is het beste ABN van Nederland!

Je praat ook over meer detail van alle Thaksin misdeeds dat de Amataya media in je hoofd heeft geplant. You also suggest that my point-of-view beschadigt is, because ik kryg het van een sterke Roode hemd...mijn vrouw. Maar dat is mijn sterkte. Zij was een politieke junkie all voor jaren. Zij weet hoe het was voor Thaksin en achter Thaksin. En daarom is zij nu een sterke roode shirt. Zij weet meer dan onze Farangs, and ik zal dat sharing met jullie. Jullie zijn gelukkig dat ik dat doen, en niet alleen een andere perspective van een andere domme Farang. Dan hebben jullie een ander perspective dan alleen van de Amataya Media. Zij is een schoolteacher met een Masters Degree.
Mooi dat je vrouw een goede opleiding heeft kunnen genieten maar dat is maar aan weinig mensen in de arme Isaan gegeven. Helaas lijkt mij dat jouw vrouw inmiddels zó sterk geïndoctrineerd is door de UDD/DAAD dat ze het zicht op de werkelijkheid heeft verloren.
Zij is een van de milioenen die morgen weer voor Thaksin would vote. Zijn all die milioenen wrong, en you yellows correct........Nou, dat hoef ik niet te antwoorden. Iedereen weet well dat de Amataya Media is responsible voor misleading you Farangs. Dat zal ik fix op dit website. Zo dat mijn countrymen will know the "Truth Today" Ik ben een beetje responsible to make sure my fellow Farangs and Nederlanders goed kunnen denken...LOL.
Jaja, de "Truth Today", dat programma op de roodhemdentv waarin alles werd voorgesteld als één groot complot tegen Thaksin en tegen de arme plattelandsbevolking. Mijn vrouw noemde het het grootste leugenprogramma op de tv. En zij is beslist niet rood- of geelhemd, maar neutraal en heeft een goede kijk op de gang van zaken in Thailand.
Kortom, gooi Thaksin en al zijn wan- en misdaden in een grote hoge hoed, zwaai er met je UDD-toverstokje overheen en spreek de toverspreuk Amataya erover uit en floep! daar komt als een konijn een schoongewassen Thaksin uit die hoed!

>Oorlog op drugs en de Tai Bak casualties-Ik vraag mijn Thai politieke expert wat dit met Thaksin heeft te doen ,and promise you de correct perspective next week. Zij is vandaag in Bangkok in het midden van de "peoples war against the elite". Kijk maar voor haar op de televisie. Kijk voor een klein Thai vrouwtje met zwart haar en een rode shirt" Dat is mijn vrouw-LOL.
Misschien is ze de enige wel......

>Dissapearance of Human Rights lawyer/activist-Ik wacht tot ik met de expert praat, en dan kan ik julie educate!Ik weet niet wat dit met Thaksin heeft te doen.
Tja, als je ook de historie van Thailand en je klassieken niet kent zou ik maar m'n mond houden
>Sino-Thai elite waar Thaksin is ook member-Ik ben niet zeker wat je met dit bedoeld Ruud
Zelfde opmerking als hierboven, maar ik zal een tipje van de sluier oplichten. Sino-Thai zijn de Thai-Chinese families (ik meen ongeveer 35 families) die in de loop van meer dan 100 jaar de economische macht van Thailand voor het grootste deel in handen hebben gekregen. Lange tijd zaten ze bij de oude elite (de Amataya dus), maar een deel van die families is eind vorige eeuw onder leiding van de Shinawatra-clan een "eigen" eliteclub begonnen. Die hebben zwaar geprofiteerd tijdens de regeerperiode van Thaksin.
>Vote buying-I am reminded van de Bible, "Let him who is without sin, cast the first stone". Alle politieke elections in Thailand hebben dit probleem. Maar de Amataya Media probeert jullie te vertellen dat dit alleen een probleem is voor de andere kant van de politieke divide en dat die zijn erger dan hunself-....................geloof jullie dat??.................. Nee, ik denk het niet. Maar de Amataya willen niet een solution vinden. Dit probleem is goed voor hun. Wat ze echt willen doen, is niet meer elections. Ze willen politicians appointed van within de Amataya. Zo dit 'vote buying" probleem is goed voor hun. Als ze maar convince mensen door hun media to beloven dat het probleem met Thaksin zit.
Dit is absoluut niet waar. Iedere farang weet dat stemmenkoperij hier altijd en door welke partij dan ook een normaal verschijnsel was. Bij de laatste algemene verkiezingen heeft de Democratische partij gepoogd met deze gewoonte te breken en dat is redelijk gelukt. De Pheu Thai partij (de thaksinvazallen) heeft er wel alles aan gedaan om zoveel mogelijk kiezers te kopen. Omdat er deze keer scherp werd opgelet door de Election Commission zijn dan ook meer dan 80 gekozen parlementsleden beboet met een rode of gele kaart. Van de Democraten slechts een stuk of 5, van de Pheu Thai partij meer dan 60.
Maar goed, volgens jou zal dat wel weer als oorzaak hebben dat de Election Commission natuurlijk allemaal tot de Amataya behoren.....

Voor hun, vote-buying is goed-elections niet goed. Een probleem will allow them to achieve the other. De Amataya media dat jouw love zo veel, praat veel over dit probleem Ruud, maar verteld je nooit how to fix it. En dat is niet bij kans...dat is by design.
Voor mij persoonlijk, denk it dat 'vote buying' is criminal. En ik denk dat de mensch die geld kryght is net zo groot een criminal als wie het geld geeft. zij kunnen het well controleeren als ze het willen.
Dus je vindt het zelf ook crimineel, dat stemmenkopen. In feite zijn dan alle PheuThai parlementsleden die een gele kaart hebben gehad maar nu weer vrolijk in het parlement zitten na hun herverkiezing dus misdadigers. En Thaksin als financier van de PheuThai partij is dan ook een misdadiger. Alweer, want hij is al 2 x veroordeeld en moet nu 2 jaar cel uitzitten
>waarom ze zo krampachtig achter Thaksin gaan...Hmmm, wat betekend 'krampachtig. Kan je even beter mij vertellen wat probleem yij denkt dit is?
Het is toch tegennatuurlijk om achter een zo omstreden en beschadigd politicus te gaan staan? Met die man kun je je als land zijnde in de wereld toch niet meer laten vertegenwoordigen. Met opnieuw Thaksin als PM slaat Thailand een pleefiguur!