Levensbewijs SVB

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Levensbewijs SVB

#31 Bericht door Harm » woensdag 24 juni 2009, 10:50

greenthaiway schreef:
future expat schreef:
Norman,

Jij bent toch nog geen 65.
Hoef je dus ook nog niet op te geven of je samen woont of niet
Dus waarom tandenborstels tellen.
Ben de 65 reeds gepasseerd, ben inmiddels 66 jaar.
"future expat" ik begrijp je vraag niet m.b.t. mijn leeftijd, ik moet van het SVB, de instantie die de AOW uitkeert,
een "bewijs van leven" produceren, daar gaat deze thread over ;)

Groet van een pensionado te velde,
Norman

Als je boven de 65 bent dien je voor je AOW op te geven of je samenwoont of niet
Scheelt veel geld in je uitbetaling het wel of niet gehuwd / samenwonend of alleen wonend
Dit laatste wordt gecontroleerd door o.a te kijken naar het aantal tandenborstels enz.

Daarmee reageerde ik op je uitdrukking van het tandenborstels tellen.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Pieter » woensdag 24 juni 2009, 10:53

en SVB staat voor:

Stichting Vrienden van het Boeddhisme Nederland 8-) 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pieter (leeft ook nog )

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Harm » woensdag 24 juni 2009, 10:54

Pieter schreef:en SVB staat voor:

Stichting Vrienden van het Boeddhisme Nederland 8-) 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pieter (leeft ook nog )

oh ja? :lol: :lol:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#34 Bericht door greenthaiway » woensdag 24 juni 2009, 11:00

future expat schreef:
greenthaiway schreef:
future expat schreef:
Norman,

Jij bent toch nog geen 65.
Hoef je dus ook nog niet op te geven of je samen woont of niet
Dus waarom tandenborstels tellen.
Ben de 65 reeds gepasseerd, ben inmiddels 66 jaar.
"future expat" ik begrijp je vraag niet m.b.t. mijn leeftijd, ik moet van het SVB, de instantie die de AOW uitkeert,
een "bewijs van leven" produceren, daar gaat deze thread over ;)

Groet van een pensionado te velde,
Norman

Als je boven de 65 bent dien je voor je AOW op te geven of je samenwoont of niet
Scheelt veel geld in je uitbetaling het wel of niet gehuwd / samenwonend of alleen wonend
Dit laatste wordt gecontroleerd door o.a te kijken naar het aantal tandenborstels enz.

Daarmee reageerde ik op je uitdrukking van het tandenborstels tellen.
Oh...
Wel daar ben ik mij van bewust.
Doordat mijn vriendin aanmerkelijk jonger is, zij is 24 jaar, ontvang ik een toeslag.
De AOW met toeslag is voor ondergetekende:

AOW ingaande maand Juli 2009: 1316,56 euro bruto=netto exclusief vakantiegeld
1316 EUR = 62804.24 THB Koers 24 Juni 2009

Groet van een Grijze Panter,
Norman

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#35 Bericht door greenthaiway » donderdag 25 juni 2009, 04:52

Nu een kort verslag van het bezoek van eerder genoemde verzekeringsmaatschappij in Udon Thani.
Naar blijkt is deze verz.mij. aangewezen als SSO voor Udon Thani.
Het is dus een autoriteit in de ogen van de SVB die de controle uitvoert en de papperassen daarna naar de SVB in Roermond stuurt.

Er werd gevraagd of vriendin werk had, nee dus.
Dit in verband met de toeslag die ik ontvang.
Ik heb een kopie ontvangen.
Er werd gevraagd of ik een fototoestel had, ik beaamde dit.
Vriendin werd gevraagd om een foto te nemen van mij en de " Labour Technical Officer " de bevoegde autoriteit SSO Udon Thani met in zijn hand de bewijs van leven verklaring, LOL.
Naam van de persoon staat op een van de kopiën met een groot stempel.
De visite van de de twee personen, chauffeur en " Labour Technical Officer " duurde ongeveer 10 minuten.
Goede service.

Kort samengevat, ik ervaar het als een verbetering, vorig jaar moest ik naar het Gemeentehuis en alles zelf opsturen.
Nu nemen ze alles uit handen, ook de postverzorging richting Nederland.
Als je een kopie hebt zit je goed :mrgreen:

Ik ben wat in a hurry, moet nu weg.
Kan niet nakijken of er teveel spelfouten in dit bericht staan.

Resumerend, het valt reuze mee.
Ik was BTW de eerste klant, misschien vandaar de foto vraag.

Groet,
Norman
Laatst gewijzigd door greenthaiway op donderdag 25 juni 2009, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.

joepattaya
Expat
Expat

#36 Bericht door joepattaya » donderdag 25 juni 2009, 04:59

greenthaiway schreef:Nu een kort verslag van het bezoek van eerder genoemde verzekeringsmaatschappij in Udon Thani.
Naar blijkt is deze verz.mij. aangewezen als SSO voor Udon Thani.
Het is dus een autoriteit in de ogen van de SVB die de controle uitvoert en de papperassen daarna naar de SVB in Roermond stuurt.

Er werd gevraagd of vriendin werk had, nee dus.
Dit in verband met de toeslag die ik ontvang.
Ik heb een kopie ontvangen.
Er werd gevraagd of ik een fototoestel had, ik beaamde dit.
Vriendin werd gevraagd om een foto te nemen van mij en de " Labour Technical Officer " de bevoegde autoriteit SSO Udon Thani met in zijn hand de beijs van leven verklaring, LOL.
Naam van de persoon staat op een van de kopiën met een groot stempel.
De visite van de de twee personen, chauffeur en " Labour Technical Officer " duurde ongeveer 10 minuten.
Goede service.

Kort samengevat, ik ervaar het als een verbetering, vorig jaar moest ik naar het Gemeentehuis en alles zelf opsturen.
Nu nemen ze alles uit handen, ook de postverzorging richting Nederland.
Als je een kopie hebt zit je goed :mrgreen:

Ik ben wat in a hurry, moet nu weg.
Kan niet nakijken of er teveel spelfouten in dit bericht staan.

Resumerend, het valt reuze mee.
Ik was BTW de eerste klant, misschien vandaar de foto vraag.

Groet,
Norman
Geweldig, vraag me af hoe ze dit gaan aanpakken in andere steden EN hoe lang ze dit gaan volhouden.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Mart
Erelid
Erelid

#37 Bericht door Mart » donderdag 25 juni 2009, 05:12

Ik heb bij SSO een adres aangevraagd voor de overige dorpen en steden, nog niets vernomen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat

#38 Bericht door dutch » donderdag 25 juni 2009, 06:19

Begrijp ik hieruit goed,dat de SSO beschouwd zou kunnen worden als de autoriteit?
Zover als mij uit de documenten blijkt,controleert de SSO de handtekening van de bevoegde personen en neemt vervolgens het heft in hande.
Let op: vlgs het bericht van de SVB blijf ikzelf verantwoordelijk!? Zorg dus voor een copie van het door SSO ondertekende ingevulde document.

quote antwoord SVB aan mijzeld dd 23-6-2009
Geachte heer, Hierbij delen wij u mede dat het adres van de SSO het volgende is: Social Security Office88/28 Moo 4 Tivanond RoadT.Talad-Kwan A. MuangNonthaburi 11000Thailand De bewijslast ligt bij uzelf. met vriendelijke groetenC.Hendriks-Boersafdeling AOW/AnwSociale Verzekeringsbank Roermond
unquote

Men kent dus de verschillende plaatselijke kantooradressen van SSO niet.
In Korat zit het in een gehandicapten opleidings instituut en in Udon Thani in een verzekeringskantoor. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joepattaya
Expat
Expat

#39 Bericht door joepattaya » donderdag 25 juni 2009, 06:43

dutch schreef:Begrijp ik hieruit goed,dat de SSO beschouwd zou kunnen worden als de autoriteit?
Zover als mij uit de documenten blijkt,controleert de SSO de handtekening van de bevoegde personen en neemt vervolgens het heft in hande.
Let op: vlgs het bericht van de SVB blijf ikzelf verantwoordelijk!? Zorg dus voor een copie van het door SSO ondertekende ingevulde document.
Dus ff in de resume:
- de SVB stuurt het formulier toe aan de betrokken pensionado
- de pensionado laat het formulier tekenen door een wettelijk bevoegd persoon, zoals voorheen.
- de pensionado gaat met getekend formulier naar SSO
- SSO controleert handtekeningen en identiteit van de pensionado
- SSO tekent het formulier, (maakt een kopie) en SSO stuurt het formulier naar SVB
- pensionado blijft verantwoordelijk voor het op tijd arriveren van het formulier bij het SVB

Op zich heel plausibel allemaal, alleen het dik-gedrukte vormt de enige zwakke plek. Waarschijnlijk is er in Bangkok een verzameladres, waar eerst de formuliertjes naar toe gaan en eens in de zoveel tijd zullen de formulieren verstuurd worden naar Roermond. Daar zitten zowiezo al 3 of 4 'maars en alsen' in. Niet erg betrouwbaar. Waarschijnlijk heeft een heldere Nederlandse ambtenaar zich in laten pakken met mooie praatjes: Can do, Can do!!
We zullen zien. Eens kijken wat ze over 17 jaar uitgevogeld hebben om de ex-Nederlanders te pesten.

Ik zit net te denken: Wat zou de Nederlandse staat er van vinden als ik mijn Nederlanderschap afkoop? "Jongens, geef me nu een miljoen en je krijgt je paspoort terug, en verder zal ik tekenen dat ik afzie van welke sociale voorziening dan ook, zelfs al mijn pensioenen vervallen aan de staat." Het enige wat de NL-staat nog ooit via via van me zal horen, is dat mijn laatste trip geeindigd is in het hiernamaals met onbekend adres.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door carpediem » donderdag 25 juni 2009, 06:51

de pensionado gaat met getekend formulier naar SSO

In de begeleidende brief staat dat je het formulier moet opturen naar het regiokantoor van de SSO.
Er staat niets over een persoonlijk kontakt met de SSO.
pluk de dag (carpediem)

joepattaya
Expat
Expat

#41 Bericht door joepattaya » donderdag 25 juni 2009, 06:56

carpediem schreef:de pensionado gaat met getekend formulier naar SSO

In de begeleidende brief staat dat je het formulier moet opturen naar het regiokantoor van de SSO.
Da's dan de volgende onzekere factor: komt de brief wel aan, en als uiteindelijk SVB geen formulier terug ontvangt, waar is het formulier dan.
Heel fijn allemaal.

marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid

#42 Bericht door marinusmali » donderdag 25 juni 2009, 06:57

Beste Joeppattaya,

MIS MIS MIS!!!!!

Ook jouw laatste adres willen ze hebben om een dna test te doen dat je het werkelijk bent, die dood is gegaan!!! :shock:

dutch
Expat
Expat

#43 Bericht door dutch » donderdag 25 juni 2009, 07:06

carpediem schreef:de pensionado gaat met getekend formulier naar SSO

Volkomen juist en ik ben dan ook zeer gelukkig met het feit dat er in mijn onmiddellijke nabijheid een SSO filiaal gevestigd is.
Heel in het begin schreef ik al dat ik de locale postbezorging een vraagteken vind (valt voor mij dus weg :lol: ) en de onbekendheid hoe de verdere gang is(van locaal SSO naar landelijk SSO en van landelijk SSO naar de SVB) en................ik zou toch de bewijslast hebben indien er iets niet klopt (zie mijn copie van SVB).

Even heel oneerbiedig.........ze hebben er in Nederland geen idee van hoe het hier in Thailand (niet ;) ) werkt.!!!
inderdaad:"can do....can do....no ploblem" ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

RuudThai
Expat
Expat

#44 Bericht door RuudThai » donderdag 25 juni 2009, 07:13

dutch schreef:[Even heel oneerbiedig.........ze hebben er in Nederland geen idee van hoe het hier in Thailand (niet ;) ) werkt.!!!
inderdaad:"can do....can do....no ploblem" ;)
Erg oneerbiedig hoor!! :oops: ;) :lol: :D

Maar ik heb gisteren de SVB een mailtje gestuur om eens op dit forum te kijken (met de link naar dit onderwerp) zodat ze lering kunnen trekken uit de tot nu toe opgedane ervaringen.
Ik ben benieuwd naar hun reactie!

RuudThai
Expat
Expat

#45 Bericht door RuudThai » donderdag 25 juni 2009, 08:21

Uit de Bangkok Post van vandaag:

Final handout of B2,000 cheques

By: BangkokPost.com
Published: 25/06/2009 at 01:53 PM

The government will hand out the final round of its 2,000-baht gift cheques to low-income workers nationwide, starting next Tuesday.

Social Security Office secretary-general Pan Wannapinij said on Thursday that 154,943 "Help the Nation" cheques worth 309,886,000 baht in total would be given to workers during government working hours from June 30 to July 3.

The cheques will be distributed at provincial social security offices, he said.

He said people in Bangok can receive their cheques at the social security offices in 11 districts of the capital from June 30 to July 2, but the cheques will be given out at the Bangkok Youth Centre (Thai-Japan) on July 3 from 7.30am to 4.30pm.

Recipients can seek further information from the SSO hotline 1506.
----------------

Die cheques zijn natuurlijk prachtig om te proberen Thaksin te doen vergeten, maar mij ging het om de tijdstippen dat deze gedistribueerd worden. Het lijkt mij niet verstandig om in die periode met je SVB-papiertjes naar de SSO te gaan, het zal er dan wel druk zijn!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”