Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Wouter_Udon
- Volwaardig lid

Bericht
door Wouter_Udon » maandag 25 mei 2009, 14:21
joris schreef:leuke discussie is hier aan de gang!!
we hebben duidelijk twee kampen !
de ouders en de waarschuwers!!!
ik ben van mening dat de temp in thailand echt niet het probleem is !! het is in turkye / spanje e.d ook warm!!
waar je wel op moet letten is de gezondheid van de kinderen en ook jezelf!!
zo ben ik een paar maanden geleden op koh chang geweest waar ik pootje gebaden heb in een klein zwembad !!!
dit zwembad had wel geteld een dag leeg gestaan om het water te verversen !!
in deze dag had meneer de parasiet een paar eitjes gelegd die mijn voeten helemaal onder de rooie bultje heeft gezet!!
er was ook een klein kindje uit belgie die geheel kopje onder ging in dit zelfde zwembad !!
je snapt wel hoe dit kindje eruit zag!!!
ook buikkramp komt schijnbaar veel voor bij jonge toeristen kinderen !!
voor gezonden volwassen is thailand als niet zonder risico . laat staan voor jongen kinderen
en riciso lopen we in het leven, maar als een kindje van 1 jaar iets oploopt dan kunnen de gevolgen groot zijn !!!
laat je in goed informeren , inentingen , e.d
Om het maar in jouw woorden uit te drukken: er is nog een derde kamp: de waarschuwende ouders.

Live your dream, don't dream your life.
-
printen44
- Expat

Bericht
door printen44 » maandag 25 mei 2009, 15:28
Adviezen of meningen krijg je meestal hier op dit forum van ex-pats of van leden die vaak in Thailand komen.
Om diegene die waarschuwen voor vakanties in Thailand met kleine kinderen, kind-onvriendelijk te noemen, is bijna een belediging. Juist omdat men kinderen wil beschermen tegen de gevaren die voor een klein kind kunnen gelden hier in Thailand, geeft men advies.
Nogmaals, ik vind het onverantwoord van ouders die op vakantie gaan in Thailand met kleine kinderen. Te vaak heb ik ouders met hun kleine in het ziekenhuis gezien. Weet van gevallen waar de vakanties behoorlijk gekort zijn omdat men met hun kroost ziek vroegtijdig naar Nederland terug moest.
Nogmaals, ik wil niemand verbieden om met kleine kinderen naar Thailand te gaan, alleen wijs ik op het verantwoordelijkheidsgevoel van de ouders. Maar meestal dempt men de put, nadat het kalf is verdronken.
-
Gecko
- komt net kijken

Bericht
door Gecko » maandag 25 mei 2009, 18:02
Hoe we het ook wenden of keren ziektes liggen altijd op de loer. Inentingen worden uiteraard gegevens aan de kids maar ook onszelf. Helemaal iets uitsluiten kan je nooit. Maar als ik zo een beetje rondkijk op het internet zijn er genoeg families naar Thailand geweest en hebben daar een uitstekende tijd gehad.
Reizen met kids zal altijd het nodige met zich meenemen maar om de kids het plezier van een vakantie af te nemen gaat mij toch net ff te ver.
Even een stukje tekst waarom Thailand ons zo aantrekt ;-)
Op vakantie in Thailand rij je op olifanten in de jungle, ontmoet je monniken in feloranje gewaden, verdwaal je in sfeervolle tempelcomplexen met onverwachte, sprookjesachtige hoekjes en kun je heerlijk ontspannen op een tropisch eiland. Het ‘land van de glimlach’ Thailand biedt afwisseling genoeg voor een twee- of drieweekse reis voor jong en oud.
Toch net ff wat anders dan het gare Spanje / Turkije!!!!!
-
Wouter_Udon
- Volwaardig lid

Bericht
door Wouter_Udon » maandag 25 mei 2009, 20:16
Gecko schreef:Hoe we het ook wenden of keren ziektes liggen altijd op de loer. Inentingen worden uiteraard gegevens aan de kids maar ook onszelf. Helemaal iets uitsluiten kan je nooit. Maar als ik zo een beetje rondkijk op het internet zijn er genoeg families naar Thailand geweest en hebben daar een uitstekende tijd gehad.
Reizen met kids zal altijd het nodige met zich meenemen maar om de kids het plezier van een vakantie af te nemen gaat mij toch net ff te ver.
Even een stukje tekst waarom Thailand ons zo aantrekt ;-)
Op vakantie in Thailand rij je op olifanten in de jungle, ontmoet je monniken in feloranje gewaden, verdwaal je in sfeervolle tempelcomplexen met onverwachte, sprookjesachtige hoekjes en kun je heerlijk ontspannen op een tropisch eiland. Het ‘land van de glimlach’ Thailand biedt afwisseling genoeg voor een twee- of drieweekse reis voor jong en oud.
Toch net ff wat anders dan het gare Spanje / Turkije!!!!!
Geniet maar wees allert. Veel plezier.
Live your dream, don't dream your life.
-
joris
- Volwaardig lid

Bericht
door joris » dinsdag 26 mei 2009, 13:42
ik denk dat thailand ook best een land kan zijn om met de kleine kinderen op pad te gaan !!
alleen zul je wel een ander thailand moeten gaan opzoeken dat voor de meeste mensen juiste thailand zo aantrekkelijk maakt!!
die beste man heeft het bv over de jungle opzoeken ,
dit lijkt mij gewoon niet verstandig!!!
ga vanuit bangkok naar een leuk eiland en vermaak je daar een aantal weken!!
maar van hot naar her, en de eventueel problomen opzoeken is gewoon niet verstandig en zeker ook niet leuk voor kinderen van die leeftijd!!!
de oudste is tien!! die wil toch gewoon aan het strand spelen !!!
ik begrijp ook niet zo goed dat die mensen dat zelf niet snappen !
nog even buiten beschouwing gelaten wat wel en niet kan , je kunt beter kijken wat de kinderen echt willen !!!
voor die kinderen is een olifant in een dierenpark het zelfde als in de jungle !!!
toch zit er een groot verschil in wat betreft risico !!!!
-
Gecko
- komt net kijken

Bericht
door Gecko » dinsdag 26 mei 2009, 16:53
Joris een mooi antwoord.
We hebben er dan ook bewust voor gekozen om naar de prachtige stranden te gaan die Thailand bied.
Ook hebben we er bewust voor gekozen om de sextoeristische gebieden te ontwijken.
Vindt het vaak jammer dat als je zegt dat je naar Thailand gaat je direct met een scheef oog aangekeken wordt met de bedoeling dat je daar (jonge) meisjes gaat bezoeken en dit terwijl Thailand veel meer te bieden heeft.
-
Rene
- Volwaardig lid

Bericht
door Rene » dinsdag 26 mei 2009, 23:19
Gecko schreef:
Vindt het vaak jammer dat als je zegt dat je naar Thailand gaat je direct met een scheef oog aangekeken wordt met de bedoeling dat je daar (jonge) meisjes gaat bezoeken en dit terwijl Thailand veel meer te bieden heeft.
Tja.. die ervaring heb ik ook. Maar dat zegt veel over degenen die het zeggen. Ze weten het alleen van de media die er als sensatiezuchtige aasgieren bovenop zitten om weer iets te brengen wat kijkcijfers oplevert.
Thailand komt 9 van de 10 keer negatief in beeld. Als je dan ook nog een keer een vrijgezelle man bent is het al helemaal verdacht.
In het begin ben ik bestookt met dat soort uitlatingen en heb daardoor al 2 bekenden de deur gewezen. Waarschijnlijk volgen er meer omdat het insinueren niet ophoudt.
Ik wordt er niet goed van. Dat is dan ook het enige wat men over het land weet, want ik kom natuurlijk meteen met vragen wat ze nog meer weten.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
marceziani
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door marceziani » woensdag 27 mei 2009, 07:16
Het zijn altijd juist de mensen, die nog nooit in Thailand zijn geweest, die daar over beginnen. Erg jammer inderdaad.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » woensdag 27 mei 2009, 07:23
Wel......ik mijn portie van vooroordelen meer dan gehad ,maar........kijk nu even bij aankomst of vertrek van Bangkok naar de reizigers.
Wees gewoon eerlijk.We weten het allemaal.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
marceziani
- Volwaardig lid

-
Contacteer:
Bericht
door marceziani » woensdag 27 mei 2009, 07:28
Dan is het nog steeds jammer dat er vaak alleen maar daarover gesproken wordt op een denigrerende manier naar het land toe en naar de toeristen toe die het land bezoeken. Op vliegvelden zie ik niet alleen 'barmannen', maar ook gezinnen, backpackers, etc. van allerlei pluimage.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
joris
- Volwaardig lid

Bericht
door joris » woensdag 27 mei 2009, 07:53
helaas is dat de werkelijkheid!!
ikzelf ben in januari ook een thais meisje tegen gekomen in mijn hotel in thailand.
als ik kijken wat ik daar allemaal voor reactie op kreeg toen ik terug was!!