non-immigrant 'O' (retirement) visa

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#31 Bericht door Mario08 » dinsdag 12 mei 2009, 08:23

Op zich is de methode om geld te lenen legaal, je kunt je alleen afvragen of het niet tegen de geest van de regels is.

Met name voor mensen die gebruik maken van de combinatie van inkomen en vermogen kan het een uitkomst zijn, omdat zij het geld niet 3 maanden lang op de rekening hoeven te hebben.

Over of Joep zich zelf hier over de rug van anderen probeert te verrijken doe ik geen uitspraak. Misschien vraagt hij wel een uiterst gunstige rente, ik weet het niet.

Mijn punt is dat het niet nodig is om de methode niet te openbaren. Dit forum is er juist voor om informatie uit te wisselen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#32 Bericht door prajak » dinsdag 12 mei 2009, 16:34

Wouter, ik heb het niet nodig. Mijn papieren zijn in orde.

Maar wat me intrigeert is deze zin :

" Voor diegenen die graag zouden willen pensioneren in Thailand, maar op een haar na niet voldoen aan de financiele criteria...."

Dat duidt toch op een transactie met derden ? En of dat legaal is...... En daarom denk ik dat Joep geen openheid van zaken geeft. Er zit naar mijn mening mogelijk een luchtje aan.

Joep heeft een idee, ik wil mensen beschermen tegen illegale praktijken. We zullen zien hoe zijn methode werkt. Er stapt heus wel iemand in. En dan horen we hier.

En als zijn idee juist is krijgt hij van mij alle palmares !

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#33 Bericht door Ben » dinsdag 12 mei 2009, 16:49

prajak schreef:Wouter, ik heb het niet nodig. Mijn papieren zijn in orde.

Maar wat me intrigeert is deze zin :

" Voor diegenen die graag zouden willen pensioneren in Thailand, maar op een haar na niet voldoen aan de financiele criteria...."

Dat duidt toch op een transactie met derden ? En of dat legaal is...... En daarom denk ik dat Joep geen openheid van zaken geeft. Er zit naar mijn mening mogelijk een luchtje aan.

Joep heeft een idee, ik wil mensen beschermen tegen illegale praktijken. We zullen zien hoe zijn methode werkt. Er stapt heus wel iemand in. En dan horen we hier.

En als zijn idee juist is krijgt hij van mij alle palmares !

De 40.000 bath regeling is ook veranderd van Thaise echtgenoot naar 40.000 voor
de Farang . hoe zou dat nu komen :?:

Bij de Immigratie zijn ze ook niet van lotje getikt .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#34 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 12 mei 2009, 17:28

Ben schreef: De 40.000 bath regeling is ook veranderd van Thaise echtgenoot naar 40.000 voor
de Farang . hoe zou dat nu komen :?:

Bij de Immigratie zijn ze ook niet van lotje getikt .
Ben, heb je een linkje naar een website waar we dit terug kunnen lezen?
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#35 Bericht door Ben » dinsdag 12 mei 2009, 18:33

Wouter_Udon schreef:
Ben schreef: De 40.000 bath regeling is ook veranderd van Thaise echtgenoot naar 40.000 voor
de Farang . hoe zou dat nu komen :?:

Bij de Immigratie zijn ze ook niet van lotje getikt .
Ben, heb je een linkje naar een website waar we dit terug kunnen lezen?

Per 25 nov 2008

2.18 In the case of a family
member of a Thai(applicable only to parents, spouse, child, adopted child or child
of his/her spouse):
Permission will be
granted for a period of
not more than 1 year at a time.
(1) The alien has obtained a temporary visa (NON-IM); and
(2) Confirmation of employment given by a hotel or company
engaged in the entertainment business in Thailand with a
registered capital of not less than Baht 20 Million, full paid-up
(1) The alien has obtained a temporary visa (NON-IM)
(2) Proof of family relationship
(3) In the case of a spouse, the marital relationship shall be de
jure (legitimate) and de facto;
(4) In the case of a child, adopted child or child of his/her spouse, the said person must not be married, must be living with the family, and must be less than 20 years of age; or
(5) In the case of a parent, one of parents must have an average annual income of not less than 40,000 baht per month or a money deposit of not less than 400,000 baht for expenses within a year.
In other necessary circumstances, The Immigration Commissioner or Deputy of Immigration Commissioner may approve on case to case basis.
(6) In case of marriage with a Thai lady, the husband who is an alien must have an average annual income of not less than 40,000 baht per month or a money deposit in a local Thai bank of not less than 400,000 baht for the past 2 months for expenses within a year.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#36 Bericht door Ben » dinsdag 12 mei 2009, 18:52

joepattaya schreef: Voor THB 37,500 per jaar ben je bij ons de man. Inclusief visa assistentie voor een ed-visa.
Bijkomende kosten alleen:
- de fee die je betaald bij een Thaise Ambassade/Consulaat om een ed-visa te krijgen
- 3 keer per jaar THB 1,900 voor steeds een 90-dagen verlenging bij de Immigratie Jomtien.

Dit is een legale versie een ED visa .


Student Visa Services

Students who register for 180 lessons and pay the full tuition fee of 29,500 baht/course will be eligible for a 1 year ED Visa. First, students will get a Non-immigrant ED Visa for 3 months and then a 9 month Student Visa by extending it every 3 months and paying a Government fee of 1,900 baht. The school will prepare all the documents from the Ministry of Education for the students to have the Visa issued from a Thai Embassy and to get it extended at the Immigration on Sathorn road in Bangkok or at another Immigration office.
Students would like to continue their studying, the school could run the same process for another 2 years.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#37 Bericht door prajak » woensdag 13 mei 2009, 00:36

En daarmee geeft Joep zijn plannen bloot ? "Bij ons" staat er en dat is vast geografisch bedoeld. Ik zie het voor me als je in Ban Buitenplaats woont op 800 km van Pta zoals ik en me zou inschrijven in een Pta school maar mijn visum moet halen in mijn woonplaasts bij de Imm Pol in mijn woonplaats want er zijn nieuwe regels.

Een goeie oplossing voor wie in die regio woont, of in een regio met een erkend instituut, en die verder 40.000 baht wil uitgeven aan Thaise lessen die hij misschien niet wil anders had hij ze al. Ik ben 30.000 per jaar kwijt voor mijn cursus, zo veel scheelt dat dus niet, maar zou er geen ED visum mee kunnen krijgen want in mijn regio is geen erkend instituut.

Het is een oplossing maar wel een afhankelijk van de instituten in jouw regio.

Vraagje. Hoe lang zou de Immigration "studenten" van 60 plus accepteren ? Ik zal dit eens navragen in Thaivisa dot com. Daar zit veel ervaring met de diverse soorten visa.

Vraagje. Als je gaat voor Permanent Resident komen ze wekenlang kontroleren of je woont waar je woont en met wie. Letterlijk tandenborstels tellen. Zouden ze dat straks ook gaan doen met het klasseboek op die school ?

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#38 Bericht door joepattaya » woensdag 13 mei 2009, 02:03

prajak schreef:En daarmee geeft Joep zijn plannen bloot ? "Bij ons" staat er en dat is vast geografisch bedoeld. Ik zie het voor me als je in Ban Buitenplaats woont op 800 km van Pta zoals ik en me zou inschrijven in een Pta school maar mijn visum moet halen in mijn woonplaasts bij de Imm Pol in mijn woonplaats want er zijn nieuwe regels.

Een goeie oplossing voor wie in die regio woont, of in een regio met een erkend instituut, en die verder 40.000 baht wil uitgeven aan Thaise lessen die hij misschien niet wil anders had hij ze al. Ik ben 30.000 per jaar kwijt voor mijn cursus, zo veel scheelt dat dus niet, maar zou er geen ED visum mee kunnen krijgen want in mijn regio is geen erkend instituut.

Het is een oplossing maar wel een afhankelijk van de instituten in jouw regio.

Vraagje. Hoe lang zou de Immigration "studenten" van 60 plus accepteren ? Ik zal dit eens navragen in Thaivisa dot com. Daar zit veel ervaring met de diverse soorten visa.

Vraagje. Als je gaat voor Permanent Resident komen ze wekenlang kontroleren of je woont waar je woont en met wie. Letterlijk tandenborstels tellen. Zouden ze dat straks ook gaan doen met het klasseboek op die school ?
En daarmee geeft Joep zijn plannen NIET bloot; het ED-visa is slechts 1 van de 'produkten' die wij aanbieden en inderdaad, dit is gebonden aan een localiteit: je dient nu eenmaal de aangeboden cursus te volgen en dat kan in ons geval alleen in Pattaya. Er is trouwens wel een leeftijdsgrens aan het door ons geboden produkt: de minimum leeftijd is 16 jaar; voor studenten die jonger zijn kunnen wij geen ED-visa verzorgen omdat deze studenten geacht worden aan een ander instituut hun opleiding te krijgen.

Het is trouwens niet immigratie, maar het Ministerie van Onderwijs die regelmatig de boeken komt controleren en op aanwezigheid van studenten in de klas.

Het is trouwens typisch Nederlands om eerst iets kompleet af te schieten om vervolgens weer schoorvoetend en met het schaamrood op de kaken de keutel in te moeten trekken, maar goed, da's onder andere de reden dat ik hier zit in niet 'daar'. Feit is in ieder geval dat we de afgelopen week al 15 aanvragen hebben mogen ontvangen waarvan er nu 3 in behandeling zijn. Dit zijn overigens geen Nederlanders, maar een Amerikaan, Chinees en Koreaan.

Oh ja Prajak, je moet vooral advies gaan inwinnen via ThaiVisa.com, daar kom je uiteindelijk nog beroerder uit als dat je er aan begonnen bent.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#39 Bericht door dutch » woensdag 13 mei 2009, 02:16

quote
Oh ja Prajak, je moet vooral advies gaan inwinnen via ThaiVisa.com, daar kom je uiteindelijk nog beroerder uit als dat je er aan begonnen bent.

unquote

Nonsens.!
Thaivisa is een van de beste, zo niet het beste algemene forum over Thailand dat je kan vinden.
Alle gepinde berichten zijn waardevol en betrouwbaar met links naar de officiele sites.
Ja.......als je de geijkte posten over allerlei onzin onderwerpen prevaleert dan ben je wel even bezig.Selecteer dus.
Ben er sedert 2003 lid van en een zeer bescheiden poster en heb er ,vooral in mijn beginfase van emigratie naar Thailand, veel aan gehad.
Als er weer een wetverandering is of vermoed wordt ,is daar de plaats om snel (en inderdaad soms wel eens iets te snel ;) ) informatie te krijgen.
(sorry voor off-topic)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#40 Bericht door dutch » woensdag 13 mei 2009, 03:23

Quote
Vraagje. Hoe lang zou de Immigration "studenten" van 60 plus accepteren ?
unquote

Het zou dus 50 plus kunnen zijn.Dat is n.l. de leeftijdsgrens voor "retirement".
Ik denk dat ook deze vluchtweg zal worden afgesloten, zodra dit traject te veel voor gaat komen.
(controle op aanwezigheid bij de lessen-en eerlijk gezegd zou het niet mijn manier zijn om hier een "long stay" visum te hebben,maar wel veel uren "ergens" te MOETEN zijn.)
Zo lang het legaal is en men de studie min of meer niet controleert,blijft het dus een mogelijkheid.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#41 Bericht door Mart » woensdag 13 mei 2009, 04:22

Moeten we de gele / rode / blauwe / witte shirtjes weer aantrekken :?: :lol:

Joe heeft een ontsnappingsgat gevonden en daar kan hij mogelijk nog wat aan verdienen ook.
Ook al zou het allemaal fack kunnen zijn, maar als de papieren maar in orde zijn.

Trouwens ThaiVisa is een onderdeel van de Nation geworden.
:D :D :D
Heb je soms ook een oplossing voor de ziektekostenverzekering. :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#42 Bericht door Ben » woensdag 13 mei 2009, 05:28

prajak schreef:En daarmee geeft Joep zijn plannen bloot ? "Bij ons" staat er en dat is vast geografisch bedoeld. Ik zie het voor me als je in Ban Buitenplaats woont op 800 km van Pta zoals ik en me zou inschrijven in een Pta school maar mijn visum moet halen in mijn woonplaasts bij de Imm Pol in mijn woonplaats want er zijn nieuwe regels.

Een goeie oplossing voor wie in die regio woont, of in een regio met een erkend instituut, en die verder 40.000 baht wil uitgeven aan Thaise lessen die hij misschien niet wil anders had hij ze al. Ik ben 30.000 per jaar kwijt voor mijn cursus, zo veel scheelt dat dus niet, maar zou er geen ED visum mee kunnen krijgen want in mijn regio is geen erkend instituut.

Het is een oplossing maar wel een afhankelijk van de instituten in jouw regio.

Vraagje. Hoe lang zou de Immigration "studenten" van 60 plus accepteren ? Ik zal dit eens navragen in Thaivisa dot com. Daar zit veel ervaring met de diverse soorten visa.

Vraagje. Als je gaat voor Permanent Resident komen ze wekenlang kontroleren of je woont waar je woont en met wie. Letterlijk tandenborstels tellen. Zouden ze dat straks ook gaan doen met het klasseboek op die school ?
Vraagje. Hoe lang zou de Immigration "studenten" van 60 plus accepteren ? Ik zal dit eens navragen in Thaivisa dot com. Daar zit veel ervaring met de diverse soorten visa.
Het is een mooie oplossing voor mensen die net buiten de boot vallen bv geen 50 niet gehuwd en toch een Non O willen en dan ook nog eens wat leren .
Voor de overige groep zijn er andere visa en iemand die 60 is en nog op een ED visa wil verblijven heb ik mijn bedenkingen .
Iedereen probeerd het op zijn manier Joep bied een mogelijkheid voor een lastige groep
En vraagt er een fee voor niks mis mee voor niets gaat de zon op ook in Thailand.
Thaivisa heeft veel goede info maar ook daar zijn zulke mogelijkheden niet gratis .

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#43 Bericht door Mario08 » woensdag 13 mei 2009, 07:10

Immigratie accepteert studenten van 60 jaar, er zijn geen leftijds grenzen aan verbonden. Wel is er een maximum aan de tijd dat je op een education visa kunt verblijven, dat is 5 jaar.
Overigens hoeft men niet de Thaise taal te studeren, men kan bijvoorbeeld ook Engels studeren of Thais leren koken of kick boxen. Als de opleiding maar erkend is.
Het zou kunnen zijn dat je na 5 jaar Thais nog 5 jaar Engels of zo kan gaan studeren, dat weet ik niet.


De oplossing om geld te lenen is al lang bekend. Het schijnt dat sommig immigratie ambtenaren dezelfde dienst aanbieden.


Thaivisa geen onderdeel van De Nation geworden. Er is slechts een overeenkomst waarbij Thaivisa nieuws berichten uit de nation mag publiceren en De nation forum discussies van Thaivisa op haar website set en zelf geen eigen forum meer heeft.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#44 Bericht door prajak » woensdag 13 mei 2009, 16:57

Joep gebruikt dit forum als advertentiemedium. Het wordt tijd dat de moderator ingrijpt. Ik zie zijn klub niet adverteren in de Bangkok Post en in The Nation want dat zal wel teveel centen kosten. Of zijn/hun oplossing is toch niet zo legaal als hij het doet voorkomen ?

Als je de eerste zin ziet van dit item, mensen die "het net niet halen", die dus krap zitten voor een visum, om die mensen een vet bedrag uit de zak te kloppen met een oplossing die niet blijvend is, wel, dan begin ik meer en meer te twijfelen aan de integriteit en de feitenkennis van deze meneer.

Reden temeer dit toch maar aan Thai Visa voor te leggen. Joep is daar bang voor, dat blijkt wel. Het meest gerede forum over alles wat visa aangaat doet hij af met een sneer. Dat schept geen vertrouwen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: non-immigrant 'O' (retirement) visa

#45 Bericht door prajak » woensdag 13 mei 2009, 17:47

Joep's bedrijfje, samen met (een) andere(n), ik denk met de school, werkt dus alleen in Pattaya. Dan moet je dat niet aankondigen als een oplossing voor Thailand. Dat heeft hij wel gedaan. Daar misleidt hij mensen. Hij weet als geen ander dat je verlenging van visa moet aanvragen in de woonregio. Dat werkt dus niet als je elders woont.

Dat hij mensen wil helpen is te prijzen. Dat hij centen wil verdienen snap ik ook en acht ik eerbaar. Maar dat hij geen eerlijke en verifieerbare informatie geeft acht ik laakbaar.

Joep verlaagt zich nu in een lage persoonlijke aanval op mij. Mag hoor, ik heb een brede rug. Ik heb met open vizier geschreven. Hij niet.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”