auto in nederland

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

Re: auto in nederland

#31 Bericht door jumbo » vrijdag 06 februari 2009, 02:05

Jim schreef:
serpay schreef:nee het is niet mogelijk om met een nederlands kenteken te rijden als je in het buitenland woond.
zelfde als je in griekenland met een grieks kenteken rond rijd mag dit niet wel met een huurouto
dit is nu eenmaal wet en deze heb ik niet uitgevonden sorrie.
betekent dat dan dat als je niet in thailand woont, je ook niet met een thais kenteken mag rondrijden behalve als het een huurauto is?
Sterker nog in Florida reed ik rond in een oldtimer Benz convertible met een NL kenteken...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Harm » vrijdag 06 februari 2009, 10:26

Jim schreef:
serpay schreef:nee het is niet mogelijk om met een nederlands kenteken te rijden als je in het buitenland woond.
zelfde als je in griekenland met een grieks kenteken rond rijd mag dit niet wel met een huurouto
dit is nu eenmaal wet en deze heb ik niet uitgevonden sorrie.
betekent dat dan dat als je niet in thailand woont, je ook niet met een thais kenteken mag rondrijden behalve als het een huurauto is?

Jim, je kunt alleen een auto op je naam hebben als je in Thailand woont. Dit moet je bewijzen met o.a. je Tabiaanbaanboekje
Ik denk dus dat het antwoord moet zijn dat je niet ineen auto in Thailand mag rijden als je daar niet woont.
Behalve dan zoals je zelf al zegt in een huurauto.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Jim » vrijdag 06 februari 2009, 12:22

oh.. op naam zetten.
dat stond er niet bij.

ik vond het al een vreemd verhaal want dan zou je dus geen auto kunnen lenen in het buitenland.
of bijvoorbeeld in de auto van je thaise vrouw rijden als je er zelf niet ingeschreven staat.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

frankmichel
komt net kijken
komt net kijken

#34 Bericht door frankmichel » zaterdag 15 mei 2010, 16:58

serpay schreef:ben terug in nederland voor vakantie dus wilde ik een auto kopen.
was dacht ik goedkoper dan huren.
echter blijkt na aanschaf dat ik deze auto niet meer op mijn naam kan zetten.
de uitleg is dat ik niet meer in nederland woon en niet ingeschreven sta bij de gemeente.
weet een van jullie daar een oplossing of antwoord op huren is geen optie.
alvast bedankt

auto op andere naam zetten!!

de nedelandse wet zegt dat auto verplicht verzekerd moet zijn,dus als je auto hebt en houdt ook na emigratie is het schijnbaar niet mogelijk loop er ook mee te leuren.
ook zegt de wet dat de uto wb veschuldigd is als de platen nl zijn)) wat is hun probleem!!!
ze zoeken het maar uit!!! voor vertrek gewoon jaar voldoen en verzekring en iemand die het stoort))) als je maar betaald hebt!!

nederland is een mooi land ,daar dat is dan ook alles!!!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”