Officieel Thais Rijbewijs
Moderator: Loempia
- jumbo
- Expat
Ben
in mijn surfsessie van vandaag kwam ik wel een site tegen die aangaf dat indien men langer als 3 maanden in Thailand is men een thai rijbewijs dient aan te vragen
Kan dus zijn dat je het bij het rechte eind hebt, maar morgen een politiemaatje van me bellen effe checken
Ik hoorde ergens dat je in Bangkok met je (NL) rijbewijs een internationale versie kunt krijgen, iemand die een adres weet waar???
J
in mijn surfsessie van vandaag kwam ik wel een site tegen die aangaf dat indien men langer als 3 maanden in Thailand is men een thai rijbewijs dient aan te vragen
Kan dus zijn dat je het bij het rechte eind hebt, maar morgen een politiemaatje van me bellen effe checken
Ik hoorde ergens dat je in Bangkok met je (NL) rijbewijs een internationale versie kunt krijgen, iemand die een adres weet waar???
J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Ben
- Expat
Ja dat kan op de nederlandse Ambasade in BKK 2 papieren ongeveer 2800 bath dan rijbewijs aanvragen voor 105 bath en elk jaar verlengenjumbo schreef:Ben
J
ja langzaam wordt men wakker , tis heel simpel voor farang met
nederlands rijbewijs om dit te verkrijgen mits je voordoet aan de eisen van de thaise regels hiervoor .
gewoon ff doen Jumbo wel zo'n lekker gevoel als je door Thailand rijdt
- jumbo
- Expat
Ja dat kan op de nederlandse Ambasade in BKK 2 papieren ongeveer 2800 bath dan rijbewijs aanvragen voor 105 bath en elk jaar verlengen
nederlands rijbewijs om dit te verkrijgen mits je voordoet aan de eisen van de thaise regels hiervoor .
gewoon ff doen Jumbo wel zo'n lekker gevoel als je door Thailand rijdt[/quote]
van de website
Certificate of residence (voor gebruik in Thailand)
Deze verklaring heeft u veelal nodg voor het aanvragen of verlengen van een Thais (internationaal) rijbewijs of het registreren van een auto of motorfiets in Thailand . De verklaring kan worden afgegeven op vertoon van uw paspoort , bewijs van uitschrijving uit Nederland en persoonlijke aanwezigheid.
Verklaring van woonplaats (voor gebruik in Nederland)
Deze verklaring heeft u veelal nodig voor de verlenging van uw Nederlands rijbewijs bij de Rijksdienst voor het wegverkeer te Veendam. De verklaring kan worden afgegeven op vertoon van uw paspoort en onder opgave van uw adres in Thailand. Nadere informatie over de procedure van het verlengen van een Nederlands rijbewijs vanuit het buitenland treft uw aan op de website Externe link http://www.rdw.nl
Een Nederlands internationaal rijbewijs is alleen in Nederland verkrijgbaar bij kantoren van de ANWB. Zie voor nadere informatie de website: Externe link http://www.anwb.nl
Verklaring echtheid rijbewijs
Deze verklaring heeft uw nodig voor het aanvragen van een Thais-rijbewijs. De verklaring kan worden afgegeven op vertoon van uw paspoort en uw geldig Nederlands rijbewijs.
Heb de ambassade gebeld en kreeg het volgende te horen;
ze verstrekken een verklaring van echtheid van het rijbewijs voor 1450 thb en
certificate of residence middels de uitschrijving uit NLvoor 1450 thb
De laatste kan vervangen worden door het tonen van de workpermit (indien je daarover beschikt) dat scheelt 1450 thb, maar dt vertellen ze je op de ambassade niet.....
over een paar weken eea regelen
J
gewoon ff doen Jumbo wel zo'n lekker gevoel als je door Thailand rijdt[/quote]
van de website
Certificate of residence (voor gebruik in Thailand)
Deze verklaring heeft u veelal nodg voor het aanvragen of verlengen van een Thais (internationaal) rijbewijs of het registreren van een auto of motorfiets in Thailand . De verklaring kan worden afgegeven op vertoon van uw paspoort , bewijs van uitschrijving uit Nederland en persoonlijke aanwezigheid.
Verklaring van woonplaats (voor gebruik in Nederland)
Deze verklaring heeft u veelal nodig voor de verlenging van uw Nederlands rijbewijs bij de Rijksdienst voor het wegverkeer te Veendam. De verklaring kan worden afgegeven op vertoon van uw paspoort en onder opgave van uw adres in Thailand. Nadere informatie over de procedure van het verlengen van een Nederlands rijbewijs vanuit het buitenland treft uw aan op de website Externe link http://www.rdw.nl
Een Nederlands internationaal rijbewijs is alleen in Nederland verkrijgbaar bij kantoren van de ANWB. Zie voor nadere informatie de website: Externe link http://www.anwb.nl
Verklaring echtheid rijbewijs
Deze verklaring heeft uw nodig voor het aanvragen van een Thais-rijbewijs. De verklaring kan worden afgegeven op vertoon van uw paspoort en uw geldig Nederlands rijbewijs.
Heb de ambassade gebeld en kreeg het volgende te horen;
ze verstrekken een verklaring van echtheid van het rijbewijs voor 1450 thb en
certificate of residence middels de uitschrijving uit NLvoor 1450 thb
De laatste kan vervangen worden door het tonen van de workpermit (indien je daarover beschikt) dat scheelt 1450 thb, maar dt vertellen ze je op de ambassade niet.....
over een paar weken eea regelen
J
-
- Expat
Ik had onlangs mijn 5-jarig rijbewijs opgehaald, maar ontdekte dat mijn geboortemaand verkeerd was. Vandaag ben ik terug geweest en heb een nieuwe gehaald voor 200 Baht - 505 Baht is de prijs normaal.
Maar ..... sinds 1 oktober is er een nieuw soort rijbewijs op credit card. Je hoeft geen foto's meer mee te nemen want ze nemen dat ter plekke en binnen 1 minuut heb jij je (niet meer te vervalsen) rijbewijs.
Nog een veranderingen is dat de naam en alle andere gegevens ook in het Engels geschreven zijn. Ook de Thai moeten nu hun naam in het Engels vertalen voor op hun rijbewijs.
Maar ..... sinds 1 oktober is er een nieuw soort rijbewijs op credit card. Je hoeft geen foto's meer mee te nemen want ze nemen dat ter plekke en binnen 1 minuut heb jij je (niet meer te vervalsen) rijbewijs.
Nog een veranderingen is dat de naam en alle andere gegevens ook in het Engels geschreven zijn. Ook de Thai moeten nu hun naam in het Engels vertalen voor op hun rijbewijs.
-
- Expat
Chiangmai zegt het goed, health certificate bij ziekenhuis (B 300), Residance cert bij Immigration (B 600) - ook ik als huurder kreeg die - wel na overleg van een officieel huurcontract met 4 "postzegels". Nu moet ik als Hua Hinner naar Prembari deze week, kijken hoe het afloopt.
Verder kreeg ik direkt een boete van B800 omdat ik mij niet < 24 uur gemeld had bij Immigration alszijnde "inwoner" van Thailand. Moet ik ook elke doen na mijn visum run (45 jaar met Non imm O - dus elke 3 maanden eruit)
Verder kreeg ik direkt een boete van B800 omdat ik mij niet < 24 uur gemeld had bij Immigration alszijnde "inwoner" van Thailand. Moet ik ook elke doen na mijn visum run (45 jaar met Non imm O - dus elke 3 maanden eruit)
Live life to the max!
-
- Expat
Health certificate bij plaatselijke dokter 50 Baht.Wouter Hua Hin schreef:Chiangmai zegt het goed, health certificate bij ziekenhuis (B 300), Residance cert bij Immigration (B 600) - ook ik als huurder kreeg die - wel na overleg van een officieel huurcontract met 4 "postzegels". Nu moet ik als Hua Hinner naar Prembari deze week, kijken hoe het afloopt.
Residence certificate van Immigration gratis.
-
- Expat
-
- Expat
- jumbo
- Expat
Fredfredlk schreef:Misschien gaan zij ervan uit dat een Farang die in Hua Hin kan wonen, veel rijker moet zijn dan een arme Bangkokiaan.Wouter Hua Hin schreef:Dan ken je Hua Hin nog niet ... Of ik ben er als Stupid Falang weer ingetrapt...
zijn motorrijbewijs en autorijbewijs nu samengevoegd of nog steeds 2 verschillende??
J
-
- Expat
Oke, ik ben geen Fred, maar volgens mij nog steeds 2 verschillende. Mijn vriendin heetf ze net gehaald.
Ik volgende week, dus je hoort.
Ennuuu misschien een misverstand over het Resdiance cert. Ik heb dus geen eigen huis, maar huur alleen, Dus via een huurovereenkomst in het Thais dit cert gekregen. Misschien daarom betalen?
Ik volgende week, dus je hoort.
Ennuuu misschien een misverstand over het Resdiance cert. Ik heb dus geen eigen huis, maar huur alleen, Dus via een huurovereenkomst in het Thais dit cert gekregen. Misschien daarom betalen?
Live life to the max!
-
- Expat
Er staat op "private car" met een afbeelding van een auto, een pickup en een busje. Geen motor.jumbo schreef:Fred
zijn motorrijbewijs en autorijbewijs nu samengevoegd of nog steeds 2 verschillende??
J
Mijn middenklasse auto met 4 tot 5 zitplaatsen staat hier in Thailand geregistreerd als 7-zitter

-
- Expat
Ik heb ook geen eigen huis. Ik rapporteer om de 90 dagen bij Immigration en met dit bewijs ga ik naar een ander kamertje en vraag om een brief "Proof of Residence to obtain Driving Licence". Duurt een week en is altijd volledig gratis.Wouter Hua Hin schreef:misschien een misverstand over het Resdiance cert. Ik heb dus geen eigen huis, maar huur alleen, Dus via een huurovereenkomst in het Thais dit cert gekregen. Misschien daarom betalen?
Bij de ambassade willen zij mij niet helpen, zelfs niet met 1,450 Baht, omdat ik geen "Bewijs van Uitschrijving" heb. Al is Thailand redelijk bureaucratisch te noemen, de 'regels zijn regels' houding van Nederland maakt mij elke keer woest.