China Airlines

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jumbo
Expat
Expat

#31 Bericht door jumbo » dinsdag 30 mei 2006, 05:42

Ik vraag me af waarom ze die zuurstofmaskers hebben
Ik zie het nut er niet zo van in, ik heb namelijk nog nooit iemand gesproken die ze wel heeft gebruikt en de situatie heeft overleefd.....iemand hier???

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#32 Bericht door Manuel » dinsdag 30 mei 2006, 06:21

LOL, goede opmerking!!!

Ken wel situaties waarin ze gebruikt zijn en waar mensen het overleefd hebben. Misschien toch wel nuttig....
Ik vraag me altijd meer af over het nut van zwemvesten. Indien een vliegtuig op het water land is er weinig tot gen overlevingskans....

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door peterd1961 » dinsdag 30 mei 2006, 06:21

1994, 1998, 2002, 200? oeps de 4 jaar zijn weer om :roll: . Wees niet bang! als het je tijd is ga je toch wel.

gr Peter

jumbo
Expat
Expat

#34 Bericht door jumbo » dinsdag 30 mei 2006, 06:36

Manuel schreef:LOL, goede opmerking!!!

Ken wel situaties waarin ze gebruikt zijn en waar mensen het overleefd hebben. Misschien toch wel nuttig....
Ik vraag me altijd meer af over het nut van zwemvesten. Indien een vliegtuig op het water land is er weinig tot gen overlevingskans....
klopt inderdaad; als een vliegtuig op het water landt (zelfs als bedoelde landing) dan breekt het in tweeen met alle gevolgen vandien.
Ik heb echter op aircrashinvestigation een keer een vliegtuig gezien van jamacai airlines (of zoiets) dat moest landen op het water, brak en er waren overlevenden met zwemvesten. Echter degenen die hun zwemvest al eerder hadden opgeblazen (tegen het advies in) bleven onder het plafond steken of konden hun gordels niet loskrijgen.
bedenk me dat ze waarschijnlijk ook zuursofmaskers om handen want er was een stuk van het dak weggereten. Geeft weer een hele nieuwe mening aan het woord sunroof he?

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door peterd1961 » dinsdag 30 mei 2006, 06:48

Ik persoonlijk ben heel veel banger in een tuk tuk in het drukke verkeer van bangkok dan in een vliegtuig!!! Wat ik niet begrijp is. Dat mensen vorig jaar nog met zo'n brandstof lekkend vliegtuig van onur air meegaan.

gr Peter

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Mystic » dinsdag 30 mei 2006, 08:06

jumbo schreef:Ik vraag me af waarom ze die zuurstofmaskers hebben
Ik zie het nut er niet zo van in, ik heb namelijk nog nooit iemand gesproken die ze wel heeft gebruikt en de situatie heeft overleefd.....iemand hier???

J

ehhh nope.....
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door diaantje » dinsdag 30 mei 2006, 19:59

spelletjes kan je spelen op de vlucht china airlines maar je moet wel de controller ervan ff vragen

En ik snap het niet ik ben de laatste keer op woensdag met het nieuwe toestel gevlogen :!:

Gr diana

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door PeterPivo » woensdag 31 mei 2006, 15:56

diaantje schreef:spelletjes kan je spelen op de vlucht china airlines maar je moet wel de controller ervan ff vragen

En ik snap het niet ik ben de laatste keer op woensdag met het nieuwe toestel gevlogen :!:

Gr diana
Ik denk ook niet dat het mogelijk is om elke week een nieuw toestel te laten vliegen aangezien ze er maar 3 nieuwe hebben en ze natuurlijk ook onderhouden moeten worden. Je ziet het wel als je instapt.

PeterPivo

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Het is maar hoe je het bekijkt.

#39 Bericht door nicod » woensdag 31 mei 2006, 16:28

PaulV schreef:Ik vlieg ook altijd met China Airlnies en heb de zelfde ervaring als Thongdee. Natuurlijk kijkt er wel eens een stewardes moeilijk als ik midden in de nacht om een bakje noodles vraag, maar ik tot nu toe werd ik daar zonder verder commentaar in voorzien en meestal vindt ik de dames gewoon aardig en voorkomend.
Verder moet ik zeggen ....Wat ik aan de nieuwe vliegtuigen een nadeel vindt is de accu's die onder de stoel zijn geplaatst. Die kunnen wel eens zo ongunstug zitten dat je een of soms beide benen niet meer kunt strekken. ..............

groet,
Paul
En ik altijd maar denken dat die accu mijn zwemvest was. Gelukkig heb ik het drijfvermogen hiervan nog nooit hoeven testen. Neemt niet weg dat vliegen over het algemeen nog steeds de meest veilig manier van transport is. Overigens mijn Thaise partner heeft haar eigen filosofie hierover. Tijdens de Tsunami waren wij in Phuket. afgelopen maand zijn we terug gegaan. Ik vroeg haar of ze geen angst had voor een nieuwe tsunami? ze antwoorde; "statistisch gezien overkomt dit je eens in de 273 jaar dus voorlopig zijn wij en onze toekomstige generatie(s) hiervan af". Wellicht werkt dit met vliegtuigen ook zo? :idea:

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door diaantje » woensdag 31 mei 2006, 18:24

PeterPivo schreef:
diaantje schreef:spelletjes kan je spelen op de vlucht china airlines maar je moet wel de controller ervan ff vragen

Gr diana
Ik denk ook niet dat het mogelijk is om elke week een nieuw toestel te laten vliegen aangezien ze er maar 3 nieuwe hebben en ze natuurlijk ook onderhouden moeten worden. Je ziet het wel als je instapt.

PeterPivo
Vind ik ook verassing !!!ps mis.heb ik marssel gehad !! :lol:

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door PeterPivo » vrijdag 02 juni 2006, 08:24

diaantje schreef:
PeterPivo schreef:

Gr diana

PeterPivo
Vind ik ook verassing !!!ps mis.heb ik marssel gehad !! :lol:
:D Zal idd wel massel zijn geweest. Zijn de stoelafstanden het zelfde als bij de oudere toestellen? Ik vlieg (pas) 6 oktober en dat is op een vrijdag en 7 oktober loop ik weer lekker door cha-am :D. Ik ben benieuwd.

PeterPivo

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door diaantje » vrijdag 02 juni 2006, 08:37

hoi,
k reis (gelukkig nog wel ) dynasticlass en daar was best wel een verschil vond ik !!!
i

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door renerrr » vrijdag 02 juni 2006, 13:16

Peter, bij de nieuwe 747 is de stoelafstand iets kleiner, helaas, echter wel luxer, zoals een tv,tje, eigen keuze uit films en nintendo, ook in de economy class.

Gr rene.

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door PeterPivo » vrijdag 02 juni 2006, 13:21

diaantje schreef:hoi,
k reis (gelukkig nog wel ) dynasticlass en daar was best wel een verschil vond ik !!!
i
Hoezo gelukkig nog wel :?: ik heb tot nu toe alleen nog maar economy gevlogen en dat is best wel goed bevallen. Volgend jaar Dynasticlass.

Gr PeterPivo

PeterPivo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door PeterPivo » vrijdag 02 juni 2006, 13:24

renerrr schreef:Peter, bij de nieuwe 747 is de stoelafstand iets kleiner, helaas, echter wel luxer, zoals een tv,tje, eigen keuze uit films en nintendo, ook in de economy class.

Gr rene.
Bedankt voor de info. Heb op hun side een demo gezien en ziet er zeker wel goed uit wel jammer dat de stoelafstand iets kleiner is geworden.

PeterPivo

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”