MIJN kijk op Thailand......
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: MIJN kijk op Thailand......
Goedemorgen Nick.
Denk dat je hierboven een oud bericht hebt gelezen.
Ik had een ticket voor 12 februari,dus een week geleden.
Denk dat ik nu half maart terug ga,ligt even aan de datum van het startende werk in Zeist.
Groet,Ron.
Denk dat je hierboven een oud bericht hebt gelezen.
Ik had een ticket voor 12 februari,dus een week geleden.
Denk dat ik nu half maart terug ga,ligt even aan de datum van het startende werk in Zeist.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
- Edje
- Expat
Thanks, dit wist ik niet.prajak schreef:Edje, bij mij niet want een foto 'plakken' is feitelijk de link opnemen naar een foto in een extern album. Ik maak tekst en foto's tegelijk. De tekst luidt dan, en ik laat de eerste en laatste grote haak weg...
img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRDFYXLK-G.jpg[/img
Groetjes; Edje
-
- Volwaardig lid
Ik wel, maar ja, ik zit dan ook de hele dag...... 

-
- Volwaardig lid
Ik was dus vorige week even naar Laos aangezien mijn visa ten einde was.
Wilde eigenlijk een weekje in de Isaan verblijven,maar werd door een naar bericht terug geroepen naar Pattaya.
Later zal ik een berichtje plaatsen over de reis bij het topic Vandaag de dag in Thailand.
Ik plaats echter hier even een bericht aangaande de Engelse teksten die her en der in Thailand bij toch wel oficiele instantie,s zijn geplaatst.
Vraag mij daarom af of er bij die bedrijven nou helemaal niemand is die op een niveau Engels zit,om in fatsoenlijk en begrijpbaar Engels de boel op te schrijven?
In de bus naar Laos over de Friendship bridge zag ik dit bord hangen.

Natuurlijk zal het betekenen dat jezelf verantwoordelijk bent voor vermissingen,maar toch..........
Ron.
Wilde eigenlijk een weekje in de Isaan verblijven,maar werd door een naar bericht terug geroepen naar Pattaya.
Later zal ik een berichtje plaatsen over de reis bij het topic Vandaag de dag in Thailand.
Ik plaats echter hier even een bericht aangaande de Engelse teksten die her en der in Thailand bij toch wel oficiele instantie,s zijn geplaatst.
Vraag mij daarom af of er bij die bedrijven nou helemaal niemand is die op een niveau Engels zit,om in fatsoenlijk en begrijpbaar Engels de boel op te schrijven?
In de bus naar Laos over de Friendship bridge zag ik dit bord hangen.
Natuurlijk zal het betekenen dat jezelf verantwoordelijk bent voor vermissingen,maar toch..........

Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
- RuudThai
- Expat
Heb je wel eens een goedkope dvd met een kopie van een Engelstalige film gekocht?
Soms heb ik de indruk dat ze geen originele dvd hebben maar wel een in het Thais nagesynchoniseerde. En dan gaat één of ander studentje het van daaruit vertalen naar het Engels voor de ondertiteling.
Wat je dan voor gebrabbel als ondertitel ziet is met geen pen te beschrijven....
Dan denk ik, wat voor een ezels zijn het toch om dat niet wat beter aan te pakken!
Soms heb ik de indruk dat ze geen originele dvd hebben maar wel een in het Thais nagesynchoniseerde. En dan gaat één of ander studentje het van daaruit vertalen naar het Engels voor de ondertiteling.
Wat je dan voor gebrabbel als ondertitel ziet is met geen pen te beschrijven....
Dan denk ik, wat voor een ezels zijn het toch om dat niet wat beter aan te pakken!

-
- Volwaardig lid
Hoi Ruud.
De bedoeling zal best wel goed wezen hoor,maar ja ....dat is met alles hier.
Het is het net niet,helaas......
Nu ik toch aan het schrijven ben,kan ik net zo goed eens wat anders aankaarten,wat mischien door de 1 als positief wordt gezien,als door een ander als negatief.
In Nederland zijn er al heel lang protesten te horen,als men weer eens een windmolen in een weiland wil zetten...
Alle begrip voor de mensen die daar wonen,en noemen dit verschijnsel horizonvervuiling.......
Al rijdend op weg naar Korat-UdonThani en NK kom je wel heel wat "horizon-vervuilende"reclameborden tegen.
Mijzelf stoort het in het geheel niet,maar vraag mij af of dit wel positief bijdraagt aan de Thaise rijstijl.
Denk als je dit in Nederland zou willen doen,je waarschijnlijk voor gek wordt verklaard.

Er zijn billboards bij van meer dan 100meter,en waarschijnlijk nog groter,is niet van die afstand goed in te schatten.
Kilometers van te voren te zien.........

De bedoeling zal best wel goed wezen hoor,maar ja ....dat is met alles hier.
Het is het net niet,helaas......
Nu ik toch aan het schrijven ben,kan ik net zo goed eens wat anders aankaarten,wat mischien door de 1 als positief wordt gezien,als door een ander als negatief.
In Nederland zijn er al heel lang protesten te horen,als men weer eens een windmolen in een weiland wil zetten...
Alle begrip voor de mensen die daar wonen,en noemen dit verschijnsel horizonvervuiling.......
Al rijdend op weg naar Korat-UdonThani en NK kom je wel heel wat "horizon-vervuilende"reclameborden tegen.
Mijzelf stoort het in het geheel niet,maar vraag mij af of dit wel positief bijdraagt aan de Thaise rijstijl.
Denk als je dit in Nederland zou willen doen,je waarschijnlijk voor gek wordt verklaard.
Er zijn billboards bij van meer dan 100meter,en waarschijnlijk nog groter,is niet van die afstand goed in te schatten.
Kilometers van te voren te zien.........
"Zij die dansen
door hen
door hen
- Pieter
- Volwaardig lid
nog erger dan het flauwekul houtjes touwtjes engels vind ik de multi nationals die gewoon zonder pardon
commercials de ether in slingeren waar thaise kinderen dus fout fout foute uitsraken leren
neem nu het woord nescafé met een streepje naar voren wordt door zo'n thais ethertje gewoon als è (accent grave) uitgesproken
en dat terwijl dit een tonale taal is dat thais dus als jij als falang een klinkertje niet 100% goed uitspreekt weten ze het niet
( en b.v. een belgische wafel wordt een wabeu (==zieke hond geluid)
Pieter
commercials de ether in slingeren waar thaise kinderen dus fout fout foute uitsraken leren
neem nu het woord nescafé met een streepje naar voren wordt door zo'n thais ethertje gewoon als è (accent grave) uitgesproken
en dat terwijl dit een tonale taal is dat thais dus als jij als falang een klinkertje niet 100% goed uitspreekt weten ze het niet
( en b.v. een belgische wafel wordt een wabeu (==zieke hond geluid)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
En op Thaise TV wordt het Engelse woord Channel, voor TV kanaal, uitgesproken op de Franse manier zodat je de naam krijgt van een duur damesluchtje..... Nummer 5, klopt dat ?
-
- Volwaardig lid
Jaja,en ik wordt Lon genoemd.....Luud zal dat ploblem ook wel hebben.
En jij Elic........haha.
Lon.
En jij Elic........haha.
Lon.

"Zij die dansen
door hen
door hen
- RuudThai
- Expat
Die dubbel uu is ook al te moeilijk, ik heet hier dus volledig fonetisch 'koen Loet'.....
Maar meestal noemen ze me gewoon Papa !

Maar meestal noemen ze me gewoon Papa !

- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Zelfs Hans is een probleem.
Een s aan het eind van een woord is lastig, helemaal na een n en dus noemen alle Thai mij gewoon: Han.
En de neefjes en nichtjes hebben geen moeite met loe han.
Een s aan het eind van een woord is lastig, helemaal na een n en dus noemen alle Thai mij gewoon: Han.
En de neefjes en nichtjes hebben geen moeite met loe han.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Pieter schreef: en dat terwijl dit een tonale taal is dat thais dus als jij als falang een klinkertje niet 100% goed uitspreekt weten ze het niet

Een van de koosnaampjes voor Mevrouw Duncan is "klein konijn". Op z'n Thais is dat dus "kaleng kaneng" en beter kon ik het haar niet laten uitspreken. En dan probeer ik eens iets in het Thais en dat is het: honey, not "maa", "maa". Ik herhaal: "maa". Zij dan weer: No honey, listen: "maa".
Snappu het snappik het

-
- Volwaardig lid
Duncan, misschien kun je je vrouw eens vragen wat ze bedoelt met kaleng kaneng ?
Konijn is kradtaay, in het Thais กระตาย en dat lijkt niet echt op jouw woorden.
Konijn is kradtaay, in het Thais กระตาย en dat lijkt niet echt op jouw woorden.
-
- Volwaardig lid
" Snappu het snappik het "
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 3&t=818845
Gewoon leren, Duncan.
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... 3&t=818845
Gewoon leren, Duncan.
-
- Volwaardig lid
kedeng kedeng?