MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#256 Bericht door ron » donderdag 07 februari 2013, 10:48

Ik haal net Kevin van school.
Vreemd genoeg was de hele klas al van de tweede etage naar beneden gekomen,op Kevin na......
Na 10 minutenkomt de juf van Kevin met een jongetje aan haar hand naar beneden met in haar kielzog gevolgd door Kevin.
De juf loopt direkt naar mij toe (monddoekje voor haar gezicht) en na de waai laat zij het wijsvingertje zien van de jongen die zij vast heeft.
Eerlijk gezegd had ik mijn bril niet bij me,en moest moeite doen omiets te constateren aan de vinger.....

Kevin figthing vertelt zij mij..........
Ojeetje toch,Kevin heeft gevochten................gestoeid,gedold,gespeeld..........!
You see what happened,vraag ik de juf.
No,no....i not see..
This boy doing nothing? vraag ik haar en wijs op de andere jongen,die er beteuterd bij staat.
I dont know,papa.

Ik haal de afgelopen weken steeds Kevin van schoolen na schooltijd willen ze meestal nog even spelen op het speelterrein van de school.
Ik kijk mijn ogen dan uit,hoe die gasten van gemiddeld 7 jaar met elkaar lopen te stoeien,schoppen en slaan in zogenaamde schijngevechten.
Kevin is geen jankertje,en neemt de gekregen schoppen en klappen voor lief,en deelt ze daarna net zo makkelijk weer terug uit.
Een echte jongen dus,die niet loopt te klagen als hij thus komt met krabben in het gezicht of tandafdrukken in zijn armen.

Afbeelding

And now....?vraag ik de juf....what to do?
I have to kick his ass,or what?
No,no papa,i only tell you........
Ik vraag aan Kevin wat er gebeurd is,en hij zegt dat ze met een groepje aan het stoeien waren,maar weet niet zeker of hij daarbij het andere jongetje zo zwaar verwond heeft.......
And now,herhaal ik.....what now?
Omdat het duo blijft staan,vraag ik of er soms geld betaald moet worden,en trek wat briefjes uit m,n borstzak.
No,no,not necessarry papa.
Okay,because think everyboddy in Thailand wil have money,even if the hit my car on the backside while i stand still.

Deze woorden werden begrepen,terwijl de Thai geen sarcasme zou kennen........ :Whistle:
I go tell his mother and she will phone you.........zei ik toen.
Neen,dat was niet nodig.
Op mijn advies om de volgende keer ook de andere jongen te vragen of hij ook mischien iets tegen Kevin had gedaan,werd bevestigend geantwoord,yes ik go do papa.........

Een beetje opgelaten verliet ik de school,en het zit me nog niet lekker.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#257 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 07 februari 2013, 11:49

Dat gaat er in Isan heel anders aan toe.
Mijn dochter ging in Thailand een paar weken naar school en ze werd flink gepest door een paar opgeschoten jongens. Woorden als F@ck You door die gastjes gebezigd en nog een paar soortgelijke woorden waren niet van de lucht.
Mijn dochter ging naar de docent van het dorpsschooltje zoals dat in Nederland ook te doen gebruikelijk is en die vertelde doodleuk dat hij niks deed en dat ze het zelf maar moest oplossen.
Nu heeft mijn dochter al heel wat jaren les in Thai boksing en Aikido dus je begrijpt wel wat er gebeurt is. Daarna is ze nooit meer gepest en werd ze met respect behandeld.
In dat licht bezien is de reactie van die juf wel enigszins belachelijk.
Live your dream, don't dream your life.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#258 Bericht door ron » donderdag 07 februari 2013, 12:05

Hallo Wouter.

Jeab heeft gelijk na mijn thuiskomst de juf gebeld en gevraagd wat er aan de hand was,aangezien het welbekende gezichtsverlies klaarblijkelijk weer speelt.
Jeab weet wel hoe ik in elkaar zit,en van gerechtigheid hou,en weet wel hoe ik dat kenbaar had gemaakt.

De juf vertelde Jeab dat ik wel enigzins gelijk had,en dat zij mischien iets te voorbarig geoordeeld had.
Kevin spreekt nu wel Thai,maar nog lang niet 100% en heeft dus wel een nadeel bij de andere kids.
Juf was wel geschrokken van mijn reactie.
Tja,de Thai is wederom SCHIJNHEILIG,en kan gewoon niet rechtstreeks vragen stellen en beantwoorden zonder er een ellenlang gesprek van te maken zonder enige inhoud.
De westerling is gewoon te direkt,en zegt waar het op staat.

Nou,volgende week kan ik mijn lol weer op in Nederland,en kan ik weer zakelijke strubbelingen oplossen,maar gelukkig wel op een manier zonder er doekjes om te winden,haha!
Lekker met alleen m,n colbertje landen op Dusseldorf,aangezien ik geen jas heb meegenomen. :clap:
Gelukkig is er sneeuw op komst,zie ik op het journaal.
Erwtensoep staat klaar in m,n vaste koffiehuis,heb ik per e.mail vernomen. :crazy:

Groet,Ron
"Zij die dansen
door hen

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#259 Bericht door elst99 » donderdag 07 februari 2013, 13:12

Geniet nog effe van je kids, erger je niet, dan ga je met een goed gevoel weg, happy landings in Düsseldorf!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#260 Bericht door Duncan » donderdag 07 februari 2013, 13:19

ron schreef: Juf was wel geschrokken van mijn reactie.
Kan ik me voorstellen. Leraren ( Khoo en de wat hogeren, Adjaan ) hebben in Thailand een hoge status ( zelfs, of misschien juist, op een dorpsschool ) en zijn dus de rechtstreekse benadering, de discussie om nog maar te zwijgen van kritiek niet gewend. Mijn "frustratie" richt zich met name op het eenrichtingsverkeer in de klas, waarbij de docent oreert en de leerling neerpent. Er is weinig tot geen interactie, weinig tot geen initiatief vanuit de leerlingen en de angst om iets niet te weten en dus gezichtsverlies te lijden overheerst. Zoals een Afrikaanse gastdocent mij ooit eens toevertrouwde, het interesseert ze - de kids - niet, maar ze worden ook niet geprikkeld...
Kan me jouw reactie heel goed voorstellen, kan me die van Jeab ook heel goed voorstellen. Twee werelden, he ;) .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#261 Bericht door elst99 » donderdag 07 februari 2013, 13:24

En toch verbaast het mij iedere keer weer, dat in het openbaar spreken, optreden, karaoke zingen bij iedereen zo onbevangen gedaan wordt, terwijl dat in Nederland toch veel meer stimulans behoeft.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

RuudThai
Expat
Expat

#262 Bericht door RuudThai » donderdag 07 februari 2013, 16:02

Ron, goed gedaan, als je door die lui over je heen laat lopen dan krijgt je kind telkens de schuld want een farang heeft over het algemeen meestal de schuld aan iets bij die Thai.
Gelijk duidelijk laten blijken dat je dat gedrag niet pikt, dan zullen ze zich nog wel 2 x bedenken om het nog eens te doen.
Zometeen ben jij weer weg en dan staat je vrouw ervoor om hier tegen op te treden als het weer voorkomt. En dan zullen ze zich nog herinneren hoe jij reageerde. Ze denken hier op een voetstuk te staan, nou, bij de Thai wel maar bij buitenlanders ligt het toch even anders!

Ik heb ook wel eens wat meegemaakt met Sjoerd op school en ik kan me er wel iets bij voorstellen want hij is druk én stout, maar hij is niet agressief. Dus ze mogen hem best straffen als hij over de schreef gaat maar klappen geven gaat er bij mij niet in. Een tikje op z'n hand met een liniaal kan nog wel, maar een draai om z'n oren niet. Dat is 1 x gebeurd en ik heb ze duidelijk gemaakt dat dat meteen de laatste keer was want anders neem ik maatregelen. ALS hij een draai om z'n oren zou verdienen dan deel ik die uit en leraren/leraressen blijven van hem af.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#263 Bericht door ron » zondag 17 februari 2013, 12:01

Verdorie mijn hele story kwijt.
Ben er meer dan een uur mee bezig geweest. :neus:
Weer even niet in de muis gekopieerd....eigen schuld,dikke bult!

Ron :happyno:
"Zij die dansen
door hen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#264 Bericht door Hua Thale » zondag 17 februari 2013, 12:10

Pijltje links bovenin de pagina (Linkse pijltje) kom je er ook meestal, moet het "Apparaat niet uit geweest zijn of je tabblad gesloten zijn :crazy:
Met je tekst terug halen bedoel ik.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#265 Bericht door ron » zondag 17 februari 2013, 12:35

Had ik direkt natuurlijk geprobeerd,maar helaas..............

De webpagina is verlopen

Meest waarschijnlijke oorzaak:
•De lokale kopie van deze webpagina is verouderd en u dient de webpagina opnieuw te downloaden.

Bedankt in ieder geval.

Ron.
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#266 Bericht door nbreeker » zondag 17 februari 2013, 12:41

ron schreef:Had ik direkt natuurlijk geprobeerd,maar helaas..............

De webpagina is verlopen

•De lokale kopie van deze webpagina is verouderd en u dient de webpagina opnieuw te downloaden.

Bedankt in ieder geval.

Ron.
Ik dacht dat je al pleite was maar je bent er nog,ik begrijp nu dat je niet langer blijf maar gewoon op de geplande datum terug ga.
Groetn Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Edje
Expat
Expat

#267 Bericht door Edje » zondag 17 februari 2013, 12:50

Mr. Prajak heeft er al eerder voor gewaarschuwd. Maak een groter document eerst in Word en ga dan maar plakken.
Met foto's erbij wordt dat wat lastiger.
Groetjes; Edje

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#268 Bericht door ron » zondag 17 februari 2013, 14:52

nbreeker schreef:

De webpagina is verlopen

Bedankt in ieder geval.

Ron.
Ik dacht dat je al pleite was maar je bent er nog,ik begrijp nu dat je niet langer blijf maar gewoon op de geplande datum terug ga.
Groetn Nick
.
Begrijp je even niet Nick?!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#269 Bericht door prajak » zondag 17 februari 2013, 15:46

Edje, bij mij niet want een foto 'plakken' is feitelijk de link opnemen naar een foto in een extern album. Ik maak tekst en foto's tegelijk. De tekst luidt dan, en ik laat de eerste en laatste grote haak weg...

img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRDFYXLK-G.jpg[/img

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#270 Bericht door nbreeker » maandag 18 februari 2013, 03:04

ron schreef:
nbreeker schreef:

De webpagina is verlopen

Bedankt in ieder geval.

Ron.
Groetn Nick
.
Begrijp je even niet Nick?!

Groet,Ron.
Ik dacht dat je het er pas over had dat je er nog een maandje aan vast wou plakken of gaat de tijd zo snel dat die ook alweer voorbij is,ik heb namelijk de indruk dat je binnenkort naar holland ga.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”