Vreemd genoeg was de hele klas al van de tweede etage naar beneden gekomen,op Kevin na......
Na 10 minutenkomt de juf van Kevin met een jongetje aan haar hand naar beneden met in haar kielzog gevolgd door Kevin.
De juf loopt direkt naar mij toe (monddoekje voor haar gezicht) en na de waai laat zij het wijsvingertje zien van de jongen die zij vast heeft.
Eerlijk gezegd had ik mijn bril niet bij me,en moest moeite doen omiets te constateren aan de vinger.....
Kevin figthing vertelt zij mij..........
Ojeetje toch,Kevin heeft gevochten................gestoeid,gedold,gespeeld..........!
You see what happened,vraag ik de juf.
No,no....i not see..
This boy doing nothing? vraag ik haar en wijs op de andere jongen,die er beteuterd bij staat.
I dont know,papa.
Ik haal de afgelopen weken steeds Kevin van schoolen na schooltijd willen ze meestal nog even spelen op het speelterrein van de school.
Ik kijk mijn ogen dan uit,hoe die gasten van gemiddeld 7 jaar met elkaar lopen te stoeien,schoppen en slaan in zogenaamde schijngevechten.
Kevin is geen jankertje,en neemt de gekregen schoppen en klappen voor lief,en deelt ze daarna net zo makkelijk weer terug uit.
Een echte jongen dus,die niet loopt te klagen als hij thus komt met krabben in het gezicht of tandafdrukken in zijn armen.
And now....?vraag ik de juf....what to do?
I have to kick his ass,or what?
No,no papa,i only tell you........
Ik vraag aan Kevin wat er gebeurd is,en hij zegt dat ze met een groepje aan het stoeien waren,maar weet niet zeker of hij daarbij het andere jongetje zo zwaar verwond heeft.......
And now,herhaal ik.....what now?
Omdat het duo blijft staan,vraag ik of er soms geld betaald moet worden,en trek wat briefjes uit m,n borstzak.
No,no,not necessarry papa.
Okay,because think everyboddy in Thailand wil have money,even if the hit my car on the backside while i stand still.
Deze woorden werden begrepen,terwijl de Thai geen sarcasme zou kennen........

I go tell his mother and she will phone you.........zei ik toen.
Neen,dat was niet nodig.
Op mijn advies om de volgende keer ook de andere jongen te vragen of hij ook mischien iets tegen Kevin had gedaan,werd bevestigend geantwoord,yes ik go do papa.........
Een beetje opgelaten verliet ik de school,en het zit me nog niet lekker.
Ron.