MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#241 Bericht door Pieter » dinsdag 05 februari 2013, 09:08

RuudThai schreef: Dan lijkt me toch de vlucht van greenthaiway naar de Filippijnen een betere optie: een katholiek (maar niet fanatiek) land, veel Engelssprekenden, mooie eilanden met bijzondere natuur en volgens mij weinig last van gezichtsverlies hebbend.
Maar daar moet greenflippoway nog maar eens over schrijven :thumbsup: .
En gewapende bewaking (uzi's) bij elk winkelcentrum en elke bank
Ga maar eens een maandje in Manila zitten
de kogels vliegen je af en toe om je oren

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#242 Bericht door ron » dinsdag 05 februari 2013, 09:56

Afbeelding

Afbeelding

Utopia mischien dan Elst...............?

Afbeelding

Ron. :o
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#243 Bericht door Jeanette » dinsdag 05 februari 2013, 10:24

Als de Fhilippijnen zo leuk waren was er allang een jubbelverhaal gekomen.
Wat ook mogelijk is is dat niet de Fhilippijnen oninteressant zijn maar wij. :o

Ach het zal wel een combinatie zijn. Voorlopig is een econ. vliegticket zo duur als elite vliegen (dit jaar) naar Thailand en de hotels 3 x zo duur.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#244 Bericht door Duncan » dinsdag 05 februari 2013, 13:39

Ach, elk land lijkt voor het eerst Shangri-La als je het door maagdelijke ogen bekijkt, en wanneer de schellen langzamerhand verdwijnen blijken er ook behoorlijke nadelen aan te kleven.
Gelukkig hebben wij westerlingen de mogelijkheid tot kiezen waar we naartoe willen, en als de magie in A voorbij is hebben we B t/m Z nog.
Ik vind Thailand vooralsnog een prima hub om van daaruit verder het Aziatische Continent te verkennen, bemoei me niet met de hotemetoten - die je in elk land hebt - en het interne gedoe - hun zaak, niet de mijne - , ken zo ondertussen de Thaise mentaliteit en probeer me daarbij aan te passen, inclusief het verwachtingspatroon, en dan is het prima te doen.
Maar Afrika en Zuid-Amerika trekken me ook nog steeds voor een kwartaalverblijf of langer, uiteraard wel met mevrouw Duncan want anders komt de grote plasserknipper en die doet snip :angel: .

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#245 Bericht door elst99 » dinsdag 05 februari 2013, 14:09

Dat was het voor ons ook die hub, vandaar dat we veel landen in Z-O Azië bezocht hebben en sommige meerdere malen, zo ook Sabah! Sabah is moslim en christenbevolking, maar in een goede harmonie tezamen, zo zou het overal moeten.
Phillepines is voor ons geen optie, mijn man was daar zakelijk vele malen, maar is gevaarlijk!
Niet de vrouwen, Ruud, hij is niet sex geobsedeerd, hij kwam altijd weer thuis, mooie koppies, maar veelal met weinig inhoud en dat verveelt snel, is zijn mening, niet de mijne ;)
Z-Amerika hebben we 20 jaar geleden bereisd, Ecuador, Colombia, Chili en Suriname en de Antillen, interessant, maar hoef niet terug.
Voor ons blijft het Azië, vooral ook om onze zoon in Hong Kong te bezoeken of hij ons.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#246 Bericht door prajak » dinsdag 05 februari 2013, 15:47

Elst99, de Wehkamp verkoopt tegenwoordig ook boerka's. Gewoon vanuit jouw luie stoel thuis. En misschien is het nog wel flatteus ook ! :giggle:

Nee, dat wordt Pension Boszicht in Lochem. Krijg ik een kaart van je ? :giggle2:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#247 Bericht door elst99 » dinsdag 05 februari 2013, 19:49

Zou wat kunnen zijn zo'n boerka kun je een hoop oneffenheden onder kwijt, alle mankementen onzichtbaar ;)

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#248 Bericht door v@go » woensdag 06 februari 2013, 00:48

elst99 schreef:Zou wat kunnen zijn zo'n boerka kun je een hoop oneffenheden onder kwijt, alle mankementen onzichtbaar ;)
Ik ben zo vrij geweest om er een voor je uit te zoeken bij Wehkamp :cheesy:
Afbeelding
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#249 Bericht door prajak » woensdag 06 februari 2013, 01:12

Hebben ze daar geen witte ?

Afbeelding

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#250 Bericht door mai mi tang » woensdag 06 februari 2013, 04:38

Afbeelding
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#251 Bericht door Gardensafari » woensdag 06 februari 2013, 05:07

Ik begrijp het eindelijk.
De "nieuwe moppentrommel" heet "nieuw", omdat dit de oude is :cheesy: :cheesy: :crazy: :cheesy: :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#252 Bericht door nbreeker » donderdag 07 februari 2013, 02:02

elst99 schreef:Prajak, we zijn in die 15 jaar ook van noord naar zuid en van oost naar west geweest en het is ook niet zo dat we aan Hua Hin vastgebakken zitten, maar de mentaliteit, we kunnen er om heen draaien of niet, het gaat om uiterlijk vertoon, van hoog tot laag, gezichtsverlies, en het allerbelangrijkste geld.
Dat gaat tegenstaan!
En dan wordt het tijd om te verkassen! ;)
Ja Elst als je ook geen geld heb en geen sociale voorzieningen en iederen voor iedereen moet zorgen en mama en papa 500 bath pensioen krijgen waar denk je dat het anders omdraait het draait om overleven.en je ziet dan veel farangs het met handen vol uitgeven zeker nu met de Russische invasie in Thailand wat verwacht je dan.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#253 Bericht door elst99 » donderdag 07 februari 2013, 07:50

Dacht gelezen te hebben dat je veel gereisd hebt, ik kan je vertellen dat er nog veel meer arme mensen op deze aardkloot rondlopen, maar veel minder berekend.
Zijn de heren die hier op zoek gaan daar niet mede de oorzaak van? Komen op vakantie,voor een paar weken. Smijten met geld en dan, wordt het iets serieuzer, blijken het toch niet die ATM's te zijn,
Jammer dan!
Ga nu niet alleen de Russen de schuld geven, als al die toeristen er niet waren en Europeanen dan moesten ze ook de ouders onderhouden, en dan!
Eenvoudiger is een oudere Europeaan aan de haak te slaan, dan op het land of in een fabriek en ik kan ze geen ongelijk geven, maar het is vaak ( ik ben niet met een Thai getrouwd) niet genoeg.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#254 Bericht door driver » donderdag 07 februari 2013, 08:00

elst99 schreef:Dacht gelezen te hebben dat je veel gereisd hebt, ik kan je vertellen dat er nog veel meer arme mensen op deze aardkloot rondlopen, maar veel minder berekend.
Zijn de heren die hier op zoek gaan daar niet mede de oorzaak van? Komen op vakantie,voor een paar weken. Smijten met geld en dan, wordt het iets serieuzer, blijken het toch niet die ATM's te zijn,
Jammer dan!
Ga nu niet alleen de Russen de schuld geven, als al die toeristen er niet waren en Europeanen dan moesten ze ook de ouders onderhouden, en dan!
Eenvoudiger is een oudere Europeaan aan de haak te slaan, dan op het land of in een fabriek en ik kan ze geen ongelijk geven, maar het is vaak ( ik ben niet met een Thai getrouwd) niet genoeg.
Klopt Elst maar het ligt er wel aan hoe je als farang jezelf presenteert en blijft presenteren.
En helaas...veel farangs willen wijs doen en vinden het mooi om aanzien te krijgen en dus wordt geld het belangrijkste middel in de relatie en tsja...dan is het nooit genoeg voor velen.
Er zijn echter ook voldoende Thaise die tevreden zijn met de farang die gewoon netjes voor ze zorgt en ze met respect behandelen en waar geld niet het sleutelwoord is.

gr driver

RuudThai
Expat
Expat

#255 Bericht door RuudThai » donderdag 07 februari 2013, 08:07

Elst, wees 'ns eerlijk, keek jij toen je je man voor het eerst ontmoette ook niet even naar zijn maatschappelijke positie of in ieder geval naar zijn achtergrond zodat je wist dat het later wel goed zat?
Zou jij verder zijn gegaan met hem als hij een lopende band arbeider in een kippeslachterij was geweest? Ja, ik weet, daar kan ook échte liefde uit voortkomen maar meestal - en misschien zelfs vanuit je onderbewustzijn - let je wel op of je in een positie bent dat je je kunt verbeteren.
Dus is het geheel logisch dat armere mensen proberen hun positie te verbeteren via een relatie met een rijke goochemerd.... ;) [8)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”