De positivoos

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: De positivoos

#226 Bericht door driver » maandag 03 juni 2013, 09:49

Zo, ik ben er ook weer na 1,5 dag een motorweekend gehad te hebben waarbij geen onvertogen woord is gevallen en wat lees ik hier weer ?
Weggehaalde berichten door Ron denk ik, Zowel Printen als Ruudthai die het met e.e.a blijkbaar niet eens zijn en dat mag dat is hun goed recht om dat te melden.
Anderen delen hun mening niet lees ik en vinden het weer fijn dat anderen hun verhaaltjes doen waar ze van genieten.
Kortom, enkele heren vinden het huidige nivoo op TF niet goed en willen dat graag anders vlgs mij maar of dat anders dan weer goed is voor anderen ?
We gaan het vanzelf wel zien in de nabije toekomst maar het zou enkele heren sieren nu te stoppen met het uiten van hun ongenoegen omdat het toch niks helpt want het is nu gewoon : Het is wat het is en het wordt wat het wordt en daar zal iedereen mee moeten leven en ik denk dat de overgrote meerderheid het wel okee vindt.
Ik weet zeker dat hier nog genoeg kennis over Thailand zit en die mensen staan vanzelf wel op zodra ze in de gaten krijgen dat ze hier hun zegje kunnen doen zonder gelijk overruled of neergesabeld te worden want daar waren sommige opgestapte personen ook goed in dat weet iedereen die hier regelmatig meeleest.
Je moet het soms niet mooier maken dan het was.
Ruud/Printen: jullie dagelijkse dingen in Thailand zijn voor jullie wslijk heel gewoon echter niet voor mij en anderen dus een topic daarover zou denk ik heel leuk zijn om zo eens te zien en te lezen waar jullie komen en wat jullie meemaken hoe simpel dat ook moge zijn.

Ik heb dit even snel getikt dus lees het met de gedachte dat ik niemand persoonlijk wil schoppen maar we moeten verder op TF en nu niet iedere keer terugkijken hoe het was en wie er gemist wordt .
De opgestapte personen kunnen ook gewoon terugkomen vlgs mij indien ze willen .
Mensen komen en mensen gaan dat verander je toch niet.

gr driver

printen44
Expat
Expat

#227 Bericht door printen44 » maandag 03 juni 2013, 10:36

Even een misverstand weg werken. Ik ben niet tegen berichten die "uit de oude doos" zijn of berichten niets te maken heeft met wat het forum altijd bood. Ik lees ze alleen niet. Maar naar mijn mening, en men mag het uiteraard helemaal niet eens zijn met mij, mogen die berichten niet de boventoon voeren in dit forum.

Dat was het nooit in het verleden en ik hoop dat het ook niet in de toekomst zal worden.

Leden komen en leden gaan. Dat is een natuurlijk verschijnsel. De een omdat hij wat anders wil, de ander omdat het het oneens is en omdat hij of zij een "lezer" wordt.

Maar het forum heeft een bepaalde uitstraling en een bepaalde imago. Laten we het op een soort "keurmerk" houden. Volgens mij is het hetzelfde als je lid wordt van een voetbalclub en nieuwelingen willen er een handbalclub van maken. Als er genoeg nieuwelingen zijn die dit willen, zou het kunnen gebeuren, maar het tast wel het bestaansrecht en basis van een voetbalclub aan. En een aantal teleurgestelde voetballers. Maar de handballiefhebbers hebben, voor hen, een leuke club. Het is maar wat je wilt.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#228 Bericht door Jeanette » maandag 03 juni 2013, 10:49

mai mi tang schreef:Kusje voor Jeanette ;)
Dank je, maar al leek je op George Clooney .....
mai mi tang schreef: Over de Bilwijkerweg zijn ze volgens mij, óók niet gekomen…
Niet één plasje wietolie op de weg ;) Toffe motorclub :crazy:
....... ik vertrouw je niet zo. Van mij mag alles zeggen hoor maar mij blij maken is duidelijk niet je doel.

[|(

Verder ben ik blij met Driver. [|)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#229 Bericht door Henk Korat » maandag 03 juni 2013, 10:55

printen44 schreef:Even een misverstand weg werken. Ik ben niet tegen berichten die "uit de oude doos" zijn of berichten niets te maken heeft met wat het forum altijd bood. Ik lees ze alleen niet. Maar naar mijn mening, en men mag het uiteraard helemaal niet eens zijn met mij, mogen die berichten niet de boventoon voeren in dit forum.

Dat was het nooit in het verleden en ik hoop dat het ook niet in de toekomst zal worden.

Leden komen en leden gaan. Dat is een natuurlijk verschijnsel. De een omdat hij wat anders wil, de ander omdat het het oneens is en omdat hij of zij een "lezer" wordt.

Maar het forum heeft een bepaalde uitstraling en een bepaalde imago. Laten we het op een soort "keurmerk" houden. Volgens mij is het hetzelfde als je lid wordt van een voetbalclub en nieuwelingen willen er een handbalclub van maken. Als er genoeg nieuwelingen zijn die dit willen, zou het kunnen gebeuren, maar het tast wel het bestaansrecht en basis van een voetbalclub aan. En een aantal teleurgestelde voetballers. Maar de handballiefhebbers hebben, voor hen, een leuke club. Het is maar wat je wilt.
Printen, kom dan zelf eens met een paar goede verhalen. Ik heb je de afgelopen maanden niet eens iets zien posten (als topic starter), anders dan het gezeur van de afgelopen dagen.

Dus doe iets positiefs.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

jay
kenner
kenner

#230 Bericht door jay » maandag 03 juni 2013, 11:26

Henk Korat schreef:
printen44 schreef:Even een misverstand weg werken. Ik ben niet tegen berichten die "uit de oude doos" zijn of berichten niets te maken heeft met wat het forum altijd bood. Ik lees ze alleen niet. Maar naar mijn mening, en men mag het uiteraard helemaal niet eens zijn met mij, mogen die berichten niet de boventoon voeren in dit forum.

Printen, kom dan zelf eens met een paar goede verhalen. Ik heb je de afgelopen maanden niet eens iets zien posten, anders dan het gezeur van de afgelopen dagen.

Dus doe iets positiefs.
wat in het verleden nooit was is geen garantie voor de toekomst heer printen

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#231 Bericht door Hua Thale » maandag 03 juni 2013, 11:29

Printen heeft nog niet door dat een lid van een voetbalclub en voetbal op de TV kijken twee verschillende zaken zijn. ( grapje)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

brake034
Expat
Expat

#232 Bericht door brake034 » maandag 03 juni 2013, 13:43

Waar het forum niets mee opschiet is met discussies over wat anderen moeten doen en plaatsen.
Doe en schrijf wat je zelf kunt en maak er een positief en leuk discussie forum van.
Persoonlijk hou ik van proactieve mensen, de reactieven zijn gewoon minder interesant.

Komen met al deze opmerkingen de weggelopen grootschrijvers terug?
Of wordt de weg voor terugkomst vrijgemaakt door enige huidige posters te kleineren en weg te drijven?

Goede dag gehad vandaag, wat een enorme stad op een redelijk klein oppervlak.
16 miljoen mensen op een cirkel met een diameter van 30 kilometer.
Schoon, geen enorme files, werkstad, service georienteerd, prima!
Een groot verschil met mijn eerste bezoek aan Pusan 10 jaar gelden.

Wat het met Thailand te maken heeft? Nou, ik kom komend weekend weer lekker naar huis, in Chiang Rai......
Marcel

RuudThai
Expat
Expat

#233 Bericht door RuudThai » maandag 03 juni 2013, 13:51

Henk Korat schreef:Printen, dit forum moet inderdaad een forum blijven om informatie, gevraagd of ongevraagd, te verstrekken over Thialand. Zijpaden mogen bewandeld worden, zoals de moppentrommel, als het maar niet gaat overheersen. Dit forum moet gericht blijven op Thailand, de Nederlander in Thailand en Nederlanders die naar Thailand willen reizen of emigreren.

Wij (Jij, Prajak en ik) hebben ooit een staartje "Emigreren naar Thailand" opgestart. Het is nog steeds actief. in die zin, dat vele mensen het lezen.

My Honourable Friend Printen, ik verwacht oprecht dat het Thailandforum zijn waarde kan verbeteren, omdat het een groot aantal mensen herbergt, dat Thailand in het hart draagt.
Beste Henk, een paar dagen geleden schreef je dit en vond je dus dat het Thailand Forum moest blijven als het voordien was: info voor de Thailandganger, of het nou een toerist, een expat of een emigrant was.
Een uitwisselingsmedium voor ervaringen over alles wat Thailand aangaat en wat voor de leden van belang is qua wet- en regelgeving in zowel Nederland als Thailand. Financiën als belastingen, uitkeringen, pensioenen zijn belangrijk voor leden wonende in Nederland en in Thailand.
Ik wil dat zo houden en velen met mij heb ik inmiddels gemerkt in mijn mailbox.

Dat er volstrekt niet ter zake doende topics verschijnen in de off-topic rubriek is mij om het even hoewel ik het vaak ruimteverspilling vind. Maar om daar steeds meer van te zien verschijnen vind ik ook energieverspilling. Liever een leuk artikel over een onderwerp Thailand betreffend.
Of waarom je denkt dat de euro binnenkort nog verder zal zakken t.o.v. de baht. Of over de AOW-leeftijdsverhoging en hoe dat uitpakt voor mensen die vóór hun pensioen al in Thailand wonen.
Ik noem maar een dwarsstraat.

Henk, je schuift nu de schuld van de huidige sfeer op het forum in de schoenen van de mensen die kritiek hebben op de gang van zaken. Maar de werkelijke schuld ligt ergens anders, bij iemand die al maanden de sfeer verziekt met beledigende opmerkingen naar medeleden, ook bedreigingen uit, zich respectloos uitlaat over de beroepen van mensen, kortom, een echte laag bij de grondse forumverzieker is. Steeds meer mensen storen zich daaraan, drukken op de rode knop bij wéér een ondermaats bericht en bemerken vervolgens dat er geen openbare actie volgt tegen deze persoon. En dan zeggen wij hier wel eens wat van vriendjespolitiek in Thailand of in Nederland.... :evil:

Prajak is weggegaan o.a. om deze persoon, anderen storen zich ook hogelijk aan hem en ikzelf zie hem ook liever gaan dan komen. Maar hij doet momenteel of z'n neus bloedt, gaat zonder enige schroom hier verder via een soort van charme-offensief om maar vooral medestanders te vergaren heb ik de stellige indruk. Maar vandaag of morgen zal hij ongetwijfeld weer uit zijn rol vallen en weer foute opmerkingen maken. Het zal mij dan benieuwen of er dan eindelijk sancties zullen volgen.
Soms wordt hier bij mindere vergrijpen al een waarschuwing uitgedeeld en zelfs mensen in de ban gedaan.
Dus Henk, kijk eens verder om je heen dan alleen de criticasters te veroordelen! :idea:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#234 Bericht door Henk Korat » maandag 03 juni 2013, 14:28

Ik heb de afgelopen weken om me heen gekeken en wat ik zag op dit forum was niet leuk. Het forum bloedde, na de aantijgingen richting Ron en Nick en na de goede beslissing van Chang, dood. Een kleine groep heeft zich enorm ingespannen om het leven in het forum te houden en tot die groep kan ik helaas Ruud en Printen niet rekenen.

Ron heeft op zijn manier een positieve bijdrage geleverd, door zijn levensverhaal hier te posten. Absoluut niets op tegen, want het forum moest door een moeilijke periode worden heengeholpen.
In plaats van Ron te waarderen voor wat hij deed en ook zelf topics te starten, waar onze leden iets aan hebben, met als onderwerp dingen die je in Thailand tegen kan komen, kiezen twee oud gedienden voor een zeur en treiter campagne richting de posters van jongensverhalen.

Ik trek het ruim tot jongensverhalen, want de frustraties zijn, zo denk ik, niet gericht tegen Ron, maar tegen een ander forumlid, wiens naam Ruud niet vermeld in bovenstaande verhaal. Jullie hebben daardoor twee mensen gekwetst, Ron en dat ander forumlid.

Ik mis in julie zogenaamd volwassen gedrag een wil om voor dit forum te vechten en oude veten te laten liggen. Je hebt toch het desbetreffende forumlid op je vijandenlijst staan Ruud? Waarom lees je zijn berichten dan?

Nogmaals, jullie gedrag is onvolwassen en verdient absoluut de schoonheidsprijs niet. Ik hoop oprecht, dat Ruud en Printen zich gaan gedragen als volwaardige, ondersteunende en oprechte forumleden.

Ik hoop ook oprecht dat Ron naar het forum zal terugkeren.

En Ruud, mijn mailbox zat ook vol met mails van mensen, die niets begrepen van jullie gedrag.

Kijk ook eens naar je onderschrift en handel ernaar.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat

#235 Bericht door printen44 » maandag 03 juni 2013, 15:54

En Henk, mijn mailbox zat vol met mails van leden van dit forum, die toejuichen over wat ik schreef. Je hebt voorstanders en tegenstanders. "Thats life".

Henk, wat ik ten koste van alle wilde vermijden, dat doe jij. Persoonlijke aanvallen. Ik doe daar niet aan mee. Ik heb in dit forum redelijk wat berichten staan. Ik heb het recht om commentaar te leveren. Ik heb tevens het recht om mijn mening te verkondigen. Als het aan jou ligt, moeten we de afsluitende woorden van Meneer de Uil maar gebruiken, namelijk: "snaveltjes dicht".

Wij mogen geen commentaar leveren en als we het doen, dan heeft men lange tenen. Ik schreef verleden week in mijn eerste bericht over dit onderwerp, dat ik mij niet vaak meer zal laten zien, indien het forum steeds dieper wegzakt in algemeenheden. Ik hou me er aan. Er zijn redelijk wat onderwerpen die leden van dit forum aangaat. Politiek, economisch en alles wat daartussen zit.. Maar die leden die daarover altijd schreven zijn weg en zullen waarschijnlijk niet meer terugkomen. Het forum blijft wegzakken in de grauwheid van algemeen geleuter. Dat mag, niets verkeerd aan.

Maar mag ik dan daar commentaar op hebben? In geen elke bericht van mij wordt ik persoonlijk. In geen enkel bericht van mij val ik iemand persoonlijk aan. In geen elke bericht van mij tracht ik censuur op welk soort bericht dan ook te propageren. Ik schreef en zal als dat nodig is, blijven schrijven over de oppervlakkigheid van dit forum.

Ook ik voel me gesteund door een aantal leden van dit forum. Maar ik weet ook dat een aantal leden van dit forum, mij maar een "ouwe zeurpiet" vinden. Vind ik niet erg. In mijn hele leven vond en ik vind het nog steeds, dat oppervlakkigheid maar een slechte zaak is. En ik vond en vind nog steeds dat dit forum, mede door het wegvallen van goede schrijvers met veel kennis, dit forum langzaam oppervlakkig wordt. Omdat deze schrijvers zijn weggevallen, door welke reden ook, mag ik dan kritiek leveren?

Henk, moet ik mij maar monddood laten maken? Is dat de nieuwe trend in dit forum? Printen44 is een zeurpiet, dus weg met die vent. Maar troost je, ik heb in mijn leven mij nog nooit monddood laten maken, door wie of welke organisatie ook.

Ik zal voorlopig een "lezer" van dit forum zijn. En heel af en toe zal ik reageren als ik vind dat het nodig is.

En tegenstanders van mijn visie op het forum, wordt niet persoonlijk, laat met de nodige argumentatie zien, dat dit forum niet wegzakt in oppervlakkigheid. Maar als dat jullie keuze is, laat het dan ook merken.

Als jullie vinden dat de leden die weggegaan zijn en die veel kennis hadden, weg moeten blijven, laat het dan weten. Als jullie vinden dat het forum maar moet mijmeren over de "goeie ouwe tijd", schrijf het dan. het schept duidelijkheid.

Als jullie vinden dat politiek, economie en zaken die voor ons in Thailand, maar ook in Nederland van belang zijn, een ondergeschoven kindje op dit forum moet zijn, schrijf het dan. Dan weten we, alle leden tenminste, wat de visie van een gedeelte van de schrijvers zijn.

Maar ga niet schrijven dat wij ouwe zeurpieten zijn en niets bijdragen tot dit forum. De leden van dit forum die nu niets meer schrijven hadden duizenden berichten geschreven. Waarvan een groot aantal van die berichten hout sneden, kennis van zaken hadden, informatie gaven, mensen hielpen en ga zo maar door. Nu zijn dezelfde leden, zeurpieten, nietsnutten en ga zo maar door. Zoals een lid aan mij schreef: "Wat je ook doet, beentje wordt je altijd gelicht".

Ja, ik ben solidair met diegene die weg gegaan zijn. Men heeft deze leden, die het forum groot hebben gemaakt, als oud vuil behandeld.

Ik zal weer de nodige modder over mij heen krijgen. Ach, en water spoelt die modder wel weer weg. Ik hou leden van het forum een spiegel voor en wat men in die spiegel ziet, vinden ze niet aardig. Vandaar het commentaar op mijn schrijven. Anderen vinden dat ik een juist beeld schets en dat ziet men in de spiegel. En krijg ik berichten van steun.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#236 Bericht door Henk Korat » maandag 03 juni 2013, 15:59

Zoals jij je mening geeft, zo geef ik mijn mening.

Laat ik het nu kort houden en het daar bij laten. Op het moment dat het forum je nodig heeft, ben je er niet en dat valt me erg van je tegen. Klasseer dit als een persoonlijke aanval, zo klasseer ik wat jij en Ruud hebben gedaan als een persoonlijke aanval op twee forum leden.

Ik wens je veel genoegen in je standaard rol als lezer en passieve reageerder op dit forum.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#237 Bericht door Jeanette » maandag 03 juni 2013, 16:13

Helemaal mee eens Henk. (over je één na laatste post)

En Printen .....Afbeelding

..... voel je je aangevallen, zeg het. Vind je iets mooi (of lelijk) zeg het.
Zegt een onderwerp je niks, sla het over.

Ik ga toch ook niet aan Margriet schrijven dat de advertenties van maandverband mij storen omdat dat iets van vroeger is. :?:

Er is toch geen plaatsgebrek op TF?
En als er niks geschreven wordt waar je wat aan hebt dan heb je die dag pech.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#238 Bericht door Borat » maandag 03 juni 2013, 16:51

Moeten die handballers dan niet naar de handbalclub ipv de voetbalclub. Je kunt de voetbalclub wel willen veranderen maar dan ben je toch verkeerd bezig lijkt mij.

printen44
Expat
Expat

#239 Bericht door printen44 » maandag 03 juni 2013, 17:20

Henk Korat schreef:Zoals jij je mening geeft, zo geef ik mijn mening.

Laat ik het nu kort houden en het daar bij laten. Op het moment dat het forum je nodig heeft, ben je er niet en dat valt me erg van je tegen. Klasseer dit als een persoonlijke aanval, zo klasseer ik wat jij en Ruud hebben gedaan als een persoonlijke aanval op twee forum leden.

Ik wens je veel genoegen in je standaard rol als lezer en passieve reageerder op dit forum.
Henk, uiteraard laat ik het hier ook bij. Alleen verbaasd het mij dat jij mij beschuldig dat ik een persoonlijke aanval deed op twee leden van dit forum. Ga even mijn berichten na en als je vind dat ik twee leden van dit forum persoonlijk heb aangevallen, dan ben je een goede speurder.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#240 Bericht door driver » maandag 03 juni 2013, 18:17

Ik ga er verder ook niet teveel meer op in een aantal meningen verschillen duidelijk lees ik en mijn mening over de vertrokken oudgedienden is ook duidelijk : sommige mis ik een paar zeker niet.
En als Printen en Ruud nu iedere keer door blijven gaan met het verdedigen van de oudgediende opstappers en misschien anderen trachten mee te krijgen wordt het hier nooit rustig denk ik en haken er misschien meer personen af die het zat worden dus wat is nu wijsheid ?

En nee, ik vindt zowel Ruud als Printen geen ouwe zeurders ze geven gewoon een mening maar als iets momenteel niet haalbaar is zou het slim zijn dat te accepteren ipv er over door te blijven schrijven.

Geloof me, als jullie ook opstappen komen er ook weer anderen voor terug, Als ik met mijn vaak niet echt zinvolle bijdragen opstap idem dito niemand moet hier denken dat ze onmisbaar zijn op dit forum want dan ben je in mijn ogen niet echt slim bezig.
Mensen komen en mensen gaan dat gebeurt overal.
Ik laat het hier maar bij denk ik want ik zie inmiddels her en der mensen reageren die dat voorheen niet of minder deden en dat is het grote pluspunt van dit moment denk ik.

Jeanette : :worshippy:

gr driver

Gesloten

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”