De positivoos

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: De positivoos

#211 Bericht door ron » zondag 02 juni 2013, 06:20

Fijne vakantie verders Marcel.

Ron :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

brake034
Expat
Expat

#212 Bericht door brake034 » zondag 02 juni 2013, 06:23

Yep, we houden het op vakantie en vriendenbezoek.
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#213 Bericht door Henk Korat » zondag 02 juni 2013, 07:04

Kijk uit naar je verhalen over Zuid Korea. [|) [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

brake034
Expat
Expat

#214 Bericht door brake034 » zondag 02 juni 2013, 13:03

Geen vitamine C, wel Cass en Hite bier hier.....
Marcel

RuudThai
Expat
Expat

#215 Bericht door RuudThai » zondag 02 juni 2013, 15:16

driver schreef: Doe mij maar verhalen uit de oude Nederlandse doos ipv dat politieke en economische gedoe waar altijd weer onzinnige discussies uit voortkomen hier met alle gevolgen van dien.
Verhalen over Thailand afgenomen zie ik niet zo, Er zijn wat mensen afgehaakt die verhalen over Thailand hadden of persoonlijke verhalen maar daar komen wel weer verhalen voor terug denk ik misschien niet zo vaak als voorheen maar niet iedereen heeft elk uur van de dag tijd om hier te zitten dus aan hun de keus om weer terug te komen desgewenst .
Ruud: jij woont ook in Thailand dus misschien is het iets als jij ook een topic start over jouw dagelijkse ervaringen in Thailand ?, nu pen je ook regelmatig wat neer her en der dus een eigen topic is wat mij betreft weer leuk leesvoer incl fotoos dat is altijd mooi vindt ik.
Enkele mensen uit de door Printen genoemde ,,ziel " hoeven van mij dus niet terug te komen omdat hun aanwezigheid alleen maar weer zal leiden tot onrust op het forum dus la ma zittuh wat mij betreft.
Wat ik al eerder neerpende : Het is wat het is en het wordt wat het wordt.

gr driver
Ja zeg, als iedereen z'n ouwe jeugdverhalen gaat plaatsen hier dan kun je het als Thailand Forum snel afschrijven en verwordt het tot een bejaardentheekransje met 'Vroeger was alles beter'niveau.
Met politiek en economie kun je zeggen wat je wilt maar iedereen wordt met de gevolgen daarvan geconfronteerd. Dus die onderwerpen blijven belangrijk ook vooral omdat er onderwijl door deskundige leden vele tips worden gegeven hoe bepaalde zaken te regelen.

Ik heb geen enkele behoefte om hier mijn wederwaardigheden van 50 jaar geleden in geuren en kleuren en ter verhoging van de eigen glorie te plaatsen maar narcisten moeten dat vooral doen ter bevrediging van hun eigen behoefte, zolang de moderatie dat tenminste toelaat en er daarmee voor zorgt dat dit een leuterclub wordt van laag niveau.

Ik zie nu reeds gebeuren wat ik al vreesde toen een aantal getalenteerde leden verdwenen: simplificatie van dit forum en het de-thailandiseren (zal ik het maar noemen).
Ik zal het nog even aankijken maar als dit forum verder verziekt wordt door mensen van laag allooi die anderen bedreigen, beledigen, demoniseren en onder de gordel slaan, dan heb ik het ook gehad.

Begin maar met het stoppen van al die niet ter zake doende kletsverhalen en ga over Thailand schrijven of over onderwerpen die er anderszins toe doen!

En Arie, mijn dagelijkse ervaringen opschrijven? Die zijn totaal niet interessant op een enkel gebeuren na, het is hier net zo'n sleur als in Nederland en de zaken die ik incidenteel meemaak plaats ik af en toe maar een dagelijkse column zou erg saai zijn.... :happyno: :crazy:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#216 Bericht door Henk Korat » zondag 02 juni 2013, 15:27

Ruud, ik heb toch een aantal meningen gepost in de rubriek "De Euro naar de gallemiezen". Je zou daar toch op in kunnen spelen. Ik heb je echter niet gezien.

De de-thailandisering van dit forum is mij niet opgevallen. Vroeger was er veel discussie over de politiek in Den Haag, het zorgstelse, en meer van dat soort onderwerpen, die niets met Thailand te maken hadden.

Ik moet ook tot mijn teleurstelling lezen dat jij niets wilt pennen over jouw dagelijkse ervaringen in Thailand, wat jammer is.

Die verhalen over de "jeugd "van sommige mensen, geeft ons meer inzicht in de achtergrond van sommige leden. Het bind en ik vind dat in ieder geval leuk.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

RuudThai
Expat
Expat

#217 Bericht door RuudThai » zondag 02 juni 2013, 15:40

Henk Korat schreef:Ruud, ik heb toch een aantal meningen gepost in de rubriek "De Euro naar de gallemiezen". Je zou daar toch op in kunnen spelen. Ik heb je echter niet gezien.

De de-thailandisering van dit forum is mij niet opgevallen. Vroeger was er veel discussie over de politiek in Den Haag, het zorgstelse, en meer van dat soort onderwerpen, die niets met Thailand te maken hadden.

Ik moet ook tot mijn teleurstelling lezen dat jij niets wilt pennen over jouw dagelijkse ervaringen in Thailand, wat jammer is.

Die verhalen over de "jeugd "van sommige mensen, geeft ons meer inzicht in de achtergrond van sommige leden. Het bind en ik vind dat in ieder geval leuk.
Goed lezen Henk, wat ik geschreven heb! Onderwerpen die niet met Thailand te maken hebben maar wel met Nederlanders die hier wonen. Dus van belang.
En ik schrijf dat ik geen dagelijkse column wil schrijven maar wel de van belang zijnde ervaringen hier deel.
En ik heb geen enkele behoefte aan de exhibitionistische behoefte van een forumverzieker om z'n hele leven hier neer te leggen. [|(

Ben
Expat
Expat

#218 Bericht door Ben » zondag 02 juni 2013, 17:06

RuudThai schreef:
Henk Korat schreef:Ruud, ik heb toch een aantal meningen gepost in de rubriek "De Euro naar de gallemiezen". Je zou daar toch op in kunnen spelen. Ik heb je echter niet gezien.

Goed lezen Henk, wat ik geschreven heb! Onderwerpen die niet met Thailand te maken hebben maar wel met Nederlanders die hier wonen. Dus van belang.
En ik schrijf dat ik geen dagelijkse column wil schrijven maar wel de van belang zijnde ervaringen hier deel.
En ik heb geen enkele behoefte aan de exhibitionistische behoefte van een forumverzieker om z'n hele leven hier neer te leggen. [|(
Je hoeft het niet te lezen Ruud! en zolang ze in oftopic no problem.

RuudThai
Expat
Expat

#219 Bericht door RuudThai » zondag 02 juni 2013, 17:11

Ben schreef:
Je hoeft het niet te lezen Ruud! en zolang ze in oftopic no problem.
Ben, ik lees het ook niet maar ik zie dit Thailandforum naar de klootviolen gaan met allerlei onzinverhalen verteld door een forumverzieker die de hand boven het hoofd wordt gehouden door de moderatie.
De goede verhalen van de échte Thailandgangers zijn praktisch verdwenen met de mensen die ze goed konden schrijven. :( :evil:

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#220 Bericht door maverick62 » zondag 02 juni 2013, 17:42

Zo, weer een paleis revolutie? Dat is bijna standaard op dit forum, elke 12 maanden, lijkt de BV Nederland wel :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Nou zolang er schrijvers, posters, en mensen blijven die reageren zal het nog wel even doorgaan.

Succes allemaal, in navolging van Driver, het is wat het is en het wordt wat het wordt :clap: :clap:

printen44
Expat
Expat

#221 Bericht door printen44 » zondag 02 juni 2013, 17:49

Ik probeerde een aanzet te geven om het forum weer de aanzien te geven die het had.

Er duiken nu verhalen op van "weet je nog van vroeger". Op zichzelf niks mis mee, maar als de leden van dit forum deze verhalen, van wie ze ook mogen zijn, als motivatie en leidraad, dus als basis van dit forum wil maken, prima. Dan kan de naam "Thailand forum" verandert worden in "Verhalen uit de oude doos".

Ervaringen uit het verleden is prima, als ze maar een aanvulling zijn op een topic die over iets gaat. Toen over het Paspoort vragen werden gesteld, kon ik, maar ook Ruudthai, uit onze ervaring informatie geven. Dan zijn "verhalen uit de oude doos" wel relevant.

Zoals ik al eerder schreef, zal ik dit forum blijven lezen, maar een groot aantal artikelen zal ik overslaan. Zoals ik de afgelopen dagen deed. Dat is mijn keuze.

Zaken over de Nederlandse politiek of de Thaise politiek gaat ons allemaal aan. Voor de meeste van ons zijn hun geldverstrekkers uit Nederland afkomstig, of dat nu salaris, pensioen, uitkering, AOW of zelfstandig werk is. Dus zaken die in Nederland spelen, zijn wel degelijk van belang voor ons hier. Een houding van "Ik heb met Nederland niets meer te maken" toont een behoorlijke inschattingsfout aan.

Wij wonen in Thailand, dus zijn wij onderworpen aan de Thaise wet- en regelgeving. Of je nu samenwoont, gehuwd bent of een verstokte vrijgezel bent. Je heb daar mee te maken. En kan en mag je commentaar leveren.

De verhalen in "off-topic", kunnen misschien leuk zijn. Ik las er een of twee van en ik kreeg er kromme tenen van. Maar dat is een persoonlijke mening. Net zoals mijn kritiek op de huidige inhoud, uitzonderingen nagelaten, een aanfluiting vind van de "basis" die het forum was, een persoonlijke opvatting is.

Als ik gewoon de bijdrages van afgelopen week lees in diverse topics, staat dat mijlenver af van de kwaliteit die het forum, pakweg, vier maanden geleden had.

Een voorbeeld, Minister Kamp heeft in het vorige kabinet een maatregel getroffen die juridisch helemaal de mist is ingegaan. Ik denk dat een redelijk aantal van de leden daarmee te maken krijg. Geen enkel woord over deze zaak. Want de de leden die hier veel kennis over hadden, zijn vertrokken en dus is in dit forum geen bericht over dit belangrijk onderwerp.

En zo zijn er meer zaken die de meeste leden aangaan, maar in dit forum geen aandacht meer krijgen, omdat de kennis over deze zaken, weg is, want de kennisdragers zijn weg.

De schrijvers van de verhalen van "Weet je nog wel oudje", beseffen waarschijnlijk niet eens dat ze aan de poten van dit forum zagen. Hun goede bedoelingen ten spijt.
Laatst gewijzigd door printen44 op zondag 02 juni 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

RuudThai
Expat
Expat

#222 Bericht door RuudThai » zondag 02 juni 2013, 17:52

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :clap: :clap: :clap:

printen44
Expat
Expat

#223 Bericht door printen44 » zondag 02 juni 2013, 17:56

maverick62 schreef:Zo, weer een paleis revolutie? Dat is bijna standaard op dit forum, elke 12 maanden, lijkt de BV Nederland wel :giggle2: :giggle2: :giggle2:

Nou zolang er schrijvers, posters, en mensen blijven die reageren zal het nog wel even doorgaan.

Succes allemaal, in navolging van Driver, het is wat het is en het wordt wat het wordt :clap: :clap:
Paleisrevolutie? Geen sprake van. Men geeft een mening, niets meer en niets minder.

En wat Driver betreft, die schrijft berichten die relevant zijn als Nederlander, samenwonend met een Thaise in Nederland. Met de positieven en misschien negatieve effecten daarvan. En zulke berichten vormen een deel van de "basis" van dit forum.

Maar wel spelend in het heden en relevant aan een "Thailand-forum" met Nederlanders als leden. En een verdwaalde Belg. [8)

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#224 Bericht door mai mi tang » zondag 02 juni 2013, 23:12

Kusje voor Jeanette ;)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

jay
kenner
kenner

#225 Bericht door jay » maandag 03 juni 2013, 04:19

printen44 schreef:Ik probeerde een aanzet te geven om het forum weer de aanzien te geven die het had.

Er duiken nu verhalen op van "weet je nog van vroeger". Op zichzelf niks mis mee, maar als de leden van dit forum deze verhalen, van wie ze ook mogen zijn, als motivatie en leidraad, dus als basis van dit forum wil maken, prima. Dan kan de naam "Thailand forum" verandert worden in "Verhalen uit de oude doos".

Ervaringen uit het verleden is prima, als ze maar een aanvulling zijn op een topic die over iets gaat. Toen over het Paspoort vragen werden gesteld, kon ik, maar ook Ruudthai, uit onze ervaring informatie geven. Dan zijn "verhalen uit de oude doos" wel relevant.

Zoals ik al eerder schreef, zal ik dit forum blijven lezen, maar een groot aantal artikelen zal ik overslaan. Zoals ik de afgelopen dagen deed. Dat is mijn keuze.

Zaken over de Nederlandse politiek of de Thaise politiek gaat ons allemaal aan. Voor de meeste van ons zijn hun geldverstrekkers uit Nederland afkomstig, of dat nu salaris, pensioen, uitkering, AOW of zelfstandig werk is. Dus zaken die in Nederland spelen, zijn wel degelijk van belang voor ons hier. Een houding van "Ik heb met Nederland niets meer te maken" toont een behoorlijke inschattingsfout aan.

Wij wonen in Thailand, dus zijn wij onderworpen aan de Thaise wet- en regelgeving. Of je nu samenwoont, gehuwd bent of een verstokte vrijgezel bent. Je heb daar mee te maken. En kan en mag je commentaar leveren.

De verhalen in "off-topic", kunnen misschien leuk zijn. Ik las er een of twee van en ik kreeg er kromme tenen van. Maar dat is een persoonlijke mening. Net zoals mijn kritiek op de huidige inhoud, uitzonderingen nagelaten, een aanfluiting vind van de "basis" die het forum was, een persoonlijke opvatting is.

Als ik gewoon de bijdrages van afgelopen week lees in diverse topics, staat dat mijlenver af van de kwaliteit die het forum, pakweg, vier maanden geleden had.

Een voorbeeld, Minister Kamp heeft in het vorige kabinet een maatregel getroffen die juridisch helemaal de mist is ingegaan. Ik denk dat een redelijk aantal van de leden daarmee te maken krijg. Geen enkel woord over deze zaak. Want de de leden die hier veel kennis over hadden, zijn vertrokken en dus is in dit forum geen bericht over dit belangrijk onderwerp.

En zo zijn er meer zaken die de meeste leden aangaan, maar in dit forum geen aandacht meer krijgen, omdat de kennis over deze zaken, weg is, want de kennisdragers zijn weg.

De schrijvers van de verhalen van "Weet je nog wel oudje", beseffen waarschijnlijk niet eens dat ze aan de poten van dit forum zagen. Hun goede bedoelingen ten spijt.
naar mijn mening is er al eerder aan die poten gezaagd door de mannen met veel thailand kennis
die uit het forum zijn gestapt.
en ook mensen die niet flexibel genoeg zijn om de veranderingen die dat uitstappen met zich meebrengt te accepteren zoals fabeltjes krant bvb en oude verhalen.
met de levens verhalen probeerde ron volgens mij nog iets leuks en interesants op het forum te plaatsen om misschien toch nog wat leden aan dit forum gebonden te houden totdat er misschien
wat nieuwe of oude schrijvers op staan die nieuwe info over thailand hebben.
iets wat u meneer printen en ruud niet meer willen doen begrijp ik
ik begreep dat het forum voor iedereen was, dus om deze moeilijke tijd op het forum te overbruggen
vond ik het een goud idee om met oude verhalen de lezers nog iets te bieden ik genoot er van
en bovendien heb ik respect voor mensen die hun levensloop durven vertellen en daarmee misschien
thailand forum door een moeilijke tijd sleept
jay

Gesloten

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”