MIJN kijk op Thailand......

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: MIJN kijk op Thailand......

#196 Bericht door driver » donderdag 21 juni 2012, 19:15

Ruudthai....in de bioscoop sta ik ook op maar alleen maar omdat ik niet als enigste wil blijven zitten :mrgreen:

Verder is mijn mening over e.e.a nu wel bekend denk ik dus :thumbsup:

mvg driver

edit...lees nu pas je vraag over dat tamboen onder de fotoos .....zoals ik er nu over denk ga ik daar niet bij zitten omdat ik het allemaal onzin gedoe vindt.
Maar als ik later groot ben verander ik misschien nog van gedachten.
Laatst gewijzigd door driver op donderdag 21 juni 2012, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#197 Bericht door ron » donderdag 21 juni 2012, 19:34

Mooie foto,s Ruud.

Groet ,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#198 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 21 juni 2012, 20:29

driver schreef:Ruudthai....in de bioscoop sta ik ook op maar alleen maar omdat ik niet als enigste wil blijven zitten :mrgreen:

Ik denk zelfs dat een Thai bestraft kan worden als hij blijft zitten tijdens het ten gehore brengen van het Thaise volkslied. Ik weet niet of dat ook voor een farang geldt.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#199 Bericht door prajak » vrijdag 22 juni 2012, 01:21

Je staat op uit fatsoen. Klaar.

joepattaya
Expat
Expat

#200 Bericht door joepattaya » vrijdag 22 juni 2012, 02:11

Wouter_Udon schreef:
driver schreef:Ruudthai....in de bioscoop sta ik ook op maar alleen maar omdat ik niet als enigste wil blijven zitten :mrgreen:

Ik denk zelfs dat een Thai bestraft kan worden als hij blijft zitten tijdens het ten gehore brengen van het Thaise volkslied. Ik weet niet of dat ook voor een farang geldt.
Was het nu vorig jaar of het jaar daarvoor, maar een Thaise student besloot om niet te gaan staan tijdens de bioscoop-proloog. Hij werd aangegeven door omstanders en ge-arresteerd vanwege lese-majeste.
Hij is er volgens mij met een waarschuwing vanaf gekomen.

Je kunt het overbodig vinden, belachelijk, overdreven, maar de Koning en het geloof zijn lands eer en dus...........

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#201 Bericht door ron » vrijdag 22 juni 2012, 05:59

Natuurlijk sta je ook op in de bioscoop...........denk dat daar mog niet eens over nagedacht hoeft te worden.
Dat zijn nou typisch voorbeelden van respect tonen voor het gastland.
Is in mijn ogen helemaal niks mis mee.

De voorbeelden die Ruud ook noemde,over het meegaan in de tempel en uren lang met je benen in de knoop gaan zitten,heb ik jaren ook gedaan,maar heb daar de afgelopen tijd geen zin en puf meer voor.

Ik breng Jeab desgewenst daar naar toe,en zij mag daar uren vertoeven,maar ik ga liever op mijn gemak een peukje verderop roken.
Kevin vindt het trouwens wel prachtig in de tempels,en was hier in Nederland (Landsmeer) ook een graag geziene gast bij de monniken.

Heb trouwens ook besloten om de familie-bezoekjes die door het hele land leiden,nog wel steeds te blijven doen,maar in de betreffende stad gewoon zelf een hotel te pakken.
Want eenmaal bij hen in huis,wordt het rooster van de dingen die wij de komende dagen gaan doen,door hen opgesteld,terwijl ik hele andere plannen eigenlijk had.
Heb dit al zo vaak meegemaakt,dat de Familie het gehele schema in de war gooide,maar maakte daar eigenlijk nooit een punt van.

Toch ben ik het NU wel als vervelend gaan beschouwen,en probeer op deze wijze weer wat inspraak te krijgen,en dingen te gaan doen die IK zelf prefereer.
Zal wel weer tot het gezichtsverlies van deze of gene leiden,maar kan daar echt niet meer zo over wakker liggen.

Groet Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#202 Bericht door prajak » vrijdag 22 juni 2012, 10:09

Maar als jij vanwege rugklachten liever een hotelbed hebt dan wat de meeste Thais je aanbieden dan lijdt niemand gezichtsverlies. Dus daar moet je het op gooien.

Ik zit in de tempel altijd op een stoel en heus die staan klaar voor je. Het was de rug, nu is het de heup, als er wat pijn doet wordt een stoel aangesleept. Eten ? Men stooft vaak een pot van -dat wil je niet weten- en voor mij is er altijd iets dat mild gekruid is en wat jammer nou dat ik thuis al gegeten heb.......

En zo vermijd je gezichtsverlies aan alle kanten.

RuudThai
Expat
Expat

#203 Bericht door RuudThai » vrijdag 22 juni 2012, 13:14

Ik zit dus in kleermakerszit wat ik een half uurtje kan volhouden en dan ga ik mijn gezicht vertrekken en wat pijnlijke geluiden voortbrengen wat voor mijn vrouw een signaal is om mij naar een normale zitplaats te sturen en de monnik hiervan op de hoogte te brengen... :giggle:
Ach, je moet wat over hebben voor het goede doel, toch?
En vervolgens ga ik op de stoel gezeten even op m'n semi-smartfoon wat berichten van het Thailand Forum bekijken of een andere tijdverdrijvende website..... ;) :)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#204 Bericht door Jim » vrijdag 22 juni 2012, 13:26

RuudThai schreef: Ik blijf erbij dat je voor de cultuur van je vrouw en de daaruit volgende gebruiken enig respect kunt opbrengen en daar af en toe in meegaat, al is het maar voor de vorm.
buiten dat.. het is ook een quality time momentje voor je vrouw.
samen met haar man iets doen wat heel belangrijk voor haar is.

ik doe ook niet altijd mee, maar af en toe kom ik er wel bij zitten en kopieer haar manoeuvres een beetje.
ik zie dat ze het dan erg op prijs stelt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#205 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 22 juni 2012, 14:11

Jim schreef:
RuudThai schreef: Ik blijf erbij dat je voor de cultuur van je vrouw en de daaruit volgende gebruiken enig respect kunt opbrengen en daar af en toe in meegaat, al is het maar voor de vorm.

ik doe ook niet altijd mee, maar af en toe kom ik er wel bij zitten en kopieer haar manoeuvres een beetje.

Ze stellen dat zeker op prijs en waarom zou je het je vrouw/vriendin niet naar de zin maken.
Live your dream, don't dream your life.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#206 Bericht door maverick62 » vrijdag 22 juni 2012, 14:18

Wouter_Udon schreef:
Jim schreef:

Ze stellen dat zeker op prijs en waarom zou je het je vrouw/vriendin niet naar de zin maken.
Behoudens dat ze het op prijs stellen even een uurtje rust, stilte in de kop en lekker geen mail, telefoon en wat voor andere zaken dan ook.
Die keren dat we samen naar de tempel gaan begeleid ik haar zonder morren :thumbsup:

Tijdens onze bruiloft gecombineerd met een house warming party met het hele dorp op visite is het gewoon mooi om mee te maken.
Ja inderdaad na een tijdje voelen de voeten en knieen niet meer of ze van jouw zijn, maar allee die ene keer.

Ik weet nog mijn NL trouwdag een hele dag in een strak pak, knellende schoenen en een mouwende schoonmoeder :mrgreen: :mrgreen:

Dus voor mij geen probleem.

@ Jim, je wordt milder en dat mag ik wel :clap: :clap: :clap:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#207 Bericht door Jim » vrijdag 22 juni 2012, 14:33

maverick62 schreef: @ Jim, je wordt milder en dat mag ik wel :clap: :clap: :clap:
misschien ken je me toch niet zo goed als dat je dacht ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#208 Bericht door prajak » vrijdag 22 juni 2012, 15:44

"..Ik weet nog mijn NL trouwdag een hele dag in een strak pak, knellende schoenen en een mouwende schoonmoeder.."

Dat strakke pak en die knellende schoenen zijn toch geen probleem meer ? Die stop je achter in de kleerkast, desnoods achter in de schuur. Problemen opgelost, toch ?

Of vergeet ik iemand ? Maar dat wil ik niet weten......... :giggle: :giggle2: :giggle3:

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#209 Bericht door maverick62 » vrijdag 22 juni 2012, 15:56

Jim schreef:
maverick62 schreef: @ Jim, je wordt milder en dat mag ik wel :clap: :clap: :clap:
misschien ken je me toch niet zo goed als dat je dacht ;)

Dat is correct zoals jij mij ook niet kent. dat is het forum syndrome :cheesy: :cheesy: :cheesy:

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#210 Bericht door maverick62 » vrijdag 22 juni 2012, 15:58

prajak schreef:"..Ik weet nog mijn NL trouwdag een hele dag in een strak pak, knellende schoenen en een mouwende schoonmoeder.."

Dat strakke pak en die knellende schoenen zijn toch geen probleem meer ? Die stop je achter in de kleerkast, desnoods achter in de schuur. Problemen opgelost, toch ?

Of vergeet ik iemand ? Maar dat wil ik niet weten......... :giggle: :giggle2: :giggle3:

Helemaal mee eens :giggle: :giggle: :giggle:

Vandaar dat ik er zeer van genoten heb tijdens mijn Thai trouwdag. Geen knellende schoenen, geen strak pak, geen mouwende schoonmoeder.

:asian22: :asian22: :asian22:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”