Mahan Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kriem
komt net kijken
komt net kijken

#196 Bericht door Kriem » zaterdag 25 augustus 2007, 18:35

Daar ben ik ook achter gekomen ja, bedankt.
Maar wat houdt een open retour precies in? Mag je dan zelf bepalen na hoeveel maanden je terugvliegt? Of moet je wel per se voor de 15e van maart terug vliegen?

Alvast bedankt:)
volgend jaar Thailand! ;)

karin1976
Veel ervaring
Veel ervaring

openretour

#197 Bericht door karin1976 » zondag 26 augustus 2007, 10:00

je kan een openretour voor 3 mnd, 6 mnd of een jaar kopen.
en dan kan je in thailand je terugvlucht datum bepalen. je kan die zo vaak je wilt gratis wijzigen, maar je kan pas na je heenvlucht een datum voor de terugvlucht laten vastzetten.
dus in jou geval boek je een openretour voor 3 mnd en dan bel je of ga je langs het kantoortje op bkk en dan zet je de terugvlucht vast op 12 mei 2008, of je neemt een ticket voor 6 mnd als je denkt dat je mss iets langer wilt blijven.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#198 Bericht door Loe » maandag 27 augustus 2007, 11:18

Hallo,

hier nog een ervaring van de terugreis. De heen reis was goed en netjes verlopen, de service was goed het eerste gedeelte was weinig beenruimte en vrij warm in de A320 in de 747 was veel beenruimte en hij was half leeg.

Maar nu de terugvlucht!!!!!

Vrijdagochtend zou ik vertrekken om 7.30. Ik was reeds 02.00 uur op de luchthaven en zag dat de vlucht vertraagd was tot 20.00. Na enig wachten moesten we toch gewoon inchecken en de koffers dus afgeven. Hierna konden we tot 1800 uur doen wat we zelf wilden. Ik koos voor een dagje exstra Bangkok. De meesten gingen naar Novotel op de luchthaven en werden hier goed verwend. Zes uur s 'avonds weer op de luchthaven. De vertrektijd was inmiddels veranderd in 21.00 uur. Tegen achten moesten we door de douane en de emigratie. Tegen negen ging de gate open en zaten we in een bunker te wachten en te wachten. Het vliegtuig was defekt en kon niet opstijgen. Of dit waar was konden we niet checken. Tegen 00.00 uur zaterdag ochtend kregen de Nederlanders, Belgen en Duitsers te horen dat ze niet konden vliegen en moesten we terug naar het hotel. Dit tafereel duurde ongeveer 2 en een half uur doordat we onze uitreisstempel moesten cancelen. Tegen 3 uur waren we weer in ons hotel en probeerden we te slapen. We zouden 6uur gewekt worden en tegen 10 uur vertrekken. Zes uur stond ik op en was deze vertrektijd weer verschoven tot Onbekend. De hele dag verliep zo verder en we konden ons niet verschonen, want we hadden geen koffers. Ook konden we niet uit het hotel want we zouden overgeboekt worden op andere maatschappijen, wat ook enkele van de 140 overkwam. Tegen 1500 uur kregen we te horen dat we ook deze dag niet zouden vliegen. Wij eisten toen onze koffers op. Deze kregen uiteindelijk, maar ook deze procedure duurde ruim twee uur. Toen ik mijn koffer had ben ik in bad gaan liggen en voelde mij weer lekker fris. Omdat de zaken erg verwarrend verliepen ben ik toch maar na een half uurtje eens beneden gaan kijken hoe ze zaak ervoor stond. In de hal zag ik echter niemand meer en kreeg ik te horen dat ik snel naar het vliegveld moest. Hier aangekomen bleek dat ongeveer de helft van de 140 mensen naar Theheran konden vliegen en dan enkele uren later doorvliegen naar dusseldorf. Waar de ander 70 mensen waren kon ik niet zien. uiteindelijk zijn we opgestegen in de 747 met een zee van ruimte veel mensen hadden 3 stoelen tot hun beschikking en slapen dat we konden.!!!. In Theheran aangekomen werden onze passen afgenomen en moesten we drie uur wachten totdat er verder iets gebeurde. Wel werd herhaaldelijk gezegt dat we alle alcohol moesten inleveren. Tegen twee uur zondagmorgen werden we in twee bussen naar een hotel in theheran vervoerd en kregen we een kamer toegewezen. Het hotel was ook prima. Tegen 11.30 moesten we in de lobby zijn en zou het vervoer naar de luchthaven gebeuren. Tegen 1200 uur kregen we inderdaad onze passen terug en tegen drie uur stegen we op richting Dusseldorf in de weer te warme en kleine A320.
Om 19.00 uur kwamen we uiteindelijk in Dusseldorf aan.

Resume.

Vertrek vrijdagochtend 06.30
aankomst zondagavond 19.00 uur.
Hotels zeer goed
Informatie zeer verwarrend en slecht (geen draaiboek beschikbaar)
Verblijf in Theheran niet erg vriendelijk behandeld

Dus al met al indien je met Mahan AIRwilt vliegen moet je niet te veel op vaste data van vertrek en aankomst rekenen. Een mede reiziger was vijf weken geleden op de heenreis dit ook al overkomen. In dusseldorf heeft hij echter alles zelf moeten regelen en betalen en moet nu zelf zijn kosten zien terug te krijgen.
Een ander medereiziger was al drie keer eerder met Mahan gevlogen en had dezwe problemen niet gehad.

Dus al met al als het geldverschil niet al te groot is zou ik zeker niert voor Mahan Air vliegen, maar als je met een gezin een kleine 2000 euro kunt verdienen dan word de keus weer iets moelijker.

Zelf vond ik het een avontuurlijke reis en heb er het beste van gemaakt, Allleen de berichtgeving en het feit dat we twee dagen niets konden ondernemen door de slechte coordinatie vond ik vervelend.

Aan alle mensen die moeten beslissen wens ik een goede beslissing toe

groetjes Loe

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”