De positivoos

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Gesloten
Bericht
Auteur
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: De positivoos

#181 Bericht door serpay » donderdag 30 mei 2013, 17:09

iets positiefs vandaag worden er alweer mooie topics geschreven en geplaatst.
lezen is nu een lust, zonder het gehak en gekat ga zo door jongens.
:clap: :clap: :clap:
Alfisti rebeli

brake034
Expat
Expat

#182 Bericht door brake034 » vrijdag 31 mei 2013, 13:49

Serpay, mooie avatar die Chico Lama!

Inderdaad, zo is het prettig schrijven en lezen.

Was vandaag wat druk met van allerlei, naar de kapper voor 40 baht (vertel eens in NL dat je je haar laat knippen voor iets meer als een euro?) wat doe het zelf spullen kopen want Pun wil een oude houten boot als platenbak gaan gebruiken.
Dat ding hebben we in een dorpje op de kop getikt, zeker 50 jaar oud en allemaal hardhout.
Overigens nu zo lek als een mandje want sommige betimmering is vergaan, dus we knappen die boot wat op en dan hangen we de orchideeën erin.

Verder vroegen mijn klanten wat aandacht vandaag dus druk bezig met diverse e-mails en een contract opstellen, lijk soms toch echt Truus Mier 'tuut-tuut-tuut-tuut'......

Morgen koffertje pakken en vertrek naar Seoul, alwaar ik me wel weer zal melden.
Op verzoek van Ron voorzien van wat plaatjes en schrijfwerk over de attracties, het eten (Koreaanse BBQ, Kimchi) en het drinken (Hite bier en Soju)......
Marcel

RuudThai
Expat
Expat

#183 Bericht door RuudThai » vrijdag 31 mei 2013, 15:12

serpay schreef:iets positiefs vandaag worden er alweer mooie topics geschreven en geplaatst.
lezen is nu een lust, zonder het gehak en gekat ga zo door jongens.
:clap: :clap: :clap:
Ik vind het maar een saaie boel zonder Dutch, Printen44, Jim, Vleespet, Prajak, Wouter_Udon, allemaal mensen die zeer goede bijdragen aan dit forum gaven, discussies opwekten waardoor er meer informatie vrijkwam wat de levendigheid zeer ten goede kwam.
De spoeling is nu wel erg dun geworden, zeker de laatste week die verpest is door een frequente forumverzieker wiens gedrag de oorzaak was van het weglopen van leden.
En dan kun je discussies gehakketak noemen maar het maakte het forum prettig leesbaar met veel afwisseling. Gekat was/is natuurlijk niet de bedoeling maar valt geheel te wijten aan leden die hun bijdragen niet zakelijk konden houden en er van allerlei zaken bijsleepten om maar vooral iemand onder de gordel te raken.
Tot vorige week bleef ik op tot soms wel middernacht om de leuke bijdragen van de betere schrijvers te volgen maar nu zijn daar nog zo weinig van dat ik maar vroeg de koffer induik.
Er zijn echt wel mensen over die hun best doen zoals Ron, Arie, Henk Korat en dat waardeer ik ook wel maar de sjeu is er wel flink af. :shock: :(

brake034
Expat
Expat

#184 Bericht door brake034 » vrijdag 31 mei 2013, 15:19

Inderdaad missen we die bijdragers van positieve draadjes en bijdrages, de tijd zal leren wat er gebeurt Ruud.
Volgens mij hebben we nog genoeg fabeltjeskrant figuren voor deze stamgasten [8)

Hoop dat de grootschrijvers zich langzamerhand weer gaan aanmelden, ben ook zeker bereid mijn excuses aan te bieden als ik mijn boekje te buiten ben gegaan!
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#185 Bericht door Henk Korat » vrijdag 31 mei 2013, 15:41

Ruud, we moeten zeker Prajak en Wouter Udon de tijd gunnen. Ik denk dat ze uiteindelijk weer gaan schrijven. Printen en Dutch lezen mee. Van Printen verwacht ik zeker wat. Jim's laatste posting is van november verleden jaar en bezoek van januari dit jaar. Vleespet heb ik sinds de uitslag van de verkiezingen bekend werd niet meer gezien.

Ik houd ook wel van stevige discussies, maar net als Ruud verging me de lol toen er stevig onder de gordel werd geslagen. En niet 1 keer, maar een paar keer achter elkaar. Dat moet niet mogen en ik hoop ook, dat het niet meer voor zal komen.

De nieuwe lichting is nog aan het wennen en Ron heeft even een nare klus in prive op te lossen. Zolang de postings blijven lopen, is er leven in de brouwerij.

Een forum is inderdaad een levend organisme. Wim Sonneveld zei het zo aardig. "Keesje komt Pietje gaat, Jantje komt en Kareltje gaat en allemaal moeten ze mee eten." Ik zal de namen wel verkeerd hebben, maar de strekking is duidelijk.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

printen44
Expat
Expat

#186 Bericht door printen44 » vrijdag 31 mei 2013, 15:57

Brake034, Ruud heeft gelijk. Het forum is heel erg afgezwakt met als dieptepunt dat fabeltjeskrant gedoe. Het lijkt wel of het een kinderforum is geworden.

Veel one-liners, geen diepgang, maar geneuzel aan de marge. Door het wegvallen van een aantal vaste schrijvers, waaronder ik mijzelf ook kan rekenen, is veel kennis over allerlei zaken in dit forum verdwenen en zijn er praatjes na de vaak voor in de plaats gekomen.

Dit forum kon zich beroepen als een van de beste forums met de meeste kennis van zaken van zowel Nederland als Thailand voor de emigranten, vakantiegangers en ex-pats.

Maar een aantal schrijvers hebben dit forum verlaagd naar een niveau, waar ik mij niet al te best thuis voel.

Facebook, en Twitter zijn prima geschikt voor one-liners, maar dit forum is een forum waar kennis overdracht plaats vond en discussies niet uit de weg werden gedaan. Welke mening of overtuiging je had. Dit forum is geen "social medium" als Facebook en Twitter.

Misschien zijn wij ouwe zeurpieten, maar wel zeurpieten met een verantwoordelijkheidsgevoel voor dit forum hadden en nog hebben. En dat gevoel voor dit forum werd de afgelopen weken, misschien maanden grondig de grond ingeboord door diverse lieden. Namen noem ik niet, maar wie de schoen past trekke hem aan.

Prajak, Dutch, Wouter Udon, Jim, Vleespet, Ruudthai, Elst, Jeanette en mijzelf, sorry dat ik mijzelf onder deze illustere schrijvers schaar, waren de schrijvers die dit forum maakte tot het forum dat het was tot enkele weken geleden. Op RuudThai na, zijn ze verdwenen en hebben we een grauw aandoende forum teruggekregen.

Ik wilde dit bericht niet schrijven. Maar dit is een open bericht en ik hoop dat de moderator(s) eens goed achter hun oren krabben, welke richting dit forum wil ingaan. De oude en vertrouwde richting van informatie, discussie en kennisoverdracht of het genoeglijk bij elkaar zitten als Fabeltjekrantfiguurtjes. Wie dit bedacht heeft, moet zich doodschamen, dat kinderachtig gedoe.

Ik zal het forum blijven lezen, maar zal vrijwel niets meer schrijven, totdat de "ziel" van het forum teruggekeerd is. En wat de "ziel" van dit forum is, dat lazen de lezers in bovenstaand bericht.

brake034
Expat
Expat

#187 Bericht door brake034 » vrijdag 31 mei 2013, 16:07

Printen,

Ik kan alleen uit mijn hart antwoorden, ik werk niet graag uit mijn hoofd, mijn ego.
Mijn hart vraagt, hoe kan ik bijdragen?

Ik ben me bewust dat ik 1 keer veel te kort gereageerd heb naar een aantal van genoemde stamgasten, ik ben me dat bewust, dat was dom en kortzichtig, misschien begreep ik ook de achtergrond niet.

Het fabeltjeskrant idee echter is er een van verbondenheid, we willen met zijn allen iets maken van dit belangrijk medium.

Als ik een struikelblok ben voor de terugkeer van de stamgasten ben ik bereid mezelf permanent te verbannen naar het buitenste buitenbos!
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#188 Bericht door Henk Korat » vrijdag 31 mei 2013, 16:09

Printen, bedankt voor jouw als altijd heldere uitleg en standpunt. Het forum verkeerde na de strubbelingen van een week terug, die zijn oorsprong vond al een groot aantal maanden geleden, in een passieve periode, waarbij eigenlijk iedereen zat te wachten op elkaar en de oude garde.

Als de oude garde niet meer terug komt, wat ik echt treurig zou vinden, zullen de nieuwkomers dit forum nieuw leven in moeten blazen.

Voor mij is 1 ding zeker. Ik zal hoe dan ook informatie blijven verschaffen over het leven in Thailand en voorzover mogelijk antwoorden geven op vragen die er leven. Ik zal daarbij gebruik maken van, wat Prajak al het beste Thailand archief heeft genoemd, namelijk de berichten in dit forum.

Ik weet niet wat opgeven is. Ik heb in mijn leven nog nooit opgegeven bij wat ik ook gedaan heb en zal ook nu niet opgeven.

Dit forum heeft een grote waarde voor mensen die geinteresseerd zijn in Thailand en als het aan mij ligt, dan houden we dat ook zo.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

brake034
Expat
Expat

#189 Bericht door brake034 » vrijdag 31 mei 2013, 16:23

Dutch, ik zie dat je meeleest, ik wil me verontschuldigen voor mijn domme en kortzichtige reactie op jouw bijdrage in het draadje over bier en wijn. Mijn reactie was niet op zijn plaats en ik verontschuldig me daarvoor, hoop dat ik het ooit en ergens goed kan maken.

Marcel
Marcel

printen44
Expat
Expat

#190 Bericht door printen44 » vrijdag 31 mei 2013, 17:35

Brake034, nog even dit. Een forum is niet een vereniging met verbondenheid. Het is een forum met leden van verschillende pluimage. En die hoef je niet te verbinden met een of ander kinderlijk gedoe. En het is erg kinderlijk om daar Fabeltjeskrant-figuren voor te gaan gebruiken. We zijn volwassen mensen en hebben zulke kinderachtige zaken niet nodig.

Brake034, als je berichten schrijft in een door vriend en vijand gerespecteerd forum, verwachten de leden van dit forum, dat ook nieuwelingen dat respect kunnen opbrengen. Zoals in elke situatie, kijken nieuwelingen de kat uit de boom en gaan niet meteen als een olifant in een porseleinkamer tekeer.

Elk bericht die ik schrijf, zeker de serieuze berichten, schrijf ik eerst in de "notepad", lees het twee keer over, verander het vaak hier en daar en dan pas plak ik het in het forum.

Mensen belediging is het makkelijkste wat er is. Het vertrouwen terugwinnen is veel moeilijker. Letters en woorden op papier zetten als antwoord op een onbekende schrijver in een forum is het makkelijkste wat er is. Je bent anoniem. Niemand weet wie je bent, dus kan je lekker tekeer gaan. Maar diegene voor wie dat tekeer gaan, bestemd is, wordt tot op het bot beledigd.

Henk Korat geeft aan dat het forum de laatste maanden aan aanzien ingeboet heeft, tenminste dat proef ik uit zijn woorden. Nieuwelingen kunnen een waardevolle bijdrage leveren, maar dan moeten zij wel voortborduren op de waarde die het forum tot een gewaardeerd forum maakte.

Een goede reputatie is binnen "no-time" naar de knoppen. Om die goede reputatie terug te krijgen kost veel tijd en moeite.

Let wel, mijn schrijven is niet gericht om wie dan ook van dit forum weg te jagen. In tegendeel, maar dit forum had "mores". En dat wil ik zo graag behouden. En dan is er geen plaats voor Meneer de Uil, Juffrouw Ooievaar, Zoef de Haas e.d. Er is wel plaats voor volwassen mensen die een eigen mening hebben en die dat ook ventileren. En hun kennis overdragen aan anderen.

brake034
Expat
Expat

#191 Bericht door brake034 » vrijdag 31 mei 2013, 17:47

Printen, ik slaap een nachtje over je draadje.
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#192 Bericht door Henk Korat » vrijdag 31 mei 2013, 17:55

Printen, ik weet dat je recht uit je hart schrijft en ik ben het met je eens dat je je eerst moet bedenken voor je op de verzendknop drukt, of je bericht wel de waarde en het respect uitdraagt, dat wij (jij en ik en vele anderen) zo graag willen van de leden van dit forum.

Ja, Printen ik vind dat het forum de laatste maanden aan waarde is ingeboet, omdat mensen, waarvan ik dacht dat zij waardevol voor het forum konden zijn een rol gingen spelen, die ik niet erkende en ook niet respectvol voor het forum vond.

Daarom zal ik altijd een beroep op zittende leden en de nieuwkomers doen andere leden met respect te behandelen De nieuwkomers zullen hun eigen weg volgen en een eigen viool (geluid) gaan spelen. Maar wij moeten er met zijn allen inderdaad voor zorgen dat waarden - en dat hoeven geen oude waarden te zijn - worden gerespecteerd.

Printen, ik wil nog 1 ding beklemtonen. De fabeltjeskrant actie is door mij opgepakt om een saamhorigheid te kweken tussen de leden die dit forum echt nauw aan het hart liggen. Om dit af te doen als social media gedrag, vind ik goedkoop en niet van deze tijd. Onze Koning en Koningin streven naar het verbinden van het volk en gebruiken daar zo veel mogelijk middelen voor. Wij hebben gekozen voor de fabeltjeskrantkarakters en velen zijn daar blij mee. Het verbind ons.

Ieder heeft het recht op zijn mening en het kiezen van zijn bestemming. Als sommige forumleden verkiezen dit forum niet meer te verrijken met hun kennis, so be it. Ik heb voldoende veranderingen om mij heen meegemaakt om te weten, dat er altijd weer iets nieuws zal opbloeien.

printen44
Expat
Expat

#193 Bericht door printen44 » vrijdag 31 mei 2013, 18:40

Henk, je bedoelingen met dat fabeltjeskrant gedoe zal wel oprecht zijn geweest, maar ik vind het niks. Maar dat is mijn mening. Anderen kunnen en mogen daar uiteraard anders over denken.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#194 Bericht door v@go » vrijdag 31 mei 2013, 20:01

Pinten44 je hebt tot op een bepaalde hoogte gelijk dat het fabeltjeskrant gedoe kinderachtig kan lijken maar ook helemaal niet.
Zoals jij waarschijnlijk ook weet is het genre van de fabel zeer oud. Het maakt deel uit van de populaire literaire traditie van bijna alle culturen Het gaat altijd om menselijke eigenschappen die uitgevoerd worden door een dier in het Thailandforum geval een kinderkarakter.
En net zoals Henk schrijft zie ik het ook om zo weer saamhorigheid te scheppen om er toch iets van te maken en de rust terug te laten keren.
Ook komen bepaalde karakters terug in hun "figuur".
Neem als voorbeeld Nick met zijn "storm drain" hond en zijn zorg daarvoor. Dokter is dan enigszins op zijn plaats.

Ik wacht ook tot de grootschrijvers terug komen want ik lees het graag. Zoals ik al een vaker aangegeven heb, heb ik met niemand problemen hier en van mij mogen ze allemaal terugkomen.

En ik wil dolgraag mijn irritante vlieg weer terugplaatsen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#195 Bericht door driver » vrijdag 31 mei 2013, 20:50

RuudThai/Printen.

Ik mis ook wat posters maar ook een aantal NIET.
Het is zoals het is en het wordt zoals het wordt.

gr driver

Gesloten

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”