Bericht
door printen44 » vrijdag 31 mei 2013, 15:57
Brake034, Ruud heeft gelijk. Het forum is heel erg afgezwakt met als dieptepunt dat fabeltjeskrant gedoe. Het lijkt wel of het een kinderforum is geworden.
Veel one-liners, geen diepgang, maar geneuzel aan de marge. Door het wegvallen van een aantal vaste schrijvers, waaronder ik mijzelf ook kan rekenen, is veel kennis over allerlei zaken in dit forum verdwenen en zijn er praatjes na de vaak voor in de plaats gekomen.
Dit forum kon zich beroepen als een van de beste forums met de meeste kennis van zaken van zowel Nederland als Thailand voor de emigranten, vakantiegangers en ex-pats.
Maar een aantal schrijvers hebben dit forum verlaagd naar een niveau, waar ik mij niet al te best thuis voel.
Facebook, en Twitter zijn prima geschikt voor one-liners, maar dit forum is een forum waar kennis overdracht plaats vond en discussies niet uit de weg werden gedaan. Welke mening of overtuiging je had. Dit forum is geen "social medium" als Facebook en Twitter.
Misschien zijn wij ouwe zeurpieten, maar wel zeurpieten met een verantwoordelijkheidsgevoel voor dit forum hadden en nog hebben. En dat gevoel voor dit forum werd de afgelopen weken, misschien maanden grondig de grond ingeboord door diverse lieden. Namen noem ik niet, maar wie de schoen past trekke hem aan.
Prajak, Dutch, Wouter Udon, Jim, Vleespet, Ruudthai, Elst, Jeanette en mijzelf, sorry dat ik mijzelf onder deze illustere schrijvers schaar, waren de schrijvers die dit forum maakte tot het forum dat het was tot enkele weken geleden. Op RuudThai na, zijn ze verdwenen en hebben we een grauw aandoende forum teruggekregen.
Ik wilde dit bericht niet schrijven. Maar dit is een open bericht en ik hoop dat de moderator(s) eens goed achter hun oren krabben, welke richting dit forum wil ingaan. De oude en vertrouwde richting van informatie, discussie en kennisoverdracht of het genoeglijk bij elkaar zitten als Fabeltjekrantfiguurtjes. Wie dit bedacht heeft, moet zich doodschamen, dat kinderachtig gedoe.
Ik zal het forum blijven lezen, maar zal vrijwel niets meer schrijven, totdat de "ziel" van het forum teruggekeerd is. En wat de "ziel" van dit forum is, dat lazen de lezers in bovenstaand bericht.