BVN ontvangst

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: BVN ontvangst

#181 Bericht door prajak » donderdag 06 februari 2014, 16:57

PW lijkt me Pauw en Witteman. TP zegt me niks. Ik hoor het wel van HT !

Paul Witteman is trouwens een grijze duif geworden ! We deden samen HBS-B examen dus zijn even oud. Maar zo grijs ben ik nog niet......

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#182 Bericht door weten » vrijdag 07 februari 2014, 04:24

RuudThai schreef:Weten, het is dan wel heel toevallig dat de installaties van zowel mij, Herbergier, Prajak en nog 2 andere Nederlanders in Sakon Nakhon gelijktijdig allemaal iets zouden mankeren, niet?

Een kabel is wat anders, daar staat een veel grotere schotel voor met versterkers, dus niet te vergelijken.

Ik heb BVN al ingeseind en ook al antwoord terug. Het probleem is voorgelegd aan de afdeling distrbutie. Dus dan neem ik aan dat men er wat aan gaat doen.
Hm. Echte ambtenaar je moet alles 10 keer uitleggen als jullie alle 3 een krakkemikige aansluiting hebben zal het bij alle 3 niet werken raarrrrrrr maar misschien kan je even aan bvn vragen of ze een monteur kunnen sturen man man wat maak jij je toch bespottelijk, schijnt een gewoonte te worden bij die ambtenaren je leert snel dat wel.haha leuk een beetje humor op de vroege morgen
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

RuudThai
Expat
Expat

#183 Bericht door RuudThai » vrijdag 07 februari 2014, 04:53

Onzin meneer weten, en dat weet je ook wel.
Inmiddels zijn er al meerdere mensen met dezelfde klacht, zie ook het BVN-forum, dus het ligt niet aan onze installatie. Met een slechte installatie zou BVN 24 uur per dag gestoord moeten zijn maar dat is niet zo, in de middag en avond is BVN een aantal uren ongestoord te bekijken.

En wat mijn ambtenaarschap daar mee te maken heeft is mij een raadsel of wil je gewoon schoppen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#184 Bericht door prajak » vrijdag 07 februari 2014, 06:29

Ik heb meneer 'weten' altijd serieus genomen omdat ie zelf zegt alles te willen 'weten' maar nu slaat 'weten' de plank der 'weten'schap totaal mis, hij lijkt me een bet'weter' tegen beter 'weten' in of hij zit hier de boel willens en 'weten's een beetje op te stoken..... :giggle2: en ik denk dat laatste.....

Je moet maar denken, hij zit daar buiten zijn vakantie te verpieteren in de kou en daarbij te 'weten' hoe wij hier al vele jaren iedere dag 'weten' te genieten van de heerlijke temperatuur en dit prachtige land. Kijk, heer Ruudthai, dat 'weten' wij nu eens niet alleen, we ervaren het ook..... En dan ben ik nog niet eens ambtenaar geweest om dat te kunnen 'weten'.

Gelukkig 'weet' BVN ons wel serieus te nemen getuige de berichten die wij ontvangen van BVN. Nou, dat doet de 'weter' deugd, niet ? Zeker 'weten' ! :giggle2:

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#185 Bericht door weten » vrijdag 07 februari 2014, 06:44

prajak schreef:Ik heb meneer 'weten' altijd serieus genomen omdat ie zelf zegt alles te willen 'weten' maar nu slaat 'weten' de plank der 'weten'schap totaal mis, hij lijkt me een bet'weter' tegen beter 'weten' in of hij zit hier de boel willens en 'weten's een beetje op te stoken..... :giggle2: en ik denk dat laatste.....

Je moet maar denken, hij zit daar buiten zijn vakantie te verpieteren in de kou en daarbij te 'weten' hoe wij hier al vele jaren iedere dag 'weten' te genieten van de heerlijke temperatuur en dit prachtige land. Kijk, heer Ruudthai, dat 'weten' wij nu eens niet alleen, we ervaren het ook..... En dan ben ik nog niet eens ambtenaar geweest om dat te kunnen 'weten'.

Gelukkig 'weet' BVN ons wel serieus te nemen getuige de berichten die wij ontvangen van BVN. Nou, dat doet de 'weter' deugd, niet ? Zeker 'weten' ! :giggle2:
Bij mijn weten is het hier nu 29 graden zeker weten en het wordt alleen maar warmer en warmer ,tot het te gek wordt en dan ga ik weer een poosje naar Holland ondertussen geniet ik straks van de prachtige beelden van de winterspelen samen met m,n vriend in Hua hin die ook zo,n mooi beeld heeft gezellig , hij denkt dat jullie in een uithoek wonen en daarom zo,n slecht beeld hebben veel storingen en zo ,wij hebben dat hier niet ,zo mocht je in de buurt zijn mogen jullie ook komen kijken hoor als je maar niet over politiek praat,daar hebben wij niet zoveel verstand van zeker weten ,dat komt omdat wij ook nog eens een paar mnd. in Nederland wonen daar hoor je nooit wat.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#186 Bericht door prajak » vrijdag 07 februari 2014, 07:10

Hoe ver staat die sat van de aarde ? 36 Km of 36.000 km ? Voor die sat maakt de 1.200 km naar Hua Hin echt niks uit hoor..... Nee, kabel-TV is nu eenmaal beter qua ontvangst. Het is je gegund en wij redden ons wel hoor.

foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#187 Bericht door foppo » vrijdag 07 februari 2014, 11:05

prajak schreef:Misschien heeft Hua Thale een dichte schotel, een solid disk, die ontvangen nu eenmaal beter, of Hua heeft een betere lnb. En dan heb je NOG BETER een solid disk met de lnb uit het brandpunt.

Ik heb een 1,80 m gaatjesschotel met een standaard lnb. Hier in Nongkhai is niet alles te koop, dan moet ik naar PSI in Udon en daar moet ik echt zelf bij zijn en met mijn huidige gipspoot gaat dat niet lukken.
Ik mag van mijzelf zeggen dat ik vrij veel ervaring heb met satelliet ontvangst in Nederland, vanaf 1982 ben ik er mee bezig.
Helaas ligt de situatie in Thailand geheel anders dus daar weet ik er niets over te zeggen.

Maar één ding weet ik wel, of je een “gaatjes” schotel gebruikt of een dichte schotel maakt in het geheel NIETS uit.

De “ontvangststerkte” wordt bepaald door de grootte van de schotel en de LNB en vooral de plaats van die LNB en natuurlijk of de schotel goed staat uitgericht.

Een dichte schotel is vaak van kunststof waar de gaatjes schotel in verpakt zit ter bescherming tegen weersinvloeden.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#188 Bericht door Hua Thale » vrijdag 07 februari 2014, 11:35

Afbeelding

Zonder gaatjes :giggle:
De “ontvangststerkte” wordt bepaald door de grootte van de schotel en de LNB en vooral de plaats van die LNB en natuurlijk of de schotel goed staat uitgericht.

Dit wil nog wel eens van slag af raken na slecht weer.
Heb die van mij eens bekeken denk dat die toch 180 cm is met heeel veel gaatjes en hij is zwart.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

RuudThai
Expat
Expat

#189 Bericht door RuudThai » vrijdag 07 februari 2014, 11:40

Hua Thale schreef: Heb die van mij eens bekeken denk dat die toch 180 cm is met heeel veel gaatjes en hij is zwart.
Gisteren had je teveel Drambuie op, zag je alles dubbel en dus waren al die gaatjes dicht..... ;) :giggle:

Ben
Expat
Expat

#190 Bericht door Ben » vrijdag 07 februari 2014, 11:46

Bangkok: Sinds 3 dagen ook slecht ontvangst schotel apparatuur zijn goed.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#191 Bericht door Hua Thale » vrijdag 07 februari 2014, 11:58

'Nieuw' biertje ontdekt die Drambuie ben ik nog te jong voor. :Whistle:

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

jomel17
Expat
Expat

#192 Bericht door jomel17 » vrijdag 07 februari 2014, 14:17

Hua Thale schreef:'Nieuw' biertje ontdekt die Drambuie ben ik nog te jong voor. :Whistle:

Afbeelding

Stuur de jonge dame maar naar het praathuis, niet gek een blondine voor de verandering... :clap:
หลงรัก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#193 Bericht door prajak » vrijdag 07 februari 2014, 15:39

Hua Thale, als de schotel slecht staat gericht dan heb je ieder uur van de dag ellende. En het signaal van BVN is zo zwak (wide beam) dat EEN graad verdraaiing al ernstige storing geeft. Wij hebben een aantal uren van de dag storing en NIET op zenders die in de spotbeam zitten. Alle Thai zenders komen keurig binnen maar die zitten in de spotbeam.

Wij weten, hier in het noorden van de Isan, dat we tegen de grens aanzitten van het bereik voor de standaard 1,80 m schotel. Ons is een 2.10 m schotel geadviseerd maar dat is een incourante maat. Het is 1,80 of 3,00 meter, althans in Nongkhai. Misschien dat Udon een 2,40 of zo kan leveren en daar ga ik dan maar achteraan. Dan moeten ze hem hier maar bestellen.

Kabel is bij ons geen optie; BVN zit er hier niet op en in mijn dorp komt niet eens een kabel, niet Big Cable en niet Home Cable.

Dus we moeten het doen met wat wordt geboden.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#194 Bericht door serpay » vrijdag 07 februari 2014, 18:21

in buri-ram geen problemen.
wel een schotel van 2,40 diameter en een LNB met een zeer goede resolutie 0,1.
kabel geeft goed beeld maar satelliet geeft een beter beeld omdat deze direct ontvangt en niet via via.
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#195 Bericht door prajak » zaterdag 08 februari 2014, 01:25

Goed, dan ga ik achter een grotere schotel aan (2,40 m) en een andere lnb. Dank voor de info.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”