Hoera, we kopen ons huis !
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Hoera, we kopen ons huis !
tout à coup:opeens,plotseling
toetakoe : phonetisch
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
Ah..okee..dank je.mooatje schreef:tout à coup:opeens,plotseling
gr driver
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Tsja Driver, sommigen zien echt OVERAL humor in...driver schreef:Ah..okee..dank je.mooatje schreef:tout à coup:opeens,plotseling
gr driver
Ik had Shady Pines in gedachten.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Shady mango tree; stemt beter overeen met wat er in de tuin staat. En de jonge mango's hangen er r-u-i-m aan.
Als ze de aprilstormen overleven (en anders hebben de koeien een feestmaaltje) dan plukt Kai ze als groot zijn en nog onrijp want tijdens het rijpen aan de bomen (wij hebben 3 mangobomen) komen de mieren meegenieten. Iedere mango wordt individueel verpakt in vellen papier van de Thaise krant die de keurige Thaise naam "Daily News" draagt en dan gaan ze op de grond in de Boeddha kamer alsof hij toezicht houdt op de rijping.
En daarna, als het rijp is en dat gaat gelukkig in stappen, worden de mango's verdeeld over buren, familie en vrienden en dan krijg ik ook een paar van die paar honderd heerlijkheden die de natuur ons gratis aanbiedt.
Als ze de aprilstormen overleven (en anders hebben de koeien een feestmaaltje) dan plukt Kai ze als groot zijn en nog onrijp want tijdens het rijpen aan de bomen (wij hebben 3 mangobomen) komen de mieren meegenieten. Iedere mango wordt individueel verpakt in vellen papier van de Thaise krant die de keurige Thaise naam "Daily News" draagt en dan gaan ze op de grond in de Boeddha kamer alsof hij toezicht houdt op de rijping.
En daarna, als het rijp is en dat gaat gelukkig in stappen, worden de mango's verdeeld over buren, familie en vrienden en dan krijg ik ook een paar van die paar honderd heerlijkheden die de natuur ons gratis aanbiedt.
-
- Volwaardig lid
Eigenlijk had ik, gezien de openbaring tijdens deze gebeurtenis, eerder "Heim Knodel" verwachtprajak schreef:De naam van het huis wordt
toetakoe.

- Pieter
- Volwaardig lid
De mooiste naam voor een huis wat ik me herinner was het huis van Gerard van Maasakkers uit Eindhoven
Zijn buurman had als naam op de deur Ons Rijtjeshuis
en dat huis had de naam Rijtjeshuis Buurman
Pieter
Zijn buurman had als naam op de deur Ons Rijtjeshuis
en dat huis had de naam Rijtjeshuis Buurman
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- Meritus
- Volwaardig lid
... huis kopen? Ok, vandaag ook gedaan ... zonder dit auto ...

... in ruim 5 maanden is het klaar, zegt men ...

... in ruim 5 maanden is het klaar, zegt men ...

-
- Volwaardig lid
En waar, Meritus ?
Het plan ziet er goed uit. Heel fijn voor je.

- Meritus
- Volwaardig lid
Pathum Thani, Tiwanon Road ... maar 1,5 km van de 'Autobahn' ... ik ga zo of zo niet meer terug naar Duitslandprajak schreef:En waar, Meritus ?

-
- Volwaardig lid
Extra 2
De eerste aanpak.
De heren ingenieurs komen op 4 maart en hebben om die reden op 16 maart hun eerste werkdag. Goed, dit is Thailand, je moet niet om dat soort dingen zeuren....
We gaan wat laten aanpakken maar Kai heeft eerst samen met mij wat fruitboompjes gekocht zoals de kers, de shompoe, de rambutan en de weetiknietmeer maar het lijkt op rooie appel en er zitten pitjes in met zoete vloeistof..... Ik hoor het wel.
Dus eerst maar de fotootjes met de fruitige aanwinsten....

En we hebben drie mangobomen en wat hangt daar in ?

Ik heb zelf moerbeibomen gekweekt en daar zit nu de jonge vrucht in, pril en groen, straks wordt het rood, maar indien donkerblauw ‘consumeerbaar’ en nog lekker ook. Je kunt er jam van maken; in Thailand wordt er wijn van gemaakt.

Nou, de heren ingenieurs dan....
De eerste aanpassing van de plaats achter het huis

En de noordkant van het huis, o jee, nog veel te doen.... De blauwe afdekmat op het verse beton ligt er vanwege giga regens en onweders heden namiddag, de eerste sinds maanden... Hoi ! Was nodig.

Hierop komt de compressor voor de airco voor oma....een beetje buiten het gespat geplaatst....

En hier komt op Kai’s verzoek een waterbak met waterplanten en –bloemen. Nee, geen vissies als je zes katten hebt...

Later meer. Nu bijna bedtijd.......
De eerste aanpak.
De heren ingenieurs komen op 4 maart en hebben om die reden op 16 maart hun eerste werkdag. Goed, dit is Thailand, je moet niet om dat soort dingen zeuren....
We gaan wat laten aanpakken maar Kai heeft eerst samen met mij wat fruitboompjes gekocht zoals de kers, de shompoe, de rambutan en de weetiknietmeer maar het lijkt op rooie appel en er zitten pitjes in met zoete vloeistof..... Ik hoor het wel.
Dus eerst maar de fotootjes met de fruitige aanwinsten....

En we hebben drie mangobomen en wat hangt daar in ?

Ik heb zelf moerbeibomen gekweekt en daar zit nu de jonge vrucht in, pril en groen, straks wordt het rood, maar indien donkerblauw ‘consumeerbaar’ en nog lekker ook. Je kunt er jam van maken; in Thailand wordt er wijn van gemaakt.

Nou, de heren ingenieurs dan....
De eerste aanpassing van de plaats achter het huis

En de noordkant van het huis, o jee, nog veel te doen.... De blauwe afdekmat op het verse beton ligt er vanwege giga regens en onweders heden namiddag, de eerste sinds maanden... Hoi ! Was nodig.

Hierop komt de compressor voor de airco voor oma....een beetje buiten het gespat geplaatst....

En hier komt op Kai’s verzoek een waterbak met waterplanten en –bloemen. Nee, geen vissies als je zes katten hebt...

Later meer. Nu bijna bedtijd.......
-
- Volwaardig lid
Heel herkenbaar allemaal!
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- v@go
- Volwaardig lid
bloembak met waterplanten zonder vis is een kweekvijver voor muggen
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Kunnen die katten met een hengel en een schepnetje overweg dan?prajak schreef:

-
- Volwaardig lid
V@go, volgens Kai niet zolang er geen direct zonlicht in valt. En we hebben het getest : er staat een bak met waterplanten in de schaduw en er zit geen enkele larve in. Mocht het toch zo zijn: dan een paar visjes, die minivisjes en die lusten die larven rauw.....
- RuudThai
- Expat
In ons 1e huis hadden we een vijvertje met veel vissen. De katten zaten er nooit in met hun pootjes om een vis te vangen.
In ons huidige huis hebben we buiten een bak staan waar tot de 'winter' een aantal visjes in zaten. Daarna hebben we even niet goed opgelet, de zon ging lager staan, scheen toen in de bak en het water kwam bijkans tot koken..... wat de visjes niet hebben overleefd.
Maar onze 4 katten gingen op de rand van de bak zitten om te drinken en ik heb ze nooit een poging zien doen de visjes te vangen.
Bij MIJ krijgen ze genoeg te eten, Prajak.....

In ons huidige huis hebben we buiten een bak staan waar tot de 'winter' een aantal visjes in zaten. Daarna hebben we even niet goed opgelet, de zon ging lager staan, scheen toen in de bak en het water kwam bijkans tot koken..... wat de visjes niet hebben overleefd.
Maar onze 4 katten gingen op de rand van de bak zitten om te drinken en ik heb ze nooit een poging zien doen de visjes te vangen.
Bij MIJ krijgen ze genoeg te eten, Prajak.....