POSITIEF ADVIES AANVRAAG

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#181 Bericht door Loe » maandag 25 juli 2011, 16:12

Arie,
vandaag was ik op familiebezoek en welgeteld 10 km van suk verwijderd en ik dacht nog aan jullie. Wat ... dat jullie zolang moeten wachten.

groetjes Loe

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#182 Bericht door driver » maandag 25 juli 2011, 16:36

Loe schreef:Arie,
vandaag was ik op familiebezoek en welgeteld 10 km van suk verwijderd en ik dacht nog aan jullie. Wat ... dat jullie zolang moeten wachten.

groetjes Loe
10 km is vlakbij Loe,was ik er ook geweest hadden we iets kunnen afspreken eventueel.

Lang wachten ...morgen 4 maanden en er komt nog wel wat bij dus schiet idd niet echt op mede door de vakantie periode daar maar ja, T,is niet anders helaas en ik kan het toch niet veranderen.
Dus na wat denken,wikken en wegen heb ik net Eva Air geboekt van 16-8-2011 t/m 13-09-2011 omdat ik Suk weer wil zien en het hier ietswat zat ben na o.a dat IND gedoe de laatste tijd en het werk boeit me momenteel ook niet echt dus tijd om weer weg te gaan hier vindt ik.

Ik zie wel wanneer de IND zover is om een positief of negatief advies te geven en mocht dat de 16 de nog niet gebeurd zijn hoor ik het wel in Thailand eventueel van een van mijn dochters.

mvg Arie

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#183 Bericht door Ervee71 » dinsdag 26 juli 2011, 07:46

driver schreef: Ben nu wat aan het twijfelen : Of gewoon gaan bijv. rond 20 Aug. of eerst wachten op antwoord van de IND.
Ben 22 Maart weggegaan uit Thailand dus wil Suk. eigenlijk wel weer zien na 5 mnd.
Als de IND bijv. pas begin Sept. reageert moet ik nog langer wachten voor ik Suk weer zie maar ja...reageren ze begin Aug kan ik direct ook voor Suk. boeken dus beetje lastig vindt ik wat ik nu moet doen...Gaan...niet gaan...gaan..niet...?

mvg driver
driver schreef:Dus na wat denken,wikken en wegen heb ik net Eva Air geboekt van 16-8-2011 t/m 13-09-2011 omdat ik Suk weer wil zien en het hier ietswat zat ben na o.a dat IND gedoe de laatste tijd en het werk boeit me momenteel ook niet echt dus tijd om weer weg te gaan hier vindt ik.
Het is een keuze die je uiteindelijk zelf moet maken.

Nu wil ik geen paniek veroorzaken en hopelijk doe ik dat ook niet, maar:
Hoe lang zijn de gelegaliseerde documenten nog geldig, tot september?

Ze moet voor het verlopen van de geldigheidsdatum, wel ingeschreven zijn in bij de gemeente. Zo niet, moet je de documenten weer opnieuw laten legaliseren.

Ik hoop dat alles snel goed komt.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#184 Bericht door driver » dinsdag 26 juli 2011, 08:04

Ervee71 schreef:
driver schreef: Ben nu wat aan het twijfelen : Of gewoon gaan bijv. rond 20 Aug. of eerst wachten op antwoord van de IND.
Ben 22 Maart weggegaan uit Thailand dus wil Suk. eigenlijk wel weer zien na 5 mnd.
Als de IND bijv. pas begin Sept. reageert moet ik nog langer wachten voor ik Suk weer zie maar ja...reageren ze begin Aug kan ik direct ook voor Suk. boeken dus beetje lastig vindt ik wat ik nu moet doen...Gaan...niet gaan...gaan..niet...?

mvg driver
driver schreef:Dus na wat denken,wikken en wegen heb ik net Eva Air geboekt van 16-8-2011 t/m 13-09-2011 omdat ik Suk weer wil zien en het hier ietswat zat ben na o.a dat IND gedoe de laatste tijd en het werk boeit me momenteel ook niet echt dus tijd om weer weg te gaan hier vindt ik.
Het is een keuze die je uiteindelijk zelf moet maken.

Nu wil ik geen paniek veroorzaken en hopelijk doe ik dat ook niet, maar:
Hoe lang zijn de gelegaliseerde documenten nog geldig, tot september?

Ze moet voor het verlopen van de geldigheidsdatum, wel ingeschreven zijn in bij de gemeente. Zo niet, moet je de documenten weer opnieuw laten legaliseren.

Ik hoop dat alles snel goed komt.
Die papieren zijn afg. 25 Maart 2011 gelegaliseerd .
Hoe lang zijn die papieren geldig ? Half jaar of een jaar ?
En anders weer nieuwe wat moet dat moet .

De keuze uiteindelijk zelf maken klopt maar blijven wachten totdat de IND zover is met het risico dat het net voor het verlopen van de 3 mnd termijn dus 27 September schiet ook niet echt op vindt ik.
Dus ik ga als de vlucht nu wel bevestigd wordt lekker ri Thailand 16 Aug. en zoals eerder gemeld als er later post komt van de IND hoor ik het wel in Thailand.

mvg driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#185 Bericht door Jim » dinsdag 26 juli 2011, 08:26

legalisaties zijn 6 maanden geldig.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#186 Bericht door driver » dinsdag 26 juli 2011, 09:26

Jim schreef:legalisaties zijn 6 maanden geldig.
Okee, in het ergste geval dus 2 nieuwe nodig na 24 September.
Moet je dan de Thaise papieren ook weer opnieuw gaan regelen zoals de ongehuwdverklaring en ik dacht geboorteregister en weer opnieuw vertalen e.d.
Oftewel, weer met moeders en 2 zussen naar het Gemeentehuis toe of zijn de huidige nog goed die we 20 Maart meekregen ?

Ik begin er maar vast over voor het geval het hier op uit gaat draaien want dan begint al dat fantastische geregel weer opnieuw.

mvg driver

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#187 Bericht door Ervee71 » dinsdag 26 juli 2011, 10:14

Daar weet ik helaas het antwoord ook niet op, maar mijn gevoel zegt:

De hele riedel weer opnieuw.

Helaas.

Misschien dat anderen dat weten, of misschien via buitenlandsepartner.nl even vragen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#188 Bericht door Jim » dinsdag 26 juli 2011, 14:50

de ongehuwdverklaring zelf mag maar maar 6 maanden oud zijn.
die zal ze opnieuw moeten halen.

de geboorteakte is meestal een stuk ouder dan 6 maanden ;) dus daar geldt de leeftijd van de legalisaties.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#189 Bericht door driver » dinsdag 26 juli 2011, 15:05

Jim schreef:de ongehuwdverklaring zelf mag maar maar 6 maanden oud zijn.
die zal ze opnieuw moeten halen.

de geboorteakte is meestal een stuk ouder dan 6 maanden ;) dus daar geldt de leeftijd van de legalisaties.
Jim, weer dank voor je reactie.

Ongehuwdverklaring had ik al zo,n idee van dat wordt dan weer voor 2 zussen 4 uurtjes in de auto en dan weer terug ,Moeders woont inmiddels weer in Suphan voor haar dus een homegame indien weer nodig tzt maar ik blijf optimistisch en ga ervan uit dat alles gewoon netjes op tijd is geregeld :thumbsup:
Geboorte akte is idd iets ouder dan 6 maanden dus dat die dan geldig blijft is wel te begrijpen.



mvg Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#190 Bericht door driver » dinsdag 09 augustus 2011, 19:56

Alles valt nu misschien op zijn plek.

Na wat gehakketak uiteindelijk vandaag een brief van de IND mogen ontvangen en zowaar , Adviesaanvraag is nu Positief dus zometeen ffe de 830 eurootjes ri de IND sturen en dan kan Suk. ...ri de Ambassade voor de papiercheck en het Visa stempel en gezien het feit dat mijn Thailandtrip al geboekt was van 16 Augustus t/m 13 September kan ik hopelijk met Sukanya terug de 13 de en zoniet moet ze alleen ri Nederland gaan tis niet anders.


mvg Arie.

Zo...morgen eerst maar Oom gaan bellen denk ik voor info over een ziektekostenverzekering in Nederland de rest komt wel als ze hier is.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#191 Bericht door Gardensafari » dinsdag 09 augustus 2011, 20:37

:thumbsup: :clap: :thumbsup:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#192 Bericht door driver » dinsdag 09 augustus 2011, 20:57

Gardensafari schreef::thumbsup: :clap: :thumbsup:
Dank je Garden :thumbsup:

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#193 Bericht door Khon Neua » dinsdag 09 augustus 2011, 21:09

driver schreef:Alles valt nu misschien op zijn plek.


Zo...morgen eerst maar Oom gaan bellen denk ik voor info over een ziektekostenverzekering in Nederland de rest komt wel als ze hier is.

je kunt ook gewoon een reisverzekering afsluiten in Thailand voor 1 maand om te beginnen zoals bij een touriste visa deze kun je altijd nog verlengen . Oom is niet goedkoop en je betaald uiteindelijk toch met terugwerkende kracht ziektekosten verz. in Nederland .

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#194 Bericht door Henk Korat » dinsdag 09 augustus 2011, 21:27

driver schreef:Alles valt nu misschien op zijn plek.

Na wat gehakketak uiteindelijk vandaag een brief van de IND mogen ontvangen en zowaar , Adviesaanvraag is nu Positief dus zometeen ffe de 830 eurootjes ri de IND sturen en dan kan Suk. ...ri de Ambassade voor de papiercheck en het Visa stempel en gezien het feit dat mijn Thailandtrip al geboekt was van 16 Augustus t/m 13 September kan ik hopelijk met Sukanya terug de 13 de en zoniet moet ze alleen ri Nederland gaan tis niet anders.


mvg Arie.

Zo...morgen eerst maar Oom gaan bellen denk ik voor info over een ziektekostenverzekering in Nederland de rest komt wel als ze hier is.
Perfect Arie, julie zijn nu samen. :clap: :clap: :clap: Niets is beter dan dat. [8) Ga rustig naar Thailand. Neem de brief van de IND mee. Boek een mooi hotel in Bangkok vlak bij de Nederlandse Ambassade en ga samen de MVV sticker halen. :clap: :clap:

Je kan overal, ook bij OOM, maar ook tegenover de Ned. Ambassade, een ziektekostenverzekering boeken. Zie daarvoor de andere topics. :thumbsup:

Jammer dat je nu niet met Suk een kopje koffie bij me komt drinken in Korat, maar dit is beter.
:thumbsup: :worshippy: [|) [|) [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#195 Bericht door driver » dinsdag 09 augustus 2011, 21:30

Khon Neua schreef:
driver schreef:Alles valt nu misschien op zijn plek.


Zo...morgen eerst maar Oom gaan bellen denk ik voor info over een ziektekostenverzekering in Nederland de rest komt wel als ze hier is.

je kunt ook gewoon een reisverzekering afsluiten in Thailand voor 1 maand om te beginnen zoals bij een touriste visa deze kun je altijd nog verlengen . Oom is niet goedkoop en je betaald uiteindelijk toch met terugwerkende kracht ziektekosten verz. in Nederland .
Goede tip van je bedankt.

mvg Arie

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”