vleespet schreef:Wij zijn nog steeds samen en worden eigenlijk steeds gelukkiger. We begrijpen elkaar steeds beter. Onze afspraken, ook financieël staan als een huis. En we lachen samen steeds meer om "stomme Thaise gewoontes" en "idiote Hollandse denkbeelden". Al blijven we er natuurlijk aan vasthouden
Jij hebt in ieder geval niks te veel betaald,Nok is een schatje.

Het is inderdaad de vraag of het wat uitmaakt wat je betaalt. Ook al zou het een miljoen zijn.
Het gaat erom bij wie het terecht komt. Is er werkelijk liefde van BEIDE kanten en zijn de schoonouders eerlijke mensen, en u bent beide gelukkig, so what?
Helaas gaat het vaak anders. Maar al te vaak draait het enkel om de poen.
Dat hoeft verder geen betoog. "Buitenlandse man melkkoe voor Thaise famlie" Onze marc uit Belgie ha ha google dit maar eens.
Nu moet gezegd worden: sommige van die gemengde paartjes maken zon bizarre indruk dat
men er direct al onwillekeurig van uit gaat dat geld voor de Thaise het hoofdmotief is.
Zo zat ik laatst hier in Nederland in een wachtkamer komt er ook zon gemengd koppel binnen.
Zij, misschien achter in de 20, sexy gekleed, leek in alles de leiding te nemen.
Hij, tegen de 70. Dik. Zeker 3 keer naar de plee geweest in een half uur. Prostaat?
Ongetwijfeld loopt zij over van werkelijke verliefdheid.
Goed dit is extreem maar toch heb ik moeten constateren dat de meeste farangs een heel stukje ouder zijn dan het bruidje en over het algemeen niet moeders knapsten.
Toch zie je ook echtparen die qua leeftijd en uiterlijk bij elkaar passen. Hier kan ik me tenminste nog voorstellen dat de liefde wederzijds is.
Het vooroordeel leeft hier in Nederland overigens heel sterk.
Ik werk veel met vrouwen. Ik herinner me nog de reactie van veel van mijn vrouwelijke collegas toen ik met een Thaise aankwam.
Jij met een Thaise? Wat moet jij daarmee? Die heb jij toch echt niet nodig? Jij kunt hier toch genoeg vrouwen krijgen? Zon importbruidje. Uit een catalogus? Je kunt ze toch bestellen?
Het zijn altijd van die heel lelijke mannen die je met die vrouwtjes ziet! Zo zeiden zij.
En af en toe, vooral als ik zo eens rond kijk in Thailand (en hier) begrijp ik wel enigszins wat ze bedoelen. Maar af en toe ziet men dan wel eens een paar waarvan men denkt: Ja die matchen! Ook qua leeftijd
Hij, een jonge blonde adonis, zij een prachtige Thaise!
Maar ach we zien het maar zo sporadisch!
Maar goed, is zij oprecht en de familie ook, en we zijn natuurlijk allemaal geneigd te denken dat het bij ons anders en beter is dan bij de buurman, dan maakt het, zo vind ik geen bal uit wat men betaalt. Desnoods 2 miljoen. Als het goed terecht komt bij eerlijke mensen dan verdient u ook nog eens wat "boon" Bij ons zoiets dus als het verdienen van een iets comfortabeler stoel dan buurman in de hemel