Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, weekeditie.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Het dagelijkse leven in Noord-Thailand, weekeditie.

#166 Bericht door prajak » donderdag 24 december 2015, 10:27

Kweet ut Andre, kweet ut.....kweet ut al jaaaren..... :mrgreen:

En die Printen44 maar vreten deze dagen. Printen44, weet je zeker dat de verwachte gasten allemaal komen? :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#167 Bericht door prajak » donderdag 24 december 2015, 10:30

Wel, heer Printen44, het boek over het oude Siam is binnen. Die DCO tent in BKK levert perfect werk af en perfecte communicatie. Er is netjes afgeschreven van mijn cr.card precies wat besteld was.

Jouw boek, daar ga ik vanavond aan werken en dat kun je dan dinsdag of woensdag binnen hebben.

Goeie dagen gewenst allemaal.

printen44
Expat
Expat

#168 Bericht door printen44 » donderdag 24 december 2015, 11:05

prajak schreef:Kweet ut Andre, kweet ut.....kweet ut al jaaaren..... :mrgreen:

En die Printen44 maar vreten deze dagen. Printen44, weet je zeker dat de verwachte gasten allemaal komen? :giggle:
Denk ik wel dat ze allemaal komen. Mijn kookkunst in wijd en zijd bekend. [$) [$) En we zitten binnen. :giggle:

Bedankt voor de goede zorgen wat de boeken betreft.

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#169 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 24 december 2015, 19:18

yandre schreef:dat wordt de home trainer prajak :giggle:
Een hometrainer, ja. Maar dan niet zo'n licht-gewicht-geval, maar een die extra zwaar is uitgevoerd. :giggle2:
Prettige Kerstdagen.

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

printen44
Expat
Expat

#170 Bericht door printen44 » zaterdag 26 december 2015, 11:29

Hier wat foto's van het Kerstdiner:

Afbeelding

De feestelijk gedekte tafel.

Afbeelding

Het voorgerecht, zalm met Japanse saus. Met kerstmuts op, maar die ging later vlug af, wan het was warm en je kreeg een extra warm hoofd met die kerstmuts [$)

Afbeelding

Het hoofdgerecht: Lamsbout, gebakken aardappelen, diverse groentes en gemengde sla.

Afbeelding

De ijstaart.

Afbeelding

En dan de afwas.........

RuudThai
Expat
Expat

#171 Bericht door RuudThai » zaterdag 26 december 2015, 11:59

En de afwas was voor Dweil zeker.... :cheesy: ;)

Nog even een fotootje (ook al zo onscherp!) van ons kerstdiner gisteravond, het menu was rollade van lamsschouder met simpel gekookte aardappels en bloemkool/broccoli met Chardonnay witte wijn, fles Bin 6 van MontClair. Geen toetje want iedereen is hierna al "im lew" oftewel "vol". :D
Een eenvoudige doch voedzame maaltijd zou heer Bommel zeggen!

Afbeelding

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#172 Bericht door Herbergier » zaterdag 26 december 2015, 12:29

Jammer dat ook bij zo'n privé etentje de mobiel naast het bord ligt en tussendoor ook gebruikt wordt, die dingen halen vaak veel gezelligheid weg.

In Nederland zijn er al restaurants die niet willen bedienen als men met een mobiel aan het spelen is, daar zeggen ze dan dat ze die mensen, niet willen storen vanwege hun privacy, ze hebben dikwijls, na al enige tijd binnen te zijn, nog geen tijd gehad om de menulijst te bekijken, de mobiel gaat tegenwoordig voor op een persoonlijk gesprek.
Alles van waarde is weerloos.

RuudThai
Expat
Expat

#173 Bericht door RuudThai » zaterdag 26 december 2015, 12:37

Je hebt helemaal gelijk Herbergier, het is ergerlijk. Op mijn foto zie je ze volgens mij niet maar nadat iedereen z'n bord had volgeschept kwamen de mobieltjes er ook meteen bij en werd het eten gedachteloos in de mond gestopt terwijl er berichten werden getypt op het apparaat.
Ik vraag dan of ze effe willen wachten tot na het eten maar dat is niet aan hen besteed helaas.
Het is een stuk minder gezellig aan tafel dan vroeger! :(

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#174 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 26 december 2015, 12:53

Het dagelijkse leven in Friesland, jaareditie.

Mijn vrouw verblijft momenteel voor haar 'winterslaap' in de Filippijnen. Ik besteed dan 'niet zoveel' ( :giggle3:) aandacht aan het eten.

Mijn Kerstdiner bestond dan ook uit ............. Boeren Erwtensoep van Unox (goed gevuld maar wel uit blik dus). Nog wel even aangevuld met een zakje kant en klare Boeren Soepgroenten en een rookworst (ook al vast voor mij klaargemaakt door Unox).

Ik ben niet meer zo snel ter been en heb dus geen 'Flappie' kunnen vangen dit jaar. Misschien gaat dat volgend jaar wel weer beter. :happyno:

"Gemak dient de mens" moet je maar denken. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#175 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 26 december 2015, 14:04

Herbergier schreef:Jammer dat ook bij zo'n privé etentje de mobiel naast het bord ligt en tussendoor ook gebruikt wordt, die dingen halen vaak veel gezelligheid weg.
Was mij ook al opgevallen, Herbergier. Maar aan de andere kan (ik zal maar eerlijk zijn op 2e Kerstdag): de tijd dat wij aten aan de tafel in de eethoek ligt ook al jaren achter ons. Nu in de voorkamer, op de bank en de televisie aan. Tijden veranderen nu eenmaal moet je maar denken. Noem het maar 'voortschrijdend inzicht' (met 'uitzicht' op de tv). :giggle:
DISCLAIMER:

printen44
Expat
Expat

#176 Bericht door printen44 » zaterdag 26 december 2015, 17:22

Ook ik erger me eraan, dat iedereen met zo'n smartphone zit te spelen, maar de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, want op een van de foto's zie je de hoes waar mijn I-Phone in gaat. Ik maakte de foto's met die I-Phone en kreeg onder het eten een paar berichten uit Nederland en Namibia. Via WhatsApp.

Dus ben ik even schuldig als de anderen. Maar om Chan, de vriendin van Frans en Win, die voor Peter werkt, wat verzachte omstandigheden aan te brengen, wij Frans, Peter en ik spraken vaan Nederlands en dat konden ze niet verstaan. Dus werd de smartphone gebruikt.

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#177 Bericht door Lammert de Haan » zaterdag 26 december 2015, 17:34

printen44 schreef:Ook ik erger me eraan, dat iedereen met zo'n smartphone zit te spelen, maar de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Maar jullie zaten in ieder geval nog wel keurig netjes aan de etenstafel en niet net als mijn vrouw en ik dat altijd doen (zoals ik al schreef) op de bank voor de televisie. Dat maakt toch nog wel enig verschil. :mrgreen:
DISCLAIMER:

printen44
Expat
Expat

#178 Bericht door printen44 » vrijdag 01 januari 2016, 10:40

Ik bracht Oudejaar door in mijn huis. Samen met een bange kat en een hond en verder nog een kat, die niet bang voor de knallen van vuurwerk waren. Nam, de oudste kat, week niet van mijn zijde af, zolang het vuurwerk knalde. Tiger, mijn hond en Sara, de andere kat vonden het vuurwerk wel best. Die bleven slapen. :D

In de avond was het redelijk rustig met af en toe vuurwerkknallen. Om twaalf uur brak hier in de buurt wel redelijk wat vuurwerklawaai los, maar tegen half een was alles hier rustig. Er was een Oudejaarsfeest in het clubhuis bij het zwembad, maar de muziek was niet al te hard.

Vandaag was het erg rustig. Ik ging tevergeefs de Bangkok Post halen, die was vandaag niet afgeleverd bij Rimping, en het was toch redelijk druk bij het winkelcentrum Kad Farang. Morgen dus twee kranten. :D

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#179 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 01 januari 2016, 18:15

printen44 schreef:Ik bracht Oudejaar door in mijn huis. Samen met een bange kat en een hond en verder nog een kat, die niet bang voor de knallen van vuurwerk waren. Nam, de oudste kat, week niet van mijn zijde af, zolang het vuurwerk knalde. Tiger, mijn hond en Sara, de andere kat vonden het vuurwerk wel best. Die bleven slapen. :D

In de avond was het redelijk rustig met af en toe vuurwerkknallen. Om twaalf uur brak hier in de buurt wel redelijk wat vuurwerklawaai los, maar tegen half een was alles hier rustig. Er was een Oudejaarsfeest in het clubhuis bij het zwembad, maar de muziek was niet al te hard.

Vandaag was het erg rustig. Ik ging tevergeefs de Bangkok Post halen, die was vandaag niet afgeleverd bij Rimping, en het was toch redelijk druk bij het winkelcentrum Kad Farang. Morgen dus twee kranten. :D
En is je hele 'handel' aan oliebollen ook écht opgegaan of hebben jullie daar op Nieuwjaarsdag ook nog lekker van genoten? Hoefde jij vandaag vast niet te koken, denk ik. :thumbsup:
Zo is het mij in ieder geval wel vergaan vandaag: oliebollen! Nee, niet zelf gemaakt. Ik zit dus ook geen weken in die baklucht.

Ik had trouwens wel iets "extra's" in huis gehaald: 2 grote blikken van Struik Stevige Erwtensoep (Unox was al uitverkocht), een zakje Boeren Soepgroente (de Erwten Soepgroente was ook al uitverkocht) en een Unox rookworst (door Unox al helemaal voor mij klaar gemaakt voor direct gebruik). Maar dat heb ik dan alvast voor morgen maar in huis. "Gemak" dient de mens en van zo'n aanbod maak ik dan ook dankbaar gebruik.
DISCLAIMER:

printen44
Expat
Expat

#180 Bericht door printen44 » zaterdag 02 januari 2016, 06:15

Lammert, die hele "handel" is grotendeels aan vrienden gegeven. Ik zelf eet er misschien ongeveer 15. Ze liggen per twee verpakt in de diepvries. Elke dag eet ik er twee, in de avond bij de koffie.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”