'dure' baht - ineens???

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
van maaskant
komt net kijken
komt net kijken

Re: 'dure' baht - ineens???

#166 Bericht door van maaskant » dinsdag 03 februari 2009, 13:12

De koers van een valuta wordt o.a. bepaald door de stabiliteit van een land/overheid en de economie, aangezien deze zwak te noemen is, is het daarom ook onbegrijpelijk / verdacht dat de Baht in de afgelopen maanden zo sterk is gebleven. Ook ten opzichte van de export mogelijkheden van Thailand en de situatie van de omliggende landen is het verstandig de valuta Baht aan te passen op stabiel niveau en gekoppeld aan een gemiddelde Euro - USD verhouding.
Vanuit de huidige situatie zou een koers van 48 tot 49 Baht voor een Euro een goede weergave zijn.

Mart
Erelid
Erelid

#167 Bericht door Mart » dinsdag 03 februari 2009, 13:22

van maaskant schreef:De koers van een valuta wordt o.a. bepaald door de stabiliteit van een land/overheid en de economie, aangezien deze zwak te noemen is, is het daarom ook onbegrijpelijk / verdacht dat de Baht in de afgelopen maanden zo sterk is gebleven. Ook ten opzichte van de export mogelijkheden van Thailand en de situatie van de omliggende landen is het verstandig de valuta Baht aan te passen op stabiel niveau en gekoppeld aan een gemiddelde Euro - USD verhouding.
Vanuit de huidige situatie zou een koers van 48 tot 49 Baht voor een Euro een goede weergave zijn.
Maandag 43.86 , jammer !! Maar een geen slokje minder hoor :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#168 Bericht door sombat » woensdag 04 februari 2009, 04:08

ik ga emigreren :shock: deze wisselkoers voor mijn euro is niet te accepteren.

jumbo
Expat
Expat

#169 Bericht door jumbo » woensdag 04 februari 2009, 04:40

van maaskant schreef:De koers van een valuta wordt o.a. bepaald door de stabiliteit van een land/overheid en de economie, aangezien deze zwak te noemen is, is het daarom ook onbegrijpelijk / verdacht dat de Baht in de afgelopen maanden zo sterk is gebleven. Ook ten opzichte van de export mogelijkheden van Thailand en de situatie van de omliggende landen is het verstandig de valuta Baht aan te passen op stabiel niveau en gekoppeld aan een gemiddelde Euro - USD verhouding.
Volgend jaar is er weer economische groei in Azie te verwachten en ook in Thailand
Dat kan je voor europa wel schudden, ergo ik denk dat de stabiliteit van land/overheid en de economie dus beter is als jij denkt. Ik denk dat je dat beter had kunnen analyseren....

Azie heeft gewoon minder te lijden als de US en EU waar de kredietcrisis een chaos creert
en verder zijn andere landen in Azie voor een land als Thailand minstens net zo belangrijk als handelspartners.....selfsupporting heet dat en ook dat kan je in de EU wel schudden
Daar is de handel tussen de partners onderling harder gekelderd dan naar derden

Gezien je opmerking over de koppeling aan een andere of een gemiddelde van twee andere valuta's mag ik concluderen dat de crisis van 1997 en het vervolg in 2001 en de reden daarvan volledig aan je voorbij is gegaan....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jumbo
Expat
Expat

#170 Bericht door jumbo » woensdag 04 februari 2009, 04:43

Mart schreef:
Maandag 43.86 , jammer !! Maar een geen slokje minder hoor :o
Sterker nog ik neem er een extra....hehehe

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#171 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 04 februari 2009, 18:22

jumbo schreef: Azie heeft gewoon minder te lijden als de US en EU waar de kredietcrisis een chaos creert
en verder zijn andere landen in Azie voor een land als Thailand minstens net zo belangrijk als handelspartners.....selfsupporting heet dat en ook dat kan je in de EU wel schudden
Het is maar de vraag of ze minder te lijden hebben. China rekent nog steeds op economische groei, maar ondertussen groeit het leger werklozen snel in China. Ook daar beginnen bedrijven om te vallen en de Chinese overheid weet nog niet wat te doen. Haar huidige investerigen zijn te gering om de klap op te vangen. Ook in China worden onroerend goed projecten al stil gelegd...
Al jaren wordt gesteld dat de binnenlandse vraag China minder gevoelig maakt voor verminderde export, maar zoveel speelgoed en kleding gebruiken de Chinezen ook niet. De Chinese autofabrikanten melden al problemen met hun binnenlandse afzet...

De Aziatische industrieën worden hard geraakt door verminderde consumentenbestedingen en dat zal deels een gevolg zijn van de ontslagen in de VS, Europa en Azië zelf. De klap komt dus nu. Het is maar de vraag of de voorspellingen wat betreft de groeicijfers kloppen. Ik durf dat hard op te betwijfelen 8-)
- -

jumbo
Expat
Expat

#172 Bericht door jumbo » donderdag 05 februari 2009, 01:41

Wereldvreemd schreef:
Het is maar de vraag of ze minder te lijden hebben. China rekent nog steeds op economische groei, maar ondertussen groeit het leger werklozen snel in China. Ook daar beginnen bedrijven om te vallen en de Chinese overheid weet nog niet wat te doen. Haar huidige investerigen zijn te gering om de klap op te vangen. Ook in China worden onroerend goed projecten al stil gelegd...
Al jaren wordt gesteld dat de binnenlandse vraag China minder gevoelig maakt voor verminderde export, maar zoveel speelgoed en kleding gebruiken de Chinezen ook niet. De Chinese autofabrikanten melden al problemen met hun binnenlandse afzet...

De Aziatische industrieën worden hard geraakt door verminderde consumentenbestedingen en dat zal deels een gevolg zijn van de ontslagen in de VS, Europa en Azië zelf. De klap komt dus nu. Het is maar de vraag of de voorspellingen wat betreft de groeicijfers kloppen. Ik durf dat hard op te betwijfelen 8-)
Het is geen vraag of ze minder te lijden hebben, ze hebben gewoon minder te lijden of heb jij al foreclosures gezien of faillisementen van toonaaangevende investerings mijen of banken die om staatskredieten vragen?? Welk land buiten Azie durft er een groei te voorspellen en dat doen ze nagenoeg allemaal hier.... ik denk ook niet dat economische groei te maken heeft met ontslagen of niet, het is eerder afhankelijke van koersen (vandaar de steun aan de dollar) en vraag en aanbod. Het marktmechanisme in Azie tussen de partner is minder verstoord als die tussen Azie en daarbuiten en de partners buiten Azie onderling.

jumbo
Expat
Expat

#173 Bericht door jumbo » donderdag 05 februari 2009, 02:51

Pieter schreef:
jumbo schreef:

Het is geen vraag of ze minder te lijden hebben, ze hebben gewoon minder te lijden of heb jij al foreclosures gezien of faillisementen van toonaaangevende investerings mijen of banken die om staatskredieten vragen?? Welk land buiten Azie durft er een groei te voorspellen en dat doen ze nagenoeg allemaal hier.... ik denk ook niet dat economische groei te maken heeft met ontslagen of niet, het is eerder afhankelijke van koersen (vandaar de steun aan de dollar) en vraag en aanbod. Het marktmechanisme in Azie tussen de partner is minder verstoord als die tussen Azie en daarbuiten en de partners buiten Azie onderling.
Nou Jumbo moet je eerst opletten als amerika verder omvalt. Als je de geld stromen van de laatste 15 a 20 jaar ziet; zie je vooral een grote geldstroom van China naar Amerika. En als die rijke chinezen (kommunisme aan me hoela) met hun fabriekjes een deel van hun poen uit USA niet krijgen of terug krijgen dan hebben hun fabriekjes het ook moeilijker (geen geld voor investeringen en ga zo maar door) kom net terug uit Australie ; daar schreeuwen ze moord en brand omdat hun export (vooral grondstoffen vooral voor china) flink aan het dalen is dus :?: :ugeek: :( :o :idea: :roll:

Pieter
het woordje 'als' wordt wel erg vaak gebruikt, maar mochten alle 'alsen' in je verhaal uitkomen dan wordt het inderdaad zeuren.
Niemand, en zeker ik niet, die stelt dat het rozengeur en maneschijn is, ik beweer alleen (en onderbouwd) dat het in Azie meevalt tov andere locaties en dat daardoor de munteenheden iets sterker zijn als voorheen. Er zijn uiteraard ook andere aspecten die daar debet aan zijn.

En mocht je het nieuws op zijn tijd volgen kan je zien dat de interne handelsbalansen en investeringen in Azie van net zo groot belang zijn als de export naar andere werelddelen
Gezien de grotere malaise in de andere werelddelen focust men zich hier nu meer op deze intracommunautaire handel, iets wat over niet al te lange tijd zowiezo een feit is en dan kunnen EU en US nog andere tijden gaan beleven.....

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#174 Bericht door Borat » donderdag 05 februari 2009, 06:57

jumbo schreef:
Wereldvreemd schreef:

Japan heeft eergisteren voor EUR 11 miljard belangen genomen in haar banken, Z Korea export met ruim 30% omlaag in Q4, China heeft een stimuleringspakket dat procentueel groter is dat dan van USA tov haar GDP. Als je het niet wilt zien zul je het ook nooit zien.

jumbo
Expat
Expat

#175 Bericht door jumbo » donderdag 05 februari 2009, 07:22

Borat schreef:
Japan heeft eergisteren voor EUR 11 miljard belangen genomen in haar banken, Z Korea export met ruim 30% omlaag in Q4, China heeft een stimuleringspakket dat procentueel groter is dat dan van USA tov haar GDP. Als je het niet wilt zien zul je het ook nooit zien.

Juist die stringentere maatregelen maken het mogelijk om meer te realiseren op korte termijn.
De US is nog niet klaar en het gaat echt wel over de 1 triljoen heen....
Een daling in Q4 wil niet zeggen dat er een verlies over het hele boekjaar is gerealiseerd zie als voorbeeld de oliemijen en degelijke en zo werkt dat ook in landen met een handelsoverschot (Azie) tov van landen met een handelstekort (US - EU) hier zijn de problemen dus eenvoudiger (niet zomaar eenvoudig) op te lossen
Als je het niet snapt zul je het ook nooit snappen.... ;)

En laten we er duidelijk over zijn de door jou genoemde landen hoeven deze 'stimulus en sanering' niet te financieren.......

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#176 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 05 februari 2009, 22:15

De economische situatie in de wereld bepaald uiteraard de koersen van de munteenheden, maar er zit ook veel sentiment in.

Als je nu geld naar de VS stuurt om daar in obligaties te beleggen of op de bank te zetten, dan weet je zeker dat je belegging zelf geen rendement haalt omdat er nauwelijks een goede rentevergoeding is.... Hooguit wordt de munt hoger gewaardeerd, maar het wordt dan wel een bubble.....

De huidige beweging (op de korte termijn) is vooral ingegeven door het Obama-effect. Dit effect zal verbleken en als dan de onderliggende factoren niet verbeterd zijn, dan gaan we weer de andere kant op. ;)

De Thai voeren hun eigen montair beleid en het is maar de vraag of ze deze beweging wel plezierig vinden.
- -

jumbo
Expat
Expat

#177 Bericht door jumbo » vrijdag 06 februari 2009, 02:02

Niet alleen de economische situatie, voor een groot deel bepaalt de handel in een valuta ook de koers, mede ingegeven door eigen belang zoals van de OPEC bijvoorbeeld, die hebben belang bij een hogere dollar, maar ook speculanten.
Daarnaast bepalen de Aziaten met hun dollar reserves mede de koers door de handel in dollars levendig te houden, komt namelijk henzelf weer ten goede, a) door de waardering van de reserves en b) door hun export

Het Obama effect zal niet zo snel verbleken naar mijn mening, maar niemand weet precies hoeveel narigheid er nog bij de diverse bedrijven ligt.

Naar mijn mening moeten de financiele instellingen nu met hun kont van hun handjes af en zorgen voor een herstel in de OG markt in de US, als dat gebeurd dan is er weer een vooruitzicht van de korte termijn. Maar momenteel durven ze niet eens aan elkaar te lenen dus laat staan aan de consument. Hier ligt dus een taak van de regeringen om aan de kapitaal injecties bepaalde regels te koppelen en graag wel zo snel mogelijk

Als alle financieringsinstrumenten weer beschikbaar zijn dan rolt er weer (fictief) geld en dan
wordt er weer besteed....

sombat
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#178 Bericht door sombat » zaterdag 07 februari 2009, 05:30

:shock: ik denk dat het in korat regent dit niet goed is voor de dollar.

jumbo
Expat
Expat

#179 Bericht door jumbo » zondag 08 februari 2009, 04:57

sombat schreef::shock: ik denk dat het in korat regent dit niet goed is voor de dollar.
Op de een of andere manier had ik ook niet meer als deze bijdrage van je vewacht, soort van schoenmaker hou je bij je leest.... :P :P

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#180 Bericht door prajak » zondag 08 februari 2009, 11:01

Deze crisis is een van de golven der economie. Soms heb je hoge golven zoals nu. Ook zonder de bankencrisis was dit er gekomen.

Ik lees over vier continenten. Over Afrika hoor ik niemand. Klopt, daar is geen crisis gekomen. Die is er al tig tig jaar en daar hebben teveel mensen niks te vr... en gaat men kapot aan ziektes en oorlogen en oorlogjes. Wij kijken er niet eens meer naar. Hebben het te druk met die kleine daling in onze welvaart. Wij komen er in de rijke wereld wel overheen, en gedurende die tijd er wel doorheen. Maar in Afrika.....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”