@ wannabe
Het is allemaal zoals je zelf schrijft.
Een ieder drinkt zijn drankje zoals hij/zij het lekker vindt, daar heeft een ander helemaal niks mee te maken.
Bij deze heb ik het recht mijn drankjes te drinken zoals ik ze lekker vind, ik heb zelfs het recht elke andere manier verkrachting van het product te noemen.
En ik drink ze met respect voor bierbrouwer of wijnbouwer hun vakmanschap.
Zo koel ik de witte wijn in een ijsemmer zoals bij bubbels, rode wijn die je koel wil drinken idem.
Zit ik op een terrasje in het warme Thailand of het zonnige België, dan drink ik koelkast gekoeld bier van hoogstens 33 cl...geschonken in een glas, liefst een bijpassend glas. En geloof me, het heeft geen tijd om warm te worden. Aan fles of blik drink ik niet, daar is een reden voor.
Waar het mij om te doen is is de smaak, doe je er ijs in, dan is de originele smaak weg, zowel bij een ordinaire pils als met wijn.
Bevroren bier in een plastic zak en drinken met een rietje navenant het smelt, griezel.
Neen, geen ijs in mijn glas.
De single malt drink ik puur, zelfde verhaal trouwens.
Nu is het tijd voor de Som Tam met een Duvel. Een salade en een drank die je met een hoofdletter schrijft...niet enkel om de smaak maar als eerbetoon aan de uitvinder, goddelijk indien met liefde opgediend.
Nog een fijne avond (nachtrust) iedereen.