Verkiezingen 2017

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
weyde4
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: Verkiezingen 2017

#16 Bericht door weyde4 » zaterdag 17 december 2016, 18:08

Thaimax schreef:Geen politiek maar alleen nieuwsgierig wie woonachtig hier in Thailand / Filipijnen etc. gaat stemmen heb een 'kijkje' genomen op de website maar er moet zoveel ingevuld worden....voor mij laat-maar...bovendien heeft het zin ? de volksverlakkers doen toch niet wat ze beloven... :crazy:
mischien stemmen op 50+ de ouderen partij in Nederland als ze veel winnen kunnen we mischien nog onze oude dag in Thailand door brengen want zoals het nu gaat kan ik pas op mijn 69 met pensioen ben nu 58.
we kunnen het wel schudden met pensioen gaan is aleen voor de rijken weggelegd alles dankzij het neo liberalistme de VVD bivoorbeeld voor vrijheid en democratie ja ja ja ja aleen voor de rijke als je rijk bent is de vrijheid niet duur.
Mijn vader ging 12 jaar eerder met pensioen

vr Gr. Edgar van der Weyde

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Borat » zaterdag 17 december 2016, 23:01

Stop met stelen van de toekomstige generaties. Dat onze ouders eerder met pensioen mochten is toch geen argument. Onze ouders kregen ook ziektes die niet te genezen waren. Of wil je dat ook terug. Kromme discussie.

wanadee
Expat
Expat

#18 Bericht door wanadee » zondag 18 december 2016, 09:58

Gemiddelde leeftijd bij overlijden in 1950 was 61,2. Dat is in 2015 80,4. Dus een kind snapt dat die leeftijd omhoog moet.
Wat me wel ergert is het feit dat ze zo lang gewacht hebben, dit zagen ze 50 jaar geleden al aankomen. Als ze toen begonnen waren met langzaam aanpassen had er geen haan naar gekraaid. Had eigenlijk al gelijk in de aow wet opgenomen moeten worden. Maar sommige partijen speken alleen maar mooi weer, als er harde maar noodzakelijke beslissingen genomen moeten worden wordt het stemvee belangrijker.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door driver » zondag 18 december 2016, 10:54

Afhankelijk van je inkomsten en leefsituatie zul je nu als toekomstige aow gerechtigde zelf geld apart moeten leggen of huis verkopen/aflossen oid is mijn mening om tzt wat achter de hand te hebben om bijvoorbeeld eerder te kunnen stoppen met werken als je niet door wilt/moet tot de dan geldende AOW leeftijd.
AOW leeftijd omhoog voorkom je toch niet denk ik en ook ik heb over 9 jaar bijna niks qua pensioenopbouw maar dat weet ik al geruime tijd dus het is aan mij om te zorgen dat ik straks wel iets heb als ik dat wil.
Er is al zoveel in mijn nadeel veranderd..Geen partnertoeslag meer als ik de AOW gerechtigde leeftijd heb gehaald .67 jaar..gehuwd..hier heb je ongeveer 800 euro en zoek het verder maar uit.
Veel mensen weten dat niet eens is mijn ervaring die denken nog dat ze 1400 oid krijgen tzt samen met hun partner.
Een alleenstaande krijgt vlgs mij 1100 oid ?.
Waardeloos gedoe wat er gewoon doorheen gedrukt is ongeacht welke politieke partij er aan de macht is vindt ik.
Niemandt zorgt voor je dat moet je gewoon zelf doen is mijn mening dus ik klaag niet over de veranderingen wat betreft AOW leeftijd want ik verander er vlgs mij toch niks aan en op wie zou ik dan moeten stemmen om de AOW leeftijd naar beneden of bijgesteldt te krijgen ?

gr driver

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#20 Bericht door stevenl » zondag 18 december 2016, 13:40

wanadee schreef:Gemiddelde leeftijd bij overlijden in 1950 was 61,2. Dat is in 2015 80,4. Dus een kind snapt dat die leeftijd omhoog moet.
Wat me wel ergert is het feit dat ze zo lang gewacht hebben, dit zagen ze 50 jaar geleden al aankomen. Als ze toen begonnen waren met langzaam aanpassen had er geen haan naar gekraaid. Had eigenlijk al gelijk in de aow wet opgenomen moeten worden. Maar sommige partijen speken alleen maar mooi weer, als er harde maar noodzakelijke beslissingen genomen moeten worden wordt het stemvee belangrijker.....
Het grote probleem van de huidige opzet is dat bepaalde groepen veel eerder overlijden dan andere.Dus sommige groepen mensen, bijvoorbeeld hoog opgeleid, profiteren veel meer van de AOW.

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Lammert de Haan » zondag 18 december 2016, 20:17

LATEN WE HET NA DE VERKIEZINGEN NU EENS HÉÉL ANDERS DOEN!

WE GEBRUIKEN BELASTINGGELD OM ARMOEDE TE BESTRIJDEN EN VOEDSELBANKEN OVERBODIG TE MAKEN

OP RADIO EN TELEVISIE EN MET HUIS-AAN-HUIS COLLECTES VRAGEN WE GIFTEN VOOR DEFENSIE
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat

#22 Bericht door wanadee » maandag 19 december 2016, 02:28

stevenl schreef:
wanadee schreef:Gemiddelde leeftijd bij overlijden in 1950 was 61,2. Dat is in 2015 80,4. Dus een kind snapt dat die leeftijd omhoog moet.
Het grote probleem van de huidige opzet is dat bepaalde groepen veel eerder overlijden dan andere.Dus sommige groepen mensen, bijvoorbeeld hoog opgeleid, profiteren veel meer van de AOW.
Tja, hoe je dat dan weer recht kan breien??? Misschien iedereen op zijn 75 ste verjaardag een briefje met de mededeling dat het stopt en een pil er bij leveren?

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#23 Bericht door stevenl » maandag 19 december 2016, 11:00

wanadee schreef:
stevenl schreef:
Tja, hoe je dat dan weer recht kan breien??? Misschien iedereen op zijn 75 ste verjaardag een briefje met de mededeling dat het stopt en een pil er bij leveren?
Je cynisme genegeerd, meer maatwerk leveren. In de moderne tijd leveren we op alle punten maatwerk, maar voor de AOW hebben we dat nagelaten, er zelfs amper over gesproken.

wanadee
Expat
Expat

#24 Bericht door wanadee » maandag 19 december 2016, 11:12

Dat maatwerk is een lachertje behalve voor de handige of criminele dames en heren die er een slaatje uit weten te slaan. Niet voor niks dat heel veel "maatwerk" inmiddels weer terug gedraaid wordt. Ik ga over mijn nek als ik hoor dat er mensen klagen dat hun rugzakjes geconfisceerd worden en ze weer van "gewone " zorg afhankelijk zijn.
Maatwerk betekent bezuinigen, op sommige terreinen prima want er is veel te kwistig met geld gestrooid. Voor sommigen is het s hrijnend en dat komt mede door die goedgevulde "rugzakjes".

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#25 Bericht door stevenl » maandag 19 december 2016, 11:26

wanadee schreef:Dat maatwerk is een lachertje behalve voor de handige of criminele dames en heren die er een slaatje uit weten te slaan. Niet voor niks dat heel veel "maatwerk" inmiddels weer terug gedraaid wordt. Ik ga over mijn nek als ik hoor dat er mensen klagen dat hun rugzakjes geconfisceerd worden en ze weer van "gewone " zorg afhankelijk zijn.
Maatwerk betekent bezuinigen, op sommige terreinen prima want er is veel te kwistig met geld gestrooid. Voor sommigen is het s hrijnend en dat komt mede door die goedgevulde "rugzakjes".
Dat is niet waar ik het over had, en ik heb geen zin om hier gebruikt te worden voor het spuwen van je mening.

Dus de groeten, ik reageer hier verder niet op je.

wanadee
Expat
Expat

#26 Bericht door wanadee » maandag 19 december 2016, 16:14

Zal een opluchting voor iedereen zijn :crazy:

Joep
Expat
Expat

#27 Bericht door Joep » dinsdag 20 december 2016, 04:18

Dat is jou mening, jij kunt niet voor iedereen denken !!!!!!!!!!!!!

Thaimax
Expat
Expat
Contacteer:

#28 Bericht door Thaimax » dinsdag 20 december 2016, 04:28

Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar

PRETTIGE FESTDAGEN !!!!!!!!
GREED has made a stone of what once was a heart.........

http://www.thai-teakwoodhouse.com

wanadee
Expat
Expat

#29 Bericht door wanadee » dinsdag 20 december 2016, 07:21

Slapeloze nachten heb ik er van :crazy:

brake034
Expat
Expat

#30 Bericht door brake034 » dinsdag 20 december 2016, 13:36

Volgens mij scheren we weer heerlijk naar iets wat niets met Thailand te maken heeft, de vraag van OP was of er mensen die woonachtig zijn in Thailand en de Filistijnen (glapje) interesse hebben om te gaan stemmen.......
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”