ABN geeft niets om expat/emigranten

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: ABN geeft niets om expat/emigranten

#16 Bericht door stevenl » zondag 13 november 2016, 09:10

euromonkey schreef:Verander de rekening in een en/of rekening met falimie of een goede vriend.

Nastuurlijk nemen ze een adreswijziging serieus, ze gaan pas op het moment dat de brieven verstuurd worden de brief koppelen aan de bestanden.
Dat is een goeie stevenl.
Maar hoe zit het dan met de belasting?
Ik geloof niet dat iemand blij is als mijn geld voor de helft bij hem/haar belast gaat worden[/quote]
Ik ben al bijna 20 jaar vrijgesteld van inkomstenbelasting, maar heb gewoon een bankrekening op het adres van mijn broer. Geen probleem voor beladting voor hem of mij.

Janthai
Veel ervaring
Veel ervaring

#17 Bericht door Janthai » zondag 13 november 2016, 10:42

Ik heb wel eens begrepen dat iedere NL er 800 eur. heeft bijgedragen om de abn niet om te laten vallen.

Kan ik effe vangen ?

Jan.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#18 Bericht door Gardensafari » maandag 14 november 2016, 00:39

iammike schreef:Als dat zo is dan ben ik ook de klos. Want mijn adres bij hun is ook alleen maar een Postadres.

Gelukkig hoef ik niet (meteen) terug te vliegen maar kan ik bijna alles regelen via Internet Bankieren (nog wel)
Als je in Nederland bij een andere bank moet internetbankieren moet je een overeenkomst tekenen.
Of dat via internet kan betwijfel ik.
ABN/AMRO blij dat ik er niet zit.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

jumbo
Expat
Expat

#19 Bericht door jumbo » maandag 14 november 2016, 03:13

stevenl schreef:
euromonkey schreef:Verander de rekening in een en/of rekening met falimie of een goede vriend.

Nastuurlijk nemen ze een adreswijziging serieus, ze gaan pas op het moment dat de brieven verstuurd worden de brief koppelen aan de bestanden.
Ik geloof niet dat iemand blij is als mijn geld voor de helft bij hem/haar belast gaat worden
Ik ben al bijna 20 jaar vrijgesteld van inkomstenbelasting, maar heb gewoon een bankrekening op het adres van mijn broer. Geen probleem voor beladting voor hem of mij.[/quote]

Belasting status wordt niet bepaald aan de hand van de locatie waar je bankiert maar waar je feitelijk woont en/of werkt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#20 Bericht door stevenl » maandag 14 november 2016, 11:47

jumbo schreef:
stevenl schreef:

Ik geloof niet dat iemand blij is als mijn geld voor de helft bij hem/haar belast gaat worden
Ik ben al bijna 20 jaar vrijgesteld van inkomstenbelasting, maar heb gewoon een bankrekening op het adres van mijn broer. Geen probleem voor beladting voor hem of mij.

Belasting status wordt niet bepaald aan de hand van de locatie waar je bankiert maar waar je feitelijk woont en/of werkt[/quote]
En dat is dus precies wat ik zeg. Je beantwoordt hier dus euromonkey.

jumbo
Expat
Expat

#21 Bericht door jumbo » dinsdag 15 november 2016, 05:35

stevenl schreef:
jumbo schreef:[quote="stevenl"

Belasting status wordt niet bepaald aan de hand van de locatie waar je bankiert maar waar je feitelijk woont en/of werkt[/quote]
En dat is dus precies wat ik zeg. Je beantwoordt hier dus euromonkey.[/quote]

Er ging iets mis met de quote inderdaad

iammike
Veel ervaring
Veel ervaring

#22 Bericht door iammike » dinsdag 15 november 2016, 06:32

Gardensafari schreef:
iammike schreef:Als dat zo is dan ben ik ook de klos. Want mijn adres bij hun is ook alleen maar een Postadres.

Gelukkig hoef ik niet (meteen) terug te vliegen maar kan ik bijna alles regelen via Internet Bankieren (nog wel)
Als je in Nederland bij een andere bank moet internetbankieren moet je een overeenkomst tekenen.
Of dat via internet kan betwijfel ik.
ABN/AMRO blij dat ik er niet zit.
Ik heb in Nederland bij andere banken dan ABN ook nog rekeningen, en bij al deze andere banken heb ik ook Internet Bankieren, dus ik hoef daarvoor niet meteen terug (gelukkig).

dutch
Expat
Expat

#23 Bericht door dutch » donderdag 17 november 2016, 14:59

Kreeg vandaag een bericht voor mij( als rekening houder van een ABNAMRO rekening) om mijn daaraan gekoppelde creditcard eens extra in de maand December te gebruiken. :giggle:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#24 Bericht door Gardensafari » donderdag 17 november 2016, 20:37

dutch schreef:Kreeg vandaag een bericht voor mij( als rekening houder van een ABNAMRO rekening) om mijn daaraan gekoppelde creditcard eens extra in de maand December te gebruiken. :giggle:
Dan hoop ik dat je dat je vrouw niet laat lezen.
Die worden vaak heel actief na dit soort aanmoedigingen...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat

#25 Bericht door dutch » vrijdag 18 november 2016, 03:01

Gardensafari schreef:
dutch schreef:Kreeg vandaag een bericht voor mij( als rekening houder van een ABNAMRO rekening) om mijn daaraan gekoppelde creditcard eens extra in de maand December te gebruiken. :giggle:
Dan hoop ik dat je dat je vrouw niet laat lezen.
Die worden vaak heel actief na dit soort aanmoedigingen...
Kroegen praatjes of uitvloeisels van verkeerde persoonlijke keuzes horen niet thuis op dit topic!!
Ronald Reagan

dutch
Expat
Expat

#26 Bericht door dutch » donderdag 24 november 2016, 09:52

Ben benieuwd of er inmiddels leden zijn die, al geruime tijd volledig in Thailand wonend,bericht of anderszins van de ABN te horen hebben gekregen over de opzegging van hun rekening(en) in Nederland??
Ronald Reagan

jumbo
Expat
Expat

#27 Bericht door jumbo » donderdag 24 november 2016, 10:50

Ik heb mijn adres gewijzigd, post adres en feitelijk adres, naar NL, zonder dat er een bewijs werd gevraagd.
Is bevestigd dat de wijziging is binnengekomen en adres wordt aangepast per datum verzoek
Er kan altijd nog een aanvullend verzoek komen dus dat wachten we maar af...

siempiedee
komt net kijken
komt net kijken

#28 Bericht door siempiedee » vrijdag 25 november 2016, 19:46

euromonkey schreef:Ik las net op internet bij een blog dat ABN mij niet meer nodig heeft.
http://www.nu.nl/economie/4349189/abn-a ... turen.html

Wat betekent dit voor mij?
Heb alleen bij hun een lopende rekening en spaarrekening.
Ik heb van de bank nog geen bericht gehad maar dit word echt vervelend.
Moet ik dan helemaal op en neer vliegen om een andere bank te zoeken in Nederland?
En dan is het nog maar de vraag voor hoelang het daar mogelijk is.
Ik heb die waardeloze bank al weggedaan ik was een half jaar bezig voor een nieuwe bankpas .iedere keer kwamen de pasjes niet aan wat een gedoe allemaal .En dat je naar Nederland moet komen voor een nieuwe bank is gewoon van de gekke ze toch alles van ieder persoon B S N .verteld alles?.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#29 Bericht door Gardensafari » vrijdag 25 november 2016, 21:34

siempiedee schreef:
euromonkey schreef:Ik las net op internet bij een blog dat ABN mij niet meer nodig heeft.
http://www.nu.nl/economie/4349189/abn-a ... turen.html

Wat betekent dit voor mij?
Heb alleen bij hun een lopende rekening en spaarrekening.
Ik heb van de bank nog geen bericht gehad maar dit word echt vervelend.
Moet ik dan helemaal op en neer vliegen om een andere bank te zoeken in Nederland?
En dan is het nog maar de vraag voor hoelang het daar mogelijk is.
Ik heb die waardeloze bank al weggedaan ik was een half jaar bezig voor een nieuwe bankpas .iedere keer kwamen de pasjes niet aan wat een gedoe allemaal .En dat je naar Nederland moet komen voor een nieuwe bank is gewoon van de gekke ze toch alles van ieder persoon B S N .verteld alles?.
Banken zijn wettelijk verplicht een handtekeningenkaart van elke klant te hebben, met daarop: juist, de handtekening van de rekeninghouder. En sinds de Nederlandse Bank veel taken is kwijtgeraakt aan de ECB houden ze daarop danig toezicht om witwassen, fraude en ook terrorisme te bestrijden.
Knor, knor,

Hans

Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 25 november 2016, 23:02

Gardensafari schreef: Banken zijn wettelijk verplicht een handtekeningenkaart van elke klant te hebben, met daarop: juist, de handtekening van de rekeninghouder. En sinds de Nederlandse Bank veel taken is kwijtgeraakt aan de ECB houden ze daarop danig toezicht om witwassen, fraude en ook terrorisme te bestrijden.
Bedankt voor deze uitleg, Gardensafari. Dat maakt een hoop duidelijk waarom je in persoon moet verschijnen om een rekening bij een bank te kunt openen. Het plaatsen van een handtekening op een handtekeningenkaart vanuit Thailand heeft natuurlijk geen enkele waarde. Deze zou ook, na veel oefenen, van je Thaise buurman kunnen zijn.

Met jouw bijdrage zou dan ook meteen alle kritiek om naar Nederland te moeten komen om een bankrekening te kunnen openen, omdat je dat vanuit Thailand niet zomaar even kunt regelen, moeten zijn verstomd. Daarnaast heb ik alle begrip voor de redenen daartoe. Deze lijken mij niet onzinnig.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”