water
Moderator: Loempia
- RuudThai
- Expat
Re: water
Geen zin in een welles-nietes spelletje, maar als jij schrijft dat ze in Europa wel 100 kilo kunnen worden en er over de mekong-meerval bekend is dat ze meer dan 300 kilo worden dan weet ik het niet zo goed welke dan de grootste is.... 

Het record staat in de Mekong op 293 kg....helaas is de vis opgegeten voordat iemand met een diploma hem kon nameten...
sprookje van Grimm??
Tot nu toe word door de geleerden en mensen die er verstand van hebben....de europesche meerval als grootste soort ( met de nadruk op soort) gezien. Dat de thaien soms een groot exemplaar uit de Mekong vissen en hem dan snel opeten hebben wel meer mannen last van...
Ik heb toch de grootste.....maar sommige geloven nu eenmaal graag in sprookjes.
In de ringvaart nabij Hoofddorp zwemt er 1 van 325 kg....heeft iemand hem ooit gezien?? nee dat niet..maar het staat wel in de krant.

Tot nu toe word door de geleerden en mensen die er verstand van hebben....de europesche meerval als grootste soort ( met de nadruk op soort) gezien. Dat de thaien soms een groot exemplaar uit de Mekong vissen en hem dan snel opeten hebben wel meer mannen last van...
Ik heb toch de grootste.....maar sommige geloven nu eenmaal graag in sprookjes.
In de ringvaart nabij Hoofddorp zwemt er 1 van 325 kg....heeft iemand hem ooit gezien?? nee dat niet..maar het staat wel in de krant.

-
- Volwaardig lid
- v@go
- Volwaardig lid

On May 1, 2005 Fishermen in northern Thailand netted what scientists believe is the largest freshwater fish ever recorded, let alone caught. At 9 feet long and 646 pounds, the Mekong giant catfish (Pangasianodon gigas) was the size of an adult grizzly bear. Since this species of fish is considered critically endangered, the fishermen tried their best to keep the brute alive, but were unsuccessful. It was later eaten by local villagers.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก