Komt dus mooi uit dat ik doorrij anders zou alles vastlopenhanshu schreef:
De meeste thai stoppen omdat ze het zelf ook niet weten....

Moderator: Loempia
Komt dus mooi uit dat ik doorrij anders zou alles vastlopenhanshu schreef:
De meeste thai stoppen omdat ze het zelf ook niet weten....
Heb ik de laatste keer gemerkt toen ik hier net een auto had. Stopte in Korat voor een zebrapad en wuifde het poude mensje over. Maar toen realiseerde ik me dat ze me niet kon zien door de donkere folie dus deed ik het raampje open en toen ging ze. Maa ik werd links ingehaals door een andere pick up die dus echt maar op het laatste moment voor haar kon stoppen. Zat geen 50 cm meer tussen. Als er toen wat met dat mens gebeurd was had ik me wel mooi medeschuldig gevoeld.Herbergier schreef:Er is maar een voorrangswet in Thailand en dat is:
De voetganger is het laagste wat er is.
De fietser heeft voorrang op de voetganger.
De kleine motorbike op de fietser.
De grote motorbike op de kleine motorbike.
De kleine auto op de grote motorbike.
De grote auto op de kleine auto.
De bussen en vrachtwagens op de grote auto.
Politie-, zieken- en brandweerwagens, met sirene en zwaailichten, krijgen alleen voorrang als het de andere weggebruikers uitkomt.
Slechts tot op zekere hoogte waar in het verkeer, en zeker niet waar mbt regelgeving.Herbergier schreef:Er is maar een voorrangswet in Thailand en dat is:
Politie-, zieken- en brandweerwagens, met sirene en zwaailichten, krijgen alleen voorrang als het de andere weggebruikers uitkomt.
Inderdaad niet volgens de regelgeving, maar hier in de Isan zijn er maar weinig die de regelgeving kennen, autorijscholen zijn hier zeldzaam, hier hoef je voor het behalen van het rijbewijs nog steeds alleen maar een reactie-test en een paar ogentests uit te voeren, daarna nog naar een filmpje kijken van een uur, die de Thai, soms liggend op de grond, met hun ogen dicht bekijken en als je daarvoor te laat ben mag je de film overslaan, maar veel zijn daar nog te lui voor en rijden zonder rijbewijs, om over enige verzekering maar te zwijgen.stevenl schreef:Slechts tot op zekere hoogte waar in het verkeer, en zeker niet waar mbt regelgeving.Herbergier schreef:Er is maar een voorrangswet in Thailand en dat is:
Niet iedereen heeft de capaciteit om kennis over te brengen ik heb in het verleden de soms dramatische gevolgen gezien van amateurs die het zelf wel even dachten te doen. En ook hier geld " goedkoop is duurkoop" Toen mijn vrouw rijlessen ging nemen heb ik er op gestaan dat ze de duurste rijschool zou uitzoeken. De enige maatstaf die ik heb voor kwaliteit omdat mij verder de kennis en ervaring in thailand ontbreekt om andere criteria te onderzoeken. En bij die rijschool hebben we weer uit drie paketten de duurste genomen met " examengarantie" en inclusief theorielessen. De rijlessen waren elke ochtend drie uur achter elkaar, uiteraard in haar uppie met instructeur. Rijden in de stad en omgeving in een pick up omdat ik die ook ging aanschaffen. Geen wisseltrucs met andere leerlingen. Dat gebeurd alleen bij de " cash and carryrijscholen". En ik had de eigenaar va de rijschool beloofd een doos sigaren uit nederland mee te nemen als ze direct zou slagen.RuudThai schreef:Mijn vrouw wilde haar autorijbewijs halen. Een paar jaar geleden nam ze daarvoor les bij een gepensioneerd mannetje dat op een terreintje een asfaltbaantje had aangelegd met wat hoeken en gaten waar je kon inparkeren, achteruit de hoek omgaan en nog wat van die trucjes. Er was zelfs een klein heuveltje om het optrekken vanuit schuine stand te oefenen...![]()
Hij had 2 wrakjes van auto's waarmee geoefend kon worden, ze waren zonder rem- en stuurbekrachtiging. Er werd niet geoefend buiten het terrein.
Nou, dat was 3 x niks dus mijn vrouw stopte met de lessen.
Twee jaar later probeerde ze het bij een rijschool op een schoolterrein. Eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen ging het nu met een groep. Allemaal om de beurt 10 minuten in de auto die na verloop van een aantal lessen zelfs het weggetje naast het schoolterrein op mocht.
Ook dat werkte niet, zelfs met 'rijlessen' van mij op de boerenweggetjes achter onze wijk lukte het nog niet om haar een goed verkeersinzicht te bezorgen.
Ik moet dus eerlijkheidshalve niet alleen de rijscholen de schuld geven, mijn vrouw heeft er gewoon geen aanleg voor.
Maar misschien als er les zou worden gegeven op de Nederlandse manier dat het wel zou zijn gelukt.
Afrijden geschiedt hier ook op een terreintje bij het Thaise CBS dat er hetzelfde uitziet als dat van de 1e rijschool. Dus wat dat betreft had ze het wel kunnen halen als ze tenminste ook het theoretische deel en de kleuren- en reactietest had behaald.
En dan worden de van een rijbewijs voorziene net geslaagde chauffeurs zomaar de weg opgestuurd.Kun je nagaan waarom hier zoveel ongelukken gebeuren!
RuudThai schreef:Mijn vrouw wilde haar autorijbewijs halen. Een paar jaar geleden nam ze daarvoor les bij een gepensioneerd mannetje dat op een terreintje een asfaltbaantje had aangelegd met wat hoeken en gaten waar je kon inparkeren, achteruit de hoek omgaan en nog wat van die trucjes. Er was zelfs een klein heuveltje om het optrekken vanuit schuine stand te oefenen...![]()
Hij had 2 wrakjes van auto's waarmee geoefend kon worden, ze waren zonder rem- en stuurbekrachtiging. Er werd niet geoefend buiten het terrein.
Nou, dat was 3 x niks dus mijn vrouw stopte met de lessen.
Twee jaar later probeerde ze het bij een rijschool op een schoolterrein. Eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen ging het nu met een groep. Allemaal om de beurt 10 minuten in de auto die na verloop van een aantal lessen zelfs het weggetje naast het schoolterrein op mocht.
Ook dat werkte niet, zelfs met 'rijlessen' van mij op de boerenweggetjes achter onze wijk lukte het nog niet om haar een goed verkeersinzicht te bezorgen.
Ik moet dus eerlijkheidshalve niet alleen de rijscholen de schuld geven, mijn vrouw heeft er gewoon geen aanleg voor.
Maar misschien als er les zou worden gegeven op de Nederlandse manier dat het wel zou zijn gelukt.
Afrijden geschiedt hier ook op een terreintje bij het Thaise CBS dat er hetzelfde uitziet als dat van de 1e rijschool. Dus wat dat betreft had ze het wel kunnen halen als ze tenminste ook het theoretische deel en de kleuren- en reactietest had behaald.
En dan worden de van een rijbewijs voorziene net geslaagde chauffeurs zomaar de weg opgestuurd.Kun je nagaan waarom hier zoveel ongelukken gebeuren!
Mijn eega kent haar beperkingen dus is blij met de hulp diem ik geef. Als je in nederland je rijbewijs haalt kom je wel beter beslagen ten ijs , maar ook dan moet je nog de nodige ervaring opdoen.Adrie schreef:
Ha ha, hetzelfde meegemaakt, en ze dacht nog wel dat toen kon autorijden![]()
Toen ze hier in NL met rijles begon viel die opgedane kennis uit Thailand vies tegen![]()
Ze is hier in NL de 2e keer geslaagd en tuft alweer een jaartje of 6 schadevrij rond.
Paar maanden geleden pech want een dame reed er vanachter tegen aan toen zij voorgesorteerd stond om links af te slaan maar nog net niet op de uitvoegstrook kon ivm drukte.
Ze had dus geen schuld en een kleine 2000 euro schade.
Groot was haar vreugde toen na de expertise kosten ( 95 euro ) ( 2 nieuwe gebuikte achterlampen ) en wat trek en buigwerk van onze vast adres waar we het onderhoud laten doen er een bedrag van 1300 euro overbleef.
Das mooi zij ze, dat kunnen we weer mooi gebruiken om via Eva air Evergreen de luxe te vliegen.
![]()
zeg ik dat word dan in 2017 want voor feb 2016 heb ik net 2 weken gelden geboekt en betaald
Toen ik 13 was bn ik karate gaan leren in mijn woonplaats amsterdam, toen was de sport nog heel bijzonder met maar twee scholen. Toen ik 15 was wilde ik overstappen nasr Teak Won Do, maar daar moest ik voor naar Purmerend. 4 avonden in de week na mijn werk met de bus naar Purmerend, later toen ik 16 was met de brommer.RuudThai schreef:Tja, de beste rijschool uitkiezen, dat had ik wel gewild maar in onze stad zijn er slechts de 2 die ik hier heb beschreven. Dus helaas pindakaas, meer kleuren hebben we niet. En ik denk in de meeste kleinere steden.
Bij het rijbewijsbureau werd er zelfs wat lacherig over gedaan toen we daar naar een rijschool vroegen.
Dus wordt het gewoon geaccepteerd dat je zonder echte rijlessen examen doet en daarna de weg opgaat.
Ik dacht de gouden handregel is; rechtdoor gaat voorstevenl schreef:Slechts tot op zekere hoogte waar in het verkeer, en zeker niet waar mbt regelgeving.Herbergier schreef:Er is maar een voorrangswet in Thailand en dat is:
Vandaag weer aardig wat gereden en goed op mijn medeweggebruikers gelet maar op ongeveer gelijkwaardige kruisingen stopt iedereen als ik er aan kom. Heb een pasr keer gas geminderd om iemand van links voorrang te geven maar als dief dan ook gas minderd gaat het er bij mij weer op. Misshien ligt het aan de kleur en ik heb het nog niet met vrachtwagens geprobeerdhutspot schreef:Ik dacht de gouden handregel is; rechtdoor gaat voorstevenl schreef:Slechts tot op zekere hoogte waar in het verkeer, en zeker niet waar mbt regelgeving.Herbergier schreef:Er is maar een voorrangswet in Thailand en dat is:
probleempjes op kruisingen worden door de brutaalsten hebben de halve wereld opgelost
Ik dacht de gouden handregel is; rechtdoor gaat voor
probleempjes op kruisingen worden door de brutaalsten hebben de halve wereld opgelost
Hua..heer in het verkeer..ik denk dat Asha jou een paar keer is tegengekomen..Hua Thale schreef:Ik dacht de gouden handregel is; rechtdoor gaat voor
probleempjes op kruisingen worden door de brutaalsten hebben de halve wereld opgelostZie ze hier wel eens luid claxonnerend op hun bromfietsje een betonwagen of grote vrachtwagen proberen te corrigeren.
Ja och als je denk dat je gelijk heb ,succes er mee.
Ik laat het gashendel wel even los.