De nieuwe Grondwet

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: De nieuwe Grondwet

#16 Bericht door Ashakorat » maandag 31 augustus 2015, 09:34

torkom schreef:
printen44 schreef:In principe stem je eens in de vier jaar. Uit die verkiezing komt een regering, die normaal gesproken, de meerderheid van de kiezers vertegenwoordigd. Wij, de kiezers, geven die regering volmacht om vier jaar lang te regeren.

2012 VVD en Pvda 79 zetels
NU VVD en Pvda 30 zetels ! !

De meerderheid van de kiezers is hier niet meer vertegenwoordigd volgens mij...Daarom is een referendum een uitstekend middel om tussentijds de mening van het volk te raadplegen over belangrijke zaken...maar dat is mijn mening.
printen44 schreef: Je mag nooit referenda willen uitschrijven omdat een aantal kiezers dat zou willen..
Een aantal kiezers ? Weet je wel hoe hoog de drempels zijn om überhaupt een referendum uit te kunnen schrijven ?
Watjes zijn het daar geworden. Afspraken en beloftes worden niet nagekomen, een referendum dat niet bindend is is een lachertje. En als het wel bindend is vinden ze wel weer een manier om er onder uit te komen. Volgende keer ga ik maar eens op een protest partij stemmen. Weet ik tenminste zeker dat ik niet serieus genomen wordt.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door ron » vrijdag 25 september 2015, 15:22

Geplaatst: Zondag 30 Augustus 2015, 10:49 ;)
torkom schreef:Over een referendum gesproken...Wij krijgen misschien de mogelijkheid ons uit te spreken over het er wel of niet komen van een associatie verdrag met Oekraïne (de eerste stap tot toetreding tot de EU) in een referendum maar dan moeten er eerst 300000 handtekeningen binnen zijn voor eind september (pas dan komt het referendum er)....dus draag je democratie een warm hart toe en wil je je stem laten horen in deze kwestie ga naar http://www.geenpeil.nl voor meer info en handtekening. Personen buiten Nederland kunnen de handtekening per brief opsturen.
Zo,maar even omhoog gehaald.............zie trouwens reactie,s van personen die er zgn NIETS vanaf wisten.......... :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RuudThai
Expat
Expat

#18 Bericht door RuudThai » vrijdag 25 september 2015, 15:32

Ehhhhh.... we hadden het hier over de nieuwe Thaise Grondwet en niet over één of ander volslagen overbodig referendum in Nederland. Ik leg dat hier niet uit want dan bezondig ik mij ook aan off-topic gedoe in dit draadje.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door serpay » vrijdag 25 september 2015, 15:41

hoezo overbodig ruud ?
voor jouw, voor de nederlandse burger, of is het te ver van je bed nu.
tuurlijk is dit belangrijk ook al is het maar een raadgevend referendum,
een land opnemen op de rand van de afgrond is natuurlijk bij het belachelijke af.
kun je zien hoe mijlenver de eu van de burger afstaat en aaiend politiek nederland geilt op brussel en hun wandaden.
tijd voor tegengas politiek moet meer luisteren naar de roep van het volk.
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door ron » vrijdag 25 september 2015, 15:43

RuudThai schreef:Ehhhhh.... we hadden het hier over de nieuwe Thaise Grondwet en niet over één of ander volslagen overbodig referendum in Nederland. Ik leg dat hier niet uit want dan bezondig ik mij ook aan off-topic gedoe in dit draadje.
Zou de eerste keer zijn? [|(
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door prajak » vrijdag 25 september 2015, 15:46

Ik doe aan beide stemmingen niet mee. Voor Thailand mag ik niet, voor het referendum wil ik niet en dat heb ik uitgelegd.

Oekraïne is nog jaren in oorlog en dan komt het niet in de EU. Moldavië, daar weet ik helemaal niks van. En van mij mag Hongarije de unie uit; het land is een dictatuur geworden.

Maar wij hebben niets in te brengen.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door torkom » vrijdag 25 september 2015, 15:48

serpay schreef:hoezo overbodig ruud ?
voor jouw, voor de nederlandse burger, of is het te ver van je bed nu.
tuurlijk is dit belangrijk ook al is het maar een raadgevend referendum,
een land opnemen op de rand van de afgrond is natuurlijk bij het belachelijke af.
kun je zien hoe mijlenver de eu van de burger afstaat en aaiend politiek nederland geilt op brussel en hun wandaden.
tijd voor tegengas politiek moet meer luisteren naar de roep van het volk.

De les "griekenland" is schijnbaar niet genoeg voor de heren politici er moeten eerst NOG meer fouten gemaakt worden...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”