Spaarrekening openen in Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Spaarrekening openen in Thailand

#16 Bericht door ron » vrijdag 31 juli 2015, 11:49

Dan zijn de regels dus aangescherpt de laatste jaren.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Rens » vrijdag 31 juli 2015, 11:54

Ben bang van wel Ron, het witwas fenomeen slaat steeds meer toe. Buitenlanders konden zonder al te grote problemen forse bedragen in Thailand parkeren zonder dat er een haan naar kraaide.
Men begint zich aan te passen aan de algemeen geldende normen. (buitenlandse normen).

hanshu

#18 Bericht door hanshu » vrijdag 31 juli 2015, 11:59

Dan vraag ik me af.......bijna geen enkele buitenlander heeft een workpermit, want werken in Thailand is niet toegestaan.
Dus geen enkele buitenlander kan een bankrekening openen....waar moet je die 800.000 dan parkeren?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door ron » vrijdag 31 juli 2015, 12:04

Rens schreef:Ben bang van wel Ron, het witwas fenomeen slaat steeds meer toe. Buitenlanders konden zonder al te grote problemen forse bedragen in Thailand parkeren zonder dat er een haan naar kraaide.
Men begint zich aan te passen aan de algemeen geldende normen. (buitenlandse normen).
Ben destijds gelukkig ietwat vooruitziend geweest Rens......,in het motto van:"beter mee verlegen,dan om verlegen"..... ;)

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Rens » vrijdag 31 juli 2015, 12:08

Precies Hanshu, dat is een probleem wat dan alleen nog maar opgelost kan worden als men een jaarvisum/permission to stay wel accepteert, en daar hinte de Kasikorn bankmedewerker naar, die aangaf dat als de stagiaire een jaarverblijf had gehad dat er dan mogelijkheden waren als er daarnaast ook nog eens iemand garant stond. Hoe dan ook, voor nu is het dus mislukt, heb aangegeven dat het misschien toch nog ergens anders proberen zich misschien zou lonen.

En inderdaad Ron, zo heb ik ook jaren geleden gedacht, toen fietste ik er zo goed als probleemloos door heen. Lange tijd niets mee gedaan, maar ik had alvast wel een rekening.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Kees » vrijdag 31 juli 2015, 12:31

Begin 2013 ben ik, in Chiang Mai, op zoek gegaan naar een bank om aldaar een rekening te openen. De eerste waar ik binnen liep was de Kasikorn bank, en ja het eerste waar ze naar vroegen was de work permit. Werd verder goed geholpen door mij te vertellen wat ik allemaal nodig had om een rekening te openen. Kreeg ook een stencil mee waarin dit alles beschreven stond.
Ben daarna naar KTB (Krung Thai Bank) gegaan, en ook daar was de eerste vraag de work permit. Zei dat ik retired was. Werd daarna prima verder geholpen en een uur later had ik een rekening inclusief internet bankieren. Later ook een bankpasje voor mijn vrouw aangevraagd en gekregen.
Had op dat moment een 3 maanden visum, het adres gegeven waar ik op dat moment verbleef en het mobiele telefoonnummer.
Niet klagen, maar dragen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Henk Korat » vrijdag 31 juli 2015, 12:54

Kees schreef:Begin 2013 ben ik, in Chiang Mai, op zoek gegaan naar een bank om aldaar een rekening te openen. De eerste waar ik binnen liep was de Kasikorn bank, en ja het eerste waar ze naar vroegen was de work permit. Werd verder goed geholpen door mij te vertellen wat ik allemaal nodig had om een rekening te openen. Kreeg ook een stencil mee waarin dit alles beschreven stond.
Ben daarna naar KTB (Krung Thai Bank) gegaan, en ook daar was de eerste vraag de work permit. Zei dat ik retired was. Werd daarna prima verder geholpen en een uur later had ik een rekening inclusief internet bankieren. Later ook een bankpasje voor mijn vrouw aangevraagd en gekregen.
Had op dat moment een 3 maanden visum, het adres gegeven waar ik op dat moment verbleef en het mobiele telefoonnummer.
Ik wilde een tweede bankrekening bij een tweede bank. Ik bankierde al bij BKK. Ik ging bij Krung Thai binnen en vroeg de accountmanager voor een rekening. Zij vroeg om een work permit en ik zei dat ik op een retirement visum in Thailand verbleef en dat ik niet mocht werken. Zij wilde geen rekening voor mij openenen. Dan maar een verdieping lager naar Kasikorn. Daar werd zonder ook maar een enkele vraag naar de work permit een rekening met internet voor mij geopend.

Thaise bankmedewerkers leggen de regels op hun eigen wijze uit en het verschilt ook nog eens per filiaal.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

#23 Bericht door hanshu » vrijdag 31 juli 2015, 13:05

Klopt Henk, bij mij in jl.januari ook geen enkel probleem met alleen een toeristenvisum.Alleen wat geld storten was voldoende.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Kees » vrijdag 31 juli 2015, 16:19

Henk Korat schreef:
Kees schreef:Begin 2013 ben ik, in Chiang Mai, op zoek gegaan naar een bank om aldaar een rekening te openen. De eerste waar ik binnen liep was de Kasikorn bank, en ja het eerste waar ze naar vroegen was de work permit. Werd verder goed geholpen door mij te vertellen wat ik allemaal nodig had om een rekening te openen. Kreeg ook een stencil mee waarin dit alles beschreven stond.
Ik wilde een tweede bankrekening bij een tweede bank. Ik bankierde al bij BKK. Ik ging bij Krung Thai binnen en vroeg de accountmanager voor een rekening. Zij vroeg om een work permit en ik zei dat ik op een retirement visum in Thailand verbleef en dat ik niet mocht werken. Zij wilde geen rekening voor mij openenen. Dan maar een verdieping lager naar Kasikorn. Daar werd zonder ook maar een enkele vraag naar de work permit een rekening met internet voor mij geopend.

Thaise bankmedewerkers leggen de regels op hun eigen wijze uit en het verschilt ook nog eens per filiaal.
En daarom zullen wij nooit echt goede adviezen over welke regelgeving in Thailand kunnen geven.
Niet klagen, maar dragen.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Herbergier » zaterdag 01 augustus 2015, 04:19

Ik heb ook al jaren geleden een bankrekening geopend bij de SCB, dat kon toen nog heel makkelijk zonder een visum, ik ging toen nog hooguit drie weken op vakantie naar Thailand, dus ik had geen visum.
Nu heb ik deze week een bankrekening geopend bij de KTM, daar kreeg ik gelijk voor 1600 bht per jaar een ongevallen verzekering bij, die mij dekt, bij een ongeval lopend, met de fiets, motorbike of auto, voor 20.000 bht bij elke keer dat ik opgenomen wordt in een staatsziekenhuis, ook al is dat meerder keren per jaar, bij sterven krijgt.
Om deze rekening te openen vroegen ze wel om mijn gele huishoudboekje, ik heb het idee dat dat gele boekje steeds belangrijker wordt, bv. voor het verlengen van je rijbewijs en ook bij de immigration voor mijn jaar extension vroegen ze er hier laatst om.
Alles van waarde is weerloos.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#26 Bericht door Ashakorat » zaterdag 01 augustus 2015, 07:39

Maar van alle verhalen die ik hier lees lijkt het verkrijgen van een geel boekje soms wel hetzelfde als het verkrijgen van een olympische medaille. Henk korat heeft dat boekje korgeleden verkregen maar dat was niet simpel .
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

hanshu

#27 Bericht door hanshu » zaterdag 01 augustus 2015, 07:58

Ashakorat schreef:Maar van alle verhalen die ik hier lees lijkt het verkrijgen van een geel boekje soms wel hetzelfde als het verkrijgen van een olympische medaille. Henk korat heeft dat boekje korgeleden verkregen maar dat was niet simpel .
Dat is ook overal anders.......ik ga in september op voor geel boek...zal het laten weten hier.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#28 Bericht door Ashakorat » zaterdag 01 augustus 2015, 08:09

Heel graag, ik ben eerdaags ook aan de beurt :angel:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Herbergier » zaterdag 01 augustus 2015, 08:47

Hier was het ook niet eenvoudig om het gele boekje te verkrijgen, je moet een bewijs hebben dat je een huisadres hebt, te verkrijgen bij de immigration, of zoals hier kan dat ook bij de politie, wel je paspoort en enkele kopieën van het belangrijkste blad meenemen, plus een kopie van het huisboekje van de eigenaar, daar vullen ze een formulier in met jouw pasfoto erop en willen ze van al je vingers een vingerafdruk, met dat formulier moet je naar het gemeentehuis, met een of meerdere getuigen en daarbij moet je ook nog een kopie van een vertaling in het Thais van het eerste blad van je paspoort, maar ook een vertaling van je geboorte akte met daarop de volledige naam en voornamen van je vader en moeder ook in het Thais.

Ik weet dat er gemeenten zijn in Thailand waar het verkrijgen van een geel boekje een fluitje van een cent is of niet erg moeilijk, vooral in de wat kleinere gemeenten, maar hier gaat het in ieder geval zo.
Alles van waarde is weerloos.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door torkom » zaterdag 01 augustus 2015, 09:12

Misschien helpt dit :

http://www.youtube.com/watch?v=OuKXDoHQrO0

Of is die informatie alweer achterhaald ?
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”