Voor de opening al ingestort

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Voor de opening al ingestort

#16 Bericht door nbreeker » zaterdag 25 juli 2015, 07:52

Ashakorat schreef:
driver schreef:
bontje schreef:Ben momenteel een nieuw huis aan het bouwen, Voor mijn zwembad had ik 170 lengtes betonstaal laten komen (db12 sd40) Was een prima kwaliteit, Voor mijn fundering heb ik vorige week nog 40 lengtes bij laten komen van dezelfde zaak, Jullie weten waarschijnlijk wel dat het betonstaal dubbel gevouwen aankomt bij de klant....Toen we begonnen met de lengtes recht te maken merkte ik direct dat de kwaliteit stukken en stukken minder was, Zo erg zelfs dat ik het aan de kant gegooit heb en bij een andere zaak 40 nieuwe lengtes heb besteld.......Ik weet uit ervaring dat reclameren geen zin heeft........ Heb ik dus ook niet gedaan.
Zolang deze fraude blijft bestaan zal er regelmatig wat instorten in Thailand.
En als niemand dus reclameert blijft het zeker doorgaan dat ze minder goede kwaliteit leveren.
Je kunt toch gewoon naar dat bedrijf toegaan en zeggen /laten zien met fotoos dat deze partij minder is dan de eerste en dat je graag een nieuwe partij wilt die wel goed is.
Of ze het dan doen/kunnen is wat anders maar niks melden ligt zeker niet in mijn straatje zowel hier niet maar daar ook niet.

gr driver
Ben ik met je eens driver, niet accepteren is mijn mening. Bij ons in de buurt is een half jaar geleden een nieuw restaurant gekomen, voor thaise begrippen vrij prijzig, voor een maaltijd met een biertje ben je 1000 bth de man kwijt. Ze hebben daar een lekkere steak en die heb ik laatst weer besteld met de zeer duidelijke boodschap er bij dat er geen vetzooi in mag zitten. De eerste keer is dat goed gegaan, deze keer niet. Dus ondanks de protesten van mijn vrouwtje heb ik de boel terug gestuurd en een nieuwe gekregen die wel goed was. Grappig is dan wel dat ik ook alle bijgerechten die ik tijdens het wachten verorberd had, oa patat en een salade, ook weer nieuw kreeg. Ik ga er van uit dat ze er van geleerd hebben.

Wat is overigens Campo Allegro?
Campo Allegro is een bordeel vlak bij het vliegveld waar dames uit vele verschillende omliggende landen hun spaarrekening op komen krikken.Vroeger bij de Marine mochten wij daar niet komen en was er regelmatig controle van de MP's
Maar ja zeg tegen een paar Hollandse knapen dat mag niet dan gaan ze juist,dus als de MP kwam riepen die vrouwen,jantje,jantje MP dus moest je maken dat je weg kwam want ze pikten ons er zo uit met die keurig geknipte koppies,maar als we dan aan de haal gingen riepen die vrouwen ons binnen en verstopte ons.Dus wij jantjes hadden een goede verstandhouding met de dames van plezier.Ik praat nu weel van ettelijke jaren terug het zal nu ook wel veranderd zijn.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#17 Bericht door Ashakorat » zaterdag 25 juli 2015, 08:02

nbreeker schreef:
Wat is overigens Campo Allegro?
Campo Allegro is een bordeel vlak bij het vliegveld waar dames uit vele verschillende omliggende landen hun spaarrekening op komen krikken.Vroeger bij de Marine mochten wij daar niet komen en was er regelmatig controle van de MP's
Maar ja zeg tegen een paar Hollandse knapen dat mag niet dan gaan ze juist,dus als de MP kwam riepen die vrouwen,jantje,jantje MP dus moest je maken dat je weg kwam want ze pikten ons er zo uit met die keurig geknipte koppies,maar als we dan aan de haal gingen riepen die vrouwen ons binnen en verstopte ons.Dus wij jantjes hadden een goede verstandhouding met de dames van plezier.Ik praat nu weel van ettelijke jaren terug het zal nu ook wel veranderd zijn.[/quote]

Ik heb begrepen dat vroeger op de schepen ookm regelmatig een snikkelcontrole werd gehouden? :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#18 Bericht door nbreeker » zaterdag 25 juli 2015, 08:26

Dat is correct Han niet altijd maar in sommige havens die er om bekend stonden werd er een paar dagen na vertrek s'morgens bij het opstaan controle gehouden en waren de toiletten alleen bereikbaar via de dokter die dan meestal in de wasruimte controleerde,het was wel altijd een mannelijke dokter dat was wel jammer maar ik had daar nooit geen moeite mee,In 1960 waren we in Nieuw Guinea met de Karel Doorman en die trip duurde 7 maanden we kwamen daar Hunter straaljagers brengen voor de luchtmacht,en deden nog al wat havens aan,die gene die wat opgelopen hadden bij hun escapades werden niet bekend gemaakt,maar er hing iedere maand een lijst met namen die zich in de ziekenboeg moesten melden voor na controle dus aan de hand van die lijst wisten wij precies wie wat had opgelopen niet dat je ze iets kon verwijten want de meeste van ons liepen dat risico,maar normaal gesproken als je de wal opging en je kwam een aardige dame tegen waar je mee de koffer indook dan was het de bedoeling dat je eenmaal terug aan boord naar de ziekenboeg ging om je te laten ontsmetten hoe dat in z'n werk ging zal ik je besparen maar is een eenvoudige procedure,en dan werd je naam in het schoftenboek geschreven,mocht je na die ontsmetting toch wat oplopen werd je niet gestraft,maar liep je wat op en stond je niet in het schoftenboek dan moest je ook naar de ouwe en kreeg je straf,voor het moedwillig toebrengen van een ziekte,of woorden van gelijke strekking.Die ontsmetting werkte heel goed.Maar ja sommige dachten dat het echte liefde was en hij de eerste was nu daar kwam hij dan snel achter.Wij hadden ook een getrouwd iemand die altijd tegen ons liep te prediken van dat we een stel viespeuken waren,tot dat zijn naam ook op de lijst stond voor na-controle en we hem daarna niet meer gehoord hebben.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#19 Bericht door Ashakorat » zaterdag 25 juli 2015, 09:15

nbreeker schreef:Dat is correct Han niet altijd maar in sommige havens die er om bekend stonden werd er een paar dagen na vertrek s'morgens bij het opstaan controle gehouden en waren de toiletten alleen bereikbaar via de dokter die dan meestal in de wasruimte controleerde,het was wel altijd een mannelijke dokter dat was wel jammer maar ik had daar nooit geen moeite mee,In 1960 waren we in Nieuw Guinea met de Karel Doorman en die trip duurde 7 maanden we kwamen daar Hunter straaljagers brengen voor de luchtmacht,en deden nog al wat havens aan,die gene die wat opgelopen hadden bij hun escapades werden niet bekend gemaakt,maar er hing iedere maand een lijst met namen die zich in de ziekenboeg moesten melden voor na controle dus aan de hand van die lijst wisten wij precies wie wat had opgelopen niet dat je ze iets kon verwijten want de meeste van ons liepen dat risico,maar normaal gesproken als je de wal opging en je kwam een aardige dame tegen waar je mee de koffer indook dan was het de bedoeling dat je eenmaal terug aan boord naar de ziekenboeg ging om je te laten ontsmetten hoe dat in z'n werk ging zal ik je besparen maar is een eenvoudige procedure,en dan werd je naam in het schoftenboek geschreven,mocht je na die ontsmetting toch wat oplopen werd je niet gestraft,maar liep je wat op en stond je niet in het schoftenboek dan moest je ook naar de ouwe en kreeg je straf,voor het moedwillig toebrengen van een ziekte,of woorden van gelijke strekking.Die ontsmetting werkte heel goed.Maar ja sommige dachten dat het echte liefde was en hij de eerste was nu daar kwam hij dan snel achter.Wij hadden ook een getrouwd iemand die altijd tegen ons liep te prediken van dat we een stel viespeuken waren,tot dat zijn naam ook op de lijst stond voor na-controle en we hem daarna niet meer gehoord hebben.
Leuke verhalen. Toen ik 16 was heb ik gesolliciteerd bij de marine in Den Helder maar ben afgekeurd op een slecht oog. Ik was een enorme vechtjas toen, deed al een paar jaar aan vechtsporten en mijn ouders dachten dat de marine me wel in toom kon houden. Maar dat ging helaas niet door want ik had er zelf ook wel zin in.
.
Groet

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Herbergier » zaterdag 25 juli 2015, 11:25

Op Aruba, in de ziekenboeg van Marinierskazerne Savaneta, lag in mijn verplichte dienstperiode 1967/1969 ook een schoftenboek, wij hadden daar geen Campo Allegro, maar Sint Nicolaas, een stadje dat te vergelijken is met klein Pattaya, met een Esso raffinaderij en dus veel scheepslui die daar vertier zochten, dus waren er genoeg barretjes met leuke dames uit Columbia, die daar bezig waren hun bruidsschat te verdienen, wij hadden op Aruba geen MP, dus waren wij (Mariniers), als we ons katje gebeurd hadden, daar regelmatig te vinden om een biertje te drinken en kwamen hierdoor ook wel eens in het schoftenboek terecht.

Ik niet natuurlijk. :angel:
Alles van waarde is weerloos.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door bontje » zaterdag 25 juli 2015, 11:34

driver schreef:
bontje schreef:Ben momenteel een nieuw huis aan het bouwen, Voor mijn zwembad had ik 170 lengtes betonstaal laten komen (db12 sd40) Was een prima kwaliteit, Voor mijn fundering heb ik vorige week nog 40 lengtes bij laten komen van dezelfde zaak, Jullie weten waarschijnlijk wel dat het betonstaal dubbel gevouwen aankomt bij de klant....Toen we begonnen met de lengtes recht te maken merkte ik direct dat de kwaliteit stukken en stukken minder was, Zo erg zelfs dat ik het aan de kant gegooit heb en bij een andere zaak 40 nieuwe lengtes heb besteld.......Ik weet uit ervaring dat reclameren geen zin heeft........ Heb ik dus ook niet gedaan.
Zolang deze fraude blijft bestaan zal er regelmatig wat instorten in Thailand.
En als niemand dus reclameert blijft het zeker doorgaan dat ze minder goede kwaliteit leveren.
Je kunt toch gewoon naar dat bedrijf toegaan en zeggen /laten zien met fotoos dat deze partij minder is dan de eerste en dat je graag een nieuwe partij wilt die wel goed is.
Of ze het dan doen/kunnen is wat anders maar niks melden ligt zeker niet in mijn straatje zowel hier niet maar daar ook niet.

gr driver
Driver, Je kunt goed merken dat je niet in Thailand woont, Ik heb het reclameren op dit soort dingen allang opgegeven, Waar haalt deze farang het recht vandaan om te klagen over ons staal, Ze hebben immers nog nooit klachten gehad van de thaien....Thaien gebruiken het gewoon of het nu goed is of slecht.
Breeker Ik klaag niet....En misschien kan ik van jou takt nog wat leren hoe ik de Thaien moet benaderen, En verders accepteer ik dit gewoon....Wie Thailand wil verbeteren gaat zijn gang maar, Ik neem dit soort zaken gewoon op de koop toe....En woon hier verders bijna na alle tevredenheid.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door ron » zaterdag 25 juli 2015, 12:03

Campo Allegro..........tja,dat was me wat.... :P
Hoeren uit alle landen van Zuid-Amerika,waren daar verenigd.........
Veelal uit Colombia en Venezuela..........

Allemaal van horen zeggen :angel: ,aangezien ik alleen in het zeemanshuis kwam,en T-shirts en boxershorts kocht van "Froot of the Loom".. :worshippy:
Tja,toen al zo,n brave jongen............

Buenaventura in Colombia,was een ander verhaal.......... :crazy:
Hadden ze geen last van metaalmoeheid.......
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

j.b
Expat
Expat

#23 Bericht door j.b » zaterdag 25 juli 2015, 12:38

[quote="nbreeker"]Dat is correct Han niet altijd maar in sommige havens die er om bekend stonden werd er een paar dagen na vertrek s'morgens bij het opstaan controle gehouden en waren de toiletten alleen bereikbaar via de dokter die dan meestal in de wasruimte controleerde,het was wel altijd een mannelijke dokter dat was wel jammer maar ik had daar nooit geen moeite mee,In 1960 waren we in Nieuw Guinea met de Karel Doorman en die trip duurde 7 maanden we kwamen daar Hunter straaljagers brengen voor de luchtmacht,en deden nog al wat havens aan,die gene die wat opgelopen hadden bij hun escapades werden niet bekend gemaakt,maar er hing iedere maand een lijst met namen die zich in de ziekenboeg moesten melden voor na controle dus aan de hand van die lijst wisten wij precies wie wat had opgelopen niet dat je ze iets kon verwijten want de meeste van ons liepen dat risico,maar normaal gesproken als je de wal opging en je kwam een aardige dame tegen waar je mee de koffer indook dan was het de bedoeling dat je eenmaal terug aan boord naar de ziekenboeg ging om je te laten ontsmetten hoe dat in z'n werk ging zal ik je besparen maar is een eenvoudige procedure,en dan werd je naam in het schoftenboek geschreven,mocht je na die ontsmetting toch wat oplopen werd je niet gestraft,maar liep je wat op en stond je niet in het schoftenboek dan moest je ook naar de ouwe en kreeg je straf,voor het moedwillig toebrengen van een ziekte,of woorden van gelijke strekking.Die ontsmetting werkte heel goed.Maar ja sommige dachten dat het echte liefde was en hij de eerste was nu daar kwam hij dan snel achter.Wij hadden ook een getrouwd iemand die altijd tegen ons liep te prediken van dat we een stel viespeuken waren,tot dat zijn naam ook op de lijst stond voor na-controle en we hem daarna niet meer gehoord hebben.[/quote

Heb 19 maanden van mijn marinetijd in de West doorgebracht.(1965-1967)
Na een bezoek aan de dames werd je ontsmet dmv een Protargol spuit en het insmeren met zalf van je navel tot je knieen.
Als je die behandeling onderging in Aruba in de marinierskazerne dan liep je met de benen uit elkaar terug naar boord , de spuit met Protargol was er veel sterker.

J.b

Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Rens » zaterdag 25 juli 2015, 12:53

En zo komen we dus van een instortende nieuwe brug in Thailand, via Curaçao, Aruba en Buenaventura terecht bij het voorkomen van geslachtsziektes. Het kan verkeren zei Brederode :mrgreen:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#25 Bericht door nbreeker » zaterdag 25 juli 2015, 13:20

j.b schreef:
nbreeker schreef:Dat is correct Han niet altijd maar in sommige havens die er om bekend stonden werd er een paar dagen na vertrek s'morgens bij het opstaan controle gehouden en waren de toiletten alleen bereikbaar via de dokter die dan meestal in de wasruimte controleerde,het was wel altijd een mannelijke dokter dat was wel jammer maar ik had daar nooit geen moeite mee,In 1960 waren we in Nieuw Guinea met de Karel Doorman en die trip duurde 7 maanden we kwamen daar Hunter straaljagers brengen voor de luchtmacht,en deden nog al wat havens aan,die gene die wat opgelopen hadden bij hun escapades werden niet bekend gemaakt,maar er hing iedere maand een lijst met namen die zich in de ziekenboeg moesten melden voor na controle dus aan de hand van die lijst wisten wij precies wie wat had opgelopen niet dat je ze iets kon verwijten want de meeste van ons liepen dat risico,maar normaal gesproken als je de wal opging en je kwam een aardige dame tegen waar je mee de koffer indook dan was het de bedoeling dat je eenmaal terug aan boord naar de ziekenboeg ging om je te laten ontsmetten hoe dat in z'n werk ging zal ik je besparen maar is een eenvoudige procedure,en dan werd je naam in het schoftenboek geschreven,mocht je na die ontsmetting toch wat oplopen werd je niet gestraft,maar liep je wat op en stond je niet in het schoftenboek dan moest je ook naar de ouwe en kreeg je straf,voor het moedwillig toebrengen van een ziekte,of woorden van gelijke strekking.Die ontsmetting werkte heel goed.Maar ja sommige dachten dat het echte liefde was en hij de eerste was nu daar kwam hij dan snel achter.Wij hadden ook een getrouwd iemand die altijd tegen ons liep te prediken van dat we een stel viespeuken waren,tot dat zijn naam ook op de lijst stond voor na-controle en we hem daarna niet meer gehoord hebben.[/quote

Heb 19 maanden van mijn marinetijd in de West doorgebracht.(1965-1967)
Na een bezoek aan de dames werd je ontsmet dmv een Protargol spuit en het insmeren met zalf van je navel tot je knieen.
Als je die behandeling onderging in Aruba in de marinierskazerne dan liep je met de benen uit elkaar terug naar boord , de spuit met Protargol was er veel sterker.
J.b
Nu ik weet dat er sommige ziekenpa's waren die dat leuk vonden om je met die klote zalf vanaf je navel tot aan je knieën in te smeren maar dat is ze bij mijn nooit gelukt,ze zeiden wel eens als ik dat weigerde van dan schrijf ik je niet in het schoftenboek,nu dat maakte mij geen bal uit zolang ik maar was ontsmet,en ik heb nooit wijdbeens gelopen althans niet van het ontsmetten.Wel als je de volgende dag ging plassen kon het een beetje pijnlijk zijn maar s'avonds renden we de wal weer op.En om die zalf van je jongeheer en omliggende gebieden er af te krijgen gebruikte je een stuk boter voor je ging douchen.

Mahatma Gandhi.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Bean » zaterdag 25 juli 2015, 14:15

Zit ik in een keer van het Thailand forum op Het SOA forum :crazy:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door driver » zaterdag 25 juli 2015, 14:19

bontje...ik woon idd niet in Thailand maar zowel dan reclameerde ik dus wel.De keren dat ik er nu geweest ben heb ik ook al diverse keren wat gereclameerd en dat werdt keurig opgelost.Gezichtsverlies en alles er omheen ten spijt als ik iets koop en het is niet goed zeg ik dat gewoon. Nick gaf het ook al wat aan las ik die laat zich ook niet zo snel uit het veld staan met dit soort dingen. De off topic verhalen tussendoor vindt ik wel mooi om te lezen overigens.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door driver » zaterdag 25 juli 2015, 14:19

Bean schreef:Zit ik in een keer van het Thailand forum op Het SOA forum :crazy:
Het kan hier dus alle kanten op ha,ha

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid

#29 Bericht door Ashakorat » zaterdag 25 juli 2015, 14:24

Als ik dit zo allemaal lees ben ik ergens wel een beetje blij dat ik toen ben afgekeurd :crazy:
.
Groet

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door ron » zaterdag 25 juli 2015, 14:47

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen