Thaise zakenman biedt één miljard euro op AC Milan

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise zakenman biedt één miljard euro op AC Milan

#16 Bericht door prajak » zondag 08 november 2015, 02:28

Voetbal is een te duur en frustrerend speeltje

Ik heb daar geen meelij mee hoor. Lieden die de centen in de zak hebben branden als een ontploffende aansteker en dan ineens een foebalclub kopen.

“ IK MOT OOK EEN FOEBALCLUB “

Want Ome Thaksin had er een, Abra-zoveel heeft er een, Sheik Ali ben Hopla heeft er een en Li Peng Pang ook. Allemaal een foebalclub want dat geeft eer en sier en aanzien en vet dividend.

Het vet dividend, ja hoor!

Armoe troef lijkt het wel, overal. Ze barsten van de belasting- en bankschulden. Ik kijk eens rond aan de hand van mijn krantje.

Espanyol, diep in de schulden, Rastar uit China, 63 M euro.
Atletico Madrid, 44 M euro voor 20% eigendom.
Sheffield Wednesday, door een Thais consortium
Sochaux (Fr), door Chinees bedrijf Ledus.

Man City, Abu Dhabi
Arsenal, USA Kroenke
Leicester City, Thaise meneer Vichai
Man U, USA Glazier

Valencia, 420 M euro door Chinees Lim
Inter Milan, 300 M euro voor 70% eigendom, Thohir (Indon.)
AC Milan, dat is niet gelukt, ‘bunga bunga’ ligt dwars….
Ado Den Haag, een Chinees
en nog een paar in Nederland.

Dividend nul, eerder kans dat je de investering met verlies verkoopt.

Je werkt met mensen, foeballers, met giga salaris maar ze hebben allemaal een bewegingsstelsel en de gewoonte elkaar juist daar te trappen. Dan krijgen ze ook nog jeuk aan hun pijnappelklier en liggen maanden voor Pampus. Maar hun vet salaris loopt door....

Verliesgevende zaakjes, zoals de krant het noemt, ‘folie de grandeur’ grootheidswaanzin, stand op houden, geef het een naam.

Folie de Grandeur, een film met Louis de Funès:
https://www.youtube.com/watch?v=kmecRczjf2s

Nee, ik zet mijn centjes wel in de bank.

Ook bij Real Madrid armoe?

Ik denk van wel. Als hun sterspeler Ronaldo op Thaise TV een reklame doet voor anti roos shampoo dan vraag ik je toch....?

Van 2014 maar hij is nog steeds dagelijks te zien hier:
https://www.facebook.com/cr7thailandfan ... 5409503821

Nee, dan maar terug naar Poldergirls Senioren 5 te Luttikhuizen.

Weblink vol teleurstelling:

http://www.bangkokpost.com/news/sports/ ... ball-glory

printen44
Expat
Expat

#17 Bericht door printen44 » zondag 08 november 2015, 04:51

In de goeie ouwe tijd waren het de voorzitters van de grote voetbalclub die veel geld in een club staken. Die waren meestal van "eigen" haard, d.w.z. ze kwamen ui de regio van de club, waren vaak een geslaagd zakenman en hadden aanzien en bekendheid als ze voorzitter werden van een bekende voetbalclub.

Bekend zijn Ton Harmsen van Ajax, Cor Kieboom en Jorien van den Herik van Feyenoord, Riemer van der Velde van Heerenveen en Harry van Raay van PSV. Zij waren soms bekender dan een succesvolle trainer van de club.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Duncan » maandag 09 november 2015, 13:46

En vanwege de enorme financiele belangen wordt het hoe langer hoe minder leuk om naar te kijken. Verlies = minder exposure, dus minder tv-geld, en natuurlijk moet je elke transferperiode wel weer kunnen pochen met je nieuwste speeltje waar je 40+ mio voor hebt afgetikt, maar eigenlijk geen plaats in het elftal voor hebt dus dan maar op de tribune. En natuurlijk ga je achter elke 14-jarige aan die een bal 3 meter vooruit kan trappen, waar dan ook ter wereld. En ondertussen is er in de competities buiten Engeland/Duitsland/Spanje en in mindere mate Italie en Frankrijk geen speler meer die ouder dan 21 is en potentieel europese middelmaat of beter is, allemaal weggekocht. De engelse 2e edivisie koopt spelers bij ons ( FC Groningen ) weg terwijl wij Europees gaan spelen. Onvoorstelbaar nog, een jaar of 5 geleden... En wij blijven dab zitten met de leeftijdsgroep 18-20 die ooit misschien wel eens tot een nuttige Eredivisiespeler kunnen gaan uitgroeien ( mits er ervaring om ze heen loopt die ze in het veld kan coachen, maar ja, dat is er niet want weggkocht of te weinig niveau ) maar waar in de plaats van al verwacht wordt dat ze zelf het elftal dragen. :|
Echt, geen reet meer aan, dat moderne voetbal.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”