Thaise ID-kaart

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise ID-kaart

#16 Bericht door Jim » maandag 12 januari 2015, 21:47

tegenwoordig is het in nederland altijd de meisjesnaam met eventueel e/v (echtgenote van) naam partner.
alleen de achternaam van de partner kan niet (meer).
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door v@go » dinsdag 13 januari 2015, 00:14

Ik wist niet hoe het zat maar moet 10 maart mijn paspoort verlengen en op de website van de gemeente Bergeijk staat het volgende:

Wilt u de naam van uw partner in het reisdocument? Lever dan ook een huwelijksakte of partnerregistratie in, als de naam nog niet vermeld staat in het huidige reisdocument.
Wilt u dat de naam van een overleden partner wordt vermeld? Neem dan de overlijdensakte mee. Beide documenten mogen niet ouder dan 1 jaar zijn.

Naam van partner is dan misschien wel echtgenoot van denk ik.

http://www.bergeijk.nl/inwoners/product ... d_717.html

Bergeijk is een van de 8 gemeentes waar je als niet ingezetene voor 102,50€ je paspoort kunt verlengen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Jos Flachs
Expat
Expat

#18 Bericht door Jos Flachs » dinsdag 13 januari 2015, 01:22

Dat is compleet nieuwe voor me. Ik wist niet dat zoiets kon.
Wat is het nut? Als de naam van je echtgenoot in jouw NL paspoort staat, maakt dat Schengen visa aanvragen makkelijker? Ik neem aan dat je dan wel samen zal moeten reizen.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#19 Bericht door stevenl » dinsdag 13 januari 2015, 03:24

RuudThai schreef:
stevenl schreef:Vreemd dat om het paspoort gevraagd werd, veel Thai hebben dat niet eens.

Voor mijn zoon ID card aangevraagd (was eerste keer) dus tambien baan en geboortebewijs was nodig, maar geen paspoort.
Normaal doen ze dat ook niet denk ik, maar ze riepen eerst haar gegevens op in het bevolkingsregister en toen vroegen ze haar behalve het blauwe boekje ook het paspoort te tonen.
Ik denk dat die paspoortgegevens in de administratie stonden en dat ze iets wilden controleren, misschien de tenaamstelling. In het paspoort staat ze nl. vermeld met mijn achternaam zonder haar eigen naam en op de oude ID-kaart alleen met haar eigen naam.
Ah, ok, begrijp het nu, dan had een huwelijkscertificaat waarschijnlijk ook volstaan.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”