Die ballonnen gaan echt hoger als 300 meter. Maar buiten het gevaar voor de luchtvaart, branden in Thailand heel wat huizen af. Er hoeft maar een klein scheurtje in het papier van die ballon te komen en die valt dan brandend als een fakkel naar beneden. In Ngao is de hele markt en een tiental huizen door die ballonnen uitgebrand, in de vijf jaar dat ik er woonde.serpay schreef:Lijkt me niet zo gevaarlijk deze balonnen voor de luchtvaart.
Ballonnetje zal niet hoger komen als 300 meter
Een vliegtuig zit binnen een mum van tijd op 1000 meter.
Of het moet natuurlijk een 2 zitter zijn die komen niet zo snel hoog.
Dus het zal wel weer iets anders als geschreven is.
Idioten met ballonnen
Moderator: Loempia
-
- Expat
Re: Idioten met ballonnen
-
- Volwaardig lid
Dit staat in het persbericht als hier aangehaald.
On Thursday night, a Bangkok Airways flight from Chiang Mai to Bangkok was cancelled after pieces of a paper lantern were found stuck to an engine turbine fan.
The Airbus A320 had flown into the northern city's airport from Bangkok's Suvarnabhumi Airport and was due to return to the capital. As the plane taxied, lanterns were spotted floating over the airport and one was apparently sucked into the engine, Agence France-Presse reported.
"After the aircraft parked at the gate, technicians found a lantern stuck to engine number two and the airline decided to cancel" Flight PG906, Bangkok Airways said in its statement.
Het doet me denken aan een bijeenkomst tussen luchtvaartmaatschappijen en vertegenwoordigers van de internationale verzekeringsmaatschappijen die vliegtuigen verzekeren. De 'luchtvaart' vroeg wanneer de premies omlaag konden. De 'verzekering' antwoordde:
"Als je dit in de cockpit kunt horen. Co-piloot tegen piloot: Motor 19 staat in brand sir. Piloot tegen co-piloot: Zei je 19? Hum. 19 Links of 19 rechts...?"
Het gevaar lijkt me evident nu steeds meer vliegtuigen vanuit milieu-oogpunt met 2 motoren gaan vliegen. Al snap ik niet, maar ik ben een leek, waarom er geen rooster met de punt naar voren (nee, geen vangkooi...) voor die motor zit.
On Thursday night, a Bangkok Airways flight from Chiang Mai to Bangkok was cancelled after pieces of a paper lantern were found stuck to an engine turbine fan.
The Airbus A320 had flown into the northern city's airport from Bangkok's Suvarnabhumi Airport and was due to return to the capital. As the plane taxied, lanterns were spotted floating over the airport and one was apparently sucked into the engine, Agence France-Presse reported.
"After the aircraft parked at the gate, technicians found a lantern stuck to engine number two and the airline decided to cancel" Flight PG906, Bangkok Airways said in its statement.
Het doet me denken aan een bijeenkomst tussen luchtvaartmaatschappijen en vertegenwoordigers van de internationale verzekeringsmaatschappijen die vliegtuigen verzekeren. De 'luchtvaart' vroeg wanneer de premies omlaag konden. De 'verzekering' antwoordde:
"Als je dit in de cockpit kunt horen. Co-piloot tegen piloot: Motor 19 staat in brand sir. Piloot tegen co-piloot: Zei je 19? Hum. 19 Links of 19 rechts...?"
Het gevaar lijkt me evident nu steeds meer vliegtuigen vanuit milieu-oogpunt met 2 motoren gaan vliegen. Al snap ik niet, maar ik ben een leek, waarom er geen rooster met de punt naar voren (nee, geen vangkooi...) voor die motor zit.
- serpay
- Volwaardig lid
Klopt het staat er tijdens het taxien en dus niet tijdens de vlucht.
Een vergelijkbaar probleem heeft schiphol alleen dan met vogels.
Maar ik dacht dat deze ballonnen alleen met loy kratong gebruikt werden.
Schijnbaar nu het hele jaar door.
Een vergelijkbaar probleem heeft schiphol alleen dan met vogels.
Maar ik dacht dat deze ballonnen alleen met loy kratong gebruikt werden.
Schijnbaar nu het hele jaar door.
Alfisti rebeli
- nbreeker
- Standaard Lid
Verbieden is een ding,het handhaven daarvan is een ander verhaal.RuudThai schreef:Niet gevaarlijk? De start- en landingsbaan van het vliegveld van Sakon Nakhon laat het toestel recht over de omgeving van de stad komen aan-/ wegvliegen. En 's avonds zijn er 2 vluchten aankomst en vertrek. Dus 4 x een kans dat er zo'n ding in de motor terecht komt.
Ik heb dit jaar met Loy Krathong dan ook helemaal geen lampionballon zien vliegen. Het kan zijn dat de wind de andere kant opstond maar mogelijk heeft de gemeente het ook verboden.
Steden met vliegvelden moeten het maar kunnen verbieden, lijkt me veiliger voor het vliegverkeer.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Inmiddels is dit topic-het worden hier wensballonnen genoemd en meestal aan teogevoegd dat ze uit China komen- hier in NL nogal hot geworden en onderwerp van te nemen maatregelen. Dit vooral op instigatie van brandverzekeringen.
Trouwens-las net dat men in TH dat ook gaat overwegen (de regerende militairen), vanwege hinder voor het vliegverkeer en tevens vele branden.
Trouwens-las net dat men in TH dat ook gaat overwegen (de regerende militairen), vanwege hinder voor het vliegverkeer en tevens vele branden.
-
- Volwaardig lid
Ballonnen verboden in 5 districten in C-Mai.
http://www.bangkokpost.com/news/general ... -districts
Tja, en ook waar Printen44 woont. Ze weten de dader wel te vinden hoor!

http://www.bangkokpost.com/news/general ... -districts
Tja, en ook waar Printen44 woont. Ze weten de dader wel te vinden hoor!

-
- Expat
En ik had juist een grote voorraad ingeslagen voor Songkran!!!!!!!
-
- Volwaardig lid
Ja ja, Kees, buiten de waard gerekend. Je zit net in het verboden gebied voor ballonnen.
Ideetje: neem ze mee naar Nongkhai, hier vliegt niks rond.
We kunnen er een aan Nick in Udon geven als we de kaas brengen. Nick woont heel ver van de luchthaven af en omdat kaas verbroedert gaan we daar samen een ballonfeessie vieren. Toch?
Ideetje: neem ze mee naar Nongkhai, hier vliegt niks rond.
We kunnen er een aan Nick in Udon geven als we de kaas brengen. Nick woont heel ver van de luchthaven af en omdat kaas verbroedert gaan we daar samen een ballonfeessie vieren. Toch?
- serpay
- Volwaardig lid
waarom dan heeft men die niet nodig dus overbodig.printen44 schreef:En ik had juist een grote voorraad ingeslagen voor Songkran!!!!!!!
met loy kratong ja ............... maar ik woon niet in thailand.
Alfisti rebeli
-
- Expat
Maar ze waren zo goedkoop...

-
- Expat
Je lijkt mijn vrouw wel als ik vraag waarom ze weer tassen of schoenen gekocht heeft......printen44 schreef:Maar ze waren zo goedkoop...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

หลงรัก
-
- Expat
Serpay trapte er mooi in. Ik koop voor geen goud die rotkrengen.

-
- Volwaardig lid
En daarom neem je ze ook niet mee naar mij in maart. Maart! De droogste periode van het jaar. Zo'n ding op laten is dan je reinste waanzin.
- serpay
- Volwaardig lid
misschien wel .printen44 schreef:Serpay trapte er mooi in. Ik koop voor geen goud die rotkrengen.![]()
![]()
![]()
of een gevalletje van alsheimer light
Alfisti rebeli