Verkopers hup weg voort van de stoep!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat

Re: Verkopers hup weg voort van de stoep!

#16 Bericht door dutch » maandag 10 november 2014, 02:09

Jos Flachs schreef:In ieder geval niet door mij. Je hebt compleet gelijk. Stoepranden zijn vaak hoger dan 30 centimeter, dus tractorbanden op je rolstoel zijn geen overbodige luxe hier. Ik hoorde mensen wel eens grappen: stoepen zijn ideale plaatsen om je spullen te verkopen, een restaurant te runnen, als bromfietsstrook of als parkeerplaats. Als die rottige voetgangers er niet constant in de weg liepen!

Mijn ervaring met verkeer is toch wat anders. Ik vind Thais over het algemeen veel toleranter dan Nederlanders in het verkeer. Als je probeert in te voegen vanuit een zijstraat lukt dat altijd. Waar Nederlanders extra dicht op elkaar kruipen zodat je er nog geen vloeitje tussen kan krijgen, onder het motto "ik hoop dat je een pakje brood bij je hebt, asbak! " geeft een Thai je voorrang. Ook al heb je het niet. Er is een enorme hoop mis met het verkeer, maar de algemene houding is een stuk vriendelijker.

Waar ik minder fijne ervaringen mee heb zijn brommers. Automobilisten zijn veel te bang voor een kras op de lak, klopt. Maar brommers lijken wel WO2 torpedo's: ze kunnen alleen recht vooruit, er zit geen intelligentie in en het gaat ontzettend hard. Wat de brommer mist aan explosief vermogen maakt hij goed met snelheid. De paar keer dat ik een ongeluk kreeg op de fiets was dat altijd door een brommer, nooit met een auto.
Grotendeels mee eens.Vooral het gedrag van automobilisten is redelijk probleemloos.Alleen moeten wij ons eigen gedrag hieraan aanpassen. :Whistle:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Herbergier » maandag 10 november 2014, 04:51

Ik wandel overdag veel (van mijn huis eerst 500m op de vluchtstrook langs de grote weg, daarna ben ik in de stad, die ik dan wandelend doorkruis) en dan zie ik de Thaise mensen denken, daar loopt die tingtong farang weer, want een Thai vind 100m al te ver lopen, die denkt: Als je een motorbike of auto tot je beschikking hebt, dan ga je toch niet lopen, daar kan je moe van worden, de enige plaats waar een Thai wel kan lopen is (vooral vrouwen) in een shoppingcentrum, met airco natuurlijk, daar kunnen ze uren rondzwalken en worden ze nooit moe, vooral als er een ATM in de buurt is en die zijn daar helaas altijd in overvloed.

Je bent als wandelaar het laagste wat aan het verkeer deelneemt en dat kan je duidelijk merken, je moet dan ook heel erg goed opletten waar je loopt, de stoepranden zijn inderdaad dikwijls erg hoog en de stoep zelf dikwijls onbegaanbaar door mobiele restaurants, terrassen, straatverkopers, werkplaatsen, reclameborden, telefooncellen, auto's, motorbikes, elektriciteitspalen, kapotte putdeksels en tegels (heel erg gevaarlijk, vooral in het donker) enz.
Ze hebben hier ze totaal geen respect voor voetgangers als de stoep versperd is moet je wel een stukje over de rijweg lopen en dan moet je heel erg goed uitkijken want ze rijden de vouwen uit je korte broek, ook op een zebrapad moet je goed uitkijken, die zijn er hier zat, alleen weet men niet waarvoor die dienen (is ze ook nooit geleerd, net als de rest van de verkeersregels), er is vrijwel niemand die voor je stopt, je kan beter 10m verder oversteken, dan weet je zeker dat ze niet voor een voetganger stoppen en neem je dus geen risico.
Alles van waarde is weerloos.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door serpay » maandag 10 november 2014, 07:11

ja voor de een een ergernis voor de ander iets leuks.
ik zie ook dat de stoep per plaats veel kan verschillen de een veel beter dan de ander.
zoals herbergier terecht schrijft vooral de gaten zijn soms levensgevaarlijk, en van markeren hebben ze nog nooit van gehoord.
ik loop en fiets zeer vaak in thailand maar ook op de fiets ben je een doelwit en zou het makkelijk zijn als je soms 8 ogen hebt.
maar ook dat scheelt weer van plaats tot plaats.
als ik in bangkok fiets wordt er veel meer rekening met mij gehouden als dat ik in chiang-mai fiets.
ik denk dat dit komt door het onbekende van fietsers in het noorden.
zo fiets ik door de isaan een stuk prettiger alleen bussen en vrachtverkeer zien je totaal niet.
en wandelen het liefst toch op een hoge stoep waar het overige verkeer niet kan komen, ik denk soms daarom zijn die zo hoog gemaakt.
en heb je een rolstoel of rollator in thailand, dan heb je een probleem.
want zoek maar eens naar een gehandicapte toilet in thailand.............
conclusie: dit is azie welkom in een andere cultuur, leer er mee omgaan of ga terug
Alfisti rebeli

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#19 Bericht door nbreeker » maandag 10 november 2014, 07:16

serpay schreef:ja voor de een een ergernis voor de ander iets leuks.
ik zie ook dat de stoep per plaats veel kan verschillen de een veel beter dan de ander.
zoals herbergier terecht schrijft vooral de gaten zijn soms levensgevaarlijk, en van markeren hebben ze nog nooit van gehoord.
ik loop en fiets zeer vaak in thailand maar ook op de fiets ben je een doelwit en zou het makkelijk zijn als je soms 8 ogen hebt.
als ik in bangkok fiets wordt er veel meer rekening met mij gehouden als dat ik in chiang-mai fiets.
zo fiets ik door de isaan een stuk prettiger alleen bussen en vrachtverkeer zien je totaal niet.
en wandelen het liefst toch op een hoge stoep waar het overige verkeer niet kan komen, ik denk soms daarom zijn die zo hoog gemaakt.
conclusie: dit is azie welkom in een andere cultuur, leer er mee omgaan of ga terug
Bijna alle grote benzinestations hebben een gehandicapt toilet.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#20 Bericht door Gardensafari » maandag 10 november 2014, 09:03

nbreeker schreef:
serpay schreef:ja voor de een een ergernis voor de ander iets leuks.
Bijna alle grote benzinestations hebben een gehandicapt toilet.
Dat zijn alle toiletten in Thailand...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door elst99 » maandag 10 november 2014, 09:06

Behalve als je niet kan 'staan' ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat

#22 Bericht door dutch » maandag 10 november 2014, 09:09

Herbergier schreef:Ik wandel overdag veel (van mijn huis eerst 500m op de vluchtstrook langs de grote weg, daarna ben ik in de stad, die ik dan wandelend doorkruis) en dan zie ik de Thaise mensen denken, daar loopt die tingtong farang weer, want een Thai vind 100m al te ver lopen, die denkt: Als je een motorbike of auto tot je beschikking hebt, dan ga je toch niet lopen, daar kan je moe van worden, de enige plaats waar een Thai wel kan lopen is (vooral vrouwen) in een shoppingcentrum, met airco natuurlijk, daar kunnen ze uren rondzwalken en worden ze nooit moe, vooral als er een ATM in de buurt is en die zijn daar helaas altijd in overvloed.

Je bent als wandelaar het laagste wat aan het verkeer deelneemt en dat kan je duidelijk merken, je moet dan ook heel erg goed opletten waar je loopt, de stoepranden zijn inderdaad dikwijls erg hoog en de stoep zelf dikwijls onbegaanbaar door mobiele restaurants, terrassen, straatverkopers, werkplaatsen, reclameborden, telefooncellen, auto's, motorbikes, elektriciteitspalen, kapotte putdeksels en tegels (heel erg gevaarlijk, vooral in het donker) enz.
Ze hebben hier ze totaal geen respect voor voetgangers als de stoep versperd is moet je wel een stukje over de rijweg lopen en dan moet je heel erg goed uitkijken want ze rijden de vouwen uit je korte broek, ook op een zebrapad moet je goed uitkijken, die zijn er hier zat, alleen weet men niet waarvoor die cdienen (is ze ook nooit geleerd, net als de rest van de verkeersregels), er is vrijwel niemand die voor je stopt, je kan beter 10m verder oversteken, dan weet je zeker dat ze niet voor een voetganger stoppen en neem je dus geen risico.
Als ik schrijf,automobilisten min of meer probleemloos,dan bedoel ik ten opzichte van elkaar dus.
Voetgangers moeten echt opletten,dat ben ik hartgrondig met je eens.
Het dragen van een honkbal knuppel wil soms wel eens helpen,maar niet aan te raden want je loops ook kans tegen de verkeerde aan te lopen.
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door driver » maandag 10 november 2014, 09:26

Honkbalknuppel..zolang jij als eerste slaat komt het meestal wel goed ;)

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door serpay » maandag 10 november 2014, 10:51

Bijna alle grote benzinestations hebben een gehandicapt toilet. schreef nbreker
ja en die vind je natuurlijk in het centrum van de stad/dorp...
Alfisti rebeli

dutch
Expat
Expat

#25 Bericht door dutch » maandag 10 november 2014, 11:09

serpay schreef:Bijna alle grote benzinestations hebben een gehandicapt toilet. schreef nbreker
Wel in Thailand hoor!
Ronald Reagan

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#26 Bericht door Gardensafari » maandag 10 november 2014, 16:26

serpay schreef:Bijna alle grote benzinestations hebben een gehandicapt toilet. schreef nbreker
Goed lezen: een gehandicapt toilet is iets anders dan een gehandicaptentoilet...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door serpay » maandag 10 november 2014, 16:37

Gardensafari schreef:
Goed lezen: een gehandicapt toilet is iets anders dan een gehandicaptentoilet...
:clap: :clap: ik dacht al ..... ja lezen is soms moeilijk :giggle2:
maar niet te min mijn schoonvader heeft 2 jaar in een rolstoel gezeten,
dus weet ik hoe moeilijk het kan zijn in thailand.
Alfisti rebeli

hanshu

#28 Bericht door hanshu » maandag 10 november 2014, 20:02

RuudThai schreef:
hanshu schreef:Nee....veel azijnzeikers
Ik heb daar geen woorden voor. :evil:
Daar houd ik je aan.... :clap: :clap:

hanshu

#29 Bericht door hanshu » maandag 10 november 2014, 20:16

Afbeelding

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#30 Bericht door nbreeker » dinsdag 11 november 2014, 01:15

Nbreeker schrijf je met twee E's,en ja ook in de stad vind je goed geoutilleerde benzine stations.Tenminste hier in de Isan.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”