Bericht
door Herbergier » maandag 10 november 2014, 04:51
Ik wandel overdag veel (van mijn huis eerst 500m op de vluchtstrook langs de grote weg, daarna ben ik in de stad, die ik dan wandelend doorkruis) en dan zie ik de Thaise mensen denken, daar loopt die tingtong farang weer, want een Thai vind 100m al te ver lopen, die denkt: Als je een motorbike of auto tot je beschikking hebt, dan ga je toch niet lopen, daar kan je moe van worden, de enige plaats waar een Thai wel kan lopen is (vooral vrouwen) in een shoppingcentrum, met airco natuurlijk, daar kunnen ze uren rondzwalken en worden ze nooit moe, vooral als er een ATM in de buurt is en die zijn daar helaas altijd in overvloed.
Je bent als wandelaar het laagste wat aan het verkeer deelneemt en dat kan je duidelijk merken, je moet dan ook heel erg goed opletten waar je loopt, de stoepranden zijn inderdaad dikwijls erg hoog en de stoep zelf dikwijls onbegaanbaar door mobiele restaurants, terrassen, straatverkopers, werkplaatsen, reclameborden, telefooncellen, auto's, motorbikes, elektriciteitspalen, kapotte putdeksels en tegels (heel erg gevaarlijk, vooral in het donker) enz.
Ze hebben hier ze totaal geen respect voor voetgangers als de stoep versperd is moet je wel een stukje over de rijweg lopen en dan moet je heel erg goed uitkijken want ze rijden de vouwen uit je korte broek, ook op een zebrapad moet je goed uitkijken, die zijn er hier zat, alleen weet men niet waarvoor die dienen (is ze ook nooit geleerd, net als de rest van de verkeersregels), er is vrijwel niemand die voor je stopt, je kan beter 10m verder oversteken, dan weet je zeker dat ze niet voor een voetganger stoppen en neem je dus geen risico.
Alles van waarde is weerloos.