Bouwen in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

Re: Bouwen in Thailand

#16 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 27 september 2014, 18:03

jomel17 schreef:Toen wij gingen bouwen bij Khonkaen is mijn vrouw naar het gemeente huis geweest met een kladje als bouwtekening.
Ze kreeg te horen dat we alleen gelijkvloers mochten bouwen omdat ons huis midden op de markt staat.
Na wat heen en weer gepraat mocht er toch een verdieping op.
Later is er nog een kamer bijgebouwd zonder vooraf toestemming te vragen.
Voor dat de bouw begon zijn er opnemers geweest die paaltjes hebben geslagen op de grenzen van haar land.
Kijk, dat geeft dus een idee van het gevoerde "beleid". Ik neem aan dat het midden in de boonies nog minder stof zal laten opwaaien als je iets bouwt daar.
Hebben ze in Khonkaen ook mensen langsgestuurd TIJDENS de bouw, voor veiligheidsinspectie en dat soort dingen?
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

#17 Bericht door hanshu » zaterdag 27 september 2014, 19:15

YankeeDoodle schreef:
jomel17 schreef:Toen wij gingen bouwen bij Khonkaen is mijn vrouw naar het gemeente huis geweest met een kladje als bouwtekening.
Ze kreeg te horen dat we alleen gelijkvloers mochten bouwen omdat ons huis midden op de markt staat.
Voor dat de bouw begon zijn er opnemers geweest die paaltjes hebben geslagen op de grenzen van haar land.
Kijk, dat geeft dus een idee van het gevoerde "beleid". Ik neem aan dat het midden in de boonies nog minder stof zal laten opwaaien als je iets bouwt daar.
Hebben ze in Khonkaen ook mensen langsgestuurd TIJDENS de bouw, voor veiligheidsinspectie en dat soort dingen?
Ja ,tuurlijk :cheesy: :cheesy:

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#18 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 27 september 2014, 20:50

hanshu schreef:
YankeeDoodle schreef:
Ja ,tuurlijk :cheesy: :cheesy:
OK, ok, ok. Got the point................. :worshippy:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#19 Bericht door YankeeDoodle » zondag 05 oktober 2014, 13:42

hanshu schreef:
YankeeDoodle schreef:Ik zie dat verschillende leden zelf iets hebben (aan)gebouwd op hun land. Hoe is het gesteld met de regels rondom bouwen in Thailand? Heb je daar ook 12 duizend vergunningen van Gemeente, Waterschap, Provicie en de Overheid, plus een zooitje bouw inspecteurs die je voor je voeten lopen, nadat je er je volgende spijker hebt ingeramd?
Ben beniewd..............

Is nieuw Amsterdam in voorbereiding?
Late reactie, maar goede tip voor toekomstige naam van "mijn" domein. Zoiets als dit: ไคลน์อัมสเตอร์ดัม
Lijkt me leuk, Hans :cheesy:
Colin Powell

hanshu

#20 Bericht door hanshu » zondag 05 oktober 2014, 17:10

YankeeDoodle schreef:
hanshu schreef:
YankeeDoodle schreef:Ik zie dat verschillende leden zelf iets hebben (aan)gebouwd op hun land. Hoe is het gesteld met de regels rondom bouwen in Thailand? Heb je daar ook 12 duizend vergunningen van Gemeente, Waterschap, Provicie en de Overheid, plus een zooitje bouw inspecteurs die je voor je voeten lopen, nadat je er je volgende spijker hebt ingeramd?
Ben beniewd..............

Is nieuw Amsterdam in voorbereiding?
Late reactie, maar goede tip voor toekomstige naam van "mijn" domein. Zoiets als dit: ไคลน์อัมสเตอร์ดัม
Lijkt me leuk, Hans :cheesy:
Maak er dan van: ฉันอัมสเตอร์ดัม

hanshu

#21 Bericht door hanshu » dinsdag 07 oktober 2014, 16:43

New York is ook zo begonnen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”