Maleisies pasagierts toestel neergehaald boven Ukraine

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Re: Maleisies pasagierts toestel neergehaald boven Ukraine

#16 Bericht door joepattaya » vrijdag 18 juli 2014, 10:35

Het aantal Nederlanders is ondertussen al opgelopen naar 174....waarschijnlijk een aantal bemanningsleden van Nederlandse origine.

Malaysian Airways kan zijn boeltje wel inpakken.......kan er natuurlijk niet al te veel aan doen; er waren tenslotte geen speciale richtlijnen voor het betreffende gebied. Ze bloeden zwaar met 2 rampen in 4 maanden en de eerste ramp heeft ze al op rand van de financiele afgrond gebracht.

Wat mij eigenlijk meer interesseert is over hoe dit internationaal aangepakt wordt én wie het onderzoek in handen krijgt......de Russen, de Oekraniërs of ene Internationaal gezelschap van de IATA?

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#17 Bericht door greenthaiway » vrijdag 18 juli 2014, 10:48

joepattaya schreef:Het aantal Nederlanders is ondertussen al opgelopen naar 174....waarschijnlijk een aantal bemanningsleden van Nederlandse origine.

Malaysian Airways kan zijn boeltje wel inpakken.......kan er natuurlijk niet al te veel aan doen; er waren tenslotte geen speciale richtlijnen voor het betreffende gebied. Ze bloeden zwaar met 2 rampen in 4 maanden en de eerste ramp heeft ze al op rand van de financiele afgrond gebracht.

Wat mij eigenlijk meer interesseert is over hoe dit internationaal aangepakt wordt én wie het onderzoek in handen krijgt......de Russen, de Oekraniërs of ene Internationaal gezelschap van de IATA?
Dat laatste zou het beste zijn.
Als de Russen maar niet gaan klussen aan de zwarte dozen, die zijn w.s. onderweg naar Moskou.
Dit zal mogelijk het einde zijn voor Malaysian Airlines, ze stonden er financieel beroerd voor.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#18 Bericht door stevenl » vrijdag 18 juli 2014, 11:46

greenthaiway schreef:
joepattaya schreef:Het aantal Nederlanders is ondertussen al opgelopen naar 174....waarschijnlijk een aantal bemanningsleden van Nederlandse origine.

Dat laatste zou het beste zijn.
Als de Russen maar niet gaan klussen aan de zwarte dozen, die zijn w.s. onderweg naar Moskou.
Dit zal mogelijk het einde zijn voor Malaysian Airlines, ze stonden er financieel beroerd voor.
Ben ik ook bang voor. Ik vloog er graag mee, prima maatschappij.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door pong » vrijdag 18 juli 2014, 13:08

1 blackbox door die separatisten (terroristen) gepakt en onderweg naar Mockba.
1 door Oekraine zelf gevonden.
Zelfs Putin heeft Rutte gebeld met meeleven en toezegging dat er een onafhankelijk internationaal onderzoek moet komen. Volgens deskundigen op die radio zal het bij een plotse raketinslag die blackbox heel weinig zeggen-toestel funktioneert dan normaal tot de inslag en verder is er niks. USA moet allerlei veel duidelijker info van satellites hebben. En nu een geval waar mogelijk die enorme spioneerderij van de NSA van alle tweets en berichten wel eens voordelig zou kunnen uitpakken bij de oplossing. Hoewel (ben wrs de enige van hier die ooit zelf in Lugansk, in Donyetsk en in Kramatorsk-Slavyansk ben geweest) zuipen en ondeskundig gedrag zijn daar meer toonaangevend.
Het betrof een codeshare van MAS=MH en KL, die er al is vanaf dat KLM de routes naar AUstralie ophief, zo ongvr toen de nieuwe airport in KUL openging.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Pieter » vrijdag 18 juli 2014, 14:09

Er is in april wel degelijk door de aviation club van de vn om niet daar te vliegen ook de americano's vlogen daar al niet meer. Geldelijk gewin en of noncelance dus

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

RuudThai
Expat
Expat

#21 Bericht door RuudThai » vrijdag 18 juli 2014, 14:19

Volgens de live-site van De Volkskrant blijken er inmiddels 189 Nederlanders aan boord te zijn geweest:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522/Vl ... MH17.dhtml

189 Nederlanders aan boord
Er waren 189 Nederlanders aan boord van het ramptoestel. Dat is zojuist bekendgemaakt. De lijst van slachtoffers bestaat nu uit:

189 Nederlanders
27 Australiërs
29 Maleisiërs
12 Indonesiërs
9 Britten
4 Duitsers
4 Belgen
3 Filipijnen
1 Canadees
1 Nieuw-Zeelander
4 niet-geïdentificeerd

Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door Meritus » vrijdag 18 juli 2014, 18:10

RIP ... ben in diepe rauw voor alle slachtoffers ... ik hoop zo iets gebeurt nooit meer ... sterkte voor iedereen ...

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Henk Korat » vrijdag 18 juli 2014, 21:25

Het is moeilijk dit voorval een plekje te geven. Inmiddels is het Nederlandse dodental gestegen naar 192 en moeten we naar afschuwelijke foto's van separatisten kijken, die spullen van de passagiers als trofee ophouden. Ik heb inmiddels de afstand naar Donetsz berekend. Meer dan 2.800 km. Dat is zo'n 5 dagen rijden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 19 juli 2014, 00:57

Het is verschrikkelijk, zo triest, zoveel levens vernietigd.

Ik ben verbaasd hoe mat de Nederlandse regering reageert. Het voelt alsof Rutte, Poetin vooral niet tegen de schenen wil schoppen. Het is toch een schande dat die Russische separatisten staan te poseren met teddyberen. Vlak voor de crash had een klein kind hem misschien nog tegen zich aangedrukt en nu staat zo'n **** er mee te poseren.
- -

joepattaya
Expat
Expat

#25 Bericht door joepattaya » zaterdag 19 juli 2014, 06:53

Dit hele debacle eindigt in een diplomatiek steekspel want er staan natuurlijk ook andere belangen op het spel; neem alleen maar de gas-leveranties vanuit Rusland via de Oekraine, uitgerekend de 2 hoofdverdachten in dit drama.

Hr. Rutten kan wel "beloven" dat de onderste steen boven komt en dat de daders (standrechterlijk) veroordeelt zullen worden en de VN kan staande-pee wel een veiligheidsraad bijeen roepen, maar als dit vliegtuig boven het Midden-Oosten was neergehaald had de hele wereld in rep-en-roer geweest, waren vliegdekschepen, fregatten, jachtbommenwerpers niet te tellen geweest en zaten de desbetreffende Ambassadeurs werkeloos thuis achter de kokospalmen.

Het is en in triest, maar het maar weer eens duidelijk zien hoe betrekkelijk de termen "veiligheid" en "vrede" zijn.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door ron » zaterdag 19 juli 2014, 07:06

Nederlandse wielrenner ontsnapt twee keer op één jaar aan vliegtuigramp

De Nederlandse wielrenner Maarten de Jonge is aan de dood ontsnapt. Bijna had hij de noodlottige vlucht van Malaysia Airlines genomen, tot hij zag dat een latere KLM-vlucht een tikkeltje goedkoper was.

“Passagiersvliegtuig stort neer in Oekraïne. Was ik vandaag vertrokken, dan …”, liet Maarten de Jonge op zijn Twitter-account weten. De wielrenner fietst bij een Maleisisch team en zou vandaag na een kort verblijf in de Nederlandse stad Oldenzaal terugkeren naar Maleisië.

De Jong lijkt daarmee een goede engelbewaarder te hebben. In maart ontsnapte de man ook al aan een ramp: toen koos hij last minute nog voor een andere vlucht, waardoor hij net niet op het toestel zat dat later in de Indische Oceaan neerstortte. De jonge zelf zal nu komende zondag naar Maleisië afreizen. “Mijn ouders zijn ongerust, maar ik heb er alle vertrouwen in. Ik heb nu al twee keer geluk gehad, dat gaat de derde keer ook goed komen”, aldus de man aan RTV Oost.

Bron:http://www.zita.be/nieuws/buitenland/34 ... gramp.html
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door KhunSugar » zaterdag 19 juli 2014, 13:07

http://m.nrc.nl/youp/2014/07/19/niet-te-bevatten/

Inderdaad, niet te bevatten !

KS

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Phuket Dragon
Expat
Expat

#28 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 19 juli 2014, 14:23

4 dagen geleden was de vlieghoogte van 26.000 op 32.000 voet gezet waarboven gevlogen mocht worden door commerciele luchtvaart.
Er word aangegeven dat het toestel op 33.000 voet vloog en hier moet een vraagteken bij worden gezet.
Door het hoge gewicht moet eerst flink wat kilometers worden gedaan ( fuel verbranden ) voordat het een bepaalde hoogte kan gaan vliegen......de zwarte dozen zullen bevestigen of ze op veilige hoogte vlogen.

Dan voert elk commercieel vliegtuig een baken die continu een signaal van indentificatie uitzend, dus dit moet zijn opgevangen door de commando eenheid die het luchtruim in de gaten houd zowel door Ukraine als de separatisten/russen.

Op het Thaise Kapook staat het verhaal van een Brit die met zijn Maleisiese vrouw en baby niet kon worden geboard op schiphol door overboeking.......zijn maag draaide om toen het bericht bekend werd....
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Adrie » zaterdag 19 juli 2014, 21:42

Wereldvreemd schreef:
Het is toch een schande dat die Russische separatisten staan te poseren met teddyberen. Vlak voor de crash had een klein kind hem misschien nog tegen zich aangedrukt en nu staat zo'n **** er mee te poseren.
Door de crazy sociale media worden vaak dingen het WWW opgeslingert die eigenlijk heel anders zijn als het lijkt.

Zo ook met die foto van de man die de knuffel van een kind omhoog houd, en meteen daarna zijn pet af neemt en een kruis slaat.

Sorry, maar ik ga s,morgens vroeg van huis om met de vrachtwagel op pad te gaan voor Hallo Jumbo, en heb meestal de radio op radio 2 staan.

Mijn gsm is een Nokia 6303 en heb dus geen internet waardoor ik van minuut tot minuut op de hoogte ben van alle ontwikkelingen in de wereld, en ervaar dit als goed voor mijn eigen gemoedsrust, want regelmatig hoor ik mensen overdag opgewonden reageren op dingen die in de wereld gebeuren.

Het is zeer triest wat hier is gebeurd, temeer ook dat veel forumleden waaronder ikzelf vaak deze route hebben gevlogen.

Ik weet niet sinds hoeveel jaar precies Eva Air en China Airlines over Rusland vliegen, maar hebben dat niet altijd gedaan.
Via Rusland is een gunstige route qua brandstofverbruik.

Maar de laatste jaren heb ik ook vaak gedacht als we boven Afganistan vlogen, ( Er zou daar onder maar eens een gek rond lopen die op het idee komt om een raket af te schieten op ons.

Dit is nu nog werkelijkheid geworden> Triest, diep triest dit

Sterkte voor de nabestaanden

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door driver » zaterdag 19 juli 2014, 21:49

Adrie schreef:
Wereldvreemd schreef:
Het is toch een schande dat die Russische separatisten staan te poseren met teddyberen. Vlak voor de crash had een klein kind hem misschien nog tegen zich aangedrukt en nu staat zo'n **** er mee te poseren.
Door de crazy sociale media worden vaak dingen het WWW opgeslingert die eigenlijk heel anders zijn als het lijkt.

Zo ook met die foto van de man die de knuffel van een kind omhoog houd, en meteen daarna zijn pet af neemt en een kruis slaat.

Sorry, maar ik ga s,morgens vroeg van huis om met de vrachtwagel op pad te gaan voor Hallo Jumbo, en heb meestal de radio op radio 2 staan.

Mijn gsm is een Nokia 6303 en heb dus geen internet waardoor ik van minuut tot minuut op de hoogte ben van alle ontwikkelingen in de wereld, en ervaar dit als goed voor mijn eigen gemoedsrust, want regelmatig hoor ik mensen overdag opgewonden reageren op dingen die in de wereld gebeuren.

Het is zeer triest wat hier is gebeurd, temeer ook dat veel forumleden waaronder ikzelf vaak deze route hebben gevlogen.

Ik weet niet sinds hoeveel jaar precies Eva Air en China Airlines over Rusland vliegen, maar hebben dat niet altijd gedaan.
Via Rusland is een gunstige route qua brandstofverbruik.

Maar de laatste jaren heb ik ook vaak gedacht als we boven Afganistan vlogen, ( Er zou daar onder maar eens een gek rond lopen die op het idee komt om een raket af te schieten op ons.

Dit is nu nog werkelijkheid geworden> Triest, diep triest dit

Sterkte voor de nabestaanden
http://nos.nl/video/676803-het-verhaal- ... uffel.html

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”