Supermarkten
Moderator: Loempia
- Herbergier
- Volwaardig lid
Re: Supermarkten
Ik heb verder ook nooit problemen, ik lach altijd tegen iedereen hier, kom uit tenslotte de horeca, maar mijn vrouw moet overdag werken dus dan doe ik altijd alleen de boodschappen en hier in Buriram staan er bij de Big C geen inpakkers, hier moet je alles zelf doen, bij de Makro hier leg ik altijd mijn spullen zoveel mogelijk met de streepjescode omhoog, zodat ze het snel kunnen scannen, dat heb ik in Nederland geleerd, maar ik heb er alleen een hekel aan dat ze bij het wisselgeld eerst de biljetten geven met daarop de munten en daarop het bonnetje, ik gebruik hier nooit mijn bankpasje om te betalen, dat was ik als caféman in Nederland ook niet gewend, want in het café betaalde, in mijn tijd, bijna iedereen met contant geld, dus ik had altijd voldoende contant geld op zak, verder zeg ik altijd vriendelijk gedag tegen elke farang waar ik oogcontact mee heb, maar dat is ook hier al veel minder dan een jaar of tien geleden.
Alles van waarde is weerloos.
-
- Volwaardig lid
Herbergier toch ! Waarom heb je dan geen 4 handen ? Dat is een ernstig gemis en je moet toch eens een arts raadplegen !
Ik heb daar ook last van. Daar sta je dan, knip in de linkerhand, rechts ontvang je geldbriefjes en kloterige muntjes en daarop een bonnetje, en zie dat maar in de knip te laten vallen. De wisselgeldbriefjes worden tig keer geteld dus die kloppen wel hoor ! De muntjes laten me dan koud.
Maar het is een snelle actie van de caissière en het lijkt er op dat ze van je af wil. Pleur de rommel maar in die hand en het is wel OK. En dan, terwijl jij daar staat met jouw spullen, komt Mali met de vraag of pakje A even bekeken kan worden op prijs, vraagt buurvrouwcaissière Ooy (of Boy of Ploy) iets aan haar waardoor ze van de zaak afgeleid is, is de magneetstrip om de fles wijn of sterker te ontzetten nergens te vinden (...
...) en tenslotte komt de manager vertellen dat het 2 minuten voor 11 is en men je geen wijn mag verkopen.
HIIII-KAAT-GRUPS !
Gospe ! Wat een klantonvriendelijkheid maar daar kan die juffrouw aan de kassa niks aan doen. Die doet wat haar wordt opgedragen.
Dit is Thailand !

Ik heb daar ook last van. Daar sta je dan, knip in de linkerhand, rechts ontvang je geldbriefjes en kloterige muntjes en daarop een bonnetje, en zie dat maar in de knip te laten vallen. De wisselgeldbriefjes worden tig keer geteld dus die kloppen wel hoor ! De muntjes laten me dan koud.
Maar het is een snelle actie van de caissière en het lijkt er op dat ze van je af wil. Pleur de rommel maar in die hand en het is wel OK. En dan, terwijl jij daar staat met jouw spullen, komt Mali met de vraag of pakje A even bekeken kan worden op prijs, vraagt buurvrouwcaissière Ooy (of Boy of Ploy) iets aan haar waardoor ze van de zaak afgeleid is, is de magneetstrip om de fles wijn of sterker te ontzetten nergens te vinden (...

HIIII-KAAT-GRUPS !
Gospe ! Wat een klantonvriendelijkheid maar daar kan die juffrouw aan de kassa niks aan doen. Die doet wat haar wordt opgedragen.
Dit is Thailand !
- RuudThai
- Expat
Wat een gemiezemaus weer! Zeuren over muntjes, kassabonnetjes, plastic tasjes, het is weer echt de Hollandse.... o nee, de Nederlandse (anders voelen de Limburgers zich weer buitengesloten
!) zeurmentaliteit die de klok slaat.
IK heb nooit ergens last van dit soort dingen. Ik doe graag boodschappen, vaak alleen dan kan ik zelf lekker in de chocoladestand graaien, zeker bij de Tops die een uitgebreide en kwalitatief goede sortering heeft. Ik ga dan naar de kassa met de mooiste caissière, begroet haar vriendelijk, geef het Tops (of BigC/Makro/Tesco) pasje plus eventuele bij een voorgaande keer ontvangen kortingsbonnetjes en leg mijn artikelen op de loopband of de desk. Of bij de Makro worden ze gewoon in je wagentje gescand en daarna overgeheveld naar een ander wagentje als het erg veel is.
Soms betaal ik cash en soms met een debit- of creditcard. Bij cash betalen heb ik nooit de hierboven genoemde problemen, althans, IK zie er geen probleem in. Gewoon, wisselgeld ontvangen en in je portemonnee doen plus de kassabonnetjes ook. En ondertussen laad ik alles weer in het wagentje.
Het is net Nederland bij de AppieHein!

IK heb nooit ergens last van dit soort dingen. Ik doe graag boodschappen, vaak alleen dan kan ik zelf lekker in de chocoladestand graaien, zeker bij de Tops die een uitgebreide en kwalitatief goede sortering heeft. Ik ga dan naar de kassa met de mooiste caissière, begroet haar vriendelijk, geef het Tops (of BigC/Makro/Tesco) pasje plus eventuele bij een voorgaande keer ontvangen kortingsbonnetjes en leg mijn artikelen op de loopband of de desk. Of bij de Makro worden ze gewoon in je wagentje gescand en daarna overgeheveld naar een ander wagentje als het erg veel is.
Soms betaal ik cash en soms met een debit- of creditcard. Bij cash betalen heb ik nooit de hierboven genoemde problemen, althans, IK zie er geen probleem in. Gewoon, wisselgeld ontvangen en in je portemonnee doen plus de kassabonnetjes ook. En ondertussen laad ik alles weer in het wagentje.
Het is net Nederland bij de AppieHein!
-
- Volwaardig lid
SeksistRuudThai schreef: ... Ik ga dan naar de kassa met de mooiste caissière ...

Wij kopen eigenlijk nooit zoveel op voorraad dat het tot opstoppingen leidt, en aangezien een "goedendag" en een glimlach gratis zijn trakteer ik ze daar dan ook gewoon op. Geld en kassa-aanslagen check ik met ze mee, inpakken ( en meechecken ) doet Mevrouw Duncan, dus ach, het loopt wel los hier. We komen ook eigenlijk bijna nooit in Big C's etc...
Enige irritatie is dat ik nooit kan onthouden wanneer die alcoholtijden er zijn, dus als ik 2 halve liters onbekend bier ergens onderweg mee wil nemen om thuis/hotel uit te proberen en het mag niet, daar baal ik dan wel van maar goed, regels zijn regels ( en dan koop ik later wel weer Leo, is ook geen straf

-
- Volwaardig lid
Alcoholtijden..ook iets belachelijks.Duncan schreef:SeksistRuudThai schreef: ... Ik ga dan naar de kassa met de mooiste caissière ....
Wij kopen eigenlijk nooit zoveel op voorraad dat het tot opstoppingen leidt, en aangezien een "goedendag" en een glimlach gratis zijn trakteer ik ze daar dan ook gewoon op. Geld en kassa-aanslagen check ik met ze mee, inpakken ( en meechecken ) doet Mevrouw Duncan, dus ach, het loopt wel los hier. We komen ook eigenlijk bijna nooit in Big C's etc...
Enige irritatie is dat ik nooit kan onthouden wanneer die alcoholtijden er zijn, dus als ik 2 halve liters onbekend bier ergens onderweg mee wil nemen om thuis/hotel uit te proberen en het mag niet, daar baal ik dan wel van maar goed, regels zijn regels ( en dan koop ik later wel weer Leo, is ook geen straf).
7-Eleven zit er een slot of ketting op en van ik dacht 14.00-17.00 uur geen alcohol verkoop en dus loopt Suk of ik naar bijv. een straatje erachter en koop daar gewoon bijv 2 flessen Chang hoezo alcohol verkoop verbod op gezette tijden ?
gr driver
- Jim
- Volwaardig lid
gewoon 10.5 liter kopen, maar dat is natuurlijk wel weer een hoop sjouwen 

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”