EMS

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: EMS

#16 Bericht door prajak » zondag 13 april 2014, 06:36

Trangerkuda, is een postbus iets voor je ?

Maar die zullen wel vol zijn.....en dan bestaat ook nog de kans dat de postmeneer/-mevrouw die de sortering doet geen westerse cijfers kan lezen..... :mrgreen: Het komt in de verkeerde postbus, de mensen daar halen het op en kijken pas op kantoor wat er op staat, en bij onjuiste bezorging gaat jouw post in het ronde archief.....

Mijn SVB- en belastingpost komt bij mijn broer in NL aan en die scant het in. Ik mag tot nu toe niet klagen al vindt geen bezorging plaats als de vaste bezorger ziek is. EMS post komt via een aparte besteller en dat gebeurt zelfs op zondag hier.

trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door trangerkuda » zondag 13 april 2014, 07:40

Prajak, ik was inderdaad van plan om binnenkort toch maar eens te vragen of er momenteel een postbus beschikbaar is. En wat de rest van je reactie aangaat, waar je spreekt over diverse opties die dan vervolgens weer fout zouden kunnen gaan; ik sluit geen daarvan inderdaad bij voorbaat uit.
Desalniettemin leef ik nog steeds met uitermate veel plezier en genoegen in dit land en zou voor geen prijs terug willen naar Nederland.
Ook wat dit soort zaken betreft, geldt het gezegde: 's lands wijs, 's lands eer, denk ik dan maar.

printen44
Expat
Expat

#18 Bericht door printen44 » zondag 13 april 2014, 10:59

Ach, hier is de post ook niet alles, maar er is internet. Als ik post verwacht en die komt pas twee maanden later, dan heb ik al weken eerder de desbetreffende instantie gebeld en die stuurt de brief, formulier e.d. keurig per e-mail naar mij toe. Officieel is een uitgeprinte mail, niet legaal, maar hier in Thailand zal men daar zich niet om bekommeren.

Post naar Nederland gaat altijd aangetekend en indien erg belangrijke post per EMS.

Naar Namibie moet je geen post sturen en zeker geen pakjes e.d. Komt nooit aan. Onderweg hebben grijpgrage handen alles al open gemaakt en wat men niet kan gebruiken, weggegooid. Er zijn een paar particuliere postbezorgingsbedrijven daar en die floreren, want ze zijn wel betrouwbaar. In dat opzicht scoort de Thaise Post heel goed, niet al te vlug, maar wel goed. Mijn post komt hier altijd aan, maar soms met ruime vertraging.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”