Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#16 Bericht door Thaigoods » donderdag 20 maart 2014, 18:29

Vanaf Surat Thani airport is het nog 1,5 uur met de bus naar de pier en dan nog 1,5 uur met de boot. En ga er maar vanuit dat er voldoende wachttijd is tussen de aansluitingen.

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#17 Bericht door Xenzia » dinsdag 25 maart 2014, 13:40

We gaan denk ik gewoon een rechtstreekse vlucht boeken. We hebben dan een rustigere reis en och, voor die paar euro meer een stukje meer vakantie :-) Ik kan via nok air (dat las ik op t forum) geen vluchten vinden, klopt dat? Of moeten we het gewoon aldaar boeken?

Ik ga denk ik wat schrappen en rustiger reizen en meer ontdekken op 1 plek.

Bangkok
Khao Yai NP
Ayutthaya
Chiang Mai
Koh Samui of Koh Phangan

Ik zou wel wat meer willen bekijken, maar vraag me ook af hoe je dat tussendoor zou doen met de koffers/backpack.. het lijkt mij dat je altijd eerst een accommodatie moet hebben om ze achter te laten, of hebben jullie andere manieren? Zie mezelf geen tempels bekijken al slepende met een koffer :)

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#18 Bericht door ireen123 » dinsdag 25 maart 2014, 22:15

Hoi, we zijn net terug van onze vakantie.
Aangezien wij bijna niets hadden vastgelegd (wel uitgezocht, dmv Agoda voorselecties en Booking-keuzelijsten), hebben we ook de binnenlandse vlucht pas in Thailand geregeld. Zo konden we ter plekke beslissen hoelang we daar zouden blijven.
Via internet, hotel pc, tourist reis bureau of ander reisbureautje

Andere route maar het blijven binnenlandse vluchten.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#19 Bericht door Farang Baa » dinsdag 29 april 2014, 09:13

Waarom pakt toch iedereen de nachttrein naar Chiang Mai? Een lange, oncomfortabele rit boordevol backpackers en al weken voor vertrek zijn de beste plaatsen verkocht.
Nee, TS, als je dan toch de nachttrein wilt nemen, pak dan de trein richting Sungai Kolok in het zuiden. Als je uitstapt in Hat Yai (misschien al eerder) kun je per bus richting Koh Samui of naar Krabi, de rustige(re) overbuur van Phuket. Deze trein kun je korter van tevoren boeken en er reizen veel meer Thai dan farang mee. Dat komt m.i. de sfeer ten goede.
In Hat Yai wel uitstappen! Je wilt niet door Pattani, Yala en Narathiwat reizen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#20 Bericht door prajak » dinsdag 29 april 2014, 09:37

"...Waarom pakt toch iedereen de nachttrein naar Chiang Mai? Een lange, oncomfortabele rit boordevol backpackers en al weken voor vertrek zijn de beste plaatsen verkocht...."

Inderdaad ! Ik zou ook de dagtrein pakken. Ik pakte ook altijd de dagtrein Nongkhai. Of de dagbus. Het zit minder vol en je ziet wat van de omgeving.

Maar veel toeristen vinden 'Thailand vanuit een raampje' minder leuk dan 'Thailand zelf beleven'. En daar is ook wat voor te zeggen.

"...In Hat Yai wel uitstappen! Je wilt niet door Pattani, Yala en Narathiwat reizen..."

Een waar woord. In die streken kom je alleen als je er echt wat te zoeken hebt. Zie de website van BuZa en de ambassade in Bngkok. Dagelijks een paar doden.

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#21 Bericht door ireen123 » dinsdag 29 april 2014, 11:06

Farang Baa schreef:Waarom pakt toch iedereen de nachttrein naar Chiang Mai? Een lange, oncomfortabele rit boordevol backpackers en al weken voor vertrek zijn de beste plaatsen verkocht.
Nee, TS, als je dan toch de nachttrein wilt nemen, pak dan de trein richting Sungai Kolok in het zuiden. Als je uitstapt in Hat Yai (misschien al eerder) kun je per bus richting Koh Samui of naar Krabi, de rustige(re) overbuur van Phuket. Deze trein kun je korter van tevoren boeken en er reizen veel meer Thai dan farang mee. Dat komt m.i. de sfeer ten goede.
In Hat Yai wel uitstappen! Je wilt niet door Pattani, Yala en Narathiwat reizen.
Wij hebben dus ook het zuiden gezien, het veilige stuk :)
Ik zou toch naar Phucket gaan, de stranden zijn aanzienlijk mooier dan Krabi-Ao Nang.
Of je wel of niet in zee kunt zwemmen, ligt aan je reistijd (zeer sterke onderstroom in de regentijd-surfwedstrijden ;-) ) en de weergoden.
Vergeet Phang Nga niet, zo mooi. :clap:

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#22 Bericht door Casper » dinsdag 29 april 2014, 19:19

Eigenlijk zou je, na het uit het vliegtuig stappen, niet meer dan een halve dag per keer moeten willen reizen. Je bent toch op vakantie! Mensen vliegen van BKK naar zuid naar noord en weer terug en wat zien ze dan helemaal? Ik reis liever in etappes. Ik mis liever een dag in Chiang Mai dan een halve dag en een overnachting in Lampang.

Over flora en fauna en "het echte Thailand" gesproken, het is een wens van mij om 1 van de volgende keren geheel via het westen, lags de grens met Myanmar zeg maar, naar het noorden te trekken. Provincies als Tak en Mae Hong Son zijn niet te versmaden! En daarna weer afzakken via Nan richting de schoonfamilie in Loei en Nong Bua Lamphu.

Maar het zal wel tot de laatste provincies beperkt blijven, daar je in 3/4 weken nu eenmaal niet zoveel kan ondernemen zonder dat het jachtig wordt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#23 Bericht door prajak » woensdag 30 april 2014, 01:15

Casper, kun je per auto/motor van Nan naar Loei zonder over de 101 en de 119 via Uttaradit te gaan ?

Mijn (oude) kaart geeft een pak binnenwegen aan met 4 nummers; 1162, 1243, 1123, 1268 en dan via de 2195 Loei in. Misschien zijn dat inmiddels schitterende wegen geworden ?

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#24 Bericht door Casper » vrijdag 02 mei 2014, 17:32

prajak schreef:Casper, kun je per auto/motor van Nan naar Loei zonder over de 101 en de 119 via Uttaradit te gaan ?

Mijn (oude) kaart geeft een pak binnenwegen aan met 4 nummers; 1162, 1243, 1123, 1268 en dan via de 2195 Loei in. Misschien zijn dat inmiddels schitterende wegen geworden ?
Dag Prajak,

Ik heb geen idee of er andere opties zijn, deze route is namelijk een wens van me en heb ik nog niet gereden. Als ik zo op de kaart kijk zijn de door jou genoemde wegen wel de enige optie, en op streetview zien ze er nog niet zo slecht uit toch? De beroemde weg naar Pai is een stuk erbarmelijker, en bovendien vind ik dat wel avontuurlijk.

Mogelijk kan je op nog kleinere wegen binnendoor of via Laos, maar ik weet niet of je als buitenlander vanuit Nan Laos in kan...

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#25 Bericht door Xenzia » dinsdag 13 mei 2014, 12:36

Ik vroeg me ook altijd al af waarom de dag trein naar het noorden niet zo populair is... misschien toch overwegen.
Ook zat ik te denken om misschien een goedkoop kamertje te boeken in Ayutthaya bij bijvoorbeeld het station zodat we overdag de stad kunnen verkennen en een plek hebben om onze koffers te stallen. 'S-avonds kunnen we ons dan nog even opfrissen (ik lees dat dat wel wenselijk is na een dag in Ayutthaya) en dan de nachttrein te pakken naar het noorden.

In de periode dat wij gaan (juli) wordt toch aangeraden om een eiland/strand te kiezen aan de oostzijde?
Het komt nu wel heel dichtbij.. moet nog zoveel uitzoeken :-)

We willen graag op Koh Samui of Koh Phangan een accommodatie waarbij je direct op het strand zit, iemand tips?

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#26 Bericht door ireen123 » dinsdag 13 mei 2014, 15:29

Xenzia schreef:We willen graag op Koh Samui of Koh Phangan een accommodatie waarbij je direct op het strand zit, iemand tips?
Vermeld even je prijsniveau voor een accommodatie, of is er geen limiet? :D

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#27 Bericht door brake034 » dinsdag 13 mei 2014, 16:29

Casper schreef:
prajak schreef: maar ik weet niet of je als buitenlander vanuit Nan Laos in kan...
Ja dat kan gewoon, Laos visum bij aankomst, geen lange wachttijden ook, beter als Chiang Khong's nieuwe brug, zeker op de motor.
Als je vragen hebt over het benodigde auto/motor papierwerk laat het me maar weten en zal je proberen te helpen.
Marcel

Xenzia
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: vrijdag 31 januari 2014, 10:13

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#28 Bericht door Xenzia » woensdag 14 mei 2014, 09:09

ireen123 schreef:Vermeld even je prijsniveau voor een accommodatie, of is er geen limiet? :D
Ehm, het is wel de afsluiter van onze vakantie dus het mag best een beetje duurder zijn dat wat we doorgaans betalen. Misschien € 100 per nacht?

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#29 Bericht door v@go » woensdag 14 mei 2014, 09:52

Chaweng Garden Beach Resort

Als je op google zoekt krijg je voor zo'n 100 € zoiets
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand, hoe rondje plannen

#30 Bericht door prajak » woensdag 14 mei 2014, 09:55

"...Ehm, het is wel de afsluiter van onze vakantie dus het mag best een beetje duurder zijn dat wat we doorgaans betalen. Misschien € 100 per nacht?..."

Bij mijn vakanties, maar oei dat is lang lang geleden, was het tegen het einde van de reis zo goedkoop mogelijk slapen want de poen was op....... Verstandige mensen tegenwoordig ! :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”