baan opgezegd en reeds gegaan

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
kdek87
komt net kijken
komt net kijken

Re: baan opgezegd en reeds gegaan

#16 Bericht door kdek87 » dinsdag 28 januari 2014, 19:05

Heren ik weet dat er genoeg voedsel en ook fastfood voedsel is maar kennen jullie manneke pis in amsterdam en vele anderen. Dit wil ik gaan doen in de tussentijd een belg ontmoet die heeft een restaurant en zegt dat de 75.000 baht belachelijk is morgen een afspraak bij een Engelsman en de Duitser vertelt me dat ik met 20.000 baht de boel geregeld heb. :) wie niet waagt wie niet wint wie niet poept die niet stinkt. Ik pak me kans en anders verlies ik een aantal duizend euro daar stopt mijn leven niet mee. Genoeg dronken farang hier die wel een handgesneden frietje lusten. Morgen hoor ik meer bedankt voor de reacties en het medeleven :)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door elst99 » dinsdag 28 januari 2014, 19:11

Ja kijk maar goed! Ik heb in 16 jaar er genoeg naar de kl.... Zien gaan!
Er is niets wat een Thai niet kan, zelfs een Ollander kan frites bakken, maar succes gewenst!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

kdek87
komt net kijken
komt net kijken

#18 Bericht door kdek87 » dinsdag 28 januari 2014, 19:19

Dank je elst zal ik ook zeker doen. Begin er ook niet aan als ik denk dat het niet realistisch is. Laat me goed informeren en wil als back up opleiding doen voor engelse leraar. Met de zaak hoef ik niet rijk te worden als ik er een boterham uit kan halen en hier kan blijven ben ik tevree. :angel:

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Jim » woensdag 29 januari 2014, 00:21

wel een leuk idee.
je staat dus in een bigc foodcourt tussen de pad krapao's en kao man kaai's een patatje oorlog te verkopen?

lijkt me wel wat want een patatje met ketchup is echt goor.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door prajak » woensdag 29 januari 2014, 00:54

Straks een frietbakker er bij, en we hebben al een koekenbakker... :giggle2:

Met farang fastfood geef ik je meer kans dan met Thais. Al zitten er daar al twee met 'Nederlandse' snacks...

Succes ermee.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Duncan » woensdag 29 januari 2014, 13:07

En toch, een bevriende expat ( Canadees ) die al meer dan 20 jaar in Chiang Mai zit verzuchtte me dat hij nog geen enkele tent had weten te vinden waar je fatsoenlijke friet kon eten in CMX, wat hij daar dan ook onder mag verstaan.
Weet niet of het een gat in de markt is ( denk het niet eigenlijk ), want a: Thais leggen denk ik geen 60 baht neer voor een bak patat en b: als het wel een succes is doen Oi rechts en Noi links van je morgen hetzelfde voor 5 baht minder...
Maar nogmaals, succes, wie niet waagt.... etc.

dutch
Expat
Expat

#22 Bericht door dutch » woensdag 29 januari 2014, 13:15

Duncan schreef:En toch, een bevriende expat ( Canadees ) die al meer dan 20 jaar in Chiang Mai zit verzuchtte me dat hij nog geen enkele tent had weten te vinden waar je fatsoenlijke friet kon eten in CMX, wat hij daar dan ook onder mag verstaan.
Weet niet of het een gat in de markt is ( denk het niet eigenlijk ), want a: Thais leggen denk ik geen 60 baht neer voor een bak patat en b: als het wel een succes is doen Oi rechts en Noi links van je morgen hetzelfde voor 5 baht minder...
Maar nogmaals, succes, wie niet waagt.... etc.
Punt b is het meest voorkomend.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

brake034
Expat
Expat

#23 Bericht door brake034 » woensdag 29 januari 2014, 13:58

In Chiang Mai staat al een tijdje Café-Restaurant Benelux te koop, als ik goed ben ingelicht
http://www.benelux.co.nr/

Ik heb al diverse keren patat aan lokale Thais aangeboden, ze vinden het koud wel een lekker snack........

Als je klanten de toeristen zijn, dan is een foodcourt misschien een verkeerde keus, dat is meer voor lokale mensen?
Denk aan de 4 P's van je marketing mix; Product, Prijs, Plaats en Promotie......

Wat is je eerdere ondernemers ervaring?

Elst stelt dat ze in 16 jaar veel Nederlanders zakelijk naar de kl....te heeft zien gaan en dat geloof ik graag.
Velen komen naar Thailand vanuit een werknemers omgeving, zijn nooit ondernemer geweest.
Velen beginnen hals over kop, met of zonder behulp van grijpgrage adviseurs (of niet ter zake deskundige levenspartner), een eigen bedrijf.

Het business plan (als het er al is) wordt vaak gebaseerd op een 2 tal mogelijkheden:
1) Men gaat van de hobby een eigen bedrijf maken.
2) Men gaat de platgetreden paden nog verder plat treden.

Onder 2) versta ik b.v. een ondernemer die in een dorpje van 5000 inwoners het 13e resort gaat openen, zonder zich aft te vragen wat de andere 12 eigenlijk doen en of ze wel winstgevend zijn.

Onder 1) versta ik bijvoorbeeld een ondernemer die een bedrijf in modeltreintjes gaat beginnen omdat het zijn grootste liefhebberij is en zich niet kan voorstellen dat weinig Thais zich de treintjes kunnen veroorloven of er zelfs maar in geïnteresseerd zijn.

Geen punt echter, de meeste Thais leiden aan dezelfde kortzichtigheid, dus de farang past zich zakelijk gezien prima aan :mrgreen:
Marcel

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Duncan » woensdag 29 januari 2014, 14:03

@1: En al zou het ze wel interesseren, dan nog is het aantal Thais dat die flappen neer kan tellen gewoon niet groot genoeg om je hoofd boven water te houden ( denk ik dan ).

En koude kleffe frietjes zie je op elke markt wel liggen, tussen de 10 en 20 baht voor een bakje, afhankelijk van de grootte. Daar kan de topicopener niet tegenaan bakken...

Ais
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Ais » woensdag 29 januari 2014, 14:09

Met patat kan je niks beginnen in Thailand.

Dat is zo'n beetje de stelling van de meeste forumleden.

Hoe zit het dan met Mc Donalds, KFC en Burger King??

Zitten genoeg Thaise een patatje met burger of kip te eten als ik daar binnen stap.....
- Wie z'n billen brand, mag blij zijn dat hij niet andersom stond -

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door yandre » woensdag 29 januari 2014, 14:14

nu kan niet in je geld buidel kijkken maar mischien een
7 eleven op franchise basis beginnen als er niet te veel
in de buurt zitten .

is moeilijk wat te verdienen in thailand en dan praat ik
over winst en geen omzet

brake034
Expat
Expat

#27 Bericht door brake034 » woensdag 29 januari 2014, 14:41

Ais schreef: Zitten genoeg Thaise een patatje met burger of kip te eten als ik daar binnen stap.....
Patat in fast food is een "side dish" niet het hoofdgerecht.

Wat me op het onderwerp brengt, waar haal je in Thailand voldoende aardappels vandaan voor handgesneden, verse patat?
En het hele jaar rond, niet alleen als de contractboeren van Lays hun product af moeten leveren voor de chips industrie?!?!

De 1 of 2 kilo bintjes die je op de markt koopt, die uit de vrachtwagens van Lays gerold zijn, dat gaat wel en is leuk voor een keer maar hoe garandeer je een consistente aanvoerlijn van aardappels jaar rond???

Ik woon toevallig in een gebied waar aardappels vandaan komen in Thailand en heb me wat in het onderwerp verdiept, vandaar mijn vraag.....
Marcel

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Kees » woensdag 29 januari 2014, 15:05

In Chiang Mai staat al een tijdje Café-Restaurant Benelux te koop, als ik goed ben ingelicht
Kan er alleen maar beter op worden dan ;)
Niet klagen, maar dragen.

Ben
Expat
Expat

#29 Bericht door Ben » woensdag 29 januari 2014, 15:32

kdek87 schreef:Ik Wil een foodcourt beginnen een Kleine shop met fast food. Bij advocaat geweest hij vraagt 75.000 voor het hele pakketje inclusief non immigrant b visa, vergunning om voedsel en non alcoholische dranken te verkopen plus hij wordt Dan mijn partner samen met zijn collega ik krijg 40 % maar mijn votes gaan keer 20 zij hebben de andere 60 % hun votes gaan x1 ik wordt general manager en heb alleen het recht om transacties en ben de enige die mag tekenen.
[|(

B Visa: Diploma's gelegaliseerd :?:
B Visa: Binnen Thailand :?:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door prajak » woensdag 29 januari 2014, 15:33

Ik hoor dat er al een frietboer in C-Mai zit die friet aanbiedt met wel 20 soorten saus.

Nu is er voor mij maar een soort saus en dat is echte Vlaamse mayo, nou vooruit, NL mayo kan nog net, maar kom bij mij niet aan met andere soorten saus.

Zou een Thai aan een frietkar een bakkie friet kopen ? Alleen als er ander eten bij zit. En dat leidt tot deze tip: fish and chips !

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”