manier om met vriendin samen te wonen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#16 Bericht door Pieter » maandag 13 januari 2014, 16:21

Dat doet me denken aan dat meisje bij ons in de straat (woonde bij haar ouders) die heeft ruim 3 jaar geprobeerd haar vriend uit sri lanka naar nl te halen
Het enige dat ze wel bereikt had was dat robert ten brink voor de deur stond en haar met vriend een goede kerst in finland heeft bezorgd.

Na 3 jaar heeft ze met pijn in haar hart het uitgemaakt.

Wordt heel moeilijk en ik denk dat het beste is op het te vergeten

of je gaat trouwen en in belgie wonen

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#17 Bericht door prajak » maandag 13 januari 2014, 17:28

Pieter, wie is in hemelsnaam Robert ten Brink ? Klinkt niet als een Finse naam.

Een jonge meneer uit Sri Lanka is een ander persoon dan een meisje uit Thailand, Pieter. Net zoals wonen in NL anders is dan wonen in TH.

Nee, ik geef de jonge meneer hier het voordeel van de twijfel. En als ie op zijn gat gaat dan heeft ie een les voor later. Hij is nog 'piepjong' en al doende leert men.

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#18 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 19:10

]Hallo allemaal hier ben ik weer.
Ik heb even gebeld naar thailand en mn vriendin zegt dat het een goed idee is om een studievisum aan te vragen , dus daar zijn we het mee eens.
we proberen om binnen maar ik heb nog een vraagje ,, is het beter om via thaise ambasade in nederlands de visum aan te vragen of gewoon daarheen gaan met een toeristen visum en dan gelijk ook de school bekijken enzo?

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#19 Bericht door v@go » maandag 13 januari 2014, 19:36

Je krijgt in Thailand geen ED visa die moet je in het buitenland (buiten Thailand) halen met papieren van je school waar je gaat studeren.

Als je eerst op vakantie gaat en alvast je oriënteert op de juiste school kun je daar de papierwinkel in gang zetten en bij je volgende bezoek je visa ophalen in Nederland en vertrekken voor minimaal 3 jaar als je Thai gaat leren via de regels.

In die periode kun je dan gaan zoeken naar werk enz. enz. laat Jac Hermans, VéGé, Super de Boer of Edah je sponseren.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

farhaai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: dinsdag 26 november 2013, 21:43

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#20 Bericht door farhaai » maandag 13 januari 2014, 19:53

Ik kan toch ook naar bijv cambodia of een buurland en dan daar in thaise ambasade een studenten visum krijgen of gaat dat niet? Want ik wil het liefst niet meer terug naar nl

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#21 Bericht door prajak » dinsdag 14 januari 2014, 00:41

Als het gaat om papierwinkel kun je beter naar NL gaan en dan niet op de ambassade in Den Haag maar op het consulaat in Amsterdam de zaken zoveel mogelijk regelen. Daar spreken ze jouw taal (op het consulaat, op de ambassade moet je maar afwachten of hun Engels verstaanbaar is...).

Bezoek de website eens van het consulaat in Amsterdam en bel ze desnoods op wat hun idee is over een ED visum. http://www.royalthaiconsulateamsterdam.nl/

Ik neem aan dat iemand van dit forum je verder zal informeren over het ED visum vragen in een buurland of Singapore. Maar kom eerst naar hier is je geadviseerd, spreek met aanstaande mede-studenten hoe die het geregeld hebben, regel hier de school, regel de papierwinkel, ga naar .... ik denk Nederland .... en volg de regels. Wat jij 'liever' wil kan botsen met de regels en als je dat doet loop je geheid tegen een muur op.

"...Ik kan toch ook naar bijv cambodia of een buurland ..."
Cambodja is een van de vier buurlanden van Thailand. Of bedoel je Vietnam of Singapore ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#22 Bericht door prajak » dinsdag 14 januari 2014, 01:17

V@go en anderen, hier staat wat anders over ED visum/verlenging.

http://www.thailandforum.nl/expats-en-pe ... -verblijf/

Wat is nu waar ?

En met wat voor visum moet hij dan het land in komen ? Een 30-dagen stempeltje, is dat genoeg ?

Want dan zou de topicstarter niet naar NL hoeven voor een ED visum/verlenging. Dat scheelt een hoop geld en tijd.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#23 Bericht door Loe » dinsdag 14 januari 2014, 02:11

Het moet er toch uit. 21 jaar nog nat achter de oortjes volgens mijn gevoel geen goede basis meegekregen in Nederlan. Ondanks alle goed bedoelde adviezen hier is volgens mij het enige advies: BEGIN ER NIET AAN.
Kom weer met beide benen op de grond en zet eerst je leven in Nederland op de goede rails, vluchtten naar Thailand is GEEN optie.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#24 Bericht door genesis » dinsdag 14 januari 2014, 02:37

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 05:08, 2 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#25 Bericht door prajak » dinsdag 14 januari 2014, 03:35

Loe, hij is op een leeftijd dat je na 'een buil vallen' en 'de kont branden' kunt genezen zonder littekens op lijf en ziel. Laat hem maar lekker jong wezen. Als het niks wordt is hij een les rijker en wat poen armer.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#26 Bericht door han wouters » dinsdag 14 januari 2014, 04:12

Ik ben het volkomen met Loe eens. Het hele verhaal komt voor mij ook ongeloofwaardig over, het hangt van onverschilligheid en knulligheid aan elkaar. Ook de nederlandse situatie komt mij vreemd over. Ik zou zeggen als dit serieus is ga dan eerst zelf even wat basis research doen bij betrouwbare bronnen zoals ambassades en buitenlandse zaken.
Groet
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#27 Bericht door Hua Thale » dinsdag 14 januari 2014, 04:33

Had het koude douche plaatje niet voor niks geplaatst.
Dat er hier mensen zijn die vermelden 'ga er voor' is beschamend.
Dacht dat men niet alleen 'advies' over Thailand hier probeert te geven maar ook als mens met levenservaring.
Of zijn 'we' weer lekker tegen onszelf aan het praten (schrijven) zo hier en daar. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#28 Bericht door prajak » dinsdag 14 januari 2014, 05:33

Wat moet je dan zeggen ?

Blijf maar weg...... ? Dan komt weer iemand klagen dat we niet lief en positief zijn tegen nieuwe leden.

Loop niet jouw piemel achterna ?

Maak eerst jouw opleiding af ?

Ga eerst wat sparen ? (voor later, pensioen, etc)

Daar gaan wij niet over. Toch ?

Die jongeman heeft al de moeite genomen zich te oriënteren op een cursus, de naam van een opleiding is al gevallen. Hoe serieus het is weet ik ook niet maar dat weet je ook niet als iemand komt melden dat ie een bon van 1.000 baht heeft gekregen vanwege een afwijkende kleur op een leenauto.... Dat nemen we toch ook voor waar aan ?

En als het serieus is en hij gaat op zijn bek; nou en ? Ik ben in het leven ook op mijn bakkes gegaan en heb er van geleerd.

Of zou hij ons in de maling nemen ? Zal de eerste niet zijn. Nou, dan mag ie van mij lachen tot ie een ons weegt. Dat is het risico van een forum waarin je je niet hoeft voor te stellen en de leiding mensen toelaat die meer dan een forumnaam hebben.

Van mij heeft ie het voordeel van de twijfel.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#29 Bericht door Jeanette » dinsdag 14 januari 2014, 06:15

Het kan geen kwaad om duidelijk te maken dat iemand rond z'n 20ste de fundamenten legt van het huis waar men in zal wonen figuurlijk gesproken dan hè?

Studie en levenservaring zijn beiden stevige pijlers dus niks mis met dit plan voor een jaar of 3 a 4.

Aan de andere kant zou ik mijn kleinzoon - die nu 16 is - vragen hoe het nu zit met zijn plan om cameraman te worden. Als je met 25 jaar niet genoeg ervaring, kennis en kunde hebt kun je het schudden. En dat geld voor meer vakken denk ik.

Dus lieve Farhaai - niet bijten hoor - wat zijn je plannen voor de rest van je leven? :?:
Bedenk ook dat het percentage Thaise meisjes dat vroeg moeder wil worden (denk ik) groter is dan je in Nederland gewend bent.

[|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: manier om met vriendin samen te wonen?

#30 Bericht door Hua Thale » dinsdag 14 januari 2014, 06:25

Laat ik er eens even van uit gaan dat het ' echt' is Prajak.
Wat lees ik dan buiten de normale zaken zoals verliefd zijn op een meisje.
En warrig onduidelijk radeloos vreemd verhaal.
Zouden leden met een zoon van die leeftijd het waarderen wat hier door sommige als advies in de strijd geworpen wordt.
Dacht het niet.

Mijn advies was en is de koude douche aangezien ik zoiets heb van daar zit het grootste probleem.
Maar goed niet geschoten is altijd mis dus zou ik dan zeggen.
Neem eens met je achterban door hoe er over gedacht wordt dat je eens twee drie maanden naar Thailand gaat met een normaal visum.
Pa kan dan iemand regelen voor de zaak.
JIJ kan het leven en dat van je vriendin eens in een 'normale' situatie beleven.
Daarna evalueren jullie het samenzijn.
DE T splitsing staat dan voor de deur.
Of je gaat weer lekker verder in de zaak als toekomstig eigenaar bedrijfsleider eventueel met je Thaise vriendin of het was ha gezellie maar toch maar niet.
Thailand wonen geloof mij je heb hier niks te zoeken zonder voldoende geld en levenservaring zelfs dan is het niet altijd makkelijk.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op dinsdag 14 januari 2014, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”