Stroomtergende ‘kwaliteits’rommel ! (Veiligheid in huis ?)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
brake034
Expat
Expat

Re: Stroomtergende ‘kwaliteits’rommel ! (Veiligheid in huis

#16 Bericht door brake034 » vrijdag 22 november 2013, 14:57

Hallo Podoloog, is daar een beetje handel in, steunzolen in Thailand?
Ik lees dat u anders altijd nog in de elektrische installaties kunt :mrgreen:
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Hua Thale » vrijdag 22 november 2013, 16:33

vlammend betoog
Netjes hoor.

Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#18 Bericht door Podoloog » zaterdag 23 november 2013, 10:26

brake034 schreef:Hallo Podoloog, is daar een beetje handel in, steunzolen in Thailand?
Ik lees dat u anders altijd nog in de elektrische installaties kunt :mrgreen:

Haha....grappig,

Ik ben vroeger op de technische school gegaan.
Electro-techniek, toen had je nog een Technische school.
veel gemak van ondervonden.

Na deze scholing - ben ik gaan werken als leerling schoenmaker (hersteller).
Na volgen van de opleiding Schoenhersteller heb ik jaren lang een hakkenbar gehad.
In Rotterdam en Pijnacker. heb ook nog in de klein orthopedie gewerkt. ( speciale schoenen )
Op een gegeven moment gingen de mensen de schoenen weggooien en kochten goedkope plastic schoenen zodat ik steeds minder werk kreeg. Ben in de avond-uren Podologie gaan studeren ( nu op HBO niveau ).

Had op een gegeven moment 5 praktijken in Nederland en hielt er geen gulden (euro) aan over.
Belastingen - op-scholingen - vergunningen - verenigingen - registratie's -

Nu werk ik hier in Thailand, heb best redelijk werk maar om eerlijk te zijn had ik meer Pati‰‹†enten verwacht.
Het komt ook doordat Thaise ziekenhuizen/ artsen geen klanten verwijzen.
Krijg tegenwoordig meer Thaise dan Europese Patienten en ook veel Russen.

De meeste mensen snappen nog steeds niet dat de voeten de hele houding van het lichaam bepalen.
Heb je pijn in je voeten dan ga je verkeerd lopen dat nieuwe klachten veroorzaakt.
Ga je minder lopen door pijn dan ga je conditie achteruit en wordt je zwaarder.
Na bot breuk of nieuwe heup / knie heb je meestal een beenlengte verschil wat rug en nekklachten geeft.
( op te lossen met een verhoging op de zool )
En dan wil ik nog niets eens hebben over sport-klachten en klachten tijdens de groei bij kinderen.

Groeten aan je voeten,
Rudolf

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Jeanette » zaterdag 23 november 2013, 11:23

Er zijn vast goede redenen om goede schoenen te dragen terwijl er dan toch niks van komt.
Met blote voeten draag ik het liefst Rohde sandalen en mijn schoenen zijn van Ecco.
Ik heb 1 x steunzolen laten aanmeten en na 3 behandelingen/verbeteringen zaten die nog voor geen meter.
Nu heb ik Nikenzooltjes in mijn schoenen, die helpen mij echt. Om het wazig te zeggen, ze 'aarden' je. :mrgreen:
Maar in Thailand draag ik zelden schoenen. (sokken staat zo stom bij een korte broek)
Voor de fibromyalgie pijn in mijn benen helpt het als ik een panty of marjo zou dragen, dat masseert de bloedsomloop op de terug weg naar het hart.
Maar daar heb ik niks aan als het 30 graden is. [|(

Het is trouwens lastig voor een leek om de oorsprong van je pijn/klachten te vinden want ook in de meniscus van mij zitten ( gladde) scheurtjes.
Dit is al in 2003 onderzocht en pas geleden hoorde ik dat dat de reden is dat ik niet kan hurken en mijn armspieren nodig heb bij hoge - en vooral lage - stappen.

Dus weten wat goed voor je is is pas de helft op weg naar de oplossing.
Mijn huisarts had een verdomd goede reden om mij diclofenac voor te schrijven in 2003 en ik had een minstens zo goede reden om er vorig jaar mee te stoppen.

[|)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door ron » zaterdag 23 november 2013, 11:29

Prachtig gedaan Jeanette,om het met de woorden: "Om het wazig te zeggen, ze 'aarden' je" het passend te maken in dit topic....... :cheesy: :clap:

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#21 Bericht door Podoloog » zaterdag 23 november 2013, 12:46

Jeanette schreef:Er zijn vast goede redenen om goede schoenen te dragen terwijl er dan toch niks van komt.
Met blote voeten draag ik het liefst Rohde sandalen en mijn schoenen zijn van Ecco.
Ik heb 1 x steunzolen laten aanmeten en na 3 behandelingen/verbeteringen zaten die nog voor geen meter.
Nu heb ik Nikenzooltjes in mijn schoenen, die helpen mij echt. Om het wazig te zeggen, ze 'aarden' je. :mrgreen:
Maar in Thailand draag ik zelden schoenen. (sokken staat zo stom bij een korte broek)
Voor de fibromyalgie pijn in mijn benen helpt het als ik een panty of marjo zou dragen, dat masseert de bloedsomloop op de terug weg naar het hart.
Maar daar heb ik niks aan als het 30 graden is. [|(

Het is trouwens lastig voor een leek om de oorsprong van je pijn/klachten te vinden want ook in de meniscus van mij zitten ( gladde) scheurtjes.
Dit is al in 2003 onderzocht en pas geleden hoorde ik dat dat de reden is dat ik niet kan hurken en mijn armspieren nodig heb bij hoge - en vooral lage - stappen.

Dus weten wat goed voor je is is pas de helft op weg naar de oplossing.
Mijn huisarts had een verdomd goede reden om mij diclofenac voor te schrijven in 2003 en ik had een minstens zo goede reden om er vorig jaar mee te stoppen.

[|)
Beste Jeannete,

Tegenwoordig maken wij hele dunne zooltjes.
Dit komt door dat de orthopedische materialen vernieuwd zijn.
Dus ze kunnen gewoon in zandalen gedragen worden ( met een klittebandje zodat je ze ook in ander schoeisel kan gebruiken)

fibromyalgie geeft vaak spier en drukpijn ( eigenlijk weten we niet wat de oorzaak is) bijkomende klachten zoals slaapstoornissen, vermoeidheid, spierstijfheid en hoofdpijn.

Ik weet wel dat als mensen platvoeten hebben ook vaak klachten hebben die op fibromyalgie lijken.

Eigenlijk moet je gewoon eens per jaar je voeten een apk keuring laten geven ( 500 bath ) dan weet je hoe het er mee staat.

diclofenac is gewoon een pijnstiller ( de problemen zijn er wel maar je voelt ze niet).
Heeft trouwens wat nare bijwerking:
Maagklachten, gehoorbeschadiging, risicovolle wisselwerkingen met andere medicijnen, Gebruik tijdens zwangerschap wordt afgeraden, de kans op een hartinfarct vergroot en nier problemen.

Koekkoek dan maar een paar steunzolen!

brake034
Expat
Expat

#22 Bericht door brake034 » zaterdag 23 november 2013, 15:08

Eigenlijk moet ik ze ook dragen, doorgezakte voorvoet.
Maar ik draag graag instappers, passen die nieuwe plankjes daar ook goed in?

De mijne kwamen uit Rotterdam, aan de Goudsesingel :mrgreen:
Maar ik moest ze in veterschoenen dragen, dus de laatste jaren wat minder gedragen.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door prajak » zaterdag 23 november 2013, 15:32

"...Hehehe...ben blij dat ik meer verstand van steunzolen heb...."

:clap:

brake034
Expat
Expat

#24 Bericht door brake034 » zaterdag 23 november 2013, 15:54

Ja, leuk he, weer ff een ander, verfrissend onderwerp........
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Jeanette » zaterdag 23 november 2013, 19:21

Podoloog schreef: Beste Jeannete,

Tegenwoordig maken wij hele dunne zooltjes.
Dit komt door dat de orthopedische materialen vernieuwd zijn.
Dus ze kunnen gewoon in zandalen gedragen worden ( met een klittebandje zodat je ze ook in ander schoeisel kan gebruiken)

fibromyalgie geeft vaak spier en drukpijn ( eigenlijk weten we niet wat de oorzaak is) bijkomende klachten zoals slaapstoornissen, vermoeidheid, spierstijfheid en hoofdpijn.

Ik weet wel dat als mensen platvoeten hebben ook vaak klachten hebben die op fibromyalgie lijken.

Eigenlijk moet je gewoon eens per jaar je voeten een apk keuring laten geven ( 500 bath ) dan weet je hoe het er mee staat.

diclofenac is gewoon een pijnstiller ( de problemen zijn er wel maar je voelt ze niet).
Heeft trouwens wat nare bijwerking:
Maagklachten, gehoorbeschadiging, risicovolle wisselwerkingen met andere medicijnen, Gebruik tijdens zwangerschap wordt afgeraden, de kans op een hartinfarct vergroot en nier problemen.

Koekkoek dan maar een paar steunzolen!
Nee - koekoek - dan maar wietolie. 8-)
Mijn immuunsysteem is daar blij mee.

Trouwens, ook Chiropractie is een goede medische kunde voor je houding.
Die had ook ingewikkelde meetapparatuur die precies aangeeft waar - bij welke rib van stuitje tot atlas- je gaat compenseren en waarom je wervelkolom S-vormig is geworden.

Ja, mijn opa was schoenmaker en mijn schoonvader had een stomerij (in 1970 met 10 man personeel) en dat zijn beide langzaam uitstervende vakken.
In ieder geval gedecimeerd. Het is niet anders.

[|)

P.S.
Ooit had ik een idee :idea: voor een sandaal met zand tussen de zool en de binnenzool.
En als de koper er goed op stond - dus langzaam je gewicht er op loslaten - dat de verkoper ze dan met een apparaat vacuüm zuigt.
Plus een laagje gel als schokdemper.
Ik zal vast iets over het hoofd gezien hebben, dus wat denk hier ervan?
(voor Ron) :giggle3: Wordt dat 'kwaliteitsrommel'?

:?:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door prajak » zondag 24 november 2013, 04:05

Ik heb steunzolen en omdat podoloog 200 km verder weg woont heb ik ze gekocht in Bangkok en podoloog weet wel bij welke farangmeneer dat is (vlak bij die brug...). Anders was ik wel naar de NL-er gegaan.

Ik zal, na januari, vaak de 'boten' aan moeten doen en op die maat zijn de steunzolen gemaakt. Maar de meeste uren ben je toch thuis en in de homeslippers passen echt geen steunzolen.

Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#27 Bericht door Podoloog » zondag 24 november 2013, 04:26

prajak schreef:Ik heb steunzolen en omdat podoloog 200 km verder weg woont heb ik ze gekocht in Bangkok en podoloog weet wel bij welke farangmeneer dat is (vlak bij die brug...). Anders was ik wel naar de NL-er gegaan.

Ik zal, na januari, vaak de 'boten' aan moeten doen en op die maat zijn de steunzolen gemaakt. Maar de meeste uren ben je toch thuis en in de homeslippers passen echt geen steunzolen.
Foutje,

De zolen kunnen WEL in slippers,
Die man in BKK (duitser) maakt ze nog met foam-afdrukken, dat doen wij al 20 jaar niet meer in Holland.
Misschien als je ooit eens in Pattaya ben (Vakantie - Stappen ) kom dan eens vrijblijvend bij mij langs.
Praten kost niets.

Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#28 Bericht door Podoloog » zondag 24 november 2013, 04:32

Nee - koekoek - dan maar wietolie. 8-)

Ja -Koekkoek - wietolie dan zit je hier zo in de gevangenis (althans in Thailand)

en Nee - Koekkoek - met een zandaal met zand er tussen -
Dat werkt niet voeten zetten op later op de dag, vooral hier in de warmte.
Dan passen je schoenen opeens niet meer.

Podoloog
heeft ervaring
heeft ervaring
Contacteer:

#29 Bericht door Podoloog » zondag 24 november 2013, 04:35

prajak schreef:"...Hehehe...ben blij dat ik meer verstand van steunzolen heb...."

:clap:

Ja, of-topic

Maar jij reageert niet op je stukje over je groepen-kast.
Snap je net nu over die hoofdzekering van 50 amp?

Koekkoek, ben blij dat ik meer verstand van Nicolai Tesla heb.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door prajak » zondag 24 november 2013, 06:38

Podoloog, mijn stukje ging over de kwaliteit van het Thaise spul.

Nu hangt er een NL groepenkast in met Kema gekeurde dubbele 16 amp stotzen en een 32 amp dubbele centrale aardlek. Met een Thaise 50 amp dubbele hoofdschakelaar, een goed 'trekkende' aardrondleiding van 6 mm kwadraat en gemonteerd door een in NL ingeschreven laag-, 220- en 3-fasenmonteur. En getest op alle onderdelen die je maar kunt bedenken.

Nee, de handel is zo solide als een stel goeie steunzolen.

En jouw uitnodiging staat genoteerd al weet ik niet of ik van Kai toestemming krijg naar Pattaya te gaan. Maar dan zeg ik Banglamung; mogelijk is dat wel goed......

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”