Ik lees dat u anders altijd nog in de elektrische installaties kunt

Moderator: Loempia
brake034 schreef:Hallo Podoloog, is daar een beetje handel in, steunzolen in Thailand?
Ik lees dat u anders altijd nog in de elektrische installaties kunt
Beste Jeannete,Jeanette schreef:Er zijn vast goede redenen om goede schoenen te dragen terwijl er dan toch niks van komt.
Met blote voeten draag ik het liefst Rohde sandalen en mijn schoenen zijn van Ecco.
Ik heb 1 x steunzolen laten aanmeten en na 3 behandelingen/verbeteringen zaten die nog voor geen meter.
Nu heb ik Nikenzooltjes in mijn schoenen, die helpen mij echt. Om het wazig te zeggen, ze 'aarden' je.![]()
Maar in Thailand draag ik zelden schoenen. (sokken staat zo stom bij een korte broek)
Voor de fibromyalgie pijn in mijn benen helpt het als ik een panty of marjo zou dragen, dat masseert de bloedsomloop op de terug weg naar het hart.
Maar daar heb ik niks aan als het 30 graden is.![]()
Het is trouwens lastig voor een leek om de oorsprong van je pijn/klachten te vinden want ook in de meniscus van mij zitten ( gladde) scheurtjes.
Dit is al in 2003 onderzocht en pas geleden hoorde ik dat dat de reden is dat ik niet kan hurken en mijn armspieren nodig heb bij hoge - en vooral lage - stappen.
Dus weten wat goed voor je is is pas de helft op weg naar de oplossing.
Mijn huisarts had een verdomd goede reden om mij diclofenac voor te schrijven in 2003 en ik had een minstens zo goede reden om er vorig jaar mee te stoppen.
Nee - koekoek - dan maar wietolie.Podoloog schreef: Beste Jeannete,
Tegenwoordig maken wij hele dunne zooltjes.
Dit komt door dat de orthopedische materialen vernieuwd zijn.
Dus ze kunnen gewoon in zandalen gedragen worden ( met een klittebandje zodat je ze ook in ander schoeisel kan gebruiken)
fibromyalgie geeft vaak spier en drukpijn ( eigenlijk weten we niet wat de oorzaak is) bijkomende klachten zoals slaapstoornissen, vermoeidheid, spierstijfheid en hoofdpijn.
Ik weet wel dat als mensen platvoeten hebben ook vaak klachten hebben die op fibromyalgie lijken.
Eigenlijk moet je gewoon eens per jaar je voeten een apk keuring laten geven ( 500 bath ) dan weet je hoe het er mee staat.
diclofenac is gewoon een pijnstiller ( de problemen zijn er wel maar je voelt ze niet).
Heeft trouwens wat nare bijwerking:
Maagklachten, gehoorbeschadiging, risicovolle wisselwerkingen met andere medicijnen, Gebruik tijdens zwangerschap wordt afgeraden, de kans op een hartinfarct vergroot en nier problemen.
Koekkoek dan maar een paar steunzolen!
Foutje,prajak schreef:Ik heb steunzolen en omdat podoloog 200 km verder weg woont heb ik ze gekocht in Bangkok en podoloog weet wel bij welke farangmeneer dat is (vlak bij die brug...). Anders was ik wel naar de NL-er gegaan.
Ik zal, na januari, vaak de 'boten' aan moeten doen en op die maat zijn de steunzolen gemaakt. Maar de meeste uren ben je toch thuis en in de homeslippers passen echt geen steunzolen.
prajak schreef:"...Hehehe...ben blij dat ik meer verstand van steunzolen heb...."