Kan Pattaya ook anders?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kan Pattaya ook anders?

#16 Bericht door pong » dinsdag 13 augustus 2013, 12:28

Royal CLiff is HET lux hotel van PTY en staat nogal buiten de plaats-in feite nogal geisoleerd op een heuvel. het wordt ook nogal geroemd onder het gay deel van de toeristen-het luxere segment, dus volop mix-male-male koppels. IN het hotel zal elke vorm van lichaam veil aanbieden zeer streng worden bestreden. Omdat je elke keer als je eruit/in wil een hele taxi moet charteren, lopen transportkosten flink op.
Koh Larn is een erg klein eilandje en in feite enkel een dagbestemming voor netgevormde tijdelijke koppeltjes uit Pty. Ik weet eigenlijk niet eens of je er wel in een gewoon HTL kan overnachten. het is dus zeker beslist geen Samet.
HET serieuze alternatief, maar klein stukkie verder an andere kant vanaf BKK, is Hua Hin, of eventueel rustiger strandplaatsen iets ten zuiden ervan. Maar echte eilanden zijn pas veel verdrop.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door ron » dinsdag 13 augustus 2013, 12:40

Denk dat als je Royal CLiff kan betalen,die paar centen voor een taxi van geen belang zullen zijn.
Trouwens:Voor het verkennen van Pattaya kunt u de fiets nemen of gebruikmaken van de door het resort aangeboden pendeldiensten.(zie link)

http://www.booking.com/hotel/th/royal-c ... rt.nl.html

Koh Larn een dagbestemming voor netgevormde tijdelijke koppeltjes uit Pattaya.......!? :giggle:
Denk eigenlijk dat Topicstarter ook een dagbesteding bedoelde,dus hotel is niet van belang mijn inziens.

Hotels zijn er overigens wel.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken

#18 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 14:37

Hoi, Ron! Leuk die foto's en ook je verslag van het natuurpark. Dit is nou wat wij willen, leuke dingen met het gezin doen. Gelukkig kan het dus nog. Want het hotel the Royal Cliff Terrace heeft onze harten gestolen dus we gaan erheen :) Wat raad je aan op Koh Larn, want een motorbike huren met de kleine lukt niet, kan je met de songtiew laten rondrijden tot j een mooi strandje ziet, of weet je toevallig een naam van één van die verlaten pareltjes op je foto's waar dus geen speedboten zijn? Thnx voor alle info!!!

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken

#19 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 14:44

ron schreef:Denk dat als je Royal CLiff kan betalen,die paar centen voor een taxi van geen belang zullen zijn.
Trouwens:Voor het verkennen van Pattaya kunt u de fiets nemen of gebruikmaken van de door het resort aangeboden pendeldiensten.(zie link)

http://www.booking.com/hotel/th/royal-c ... rt.nl.html

Koh Larn een dagbestemming voor netgevormde tijdelijke koppeltjes uit Pattaya.......!? :giggle:
Denk eigenlijk dat Topicstarter ook een dagbesteding bedoelde,dus hotel is niet van belang mijn inziens.

Hotels zijn er overigens wel.

Ron.
Ik heb gelezen dat je voor 100-150 bt een tuktuk naar Jomtien kan nemen. Als je bedenkt dat in Samui een taxi waar dan ook heen 500 bt kostte door onderlinge (maffia) afspraken, vind ik 100-150 bt geen punt. Daarbij lopen wij heel graag, dus ik denk dat 2 km lopen naar Jomtien (of mss naar Pattaya) wel erg leuk kan zijn voor de verandering. De pendeldienst is ook zeker een optie. Bedankt voor alle info!

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door v@go » dinsdag 13 augustus 2013, 14:55

Ja op Samui zijn de taxi's inderdaad heel duur. Begonnen op 1000 en uiteindelijk konden we terug voor 300
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken

#21 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 15:06

v@go schreef:Ja op Samui zijn de taxi's inderdaad heel duur. Begonnen op 1000 en uiteindelijk konden we terug voor 300
Ik lees overal dat in Pattaya/ Jomtien de prijzen voor taxi en tuktuk gewoon normaal zijn (lees: Bkk prijzen), toch? Geen gekke Samui taferelen, want dat was echt idioot. :roll:

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door v@go » dinsdag 13 augustus 2013, 15:32

Als je de Bahtbus gaat kost het 10 baht per persoon naar het centrum ga je wat verder kun je 20 verwachten.
Prive taxi's neem ik eigenlijk nooit want dan ben je toch al gauw 200-300 baht kwijt.
ความลับไม่มีในโลก

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken

#23 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 15:34

v@go schreef:Als je de Bahtbus gaat kost het 10 baht per persoon naar het centrum ga je wat verder kun je 20 verwachten.
Prive taxi's neem ik eigenlijk nooit want dan ben je toch al gauw 200-300 baht kwijt.
Hoe vind ik de Bahtbus route? Ons hotel is in de heuvel van Pattaya Zuid, komt die daar ook?

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door v@go » dinsdag 13 augustus 2013, 15:44

de weg Jomtien en Pattaya iedere 3 minuten komt er eentje langs hand opsteken en hij stopt.
Maar Royal Cliff ligt nogal een eind van die weg af dus dat wordt lopen of de hotel service naar de straat gebruiken
ความลับไม่มีในโลก

Gekopthailand
komt net kijken
komt net kijken

#25 Bericht door Gekopthailand » dinsdag 13 augustus 2013, 15:48

v@go schreef:de weg Jomtien en Pattaya iedere 3 minuten komt er eentje langs hand opsteken en hij stopt.
Maar Royal Cliff ligt nogal een eind van die weg af dus dat wordt lopen of de hotel service naar de straat gebruiken
Duidelijk verhaal! Thnx!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Loe » dinsdag 13 augustus 2013, 19:31

De bahtbus is een grotere bus waar je voor twee of drie baht in kunt stappen.v@go bedoelt de songtouws dit zijn open pickup busje waar plusminus 10-15 personen in kunnen. Hand opsteken en instappen. Ze komen ook voor jouw hotel echter niet zo vaak. Lopen tot op de hoek gaat sneller.
Officieel kost de songtouw 10 baht tot aan het plein waar je ook weer opstapt voor de terugweg. Ga je verder kost het 20 baht eigenlijk, maar niemand die zich daaraan houd.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Loe » dinsdag 13 augustus 2013, 19:39

Goede thaise restaurants in pattaya zijn green bottel, Ruen thai en cabage en condoms. Dit laatste is zeer mooi gelegen vlak bij jouw hotel. Ook eten in de bier garden is eens leuk je zit op een groot terras boven het water, vlak bij walking street. Als je met je kleine al op de markt van patpong bent gaan drinken, kun je ook gerust door de walking street lopen.
In deze restaurants krijg je geen buikloop.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door v@go » dinsdag 13 augustus 2013, 22:50

Loe schreef:De bahtbus is een grotere bus waar je voor twee of drie baht in kunt stappen.v@go bedoelt de songtouws dit zijn open pickup busje waar plusminus 10-15 personen in kunnen. Hand opsteken en instappen. Ze komen ook voor jouw hotel echter niet zo vaak. Lopen tot op de hoek gaat sneller.
Officieel kost de songtouw 10 baht tot aan het plein waar je ook weer opstapt voor de terugweg. Ga je verder kost het 20 baht eigenlijk, maar niemand die zich daaraan houd.
Loe, je hebt helemaal gelijk dank voor je correctie
ความลับไม่มีในโลก

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#29 Bericht door Gardensafari » dinsdag 13 augustus 2013, 23:02

In Pattaya krijg je niet zo gauw buikloop.

Een boute stelling die ik al eerder heb geponeerd: ik zou het aandurven om een dochter van zes voor één of twee uur achter te laten in een hoerenbar.
Geef één of twee dames 100 of 200 baht en je kunt rustig ergens heen met zijn tweeën.
En je dochter is het middelpunt van de belangstelling van de dames.
Er overkomt haar niks, nada en niente.

Vergeet één ding niet.
De Thaise denkwereld op het gebied van goed en slecht is het omgekeerde van de onze.
Groot is het verschil niet, essentieel wel.
Wij kennen het begrip zonde.
Voor je zonden wordt je gestraft.
En dat zit diep in onze calvinistische geest.
De Thai worden beloond voor het goede.
Zonden kennen ze niet: centraal staat het "goed doen".

En dan een misverstand:
als mijn man en ik een "rode lampjes-bar" binnengaan en ik ben bij hem, dan gebeurt er niks.
Mis.
De Thaise dames omsingelen je man en sluiten hem volkomen van je af.
Dat interesseert ze niks.
Wat dan?
Een bezoek aan een typisch "bar in Pattaya" is best leuk, ook voor jou.
Dus wat te doen?
Hij is zonder geld, jij hebt de portemonnee.
Hij wordt door één of twee meiden belaagd die graag een drankje nemen.
Jij vindt dat goed.
Je rekent de drankjes meteen af.
Daarbij zegt jou man: "she has money, me no money."
Ze druipen meteen af.
Misschien blijft er één hangen.
En daarmee kunnen jullie beiden een leuke avond hebben.
Thaise vrouwen zijn best open en eerlijk. Als ze een beetje Engels spreekt kunnen jullie met zijn drieën ongelooflijk veel lol hebben.

Denk daarbij aan wat ik eerder schreef: de Thai doen geen slechte dingen. Ze moeten goede dingen doen.

Naar mijn mening is Pattaya een beetje als de Wallen in Amsterdam.
Het heeft een slechte reputatie, maar er gebeurt weinig vervelends.
Zelfs de jet-ski maffia heeft er nog niet toegeslagen
De goudwinkels met certificaat zijn volkomen betrouwbaar (en met Thais, hooggehalte goud).
Kortom met de nodige voorzichtigheid is het een fantastische bestemming.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door v@go » woensdag 14 augustus 2013, 01:04

Afbeelding
een Songtheaw in Pattaya
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Steden”