Kies ik in Thailand oud en ziek of in Nederland ?
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
Re: Kies ik in Thailand oud en ziek of in Nederland ?
Zou alleen naar Nederland gaan voor een grote operatie, dan weer opgeknapt terug naar Azie.
Heb geen wortels meer in Nederland, mijn nickname is walkingtree ;-)
Mijn vriendin is 49 jaar jonger als ik, 21 lentes jong, ben zelf 70 jaar jong, ze gaat volgend jaar Pharmacy studeren, studie van 4 jaar.
Als ik onverhoopt, ben nog steeds voorzover ik weet kerngezond, hulp nodig heb nemen we een hulp in huis gedurende haar studie.
Wie dan leeft wie dan zorgt...
Mijn vriendin is 49 jaar jonger als ik, 21 lentes jong, ben zelf 70 jaar jong, ze gaat volgend jaar Pharmacy studeren, studie van 4 jaar.
Als ik onverhoopt, ben nog steeds voorzover ik weet kerngezond, hulp nodig heb nemen we een hulp in huis gedurende haar studie.
-
- Volwaardig lid
Dat betekent dan een giga terugval in inkomen, Greenthaiway ! Dus blijf maar gezond.
Effe persoonlijk: je hebt me ooit internetwinkels voor schoenen doorgegeven. Mag ik dat nog eens van je krijgen ? Ben het kwijt.....
Effe persoonlijk: je hebt me ooit internetwinkels voor schoenen doorgegeven. Mag ik dat nog eens van je krijgen ? Ben het kwijt.....
-
- Expat
- Contacteer:
prajak schreef:Dat betekent dan een giga terugval in inkomen, Greenthaiway ! Dus blijf maar gezond.
Graag gedaan

http://www.meetkamp.nl/kledingenschoenen.html
- RuudThai
- Expat
49 Jaar jonger.... dat betekent 98 of misschien wel 100 % AOW-toeslag ! Bofkont, dáárom kies jij ze steeds jonger uitgreenthaiway schreef:Zou alleen naar Nederland gaan voor een grote operatie, dan weer opgeknapt terug naar Azie.

Ik denk dat jij hier wel recordhouder bent qua leeftijdsverschil

Als we besluiten om in Thailand te blijven en ik gewoon probleemloos oud word is er niks aan de hand. Maar ik moet er niet aan denken dat is iets krijg waardoor ik frequent behandeld moet worden in een ziekenhuis want de ziekenhuizen hier in de stad zijn matig geoutilleerd en sturen je bij het minste geringste door naar Khon Kaen of Udon Thani. En dan lig ik daar bij een opname in m'n eentje want m'n kind moet naar school en m'n vrouw moet natuurlijk bij hem blijven.
Maar ja, in Nederland lig je ook in je eentje op zaal of op een kamer want daar is het geen gebruik dat je familie de hele dag om je heen zit. Zoals hier waar overdag hele volksstammen langdurig op bezoek komen en er 's nachts minimaal eentje onder of naast je bed blijft slapen om je te verzorgen.
Het blijft dubben wat wijsheid is.
-
- Expat
Ik kan je uit eigen en recente ervaring meedelen,dat na een aantal dagen de kat uit de boom kijken,de meeste Thaise verpleegsters zeer wel bereid zijn om zich wat extra te bekommeren om de eenzame gast,mits die zich ook normaal gedraagt.
Voor alle duidelijkheid,ik bedoel normale zaken zonder bijbedoeling.
Voor alle duidelijkheid,ik bedoel normale zaken zonder bijbedoeling.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
In het geval van een ziekbed, dan wil ik zeker niet in Thailand zijn. Ondertussen meerdere malen in ziekenhuizen gelegen en de ervaring leert, dat je niet 24 uur per dag zotten naast je bed wilt hebben.
Ik heb gezien hoe het bij mijn zoon ging (3 jaar oud) en een H1N1 te pakken. De Thai nodig zichzelf rustig uit en gaat uitgebreid eten. De patient geeft aan er niet van gediend te zijn, maar luisteren? Ho maar, want het is zo gezellig. Misschien hebben mijn zoon en ik een rare tik, maar wij willen gewoon rust als we ons beroerd voelen. Ruud, vrees niet, als jouw vrouw niet aan je bed kan zitten, dan komt er wel een ander familielid, of een vriend......
Op het Thaise rechtsysteem durf ik ook niet te vertrouwen en dat betekent nog een argument om niet te gaan, maar wie ben ik. Nog maar 39 jaar oud en waarschijnlijk al dood voordat ik met pensioen kan. Mocht het wel zo ver komen, dan is het nog maar de vraag of Thailand bestaat in zijn huidige vorm. Een ieder weet dat Thailand's welzijn vooral door 1 man bepaald wordt en zeker niet door zijn mannelijke nakomelingen.
Ik heb gezien hoe het bij mijn zoon ging (3 jaar oud) en een H1N1 te pakken. De Thai nodig zichzelf rustig uit en gaat uitgebreid eten. De patient geeft aan er niet van gediend te zijn, maar luisteren? Ho maar, want het is zo gezellig. Misschien hebben mijn zoon en ik een rare tik, maar wij willen gewoon rust als we ons beroerd voelen. Ruud, vrees niet, als jouw vrouw niet aan je bed kan zitten, dan komt er wel een ander familielid, of een vriend......
Op het Thaise rechtsysteem durf ik ook niet te vertrouwen en dat betekent nog een argument om niet te gaan, maar wie ben ik. Nog maar 39 jaar oud en waarschijnlijk al dood voordat ik met pensioen kan. Mocht het wel zo ver komen, dan is het nog maar de vraag of Thailand bestaat in zijn huidige vorm. Een ieder weet dat Thailand's welzijn vooral door 1 man bepaald wordt en zeker niet door zijn mannelijke nakomelingen.
- -
-
- Volwaardig lid
Heb hier helaas in zeer korte tijd de nodige ziekenhuis opname meegemaakt.
Het is natuurlijk prettig als je vrouw bij je is zeker als zaken zeer onzeker zijn en je toestand onaangenaam is.
Een groot gedeelte van die opname periode was het genezen en had ik toch zoiets van leuk maar 24/7 hoeft ook weer niet.
Doen we normaal ook niet nietwaar.
Prioriteit nummer een is natuurlijk komt het weer goed voor zover dat mogelijk is.
Denk dat dat de kern van het onderwerp is.
Is het vertrouwen in de medische wereld alhier groot genoeg.
Durf je de krommunicatie aan als het van levenbelang kan zijn.
En natuurlijk is alles financieel afgedekt iets wat het volgens mij nooit is maar in ieder geval bijna dan.
Wat mij bij mijn vraag brengt.
Kan je als je je in Nederland laat inschrijven je gelijk melden dan in het ziekenhuis en uiteraard geholpen worden

Het is natuurlijk prettig als je vrouw bij je is zeker als zaken zeer onzeker zijn en je toestand onaangenaam is.
Een groot gedeelte van die opname periode was het genezen en had ik toch zoiets van leuk maar 24/7 hoeft ook weer niet.
Doen we normaal ook niet nietwaar.
Prioriteit nummer een is natuurlijk komt het weer goed voor zover dat mogelijk is.
Denk dat dat de kern van het onderwerp is.
Is het vertrouwen in de medische wereld alhier groot genoeg.
Durf je de krommunicatie aan als het van levenbelang kan zijn.
En natuurlijk is alles financieel afgedekt iets wat het volgens mij nooit is maar in ieder geval bijna dan.
Wat mij bij mijn vraag brengt.
Kan je als je je in Nederland laat inschrijven je gelijk melden dan in het ziekenhuis en uiteraard geholpen worden

De revolutie eet haar eigen kinderen op.
-
- Expat
- Contacteer:
Dat zou ik ook wel willen weten...Hua Thalae schreef: Wat mij bij mijn vraag brengt.
Kan je als je je in Nederland laat inschrijven je gelijk melden dan in het ziekenhuis en uiteraard geholpen worden![]()
- RuudThai
- Expat
Je kunt voordat je afreist naar Nederland je alvast aanmelden bij een zorgverzekeraar en met hen afspreken vanaf welke datum je verzekerd wilt zijn, bijv. vanaf de dag van aankomst in Nederland.greenthaiway schreef:Dat zou ik ook wel willen weten...Hua Thalae schreef: Wat mij bij mijn vraag brengt.
Kan je als je je in Nederland laat inschrijven je gelijk melden dan in het ziekenhuis en uiteraard geholpen worden![]()
Zij stellen dan als eis dat je zo snel mogelijk een bewijs van inschrijving in de gemeente aan ze toestuurt, kan per e-mail dacht ik.
Je moet dus zo spoedig mogelijk na aankomst in Nederland je aanmelden bij je gemeente en dan kun je daar een bewijs van vragen dat je aan de zorgverzekeraar stuurt. Dan kun je dus praktisch meteen naar het ziekenhuis.
-
- Expat
De vraag is wel of het ook helpt bij spoedopname hier (en het is toch grotendeels spoed niet??) en of je dan wel op transport kan ??greenthaiway schreef:Dat zou ik ook wel willen weten...Hua Thalae schreef: Wat mij bij mijn vraag brengt.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
- Contacteer:
Handig te weten...RuudThai schreef:Je kunt voordat je afreist naar Nederland je alvast aanmelden bij een zorgverzekeraar en met hen afspreken vanaf welke datum je verzekerd wilt zijn, bijv. vanaf de dag van aankomst in Nederland.greenthaiway schreef:Dat zou ik ook wel willen weten...Hua Thalae schreef: Wat mij bij mijn vraag brengt.
Zij stellen dan als eis dat je zo snel mogelijk een bewijs van inschrijving in de gemeente aan ze toestuurt, kan per e-mail dacht ik.
Je moet dus zo spoedig mogelijk na aankomst in Nederland je aanmelden bij je gemeente en dan kun je daar een bewijs van vragen dat je aan de zorgverzekeraar stuurt. Dan kun je dus praktisch meteen naar het ziekenhuis.
Dit werkt als je advies krijgt door een arts om geopereerd te worden.
Bij een spoedopname, lees Dutch zijn posting, kun je een reis naar Nederland wel vergeten...
Over de niet te ontwijken dood, het lijkt mij het leukst om te sterven in een mooie droom.
Je zegt tegen iemand in de droom dat je wakker moet worden, als antwoord krijg je te horen dat je al 3000 aardjaren "dood" bent.
Wie weet, the proof of the pudding is in the eating

Vooralsnog is het gissen geblazen, niemand weet wat er gebeurt als je sterft...
-
- Volwaardig lid
greenthaiway schreef:Vooralsnog is het gissen geblazen, niemand weet wat er gebeurt als je sterft...
Tja,voor die maagden hoef je blijkbaar ook niet meer te komen als moslim zijnde........

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
Dat je op een normale manier naar Nederland gaat bedoel ik dus ook Dutch.
Zeg na controle hier vermeld de dokter 'Nou dat is niet best.'
Je neemt je medische papieren mee gaat de volgende dag naar Nederland schrijf je in bij laten we zeggen een familielid en hoppa richting ziekenhuis.
Ik zie het hier veel Farangs doen Engelse Australië et cetera kleine verzekering voor noodgevallen vaak ook geen eens (Betaal ik zo wel) en gaan regelmatig naar huis.
Even operatie ben over drie/zes maanden terug.
Niks inschrijven ik ben van die nationaliteit en dus betalen ze dat nou oké dan
Volgens RT zijn stelling moet het dus allemaal niks voorstellen.
We hebben het over gelijk toch en niet van komt u over zes maanden nog eens even langs want dan gaan ze pas betalen.
Zeg na controle hier vermeld de dokter 'Nou dat is niet best.'
Je neemt je medische papieren mee gaat de volgende dag naar Nederland schrijf je in bij laten we zeggen een familielid en hoppa richting ziekenhuis.
Ik zie het hier veel Farangs doen Engelse Australië et cetera kleine verzekering voor noodgevallen vaak ook geen eens (Betaal ik zo wel) en gaan regelmatig naar huis.
Even operatie ben over drie/zes maanden terug.
Niks inschrijven ik ben van die nationaliteit en dus betalen ze dat nou oké dan

Volgens RT zijn stelling moet het dus allemaal niks voorstellen.

We hebben het over gelijk toch en niet van komt u over zes maanden nog eens even langs want dan gaan ze pas betalen.
-
- Volwaardig lid
Ik heb hier (nog) geen zorgpolis maar heb net info gevraagd aan Mathieu. Daarna neem ik een beslissing.
Ruudthai's verhaal van een ziekenhuis ver weg geldt voor mij ook. Nongkhai is nauwelijks geoutilleerd, voor ingewikkeld knokenwerk kun je ook in Udon niet terecht. Dat wordt Khon Kaen Rama (geen wachttijd) of Srinagarin (wachttijd). Voor mijn total hip lag ik alleen op kamer, Kai was thuis want oma en junior waren er ook, en er kwam niemand naast me liggen, niet op de bank, niet onder het bed. Heerlijk rustig.
Ik heb gehoord dat voor dotteren en zwaarder ook Udon niet bevoegd is.
Maar Nederland ? Als ik reiscapabel zou zijn dan kan dat. Inschrijven kost niks, heel kort een kamer bij broer kost niks, zorgpolis kost, zware behandeling, minstens 6 maanden, geen idee, 2.000 euro ? Belasting en premie volksverzekering dokken over die zes maanden; 2 x reiskosten en als ik zwak heen en/of terug moet dan vlieg je business en dat is ook, weet niet, 2 x 2.000 euro.
Dan denk ik eerder aan Khon Kaen dan aan NL.
Ruudthai's verhaal van een ziekenhuis ver weg geldt voor mij ook. Nongkhai is nauwelijks geoutilleerd, voor ingewikkeld knokenwerk kun je ook in Udon niet terecht. Dat wordt Khon Kaen Rama (geen wachttijd) of Srinagarin (wachttijd). Voor mijn total hip lag ik alleen op kamer, Kai was thuis want oma en junior waren er ook, en er kwam niemand naast me liggen, niet op de bank, niet onder het bed. Heerlijk rustig.
Ik heb gehoord dat voor dotteren en zwaarder ook Udon niet bevoegd is.
Maar Nederland ? Als ik reiscapabel zou zijn dan kan dat. Inschrijven kost niks, heel kort een kamer bij broer kost niks, zorgpolis kost, zware behandeling, minstens 6 maanden, geen idee, 2.000 euro ? Belasting en premie volksverzekering dokken over die zes maanden; 2 x reiskosten en als ik zwak heen en/of terug moet dan vlieg je business en dat is ook, weet niet, 2 x 2.000 euro.
Dan denk ik eerder aan Khon Kaen dan aan NL.
- v@go
- Volwaardig lid
Ruud dat is niet waar hij wordt ouder maar zij is steeds weer 21RuudThai schreef: dáárom kies jij ze steeds jonger uit![]()
![]()
![]()
dus niet steeds jonger alleen een groter verschil
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก