atm kosten stijgen de pan uit
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: atm kosten stijgen de pan uit
Betere koers dan gwk schiphol 

-
- Veel ervaring
Hahahaha ja, je krijgt overal een beter koers dan het bij GWK Schiphol. Dat is naar mijn mening gewoon oplichting.robin33 schreef:Betere koers dan gwk schiphol
-
- Volwaardig lid
Nee, dat is geen oplichting ! Dat is handel, dat is waardering, dat is voorzichtig zijn.
De baht is geen courante munt in Europa. De baht is incourant en daarom is de koers anders.
Kijk maar eens naar de koers in Thailand van de Lao kiep. En er zijn meer valuta die 'link' worden gevonden om in huis te hebben.
Een ander voorbeeld ?
In de dorpen in Thailand kun je benzine kopen in een fles. Dat is een service aan lokale mensen die de gang naar de autobaan al een wereldreis vinden.
In mijn 'gat' is geen pomp. De dichts bijzijnde pomp op de autobaan is 6 km weg en dan moet je nog terug. De stad is net zo ver weg. De mensen die flessen benzine verkopen moeten dus, met auto of brommer, tenminste 12 km rijden om benzine te kopen in jerrycans en betalen daar de gewone prijs voor. Niks korting of zo !
Dat is tijd en geld investeren. Eenmaal thuis moet men met een maatbeker de benzine afmeten en in flessen gieten. Meestal gebruikt men daarvoor flessen waar kostbaar geestrijk vocht in heeft gezeten; ik zie wel eens een fles met daarop het logo van de heer J. Walker ! Dat moet een dure fles geweest zijn.
Valt een fles om of kapot dan is het verlies rekening man. De prijs die je daar per liter betaalt zal rond de 65 baht zijn. Ik tank normaliter in de stad. Maar staat de meter laag als ik weg rij dan haal ik net om de hoek bij mij voor 100 baht 5 flessen (nee, nog niet tot de helft vol hoor...) en gun die mensen een paar stuivers winst.
Geen goed voorbeeld voor de valuta maar zo werkt wel voorzichtig zaken doen !
De baht is geen courante munt in Europa. De baht is incourant en daarom is de koers anders.
Kijk maar eens naar de koers in Thailand van de Lao kiep. En er zijn meer valuta die 'link' worden gevonden om in huis te hebben.
Een ander voorbeeld ?
In de dorpen in Thailand kun je benzine kopen in een fles. Dat is een service aan lokale mensen die de gang naar de autobaan al een wereldreis vinden.
In mijn 'gat' is geen pomp. De dichts bijzijnde pomp op de autobaan is 6 km weg en dan moet je nog terug. De stad is net zo ver weg. De mensen die flessen benzine verkopen moeten dus, met auto of brommer, tenminste 12 km rijden om benzine te kopen in jerrycans en betalen daar de gewone prijs voor. Niks korting of zo !
Dat is tijd en geld investeren. Eenmaal thuis moet men met een maatbeker de benzine afmeten en in flessen gieten. Meestal gebruikt men daarvoor flessen waar kostbaar geestrijk vocht in heeft gezeten; ik zie wel eens een fles met daarop het logo van de heer J. Walker ! Dat moet een dure fles geweest zijn.
Valt een fles om of kapot dan is het verlies rekening man. De prijs die je daar per liter betaalt zal rond de 65 baht zijn. Ik tank normaliter in de stad. Maar staat de meter laag als ik weg rij dan haal ik net om de hoek bij mij voor 100 baht 5 flessen (nee, nog niet tot de helft vol hoor...) en gun die mensen een paar stuivers winst.
Geen goed voorbeeld voor de valuta maar zo werkt wel voorzichtig zaken doen !
-
- Volwaardig lid
Nou, zo incourant is die Thaise Bath niet. Thailand bezet de 23 st plaats van exporterende landen in waarde. Het laat daarbij onder andere Polen, Zweden, Turkije, Oostenrijk, Noorwegen en Indonesië achter zich.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... by_exports
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... by_exports
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Henk Korat, waarom biedt GWK dan zo weinig voor Thais papiergeld ?
Ik kan het antwoord wel verzinnen: omdat ze bang zijn er mee te blijven zitten. Dat heet incourant. Mogelijk wereldwijd niet maar in NL en/of de EU wel.
Of een andere verklaring die ik niet weet. Dan hoor ik dat graag.
Ik kan het antwoord wel verzinnen: omdat ze bang zijn er mee te blijven zitten. Dat heet incourant. Mogelijk wereldwijd niet maar in NL en/of de EU wel.
Of een andere verklaring die ik niet weet. Dan hoor ik dat graag.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
atm kosten stijgen de pan uit
Denk niet dat ze er bang Zijn om er mee te blijven zitten, Ze willed gewoon maximale winst(al zullen de kosten van Schiphol er ook niet om liegen). En dat is Hun goed recht. Je kan dus veeeeel voor deliger in th wisselen. Maar dat wisten we natuurlijk al.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
-
- Volwaardig lid
Als ik bovenstaande goed begrijp, dan zijn hier mensen die denken dat de slechte koers afhangt van hoe courant de Baht is. Blijkbaar is de US-dollar ook niet courant, als ik de wisselkoers op de foto zie. De Baht staat al op het bord vermeld en blijkbaar is er dus veel vraag naar (anders sta je niet op dit bord).
Iedereen, die denkt dat de Baht niet-courant is, leeft nog twintig jaar terug in de tijd. Toen was de handel in valuta niet zo groot als nu. Als er nu ergens een voordeel te halen is met een wisselkoers dan gaat het geld via de digitale snelweg razendsnel erheen, waarna de koersen stabiliseren. Zelfs de Baht kan met forex verhandeld worden. Het is even zoeken naar het juiste platform, maar het kan wel.
Iedereen, die denkt dat de Baht niet-courant is, leeft nog twintig jaar terug in de tijd. Toen was de handel in valuta niet zo groot als nu. Als er nu ergens een voordeel te halen is met een wisselkoers dan gaat het geld via de digitale snelweg razendsnel erheen, waarna de koersen stabiliseren. Zelfs de Baht kan met forex verhandeld worden. Het is even zoeken naar het juiste platform, maar het kan wel.
- -
-
- Volwaardig lid
Prajak kijk eens naar de koersen van USD en gbp op die foto en vergelijk dat eens met een pinkoers van die valuta. Zijn USD en gbp ook incourante valuta?
-
- Volwaardig lid
Borat, die koersen zeggen mij in Thailand niets. Ik reken in baht - euro.
Maar de usd koers is inderdaad laag.
Maar de usd koers is inderdaad laag.
-
- Veel ervaring
Niet mee eens. Kijk ook eens wat er bij de US$ staat. 1,25 Terwijl de middenkoers op 1,39 staat....prajak schreef:Nee, dat is geen oplichting ! Dat is handel, dat is waardering, dat is voorzichtig zijn.
En ja, het is wel handel, maar het lijkt wel erg op maffia praktijken.
Een Tuktuk in Patong vraagt ook 200 baht voor 500 meter. Handel?? Jazeker, maar toch noem ik dat oplichting.
-
- Volwaardig lid
Je bent er toch zelf bij als je wisselt of een tuk tuk neemt dus oplichting vindt ik iets te zwaar gezegt.Erik schreef:Niet mee eens. Kijk ook eens wat er bij de US$ staat. 1,25 Terwijl de middenkoers op 1,39 staat....prajak schreef:Nee, dat is geen oplichting ! Dat is handel, dat is waardering, dat is voorzichtig zijn.
En ja, het is wel handel, maar het lijkt wel erg op maffia praktijken.
Een Tuktuk in Patong vraagt ook 200 baht voor 500 meter. Handel?? Jazeker, maar toch noem ik dat oplichting.
500 meter voor 200 thb ...ik loop meestal en neem ik een tuktuk vraag ik eerst wat prijzen of ik onderhandel wat maar hangt ook van hoe de bestuurder in kwestie zich gedraagt ...ho..we wijken weer af van het draadje

gr driver
-
- Volwaardig lid
Laten we het er op houden dat ze duur zijn. Dus alleen voor noodgevallen ? Ik wissel via de ING om en heb een aanvaardbare koers.
-
- Volwaardig lid
naar verluid zouden er toch nog 2 INTernational banks zijn die geen kosten bij opname ATM aanrekenen:
1.CITIbank, heeft groot kantoor op Silom rd, BKK
2.(mogelijk) HSBC: Hongkong&Sjanghai bank Corp-heeft enkel grote zakelijke klanten als multinationals, dus die hebben geen cash nodig, mogelijk dat er vroeger een ATM was en nu niet meer, die zowel THB als US$-cash kon uitgeven.
Jullie daar in Isanië hebben er dus niks aan.
1.CITIbank, heeft groot kantoor op Silom rd, BKK
2.(mogelijk) HSBC: Hongkong&Sjanghai bank Corp-heeft enkel grote zakelijke klanten als multinationals, dus die hebben geen cash nodig, mogelijk dat er vroeger een ATM was en nu niet meer, die zowel THB als US$-cash kon uitgeven.
Jullie daar in Isanië hebben er dus niks aan.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
25 mei 2014
Withdrawl 10.000,00 thb via Kasikorn van mijn ABN rekening
home currency 236,52 euro
exch rate 42,28 thb/eur
access fee 4,11 eur
fee amount 180 baht
Withdrawl 10.000,00 thb via Kasikorn van mijn ABN rekening
home currency 236,52 euro
exch rate 42,28 thb/eur
access fee 4,11 eur
fee amount 180 baht
Home is not where you live, but where they accept you.
-
- komt net kijken
Weet iemand of onderstaande info ook van toepassing is op de ATM's in Thailand?
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/