Typisch Thai,of...........

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Typisch Thai,of...........

#16 Bericht door driver » vrijdag 01 maart 2013, 07:27

Wouter_Udon schreef:
driver schreef:
carpediem schreef:thaise lachen nooit op een foto
Dan mis je hier zeker de fotoos van Sukanya ?
Thaise lachen echt wel op fotoos ,Althans..de Thaise die ik ken wel tenminste.
Nou begrijp ik ook waarom sommige topics zoals die van Ron..Thai in Nederland...zo matig bezocht worden qua reacties van veel hier aanwezige veelposters...Die willen blijkbaar geen fotoos plaatsten omdat hun partner nooit lacht :cheesy:

gr driver

ps....ik ga zo naar de motorbeurs in Dortmund dus ben heellll benieuwd wie er alsnog wat fotoos neerzet in het..Thai in Nederland...topic :thumbsup:

Mijn vrouw gaat ook altijd lachend op de foto.
Maar ze wil haar foto's niet geplaatst hebben en dat kan ik alleen maar respecteren.
Zelfs op Facebook etc plaatst ze geen foto's van zichzelf.
Ieder zijn/haar keus uiteraard maar overal worden fotoos gemaakt/geplaatst dus waarom moeijlk doen over een gezicht op internet ?
Wat valt er te verbergen of wat / waarom mag er iets niet gezien worden ?

gr driver

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door weten » vrijdag 01 maart 2013, 07:45

Nee wel in hun vuistje :giggle2: :giggle2:
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door elst99 » vrijdag 01 maart 2013, 08:36

Wat ik hier zie, ze nemen altijd een pose aan en dan eeuwig twee "wijs en middelvinger" omhoog!
Nooit is ontspannen, maar steevast gemaakt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#19 Bericht door Gardensafari » vrijdag 01 maart 2013, 09:16

elst99 schreef:Wat ik hier zie, ze nemen altijd een pose aan en dan eeuwig twee "wijs en middelvinger" omhoog!
Nooit is ontspannen, maar steevast gemaakt!
Niet altijd twee vingers omhoog, maar inderdaad wel altijd "geposeerd".
Is volgens mij Aziatisch, want Japanners en Chinezen doen dat ook.
En ach in de jaren '60 en '70 toen Nederlanders pas naar het buitenland op vakantie gingen was het niet anders.
Ken je nog die oude fotoalbums?
"Hier staat tante Mien voor een heel mooie kerk".
Tante Mien was goed zichtbaar, die kerk niet.
En tante Mien lachte, want iemand had "cheese" gezegd.

Gelukkig zijn de moderne digitale camera's heel klein en kun je Thai soms fotograferen zonder dat ze het in de gaten hebben.
Heb je eindelijk een natuurlijke foto.
Maar laten ze het niet doorhebben...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Kalebath
kenner
kenner

#20 Bericht door Kalebath » vrijdag 01 maart 2013, 09:39

mijn vrouw is zeer stipt komt liever 30 min te vroeg dan 1 min te laat Voor ze de deur uitgaat zorgt ze er wel voor dat er punt gaaf uit ziet ook al gaat ze alleen maar bootschapen doen. In het begin ging ze nog wel eens poseren maar dat doet ze niet meer mischien omdat ze een cursus fotografie aan het volgen is.

Ben
Expat
Expat

#21 Bericht door Ben » vrijdag 01 maart 2013, 09:55

ron schreef:
Ben schreef:En zolang jij iedere keer toestaat dat ze dit of dat moet doen of vergeten is
zal het ook niet veranderen .
En hoe lossen we dat op Ben...... :Whistle:

Ron.
Stukje opvoeding meschien Ron ? Sommige mensen moeten hier en daar wat bijgeschaafd worden .en alleen een lang gezicht heeft geen zin.
Wellicht heeft praten zin :idea:

Ben
Expat
Expat

#22 Bericht door Ben » vrijdag 01 maart 2013, 10:02

nbreeker schreef:
Ben schreef:En zolang jij iedere keer toestaat dat ze dit of dat moet doen of vergeten is
zal het ook niet veranderen .
Zolang jij dat iedere keer toestaat,ze is geen hondje van hem wat valt er nu toe te staan.

Nu ik sta niet meer toe dat je terug gaat naar boven om te kijken of de oven uitstaat,als je dan weer terug bij het huis ariveer blijkt alles verbrand te zijn.
Hij heeft niks toe te staan anders staat ze hem bepaalde dingen niet meer toe wedden wie er wint.

Dus niet zo mans Ben ook jij doet gewoon wat het vrouwtje wil,maar dit is niet typisch Thai's.
Nee maar van mij aan dat Mrs Ben wel geordend .daar hoef ik niet op te wachten of ze wat voor te schotelen .Zal wel in het ras zitten :giggle:

Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#23 Bericht door Casper » vrijdag 01 maart 2013, 10:35

Haha bij mij gaat dat anders. Ik zeg: "Zullen we gaan?" "OK 1 minute."
En dan ga ik nog even een bakkie doen ofzo want er moet worden gebabypoederd en omgekleed en andere vrouwendingen...

Dan staat ze bij de deur en zegt "Kom we gaan." "OK" zeg ik dan, "ik trek ff mijn schoenen aan".

En dan wordt ze boos want ik riep al een half uur geleden dat we weggingen en nu moet ze nog wachten tot ik mijn schoenen aan heb! :cheesy:

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door nbreeker » vrijdag 01 maart 2013, 10:50

elst99 schreef:Om nu gelijk alle vrouwen over een kam te scheren, gaat me echt te ver!
Thaien, mannelijk of vrouwelijk kunnen niet organiseren, dat is het probleem!
Nick jij moet een Superman zijn, jij probeert alles goed te praten, nou ik ben dus niet getrouwd met een Thai en kijk dus niet door een roze bril, maar zie wel degelijk de hiaten tussen Europees of Aziatisch en kun je dat accepteren, ben je een gelukkig man of vrouw, ga je je ergeren wordt het alleen maar erger.
Ron, zie Jeab weinig lachen,op foto's, hebben jullie het wel leuk?
Nee ik probeer het niet goed te praten maar "als je het toestaat"wat toestaat "ik sta niet meer toe dat je je telefoon vergeet"Ik sta niet meer toe dat je je sleutels vergeet"wat is dat voor dictoriaal gedrag je hebt niks toe te staan als een vrouw wat vergeet,dan vergeet ze het of Ben het nu toe staat of niet.Een vrouw is geen slaaf.
Maar de een ergert zich er aan en de ander niet.En dat vrouwen vaker wat vergeten dat was in Holland alzo en is niks anders in Thailand.Dat hoord er bij.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#25 Bericht door RuudThai » vrijdag 01 maart 2013, 10:59

Tegen mij moppert ze altijd als we op weg gaan 'áltijd te laat, altijd te laaat!'.
Maar madam staat na het douchen minstens een half uur voor de spiegel..... :cheesy:
Maar dan is ze ook op en top klaar om weg te gaan, hoeft niet meer terug omdat ze iets vergeten is en verwacht tevens dat ze dan niet meer op mij of een ander familielid hoeft te wachten.

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door jannampla » vrijdag 01 maart 2013, 11:58

Inderdaad, zoals Elst al zei typisch Thais. Niet kunnen organiseren .
Maak ik me allang niet meer boos om .
Als mijn schoonfamilie aangeeft dat we op een bepaald tijdstip vertrekken installeer ik mij met een boek in de voortuin en zie wel wanneer we gaan.
Vaak uren later dan gepland :clap: :clap:
En als ik een afspraak voor een bepaald tijdstip met iemand maak zeg ik gewoon dat we er een half uur of zo eerder moeten zijn .
Lukt altijd , mai mi pen ha. :cheesy: :cheesy:
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door elst99 » vrijdag 01 maart 2013, 12:53

Wezen jullie nu is allemaal eerlijk, neem aan vele van jullie hebben in Nederland al een relatie achter de rug, zouden dit nooit van je Nederlandse Vrouw of vriendin gepikt hebben!
[|(
Door ervaring wordt men milder? ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door jannampla » vrijdag 01 maart 2013, 14:33

Als je ouder wordt wordt je meestal wat milder, da's waar .
Maar het heeft gewoon met wat anders te maken .
Als de relatie verder goed is waarom zou je hier dan een zwaar punt van maken ?
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door carpediem » vrijdag 01 maart 2013, 14:39

weten schreef:
Nee wel in hun vuistje :giggle2: :giggle2:
:clap: :clap: :clap:
pluk de dag (carpediem)

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door Duncan » vrijdag 01 maart 2013, 14:40

Ach, ik ben ook een enorme treuzelchaoot en comtroleer zelf ook het liefst of deuren dicht zijn, sleutels aanwezig etc. dus wat dat betreft ontlopen we elkaar niet zoveel.
Alleen, als er wel een beetje tijdsdruk op zit moet je zorgen dat er geen familielid of vriendin enthousiast gaat lopen kwaken, want dan kan de wachttijd behoorlijk oplopen, zeker als ze dan ook nog gebeld wordt...

Wat betreft foto's, Mevrouw Duncan wil dat niet en ik ook niet. We hebben geen probleem om mensen irl te ontmoeten, leuk zelfs, maar teveel foto's en teveel persoonlijke info op internet hebben we geen zin in, we bepalen liever zelf wie wat van ons weet en wie niet ;) .

Over het lachen op foto's, Mevrouw Duncan staat er eigenlijk altijd wel lachend op - tenzij ze inderdaad moet poseren, dan gaat dat masker er weer op -, maar het is van zichzelf ook een heel vrolijk vrouwtje, houdt niet van moeilijk en problemen.

En Elst,
Door ervaring wordt men milder?

dat zal zeker zo zijn, maar gaat dat niet voor alle relaties op? Je komt in de loop van de tijd zaken tegen die je zo tegenstaan dat die in je volgende relatie een dealbreker kunnen zijn, en of het nou Truus uit de Paardelanden of Noi uit Ban KalengKaneng is maakt niet zo heel veel uit.
Al heb je hier als Falang natuurlijk wel veel meer mogelijkheden tot het vinden van een partner, maar dat wil nog niet zeggen dat ze over zich heen laten lopen...

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”