vind ik wel leuk kost zo'n 60.000
de meeste Thais vinden hetniks omdat ze er niet met 4 man op kunnen zitten
Pieter
Moderator: Loempia
dat is een goede... als Noord Brabander moet ik nee zeggenron schreef:Je bedoeld zeker je zwager,Pieter?
Ron.
Borat schreef:Mij is altijd verteld dat als een helm eenmaal een goede klap heeft opgevangen, door een valpartijen/ongeluk, of uit de handen glipt, dat deze dan zijn beschermende functie grotendeels heeft verloren en je dus een nieuwe moet gebruiken.
Overdrijven is ook een vak, zeg!henk177 schreef:Voor een Thai vind ik die helmen die je bij Tesco of waar dan ook koopt voor 200-250 baht een prima helm.
Wie denkt er nu eigenlijk dat als je met 120-140 kilometer per uur tegen een stroompaal of waar dan ook tegenaan knalt dat die helm nog iets kan betekenen voor je ??? Trouwens persoonlijk heb ik dan liever geen helm op want als de rest van je lichaam als een platte wokkel om een betonpaal zit gekruld hoeft mijn hoofd ook niet onbeschadigd uit die helm verwijderd te worden .
Volgens mij hou jij er van om op je kont te zitten en dat anderen alles voor je aandragen,je weet toch zoveel van motoren waarom ga je dan zelf niet kijken in de vele motorzaken die Thailand rijk is,als ik een motor wil hebben ga ik veel zaken af om te kijken wat er te koop is en tevens kan je dan vragen hoe het zit met de papieren.Je hebt zoveel vragen wat kost dit en wat kost dat,daar zijn een hoop vragen bij die je zelf kunt vragen als je de moeite neem.genesis schreef:Wie kan me vertellen wat de nieuwprijs is voor een motorscooter (110 cc) in Thailand?
Genesis
Ik geloof je maar dit is een uitzondering en trouwens bij iedere nieuwe motor zit een maintenance boek wat afgetekend moet zijn,maar je moet wel even de moeite nemen om het na te kijken,ik kocht voor m'n zoon een Honda wave 100 cc die prefereerde hij boven een 110 cc,die wave was al wat jaartjes oud maar zag er uit als nieuw en we kregen een half jaar garantie op de moter.Met de motor hebben we totaal geen problemen maar hebben wel een nieuwe achterband en een nieuwe ketting en ketting wielen gratis vervangen.Maar nogmaals ik als ik wat kopen wil struin ik de moterzaken af en kijk wat er te koop is.RuudThai schreef:Een nichtje van ons kocht vorig jaar een 2e hands Honda 110 cc, type weet ik niet, een jaar oud. De prijs lag op ongeveer tweederde van de nieuwprijs en de kilometerstand was nog onder de 5000.
Dan zou je denken dat je nog een goed apparaat koopt.
Nou, wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft weten we niet maar de motor begaf het al na een maand of 2. En je weet, 2e hands = geen fabrieksgarantie meer en de garantie van de verkopende winkel is tot de deur.
De motor bleek niet meer te repareren, er zou een nieuwe motor in moeten en dat was duurder dan de waarde van de brommer. Ze heeft hem naar de sloper gebracht.
Les: Koop nooit een 2e hands brommer want je weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan.
Misschien geen olie ververst, ondeskundig opgevoerd of ouwe of verkeerde olie gebruikt, je weet het niet.
Je kunt voor 34,000 Baht een nieuwe 110 cc Wave kopen. Je moet wel zoeken want niet iedere Honda dealer heeft dit model in de aanbieding.ron schreef:Absoluut NIET doen.
Je betaald de hoofdprijs.
Als je een klein bedrag erbij legt,heb je een nieuwe,met de bijbehorende garantie.
Stel,je neemt een 2e hands scooter van 3 jaar oud.
Nieuwprijs was 50.000 en men wil er nu 34.000 voor gebben.
Ik kan mezelf niet voorstellen dat je voor 16.000 thb het risico gaat nemen op een miskoop.
Maar een ieder zijn ding..............
Ron.