prijs motorscooter in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: prijs motorscooter in Thailand

#16 Bericht door Pieter » woensdag 09 januari 2013, 02:24

mijn schoonbroertje heeft deze
Afbeelding
vind ik wel leuk kost zo'n 60.000
de meeste Thais vinden hetniks omdat ze er niet met 4 man op kunnen zitten

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door ron » woensdag 09 januari 2013, 02:32

Je bedoeld zeker je zwager,Pieter?

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Pieter » woensdag 09 januari 2013, 02:56

ron schreef:Je bedoeld zeker je zwager,Pieter?

Ron.
dat is een goede... als Noord Brabander moet ik nee zeggen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwager

Als Nederlander is het hetzelfde

Maar ik bedoel de broer van m'n vrouw

Ik heb ook nog een "echte" schoonbroer die is met m'n broer getrouwd... maar laten we het niet te ingewikkeld maken

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door weten » woensdag 09 januari 2013, 09:56

Borat schreef:Mij is altijd verteld dat als een helm eenmaal een goede klap heeft opgevangen, door een valpartijen/ongeluk, of uit de handen glipt, dat deze dan zijn beschermende functie grotendeels heeft verloren en je dus een nieuwe moet gebruiken.

Klopt helemaal weg met dat ding
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#20 Bericht door henk177 » woensdag 09 januari 2013, 14:30

Voor een Thai vind ik die helmen die je bij Tesco of waar dan ook koopt voor 200-250 baht een prima helm.
Wie denkt er nu eigenlijk dat als je met 120-140 kilometer per uur tegen een stroompaal of waar dan ook tegenaan knalt dat die helm nog iets kan betekenen voor je ??? Trouwens persoonlijk heb ik dan liever geen helm op want als de rest van je lichaam als een platte wokkel om een betonpaal zit gekruld hoeft mijn hoofd ook niet onbeschadigd uit die helm verwijderd te worden .

RuudThai
Expat
Expat

#21 Bericht door RuudThai » woensdag 09 januari 2013, 14:46

henk177 schreef:Voor een Thai vind ik die helmen die je bij Tesco of waar dan ook koopt voor 200-250 baht een prima helm.
Wie denkt er nu eigenlijk dat als je met 120-140 kilometer per uur tegen een stroompaal of waar dan ook tegenaan knalt dat die helm nog iets kan betekenen voor je ??? Trouwens persoonlijk heb ik dan liever geen helm op want als de rest van je lichaam als een platte wokkel om een betonpaal zit gekruld hoeft mijn hoofd ook niet onbeschadigd uit die helm verwijderd te worden .
Overdrijven is ook een vak, zeg!
Als je met 120-140 km. tegen een boom rijdt op zo'n onding (als-tie dat al haalt), ja, dan kunnen ze je er met een lepeltje vanaf schrapen en heeft geen enkele bescherming zin.
Maar de meesten doen het toch wat langzamer en dan is een goede helm een noodzaak. Hoe vaak ik ze niet heb zien onderuitschuiven als het regende en met dat soort situaties moet je hoofd goed beschermd zijn. En het gebeurt nogal omdat ze hier rijden met ouwe gladde banden of van die uiterst dunne racebandjes want dat staat 'vet'. Grip op de weg is onbekend bij die lui.

Die tescohelmpjes zijn er puur om te voldoen aan de helmplicht, dus voor 199 baht koop je een helm en daarmee voorkom je een bon of een omkoopsom van 200 baht. :angel:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door genesis » woensdag 27 maart 2013, 22:52

Is een 2de hands scooter van een officiele dealer met garantie een goede optie en voordelig. Zou graag jullie mening/ervaring hierover willen horen.

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door ron » donderdag 28 maart 2013, 00:55

Absoluut NIET doen.
Je betaald de hoofdprijs.
Als je een klein bedrag erbij legt,heb je een nieuwe,met de bijbehorende garantie.
Stel,je neemt een 2e hands scooter van 3 jaar oud.
Nieuwprijs was 50.000 en men wil er nu 34.000 voor gebben.
Ik kan mezelf niet voorstellen dat je voor 16.000 thb het risico gaat nemen op een miskoop.
Maar een ieder zijn ding..............

Ron.
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#24 Bericht door nbreeker » donderdag 28 maart 2013, 02:34

genesis schreef:Wie kan me vertellen wat de nieuwprijs is voor een motorscooter (110 cc) in Thailand?

Genesis
Volgens mij hou jij er van om op je kont te zitten en dat anderen alles voor je aandragen,je weet toch zoveel van motoren waarom ga je dan zelf niet kijken in de vele motorzaken die Thailand rijk is,als ik een motor wil hebben ga ik veel zaken af om te kijken wat er te koop is en tevens kan je dan vragen hoe het zit met de papieren.Je hebt zoveel vragen wat kost dit en wat kost dat,daar zijn een hoop vragen bij die je zelf kunt vragen als je de moeite neem.
En je kan hier best een tweede hands kopen,de meest zijn tweede hands omdat ze terug gehaald zijn vanwege wanbetaling niet omdat er wat aan mankeerd,er mankeerd trouwens heel weinig aan die lichte motorfietsen hier het zijn mooie stukjes techniek op twee wielen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#25 Bericht door RuudThai » donderdag 28 maart 2013, 04:45

Een nichtje van ons kocht vorig jaar een 2e hands Honda 110 cc, type weet ik niet, een jaar oud. De prijs lag op ongeveer tweederde van de nieuwprijs en de kilometerstand was nog onder de 5000.
Dan zou je denken dat je nog een goed apparaat koopt.
Nou, wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft weten we niet maar de motor begaf het al na een maand of 2. En je weet, 2e hands = geen fabrieksgarantie meer en de garantie van de verkopende winkel is tot de deur.
De motor bleek niet meer te repareren, er zou een nieuwe motor in moeten en dat was duurder dan de waarde van de brommer. Ze heeft hem naar de sloper gebracht.

Les: Koop nooit een 2e hands brommer want je weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan.
Misschien geen olie ververst, ondeskundig opgevoerd of ouwe of verkeerde olie gebruikt, je weet het niet.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#26 Bericht door nbreeker » donderdag 28 maart 2013, 04:57

RuudThai schreef:Een nichtje van ons kocht vorig jaar een 2e hands Honda 110 cc, type weet ik niet, een jaar oud. De prijs lag op ongeveer tweederde van de nieuwprijs en de kilometerstand was nog onder de 5000.
Dan zou je denken dat je nog een goed apparaat koopt.
Nou, wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft weten we niet maar de motor begaf het al na een maand of 2. En je weet, 2e hands = geen fabrieksgarantie meer en de garantie van de verkopende winkel is tot de deur.
De motor bleek niet meer te repareren, er zou een nieuwe motor in moeten en dat was duurder dan de waarde van de brommer. Ze heeft hem naar de sloper gebracht.

Les: Koop nooit een 2e hands brommer want je weet niet wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan.
Misschien geen olie ververst, ondeskundig opgevoerd of ouwe of verkeerde olie gebruikt, je weet het niet.
Ik geloof je maar dit is een uitzondering en trouwens bij iedere nieuwe motor zit een maintenance boek wat afgetekend moet zijn,maar je moet wel even de moeite nemen om het na te kijken,ik kocht voor m'n zoon een Honda wave 100 cc die prefereerde hij boven een 110 cc,die wave was al wat jaartjes oud maar zag er uit als nieuw en we kregen een half jaar garantie op de moter.Met de motor hebben we totaal geen problemen maar hebben wel een nieuwe achterband en een nieuwe ketting en ketting wielen gratis vervangen.Maar nogmaals ik als ik wat kopen wil struin ik de moterzaken af en kijk wat er te koop is.
Ik hoef dat nu niet meer te doen ik heb m'n motorzaak gevonden die ik vertrouw en heb daar inmiddels al 3 moterfietsen gekocht.Maar misschien heeft technische kennis er iets mee te maken.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door genesis » donderdag 28 maart 2013, 07:17

Als ik in juli terug ben zal ik eens kijken, hoor hier 2 kanten, wel goede en geen goede ervaringen.

Wil ik geen risico, dan betaal ik meer, wil ik minder betalen dan meer risico........ Tja hetzelfde als in Nederland alleen heb ik dan in Thailand geen ervaring...... :roll:

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door ron » donderdag 28 maart 2013, 08:45

Wat wil je er mee gaan doen Genesis.....rijden,ja dat snap ik.
Ik bedoel,blijf je in Thailand voor langere tijd,of is het alleen maar om tijdens de vakantie,s vervoer te hebben rond het huis/dorp/stad?

Kijk ook eens hier,zie dat de tweedehands brommers goed bij de prijs zijn....idem de auto,s natuurlijk.

http://www.bahtsold.com/quicksearch?co= ... dno=Ad+%23

Ron.
"Zij die dansen
door hen

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#29 Bericht door stevenl » donderdag 28 maart 2013, 09:18

ron schreef:Absoluut NIET doen.
Je betaald de hoofdprijs.
Als je een klein bedrag erbij legt,heb je een nieuwe,met de bijbehorende garantie.
Stel,je neemt een 2e hands scooter van 3 jaar oud.
Nieuwprijs was 50.000 en men wil er nu 34.000 voor gebben.
Ik kan mezelf niet voorstellen dat je voor 16.000 thb het risico gaat nemen op een miskoop.
Maar een ieder zijn ding..............

Ron.
Je kunt voor 34,000 Baht een nieuwe 110 cc Wave kopen. Je moet wel zoeken want niet iedere Honda dealer heeft dit model in de aanbieding.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door driver » donderdag 28 maart 2013, 09:32

Ik heb toen Suk nog in Thailand woonde ook een gebruikte m.scooter gekocht van mensen die t.o.v een winkeltje hadden en waar we vaak kwamen.
Suzuki Hayatha 125 cc ffe uit mijn hoofd die iets van 30.000 moest kosten nwpr toen ik dacht 52000 ?
S,avonds een rondje gereden en de scooter was in perfecte staat , de prijs afgemaakt op 29000 vlgs mij en wanneer de verkoper tijd had zouden we met dat ding naar Sikio gaan om te laten keuren oid en om het papierwerk incl. verzekering op Suks naam te zetten.

De vlgd ochtend stond de verkoper al bij ons en zijn we naar Sikio gereden waar alles keurig overgeschreven is.
Dezelfde mensen regelen nu voor Suk wat dingen in Sung Noen indien nodig.

Toen bekend was dat Suk naar Nederland kwam heeft ze via die mensen de m.scooter verkocht voor ik dacht 24 of 25000 thb.
Gebruikt kopen kan m.i heel best mits je weet bij wie en hoe er mee omgegaan is maar dat is in Nederland net zo denk ik.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”