Ipad kopen in Bangkok?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ipad kopen in Bangkok?

#16 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 03 oktober 2012, 08:42

Khemkhaeng schreef:Het volgende:

Ipad 32 GB WIFI bij Powerbuy (Central)

19.500 Baht
- 5% (Central korting voor kaartholders)
= 18.525 Baht

Vervolgens gaat er 7% af VAT
18.525 Baht
- 7%
= € 17.225,25 Baht

Om makkelijk te rekenen met een koers van 40 baht een euro. Is dat ~ € 430,71
De goedkoopste Ipad 32 GB WIFI via tweakers.net is al € 559,- inclusief verzendkosten.

Het verschil is dan ongeveer een kleine € 130 euro.

Mee eens?

Niet helemaal.

Ik weet niet wat je moet doen om cardholder te worden/zijn dus dat laat ik buiten beschouwing.
19.500 minus de 7% is 18.224.30 baht.
Dit bedrag gedeeld door 39,16 hetgeen de huidige koers is, komt op eur. 465.38.
Het verschil is nog wel aanzienlijk: eur. 93,62 maar of je daar al die moeite voor wilt doen en bovendien kan worden aangeslagen bij onze vrienden van de douane op Schiphol is de vraag.
Die vrienden zullen ook geen rekening houden met kortingen etc, die hanteren gewoon de NL prijs denk ik.
Live your dream, don't dream your life.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Khemkhaeng » woensdag 03 oktober 2012, 09:05

Je kunt aan 40 baht komen voor 1 euro bij een leuk geldwisselkantoor maar dat ter zeide.

Ook nog even gekeken naar de 64 GB variant Ipad 64GB Wifi bij PowerBuy
Je moet "The 1 Card" aanschaffen krijg je als buitenlander altijd 5% korting.

In Nederland € 648,-
In Thailand ฿ 26,500.00 = omgerekend met 39,16 = ~ € 677

- 5% = ฿ 1325
= ฿ 25175

- 7% = ฿ 1762,25
= ฿ 23412,75

= € 597,87 verschil ~ € 80,-

printen44
Expat
Expat

#18 Bericht door printen44 » woensdag 03 oktober 2012, 11:24

En ik kocht een echte Samsung voor 560 baht. Ik kan bellen, gebeld worden, een sms versturen en een sms krijgen. Wat wil ik nog meer? Snap niet dat mensen zo verslaafd aan een apparaatje worden. En maar berichtjes sturen op Facebook, Twitter enz. enz. enz.

Mij interesseert het helemaal niet of Pietje wakker is geworden en dat Jantje een kop koffie drinkt. Als iemand mij nodig hebt, dan belt ie mij maar en als ik iemand nodig hebt, dan bel ik hem of haar wel. Daar heb ik geen apparaat van honderden euro's voor nodig. [$) [$) [$)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door elst99 » woensdag 03 oktober 2012, 11:35

De IPad is wel even iets anders als een eenvoudig telefoon apparaatje! Duidelijk dat je niet begrijpt wat je er mee kunt.
De mogelijkheden die je hebt is te vergelijken met een kleine computer, er onwijs veel boeken, muziek, foto's op kwijt kunt en gemakkelijk overal online gaan.
Buiten bellen met Skype, kun je eenvoudig bankieren zonder veel poespas!
Kortom een ideaal apparaat.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat

#20 Bericht door printen44 » woensdag 03 oktober 2012, 15:20

Buiten bellen met Skype? Ik zit liever binnen met een bak koffie met iemand te skypen. Internetbankieren? Moet je daarvoor buiten gaan staan met zo'n apparaat? Ik kan elk moment dat ik thuis ben internetbankieren, maar zoveel geld heb ik nou ook weer niet.

Leuke gesprek: "Wacht even, ik met even internetbankieren. Even stil zijn".. Even later: "Effe stil zijn, ik met even skypen". Heerlijk zo'n apparaat. Je kunt je metgezellen meteen het zwijgen opleggen. "Blijf nu even stil. Ik moet een mail versturen, via dat mooie apparaat, die Ipod of Ipad".[$) [$) [$)

Was de TV al de boosdoener in de huiskamer, nu is de Ipod en/of Ipad de boosdoener buitenshuis.

Maar mijn Samsung van 560 baht doet het uitstekend. :clap: :clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door prajak » woensdag 03 oktober 2012, 15:26

"...maar zoveel geld heb ik nou ook weer niet...."

Probeer eens de Bank van Lening... :giggle2:

Ik kan in huis bellen; ik bel wel eens met iemand die buiten moet gaan staan om met me te bellen en dat komt echt niet door 5 krijsende koters om hem heen...... Hartje Bangkok, hoge gebouwen, veel storende signalen, 't kan verkeren.

Heb ook geluk met mijn woonst op heuveltop. Vrije ontvangst met de sat. Alleen de laatste weken na 20 uur storingen op BVN en niet op alle andere zenders op die sat. Zal dus een atmo storing zijn of zonnevlekken. Tis nie anders.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door elst99 » woensdag 03 oktober 2012, 16:30

Joh, het is toch totaal iets anders als een dood ordinaire telefoon en een computer die je op een bureau heb staan, als je er nog nooit een vast gehad hebt,kun en mag je er geen oordeel over vellen.
Als je reist is het een ding die je in een handtas mee kunt nemen, met een kleine oplader en al je boeken, tijdschriften, je correspondentie, muziek bij je hebt, je kopieën van je paspoort, je reizen die je onderweg kunt boeken.
Ik weet niet met wie je iemand vergelijkt, maar we zitten niet allemaal op Facebook of Twitter! En al was het wel zo :happyno:
Jij zou al je geschiedenisboeken erop kunnen zetten, ieder zijn meug toch!

printen44
Expat
Expat

#23 Bericht door printen44 » woensdag 03 oktober 2012, 17:49

Elst, ik ben geen slaaf van apparaten. Ik wil graag zonder die dingen door het leven gaan. Het is al erg genoeg dat ik (teveel) achter de PC zit. Maar dat is dan voor mij ook genoeg. Als ik buitenshuis ben, dan heb ik alleen een mobieltje en daarmee kan ik iedereen bereiken die ik wil bereiken en iedereen kan mij bereiken en dat is genoeg.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door elst99 » woensdag 03 oktober 2012, 18:05

Verslaafd zijn is in alle gevallen verkeerd, maar gebruik maken van is wat anders!

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door Duiker » woensdag 03 oktober 2012, 18:16

Zelf gebruik ik een mini laptop. Hartstikke handig. Past prima op het tafeltje in een vliegtuig. Bluetooth en wifi ingebouwd. Kan ook een simkaart in. Toetsenbord zit er aan vast, dus die kan je niet kwijtraken. Wat maakt een IPad nu beter dan een mini laptop?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door elst99 » woensdag 03 oktober 2012, 19:06

Ik heb ook een MacBook air, voor als ik veel dingen moet typen, maar met de iPad zit ik lekker op de bank en lees erg veel, hij is licht en makkelijk vast te houden. Kijk er films op, we hebben er allebei een, dus kunnen onafhankelijk van mekaar, naar muziek, lezen, films of tijdschriften lezen.Er zitten verschillende app's op die erg makkelijk zijn in gebruik.
Of het nu een iPad of een ander merk is, daar wil ik niet over oordelen, zou hem niet meer willen missen.
Er zit ook een toetsenbord op hoor, alleen op de computer gebruik je 2 handen en gaat het wat vlugger.
Het is effe wennen, maar erg handig.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door torkom » woensdag 03 oktober 2012, 21:58

Elst, ik heb begrepen dat je al wat ouder bent maar je gaat wel met de tijd mee, knap ! ...Printen doet dat niet.

(heb zelf een Samsung tablet, inderdaad ideaal.)
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door jannampla » donderdag 04 oktober 2012, 00:01

Mwah , heeft dat nou met leeftijd te maken ?
Een Ipad , toevallig ook dit jaar gekocht in Hua Hin , is best makkelijk voor onderweg .
Maar mijn persoonlijke mening is dat het een overgewaardeerd item is .
Internetten doe ik nog het liefst op mijn laptop , films kijken nog het liefst op mijn tv .
Allebei veel handiger dan wel mooier .
En lezen ( en daarvoor had ik hem gekocht ) kan je hem niet vergelijken met een goede ereader .
Ten eerste veel lichter , batterij gaat een stuk langer mee , kan meer soorten formaat aan .
Al met al is de Ipad wat mij betreft een leuk apparaat voor backup als de andere dingen stuk of in gebruik zijn.
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door elst99 » donderdag 04 oktober 2012, 07:01

Dan verschillen wij van mening!
In het begin dacht ik ook, is dit nou alles, maar na veel en ook meer te gaan gebruiken en er goed wegwijs op te worden, gebruik ik de computer veel minder.
Wij reizen dus veel, in Azië dat zeg ik er bij en dan heeft hij dus erg veel voordelen.
Wij zijn geen BVN kijkers en dan buiten het nieuws en CNN en Aljazeera houdt tv voor ons op.
Ja ik denk dat Printen de was nog op de hand en het gras nog met de schaar doet en zijn platen draait op een opwindgrammofoon.
Geef niet hoor, hij heeft geen kinderen en kleinkinderen waar hij contact mee onderhoud! Dat is het verschil denk ik ;) :o

printen44
Expat
Expat

#30 Bericht door printen44 » donderdag 04 oktober 2012, 07:20

torkom schreef:Elst, ik heb begrepen dat je al wat ouder bent maar je gaat wel met de tijd mee, knap ! ...Printen doet dat niet.

(heb zelf een Samsung tablet, inderdaad ideaal.)
Ach, Torkom, ik ben niet iemand die als lemmingen achter een hype aangaan. Individualisme past mij beter dan met de meute mee te gaan. En trouwens, ik ken genoeg jongeren die ook "niet met hun tijd mee gaan".

Met mijn Samsung van 560 baht krijg ik ook iedereen te pakken als het moet en met mijn desktop PC, kan ik net zoveel doen als met welke Samsung Tablet ook. Ik zit niet in gezelschap met een apparaat te rommelen. Ik hou van een goed gesprek en niet dat de gesprekspartner regelmatig wil internetbankieren, twitteren, mails bekijken, mails versturen enz. enz. . Ik hou nog van een ouderwets gesprek. En dan zet ik mijn mobieltje af. Later kan ik wel zien of iemand gebeld heeft.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”