Geen testament en dan ?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Geen testament en dan ?

#16 Bericht door prajak » zaterdag 26 mei 2012, 15:16

Stopte de Dela polis niet bij uitschrijven uit NL ?
En dekken ze ook buiten NL, binnen de EU en zelfs buiten de EU ?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Duiker » zaterdag 26 mei 2012, 16:02

Edje schreef: Overigens; Heb van kinds af een verzekering bij DELA, deze keert bij mijn overlijden een X bedrag uit, dus ook dat hoeft de fam. niet op te hoesten, houden er zelfs aan over.
Vroeger was er TV reclame van de DELA waarin werd gezegt dat ze niet uitbetalen, maar alles regelen. Ik zie de dela nog niet een crematie in thailand regelen, als al gewenst zou zijn dat de dela dat regelt.

Kijk je polis nog eens na zou ik zeggen.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

printen44
Expat
Expat

#18 Bericht door printen44 » zaterdag 26 mei 2012, 16:11

Zover ik weet, regelt Dela vanaf de Nederlandse grens, vanaf het buitenland. Had dit met buren, waarvan de man in Spanje overleed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » zaterdag 26 mei 2012, 16:35

Kijk de algemene voorwaarden maar eens na. Uitvaartverzorging in het buitenland: alleen op door Dela opgelegde voorwaarden, dus ze willen vooraf weten waar je gaat wonen en stellen voorwaarden. Wonen in NL, dood tijdens tijdelijk verblijf in buitenland: repatriering op kosten Dela, begraven in NL. Tijdelijk verblijf, staat er. Dus kijk die polis nog maar eens goed na.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Harm » zaterdag 26 mei 2012, 21:30

Ben verzekerd bij de Dela
Dela keert geld uit als de rekening van de uitvaart wordt overlegt ( dus eerst zelf betalen geld alleen in het buitenland. In NL verplicht naar begraafplaats of crematorium van Dela.)
M.n. in het buitenland waar andere normen gelden als in NL
De betaling van de rekening die wordt overlegt wordt vergoed tot het bedrag wat in NL gebruikelijk is
Als er geld overblijft omdat de uitvaart goedkoper was als verzekerd wordt dit NIET uitgekeerd in geld maar daar kun je dan bv een kunstwerk van kopen ( gestylde urn oid) Ook is het mogelijk dit rest geld over te maken aan een goed doel.

Hoe naar het ook klinkt, dit ""aan den lijve"" ondervonden bij het overlijden van mijn vrouw
Laatst gewijzigd door Harm op maandag 28 mei 2012, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Edje
Expat
Expat

#21 Bericht door Edje » zondag 27 mei 2012, 14:18

prajak schreef:Stopte de Dela polis niet bij uitschrijven uit NL ?
En dekken ze ook buiten NL, binnen de EU en zelfs buiten de EU ?
Uiteraard contact gehad, heb meer dan 40 jaar premie betaald. (in het begin mijn ouders dus)
Ja, zolang je de premie voldoet is er niets aan de hand.
Woon je binnen NL wordt de uitvaart verzorgt, in het buitenland keren zij een X bedrag uit ongeacht of het een begrafenis of crematie betreft.

Wel alert zijn, Dela krijgt natuurlijk niet door dat ik de pijp uit ben gegaan, Je partner en fam.leden moeten wel actie ondernemen.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”