Wel of niet Nederlandse worden ?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#16 Bericht door RuudThai » maandag 05 maart 2012, 12:17

Is de België-route niet makkelijker dan de Duitsland-route?
Ik dacht dat Duitsland de immigratiewet vorig jaar ook behoorlijk heeft aangescherpt en dat je daar ook niet meer zo eenvoudig kunt binnenkomen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#17 Bericht door Jim » maandag 05 maart 2012, 12:23

nee dat maakt niet uit
het zijn eu regels.
Lokale immigratiewetten zijn daar aan ongeschikt
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#18 Bericht door RuudThai » maandag 05 maart 2012, 12:31

Jim schreef:nee dat maakt niet uit
het zijn eu regels.
Lokale immigratiewetten zijn daar aan ongeschikt
??O?? Nou, dan maakt het dus niet uit of je een MVV(c.q. het equivalent voor de andere landen)-aanvraag doet voor vestiging in Nederland, Duitsland, België enz. Volgens jou dan.
Ik denk toch dat je eerst iemand in een EU-land moet proberen te krijgen voordat je een verblijfsvergunning kunt krijgen die voor alle EU-landen geldig is.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#19 Bericht door serpay » maandag 05 maart 2012, 13:09

ik woon nu zelf in duitsland en doe de duitsland route.
je moet gehuwd zijn en bijgeschreven in het nederlandse GBA
dan kun je pas naar duitsland.
met huurcontract of koopcontract en inschrijving van je gemeente in duitsland ga je naar het auslandambt.
met pasfoto en papieren na ongeveer 6 weken en betaling van legeskosten 19,90 euro.
krijgt je vrouw een verblijfsverguning voor 5 jaar.
indien u weer terugkeerd naar nederland met uw vrouw,
emigreerd u binnen de EU en nederland heeft daarmee bepaalde afspraken
dus geen inburgering niet verplicht nt2 te halen enz. enz.
o ja verlenging van verblijfsverguning kosten van EU recht 49.00 euro
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#20 Bericht door driver » maandag 05 maart 2012, 15:24

serpay schreef:ik woon nu zelf in duitsland en doe de duitsland route.
je moet gehuwd zijn en bijgeschreven in het nederlandse GBA
dan kun je pas naar duitsland.
met huurcontract of koopcontract en inschrijving van je gemeente in duitsland ga je naar het auslandambt.
met pasfoto en papieren na ongeveer 6 weken en betaling van legeskosten 19,90 euro.
krijgt je vrouw een verblijfsverguning voor 5 jaar.
indien u weer terugkeerd naar nederland met uw vrouw,
emigreerd u binnen de EU en nederland heeft daarmee bepaalde afspraken
dus geen inburgering niet verplicht nt2 te halen enz. enz.
o ja verlenging van verblijfsverguning kosten van EU recht 49.00 euro
okee duidelijk verhaal.

onze situatie nu :

Arie heeft een koophuis in Nederland en werkt in Nederland.
Sukanya heeft nu haar eerste jaarvisum , werkt een beetje en zit op inburgeringsschool.
Binnenkort moet ik voor haar dus weer een vervolg visa aanvragen de naam weet ik even niet .

Als wij de Duitsland route willen doen moet ik dus iets gaan huren aldaar maar ook mijn koophuis behouden en betalen dus dubbele lasten .
En ik denk dat we ons moeten uitschrijven in Nederland als we in Duitsland gaan huren en wonen en of dat kan ivm mijn koophuis ?
We zullen vlgs mij ook in Duitsland aanwezig moeten zijn bijv de weekenden , Doordeweeks wordt wat lastig ivm werk. van ons beiden .
Heen en weer rijden van naar werk uit Duitsland wordt ook wat lastig want iedere dag 2 uur file rijden baal ik nu al van laat staan vanaf Duitsland ri Ede nog langer stilstaan e.d
Of de Duitsland route dus echt voordeel geeft voor ons ?
Suk krijgt dan dus in Duitsland een visa voor 5 jaar begrijp ik ?
Gaan we bijv 1 jaar later weer ri Nederland is dat visum nog 4 jaar geldig ook in Nederland en na die 4 jaar ?
Nederlands paspoort eventueel ?..weer visa verlengen ? .

mvg driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#21 Bericht door RuudThai » maandag 05 maart 2012, 15:35

serpay schreef:ik woon nu zelf in duitsland en doe de duitsland route.
je moet gehuwd zijn en bijgeschreven in het nederlandse GBA
dan kun je pas naar duitsland.
met huurcontract of koopcontract en inschrijving van je gemeente in duitsland ga je naar het auslandambt.
met pasfoto en papieren na ongeveer 6 weken en betaling van legeskosten 19,90 euro.
krijgt je vrouw een verblijfsverguning voor 5 jaar.
indien u weer terugkeerd naar nederland met uw vrouw,
emigreerd u binnen de EU en nederland heeft daarmee bepaalde afspraken
dus geen inburgering niet verplicht nt2 te halen enz. enz.
o ja verlenging van verblijfsverguning kosten van EU recht 49.00 euro
Moet zij niet eerst in Bangkok bij de Duitse ambassade een toelatingsvisum aanvragen dan? Dus wat voor Nederland een MVV is?
Als ik zo de website bekijk van de Duitse ambassade moet een Thaise ook voldoen aan taaleisen voordat ze een visum voor langer dan 90 dagen verkrijgt: "Nachweis über Grundkenntnisse der deutschen Sprache (in der Regel A1-Zertifikat des Goethe-Instituts".
Zie http://www.bangkok.diplo.de/contentblob ... artner.pdf
En dat is iets wat nog niet zo lang bestaat volgens mij. Misschien ben jij dat net voor geweest?
Laatst gewijzigd door RuudThai op maandag 05 maart 2012, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#22 Bericht door driver » maandag 05 maart 2012, 15:38

Correctie van mijn kant wat betreft geregistreerd partnerschap dit moet zijn verblijf bij partner.

Geregistreerd etc stond eerst op 1 formulier maar is later weer aangepast had ik even vergeten .

Arie en dit soort papierwerk = vaak hopeloos werk liever met de handjes .
mvg driver

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#23 Bericht door Jim » maandag 05 maart 2012, 16:44

RuudThai schreef:
Jim schreef:nee dat maakt niet uit
het zijn eu regels.
Lokale immigratiewetten zijn daar aan ongeschikt
??O?? Nou, dan maakt het dus niet uit of je een MVV(c.q. het equivalent voor de andere landen)-aanvraag doet voor vestiging in Nederland, Duitsland, België enz. Volgens jou dan.
Ik denk toch dat je eerst iemand in een EU-land moet proberen te krijgen voordat je een verblijfsvergunning kunt krijgen die voor alle EU-landen geldig is.
je moet eerst gebruik hebben gemaakt van het EU gemeenschapsrecht voor je onder die regelgeving valt.

dus als een duitser in nederland woont, krijgt zijn partner verblijfsrecht van rechtswege.
geen MVV of wat voor visum dan ook nodig.

als je aan de poorten van de EU staat wandel je gewoon legaal naar binnen.

enige probleem wat je hebt is dat de luchtvaartmaatschappijen een visum eisen voor dat je mag boarden.
zo mag mijn vrouw in thailand niet boarden met haar nederlandse ID kaart puur en alleen omdat ze die kaart daar niet kennen.

wat driver betreft,
jouw partner is al binnen dus dan is de EU-route al niet meer nodig, tenzij je denkt dat je bij de aanstaande verlenging van de verblijfsvergunning niet meer aan de eisen voldoet (ontslag oid).

als je niet in nederland woont heb je volgens mij ook geen recht meer op hypotheekrente aftrek, dus kijk wel uit wat je doet.

btw, alleen het MVV is een visum
de VVR (VerblijfsVergunning Regulier) is een verblijfsvergunning ;)
bij de EU route krijg je een verblijfskaart en zelfs znder kaart heeft je non-EU partner 3 maanden verblijfsrecht zolang ze samen met jou reist.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#24 Bericht door RuudThai » maandag 05 maart 2012, 16:57

Jim, ik vind het verwarrend. Vroeger was ik zelf vreemdelingenambtenaar in Nederland totdat dat bij de gemeente werd weggehaald en kende ik de meeste wet- en regelgeving wel. Maar het is sterk veranderd en ik heb dat de laatste 10 jaar niet meer bijgehouden.
Ik vind het wat merkwaardig dat een Duitser kennelijk zijn Thaise echtgenote zonder visum in Bangkok op het vliegtuig kan zetten en haar zo Duitsland in kan laten reizen. Waar zij vervolgens zonder enige inburgeringscursus c.q. taalkennis kan verblijven op grond van haar huwelijk met die Duitser.

Dus eh, doe je onderschrift eer aan en leg het beter uit a.u.b. :asian22:

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#25 Bericht door max » maandag 05 maart 2012, 17:52

Belgiëroute, Duistlandroute, Spanjeroute. Op het moment dat een Nederlands staatsburger in een ander EU land gaat wonen valt hij/zij niet meer onder de NL wetgeving maar onder de EU wetgeving. Volgens de EU wetgeving is het gemakkelijker om een buitenlandse partner binnen de EU te laten komen omdat er volgens die wetgeving sprake is van partnerhereniging. Woont dit zelfde persoon met dezelfde partner in Nederland, dan valt hij onder de Nederlandse wetgeving en dan krijg je met de IND te maken…

Een Belg die in België woont en een Thaise partner heeft krijgt te maken met de Belgische IND en zijn wet- en regelgeving. Woont deze zelfde Belg in Nederland, dan wordt hij gezien als EU staatsburger, en geldt deze wet en kan hij/zij zonder problemen de partner naar hier laten komen omdat er sprake is van partnerhereniging.

Dit is een maas in de wetgeving en kan interessant zijn voor bewoners in de grensstreek of bij diegenen die niet aan de criteria voldoen om MVV te krijgen.

Heb je eenmaal je partner naar Nederland gehaald, heeft zij VVR en veranderd er weinig in jullie situatie die verlenging in de weg staat dan zou ik verlening van VVR aanvragen (op dit moment 375 euro voor 5 jaar), en doorgaan met inburgeren, je voldoet immers aan de voorwaarden

Ga je met een buitenland route ‘rommelen’ dan heeft dat financiële consequenties en moet je kunnen aantonen dat je bent geëmigreerd, bijvoorbeeld door kasssabonnetjes te overleggen.
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#26 Bericht door driver » maandag 05 maart 2012, 19:10

Financieel is er geen probleem om de verlenging voor 5 jaar vvr aan te vragen binnenkort , de 375 euro lig ik ook niet echt wakker van dus dat is het probleem niet .

Punt is echter.... Sukanya zal dus nog ruim 5 jaar op haar Thai paspoort hier vertoeven voordat ze een eventueel Nederlands paspoort zou kunnen aanvragen / krijgen.
De komende 5 jaar zitten we dus met handen en voeten gebonden aan de grilligheid van de Nederlandse wetgeving / regels.
En ze moet ongeacht Ned.staatsburgerschap later gewoon de inb. cursus doen / voldoen .
Ze mag nu vrij reizen binnen de EU dat is mooi.
Ze mag naar Thailand ook mooi.
dan ook iedere 3 maanden een visa run doen ?

Maar....als ik nu op vakantie wil naar bijv Brazilie mag ze dan ook mee ?

En eerder gevraagt ...Wat zijn over zeg maar 5 jaar nu de voordelen voor haar om Nederlandse te worden t.o.v Thaise blijven.
Ze raakt haar stukje grond kwijt, kan op een Nederlands paspoort vlgs mij niet meer terug naar Thailand en zowel..moet ze dan ook iedere 3 mnd een visa run doen oid ?
Kortom...in mijn ogen verliest ze alles wat met Thailand te maken heeft terwijl ik niet weet of dat in de toekomst wel zo slim is als er dingen gaan veranderen bijv uit elkaar gaan, mijn overlijden ...wat moet ze dan ? alleen in Nederland blijven ..andere kerel zoeken om hier te kunnen blijven ?
Gebruik maken van welke Nederlandse rechten ?
Veel vragen ik weet het maar over dit soort dingen wordt hier tot nu toe amper gesproken vandaar dit topic geopend om te zien hoe anderen het doen of ervaren of dingen aanreiken etc.
Van de hak op de tak springen is nu misschien wat aan de orde maar zio zit ik nu eenmaal in elkaar dus sorry daarvoor en ik zie jullie reacties weer graag tegemoed.

mvg driver

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#27 Bericht door max » maandag 05 maart 2012, 20:15

Ik denk dat je (nog) van de huidige regels moet uitgaan, er kan nog in de nieuwe wet veranderen omdat het nog een aantal schijven moet doorlopen.

In de nieuwe wet staat dat boven op de huidige regels iedereen die wil naturaliseren minimaal 5 jaar in Nederland moet wonen, 2 jaar beroepsonderwijs heeft genoten of 2 jaar lang minimaal het minimum inkomen moet hebben verdiend (nu is dat 5 jaar of 3 jaar voor gehuwden of geregistreerd partner zonder de genoemde opleidingseis of inkomenseis). Bovendien zal in de nieuwe wet een dubbele nationaliteit niet zijn toegestaan tenzij de dubbele nationaliteit niet kan worden opgegeven (bijvoorbeeld door bezit). Nu moet je ook je Thaise nationaliteit inleveren tenzij je bent getrouwd, geregistreerd partner bent of bezit hebt in Thailand.

Indien jouw partner kan aantonen dat zij van bijvoorbeeld 1 rai grond eigenaar is, zal zij volgens de nieuwe naturalisatiewet de Thaise nationaliteit niet hoeven op te geven omdat je volgens de Thaise wetgeving je nationaliteit niet kan opgeven bij grondbezit.

Is er geen reden dat zij een dubbele nationaliteit nodig heeft zal zij een afstandsverklaring moeten onderteken. Met deze verklaring zal zij naar de Thaise ambassade moeten gaan, zij zullen dit gaan publiceren in de Thaise Staatscourant, na publicatie zal jouw partner de Thaise nationaliteit verliezen. Dit heeft een tijdsduur van een aantal jaren! Daarnaast kun je nog de vraag stellen of hierop daadwerkelijk gecontroleerd kan gaan worden door de IND.

Mocht jouw partner in de situatie terechtkomen dat zij haar Thaise nationaliteit kwijt is geraakt en deze toch weer terug wil hebben kan zij hiervoor bij de counsul of Thailand een verzoek indienen middels een formulier.

De kans is groot dat het wetsvoorstel al is ingegaan voor jullie in aanmerking komen voor naturalisatie, in de tussentijd kan er nog veel gebeuren en veranderen, zowel in de nieuwe wet als in jullie relatie.

Wij hebben gekozen voor naturaliseren omdat het in ons geval het meest gunstig en praktisch is. Bovendien heeft na naturalisatie mijn vrouw niets meer met de IND en zijn regels te maken, geen verlenging VVR meer wat iedere 5 jaar terugkomt. Wij hebben nog kunnen kiezen voor de dubbele nationaliteit. Zolang jouw partner haar stukje grond houdt kan zij ook haar dubbele nationaliteit behouden en zou zij kunnen genieten van het voordeel van de dubbele nationaliteit.

Overigens houders van een Thai paspoort krijgen voor een bezoek aan Brazilië krijgt een visa-on-arrival, maar voor de meeste landen zal een visum aangevraagd moeten worden.
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#28 Bericht door driver » maandag 05 maart 2012, 20:46

max schreef:Ik denk dat je (nog) van de huidige regels moet uitgaan, er kan nog in de nieuwe wet veranderen omdat het nog een aantal schijven moet doorlopen.

In de nieuwe wet staat dat boven op de huidige regels iedereen die wil naturaliseren minimaal 5 jaar in Nederland moet wonen, 2 jaar beroepsonderwijs heeft genoten of 2 jaar lang minimaal het minimum inkomen moet hebben verdiend (nu is dat 5 jaar of 3 jaar voor gehuwden of geregistreerd partner zonder de genoemde opleidingseis of inkomenseis). Bovendien zal in de nieuwe wet een dubbele nationaliteit niet zijn toegestaan tenzij de dubbele nationaliteit niet kan worden opgegeven (bijvoorbeeld door bezit). Nu moet je ook je Thaise nationaliteit inleveren tenzij je bent getrouwd, geregistreerd partner bent of bezit hebt in Thailand.

Indien jouw partner kan aantonen dat zij van bijvoorbeeld 1 rai grond eigenaar is, zal zij volgens de nieuwe naturalisatiewet de Thaise nationaliteit niet hoeven op te geven omdat je volgens de Thaise wetgeving je nationaliteit niet kan opgeven bij grondbezit.

Is er geen reden dat zij een dubbele nationaliteit nodig heeft zal zij een afstandsverklaring moeten onderteken. Met deze verklaring zal zij naar de Thaise ambassade moeten gaan, zij zullen dit gaan publiceren in de Thaise Staatscourant, na publicatie zal jouw partner de Thaise nationaliteit verliezen. Dit heeft een tijdsduur van een aantal jaren! Daarnaast kun je nog de vraag stellen of hierop daadwerkelijk gecontroleerd kan gaan worden door de IND.

Mocht jouw partner in de situatie terechtkomen dat zij haar Thaise nationaliteit kwijt is geraakt en deze toch weer terug wil hebben kan zij hiervoor bij de counsul of Thailand een verzoek indienen middels een formulier.

De kans is groot dat het wetsvoorstel al is ingegaan voor jullie in aanmerking komen voor naturalisatie, in de tussentijd kan er nog veel gebeuren en veranderen, zowel in de nieuwe wet als in jullie relatie.

Wij hebben gekozen voor naturaliseren omdat het in ons geval het meest gunstig en praktisch is. Bovendien heeft na naturalisatie mijn vrouw niets meer met de IND en zijn regels te maken, geen verlenging VVR meer wat iedere 5 jaar terugkomt. Wij hebben nog kunnen kiezen voor de dubbele nationaliteit. Zolang jouw partner haar stukje grond houdt kan zij ook haar dubbele nationaliteit behouden en zou zij kunnen genieten van het voordeel van de dubbele nationaliteit.

Overigens houders van een Thai paspoort krijgen voor een bezoek aan Brazilië krijgt een visa-on-arrival, maar voor de meeste landen zal een visum aangevraagd moeten worden.
Dank voor je nette uitleg Max.

naturaliseren.


Ik ga ervanuit dat als de nieuwe wet ingaat dit voor nieuwe binnenkomers geldt en datr de huidige inburgeraars/sters daar ( deels ) buiten vallen omdat in ons geval Sukanya nu al hier is zonder aan de nieuwe voorwaarden te hoeven voldoen toen ze hier arriveerde.
Moet ze wel aan de nieuwe regels gaan voldoen wordt het 3 keer niks denk ik en overweeg ik om dit fantastische land te gaan verlaten op zoek te gaan naar een andere stek waar we wel welkom zijn zonder al dit moeilijke gedoe waar ik eigenlijk ietswat ziek van wordt.

m.i is het nu het verstandigste om binnenkort die vvr aan te gaan vragen voor 5 jaar , de 375 euro te betalen en Suk gewoon die inburgeringscursus te laten halen om daarna als ze dat eenmaal heeft gehaald rustig af te wachten wat de nieuwe regles tzt zijn als haar 5 jaar verblijf er hier op zitten dan ben ik inmiddels 59 dus misschien tijd om hier fijn te vertrekken .

Zoniet...blijft ze dus hier wonen en moet de keus gemaakt worden tussen Hollands of Thai paspoort denk ik.

Blijft over hetvolgende ...nu is ze ingeschreven als verblijvend bij partner dat is voor mij nu best zat eigenlijk maar ik wil voor haar ook het beste dus wat is nu voor haar het beste ?

Zo laten..toch trouwen ...wat een geklooi allemaal in dit fantastische wij houden van vreemdelingenland :mrgreen:

mvg driver

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#29 Bericht door max » maandag 05 maart 2012, 21:23

Heel flauw, maar de regelgeving die op dit moment wordt gehanteerd bij aanvraag naturalisatie is deze van het moment van betalen (dit wordt als moment van daadwerkelijke aanvraag gezien), en dat zal (zoals het er nu naar uitziet) niet veranderen.

Verlenging VVR hoef je niet aan te vragen want die kun je pas niet eerder verlengen. Hiervoor krijg je van de IND automatisch een brief. De aanvraag stelt overigens niets voor, de pasfoto plakken is nog het meest moeilijke.

Wat het beste is voor jullie situatie zullen jullie uiteindelijk samen moeten gaan bepalen en blijft een persoonlijke zaak, en is iets wat je moet bespreken met je partner, en daar heb je (gezien de huidige wet- en regelgeving) nog voldoende tijd voor.

Binnen de nieuwe naturalisatiewet praat je ten alle tijd over een minimaal verblijf in Nederland van 5 jaar voor een aanvraag voor naturalisatie, zowel bij samenwonen als trouwen.

Ga er vanuit de komende jaren het hele IND proces steeds moeilijker gaat worden (theoretisch mogelijk, praktisch steeds lastiger) uiteraard hier en daar gecombineerd met leges verhoging.
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Wel of niet Nederlandse worden ?

#30 Bericht door Khon Neua » maandag 05 maart 2012, 21:51

max schreef:
Verlenging VVR hoef je niet aan te vragen want die kun je pas niet eerder verlengen. Hiervoor krijg je van de IND automatisch een brief. De aanvraag stelt overigens niets voor, de pasfoto plakken is nog het meest moeilijke.
Je kunt wel degelijk de VVR verlenging aanvragen voor je bericht van de IND krijg. Hebben wij ook gedaan en was ook blij dat ik dit heb gedaan. Je kunt max 6 maanden voor dat de VVR afloopt een nieuwe aanvraag doen. De IND staat niet bekent om zijn snelle acties dus als je 3 maanden voor je VVR afloopt bericht van de IND krijgt en de IND er dan nog 3 maanden over gaat doen ( komt regelmatig voor ) heb je een probleem.

Mijn advies is 6 maanden voor dat de VVR afloopt alles op de post dan ben je altijd op tijd. veranderen en regels ben je dit misschien nog net voor ook.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”