Mogelijk kosten, nieuw nieuws is veel duurder dan oud nieuws.duikertje schreef:Nee, moet toch merendeels negatieve antwoorden geven.
ja klopt en dat heb ik dan ook gedaan, ze vragen er tenslotte naar wat je er van vind.
Je ziet vaak herhalingen die twee weken duren, nu is het tv aanbod in BE en NL niet zo byzonder maar om dat dan ook nog te blijven herhalen.
Wat ik niet begrijp waarom het nieuws een dag achter moet lopen zou kunnen zijn dat het met het tijdverschil te maken kan hebben maar ik snap dat nog niet.
BVN
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
Re: BVN
-
- Erelid
Uit een reactie van BVN admin (30 aug 2011):
" Het huidige BVN-signaal via de Thaicom is eigenlijk niet bedoeld voor consumenten, maar is een professioneel signaal voor toelevering van BVN aan een satellietstation in Australië en Nieuw Zeeland.
Om u als kijker in Azië BVN tóch aan te bieden, stelt BVN het Thaicom-signaal vrij beschikbaar. U kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. U dient er rekening mee te houden dat u een grote schotelantenne nodig heeft en dat de signaalsterkte aan verandering onderhevig kan zijn. Tevens kunnen er frequentiewisselingen optreden, hoewel wij natuurlijk ons best doen om dit tot een minimum te beperken. Ook kan het zijn dat BVN tijdelijk naar een andere satelliet verhuist."
We mogen nog tevreden zijn.
Hier kunnen we dus oud nieuws van gisteren bekijken, in Australië en Nieuw Zeeland is het nieuws van eergisteren

" Het huidige BVN-signaal via de Thaicom is eigenlijk niet bedoeld voor consumenten, maar is een professioneel signaal voor toelevering van BVN aan een satellietstation in Australië en Nieuw Zeeland.
Om u als kijker in Azië BVN tóch aan te bieden, stelt BVN het Thaicom-signaal vrij beschikbaar. U kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. U dient er rekening mee te houden dat u een grote schotelantenne nodig heeft en dat de signaalsterkte aan verandering onderhevig kan zijn. Tevens kunnen er frequentiewisselingen optreden, hoewel wij natuurlijk ons best doen om dit tot een minimum te beperken. Ook kan het zijn dat BVN tijdelijk naar een andere satelliet verhuist."
We mogen nog tevreden zijn.
Hier kunnen we dus oud nieuws van gisteren bekijken, in Australië en Nieuw Zeeland is het nieuws van eergisteren

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
- RuudThai
- Expat
Ik ben absoluut niet negatief, zelfs zeer positief gestemd over BVN. Ik vind er een prima variatie in zitten, veel nieuws en nieuws-talkshows, sport, politie- en andere vervolgseries, docu's enz.duikertje schreef:Nee, moet toch merendeels negatieve antwoorden geven.
ja klopt en dat heb ik dan ook gedaan, ze vragen er tenslotte naar wat je er van vind.
Je ziet vaak herhalingen die twee weken duren, nu is het tv aanbod in BE en NL niet zo byzonder maar om dat dan ook nog te blijven herhalen.
Wat ik niet begrijp waarom het nieuws een dag achter moet lopen zou kunnen zijn dat het met het tijdverschil te maken kan hebben maar ik snap dat nog niet.
Maar het ligt natuurlijk aan je eigen smaak en voorkeur. Ik moet er bijv. niet aan denken om naar Nick&Simon te moeten kijken of Frans Bauer, zanger Rinus en dat soort vermaak.
In tegenstelling tot Edje ben ik blij met de avondprogrammering, die hier hetzelfde is als in Nederland dankzij de delay-server. Eén Vandaag, VRT-nieuws, DWDD, Nos-journaal, dan een meestal aardig programma als Witse/Wie is de Mol/Boer zoekt vrouw/Spoorloos/Vermist o.i.d., vervolgens Nieuwsuur en tenslotte Pauw&Witteman. Hoe zouden jullie dat dan willen zien?
En oud nieuws? Ik vind, zeker 's morgens, dat niet zo. Het NOS 8 uur-journaal zou hier als het direct wordt uitgezonden midden in de nacht om 02.00 uur op je scherm verschijnen. Omdat er voor Azië een vertrager, de delay-server, wordt ingezet verschuift dit 5 tot 6 uur, afhankelijk hoe BVN de volgorde programmeert. Zodat het nieuws op een aanvaardbare tijd te zien is.
Ik vind wel dat bij de 2e cyclus, dus na 12.00 uur 's middags, er andere, latere nieuwsuitzendingen zouden moeten worden uitgezonden.
Bedenk ook dat directe uitzendingen van sportevenementen niet mogelijk zijn vanwege internationale regels en dat speelfilms ook onder dat soort regels vallen, dus daarom zie je alleen soms een Nederlandse speelfilm.
Al met al ben ik blij met BVN en heb dat ook duidelijk tot uiting gebracht bij het invullen van hun enquete

-
- Erelid
Oud nieuws? Nee, zojuist een directe uitzending gezien over de toestand van Prins Friso.
Er was aangekondigd dat om 12.00 uur NL tijd er een verklaring zou komen.
Ik wilde naar het sport journaal kijken en toen kwam de directe uitzending.
Dus het kan !!
Er was aangekondigd dat om 12.00 uur NL tijd er een verklaring zou komen.
Ik wilde naar het sport journaal kijken en toen kwam de directe uitzending.
Dus het kan !!
Was het maar waar dat ....................
-
- kenner
In dat geval schakelen ze naar de rechtstreekse verslagen dan wel een band daarvan. En alleen voor 'major' nieuws zoals de trieste omstandigheid in de familie van Buren.
Maar een update van gewoon nieuws zou toch ook mogelijk moeten zijn, en ik denk dat men dat ook al doet. Al kijk ik nimmer twee keer per dag naar het journaal, ik kan het niet vergelijken.
Laten we blij zijn dat we wat krijgen uit de lage landen. Internet is vaak te traag voor 'uitzending gemist' en soortgelijke.
En het is nog gratis ook.....
Maar een update van gewoon nieuws zou toch ook mogelijk moeten zijn, en ik denk dat men dat ook al doet. Al kijk ik nimmer twee keer per dag naar het journaal, ik kan het niet vergelijken.
Laten we blij zijn dat we wat krijgen uit de lage landen. Internet is vaak te traag voor 'uitzending gemist' en soortgelijke.
En het is nog gratis ook.....